ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νίκος Ταχιάος στη «ΜτΚ»: Eίμαι φιλελεύθερος, αλλά τρέφω πολύ μεγάλο σεβασμό στη δεξιά πτέρυγα της ΝΔ

Τι λέει ο Θεσσαλονικιός υφυπουργός Υποδομών για την κρισιμότητα των ευρωεκλογών, τι απαντά για τους παλαιοχριστιανούς, τι εκτιμά για Μετρό και FlyOver και η προαναγγελία του για τον δυτικό προαστιακό

 12/05/2024 19:00

Νίκος Ταχιάος στη «ΜτΚ»: Eίμαι φιλελεύθερος, αλλά τρέφω πολύ μεγάλο σεβασμό στη δεξιά πτέρυγα της ΝΔ

Νίκος Οικονόμου

«Προέρχομαι από τα σπλάχνα της ΝΔ και τοποθετώ τον εαυτό μου στον φιλελεύθερο χώρο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τρέφω πάρα πολύ μεγάλο σεβασμό στη δεξιά πτέρυγα της ΝΔ», τονίζει ο Νίκος Ταχιάος.

Ο υφυπουργός Υποδομών σε συνέντευξή του στο «ΜτΚ» μιλά για τον «καθαγιασμό της Αριστεράς και τη δαιμονοποίηση της Δεξιάς» που δεν αντιλαμβάνεται, ενώ για τις εκλογές σημειώνει ότι «η ΝΔ είναι το κόμμα που μπορεί καλύτερα από όλους να εκπροσωπήσει την ευρωπαϊκή Ελλάδα».

Τέλος προαναγγέλλει τη δημοπράτηση του «δυτικού προαστιακού», στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού, ενώ για τις επεκτάσεις του Μετρό σημειώνει ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η επέκταση προς τους βορειοδυτικούς δήμους της Θεσσαλονίκης.

Κύριε Ταχιάο, πόσο κρίσιμες είναι αυτές οι ευρωεκλογές για τον τόπο;

Οι ευρωεκλογές είναι ούτως ή άλλως κρίσιμες για τον πολύ απλό λόγο ότι από την έκβασή τους εξαρτάται η εκπροσώπηση της χώρας στην Ευρώπη. Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτόν τον κόσμο, αλλά μέρος μίας ευρύτερης οικογένειας. Να αντιληφθούμε το πως λειτουργούμε μέσα σε αυτήν την οικογένεια, ποιοι μάς εκπροσωπούν, τί διεκδικούν και πώς μπορούν να συμμετάσχουν σε μία διαδικασία διαρκούς διαπραγμάτευσης. 

Όλα αυτά δεν μπορεί κανείς να τα αγνοήσει. Με την έννοια αυτή η ΝΔ είναι το κόμμα που μπορεί καλύτερα από όλους να εκπροσωπήσει την ευρωπαϊκή Ελλάδα και αναμφισβήτητα ο Κυριάκος ο Μητσοτάκης είναι εκείνος ο Έλληνας πολιτικός ο οποίος έχει αποδείξει ότι η προσωπικότητά του μετρά στο εξωτερικό. Κατά συνέπεια είναι κρίσιμες αυτές οι εκλογές και το αποτέλεσμά τους σε ένα μεγάλο βαθμό -από την ώρα μάλιστα που η αντιπολίτευση έχει επιλέξει την τοξικότητα με μία θεματολογία η οποία πλέον αγγίζει τα όρια της συνωμοσιολογίας και της μεταφυσικής- θα επηρεάσει το υπόλοιπο τη κυβερνητικής θητείας του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Παρόλα αυτά πολύς κόσμος λέει ότι σε αυτές τις κάλπες δεν κρίνεται η διακυβέρνηση, αυτό κρίθηκε πέρσι. Άρα μπορώ να στείλω ένα μήνυμα για κάποιο λόγο που δεν είμαι ευχαριστημένος από την κυβέρνηση.

Όχι, γιατί κρίνεται όντως η διακυβέρνηση. Και κρίνεται από την ώρα που με ένα αποτέλεσμα που δε θα είναι το ευκταίο για τη ΝΔ, θα θεωρήσει η αντιπολίτευση ότι ο τοξικός της λόγος είναι το μέτρο της πολιτικής που πρέπει να ακολουθηθεί στην επόμενη τριετία. Καταλαβαίνετε ότι μία κυβέρνηση πρέπει να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά υπό το πρίσμα της κριτικής που δέχεται από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, αλλά σίγουρα χωρίς να επηρεάζεται από έναν πολιτικό λόγο, ο οποίος ελάχιστη σχέση έχει με την πολιτική και δυστυχώς αυτός είναι που σήμερα, έχει επιλέξει στο σύνολό της η αντιπολίτευση.

Από την άλλη η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν θέσει τον πήχη στο 33% που είχε πάρει η ΝΔ στις προηγούμενες ευρωεκλογές. Αν αυτό δεν επιτευχθεί θα είναι ένα μήνυμα για την κυβέρνηση;

Κοιτάξτε, σε κάθε εκλογή όποιο αποτέλεσμα και να προκύπτει, υπάρχει ένα μήνυμα για όλους. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ούτως ή άλλως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο πολιτικός ο οποίος υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση πρέπει κάθε μέρα να γίνεται καλύτερη. Ακόμη και εκεί που εκ των πραγμάτων θεωρείται ότι έχει επιτύχει.

Από την άλλη η διαφορά της ΝΔ από το δεύτερο κόμμα -όπως φαίνεται στις δημοσκοπήσεις- είναι πολύ μεγάλη. Αυτό αποτελεί ένα πρόβλημα για την κυβέρνηση; Ότι δηλαδή δεν έχει απέναντί της μία αντιπολίτευση που να δείχνει ότι πατά γερά τα πόδια της;

Είναι πρόβλημα στο βαθμό που για να καλυφθεί αυτό το κενό η αντιπολίτευση έχει επιλέξει τον τοξικό λόγο. Παρακολούθησα με πάρα πολύ προσοχή τις τελευταίες ημέρες τις πολιτικές εμφανίσεις του κ. Κασσελάκη, οι οποίες κάθε άλλο παρά πολιτικές είναι. Στο λόγο του επικρατεί ο λαϊκισμός, αλλά και η ακρότητα σε βαθμό κακουργήματος, αν κρίνω από αυτό που είπε για τους υπουργούς που σκοτώνουν κόσμο. Υπό την έννοια αυτή, αυτή η διαφορά είναι μία πραγματικότητα, την οποία θα πρέπει να τη διαχειριστούμε με πολλή σεμνότητα.

Γίνεται το τελευταίο διάστημα πολύ κουβέντα και για τη φυσιογνωμία της ΝΔ. Από τη μία υπάρχουν οι μεταγραφές από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η υποψηφιότητα του Φρέντη Μπελέρη από την άλλη. Τι λέτε πάνω σε αυτή τη συζήτηση;

Προέρχομαι από τα σπλάχνα της ΝΔ και σε ό,τι με αφορά τοποθετώ τον εαυτό μου και μάλιστα, από την αρχή της εισόδου μου στο κόμμα στον φιλελεύθερο χώρο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τρέφω πάρα πολύ μεγάλο σεβασμό στη δεξιά πτέρυγα της ΝΔ. Ειλικρινά δεν αντιλαμβάνομαι για ποιο λόγο στον πολιτικό λόγο της χώρας θεωρούμε αυτονόητο να επιτρέπουμε να κυριαρχεί ένας καθαγιασμός της Αριστεράς από τη μία και μία δαιμονοποίηση της Δεξιάς από την άλλη. 

Προσωπικά σέβομαι πάρα πολύ ανθρώπους, οι οποίοι τοποθετούν τον εαυτό τους στο χώρο της Δεξιάς ακόμη και αν δε συμφωνώ μαζί τους. Είναι άνθρωποι νοικοκύρηδες, οι οποίοι θέλουν το καλό το δικό τους, της οικογένειάς τους και της πατρίδας, οι οποίοι έχουν αρχές στις οποίες εμμένουν, τις οποίες ο καθένας μας πρέπει να ανέχεται και μία πρόσδεση στην παράδοση που πρέπει να γίνεται σεβαστή.

Νομίζω ότι όλη αυτή η συζήτηση για την πολιτική ταυτότητα ενός κόμματος το οποίο εξ ορισμού και από τη δημιουργία του από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή φτάνει μέχρι τις παρυφές της δημοκρατικής Αριστεράς, είναι περιττή. Και νομίζω ότι το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ το αποδεικνύει.

Πάντως οι μετρήσεις δείχνουν ότι η ΝΔ έχει απώλειες προς τα δεξιά και ιδιαίτερα προς το κόμμα του κ. Βελόπουλου. Αυτό σας ανησυχεί; Και πώς βλέπετε την εξέλιξη της Ελληνικής Λύσης;

Είναι προφανές ότι υπάρχει ένα τμήμα του κόσμου το οποίο έχει μέσα του μία οργή. Θεωρεί ότι λίγα πράγματα μπορούν να αλλάξουν και επιλέγει να ψηφίσει ένα κόμμα το οποίο είναι προφανές ότι δε διαθέτει κανένα πολιτικό και ηθικό βάρος, όπως η Ελληνική Λύση. Το κάνει απλώς επειδή είναι η πιο ακραία επιλογή και οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι επιλέγουν μία τέτοια ακραία θέση, με διάθεση τιμωρητική για το πολιτικό σύστημα. 

Κάνουν λάθος, αυτό που απειλεί η ψήφος τους είναι η ποιότητα της δημοκρατίας μας. Εγώ θέλω να απευθυνθώ σε αυτούς του ανθρώπους και να τους πω: «Τα πράγματα μπορεί να γίνουν για όλους μας καλύτερα. Μπορούμε να δουλέψουμε όλοι μαζί για να φτιάξουμε μια καλύτερη Ελλάδα στην οποία χωρούν όλοι». Εάν υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν ότι είναι αποκλεισμένοι κάνουν λάθος. Και νομίζω ότι η ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη το έχει αποδείξει. 

Έχει αγκαλιάσει όλες τις κοινωνικές τάξεις και όλες τις κοινωνικές ομάδες και είναι μία κυβέρνηση απόλυτα συμπεριληπτική σε ό,τι αφορά στο σύνολο του πληθυσμού. Κατά συνέπεια θα τους πρότεινα να σκεφτούν πολύ καλύτερα πως η ψήφος σε έναν άνθρωπο οποίος μέχρι χθες πουλούσε χειρόγραφα του Ιησού Χριστού είναι μία ψήφος χωρίς νόημα και πάντως, όχι μία ψήφος δημιουργίας.

Σε αυτό το σημείο να σας θυμίσω και την ατάκα σας που συζητήθηκε πολύ για τους Παλαιοχριστιανούς. Έχετε μετανιώσει;

Γνωρίζω ότι υπάρχει μία μερίδα του κόσμου που με θεωρεί συγκρουσιακό. Στην πραγματικότητα δεν μου αρέσουν καθόλου οι συγκρούσεις, αλλά δεν μπορώ να αφήνω αναπάντητα διάφορα πράγματα. Επίσης πρέπει να σας πω ότι η πολιτική μου κουλτούρα, μού επιβάλει οι τοποθετήσεις μου να είναι πολιτικές. Με την έννοια αυτή η συγκεκριμένη αναφορά μου αφορούσε απόψεις που είχαν ακουστεί στο δημοτικό συμβούλιο και είχαν πολιτικά χαρακτηριστικά. Είναι δεδομένο ότι υπάρχει μία μερίδα αντιδρώντων στο έργο του FlyOver, οι οποίοι έχουν πολιτικά κίνητρα τα οποία μάλιστα δεν κρύβουν. 

Οι ίδιοι ακόμη κι αν έχουν προσωπικό έννομο συμφέρον να αντιταχθούν στην κατασκευή του, δεν κρύβουν ότι κατά βάθος η τοποθέτησή τους έχει πολιτικά χαρακτηριστικά. Πρόκειται για μία ομάδα ανθρώπων η οποία αντιτίθεται γενικά σε όποιο έργο γίνεται στη Θεσσαλονίκη και η οποία θεωρεί ότι ο δικός τους τρόπος ζωής είναι αυτός που πρέπει να επιβληθεί στο σύνολο της πόλης. 

Αυτούς αφορούσε ο χαρακτηρισμός και κανέναν άλλο. Και προφανώς όχι τους ανθρώπους που μπορεί να ιδρώνουν μέσα στο αυτοκίνητό τους και να ταλαιπωρούνται, επειδή υπάρχει ένα μποτιλιάρισμα λόγω του περιορισμού του εύρους της οδού.

efimerida-taxiaos.jpg

Πάμε στα του υπουργείου σας. Σας βαραίνει ότι έχετε πάρει επ’ ώμου το FlyOver;

Άκουσα πρόσφατα μία αποστροφή ανθρώπου που παρουσιάζεται να κατέχει και δημόσια θέση σε κάποιο δήμο της πόλης, ο οποίος είπε ότι ο Ταχιάος μάς εκδικείται με το FlyOver, επειδή η πόλη δεν τον έκανε δήμαρχο. Πρόκειται περί αστειοτήτων. Το FlyOver είναι ένα έργο το οποίο έχει ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2022, για την ακρίβεια στις 19 Δεκεμβρίου, από τον τότε υπουργό, τον κ. Καραμανλή. 

Είναι ένα έργο το οποίο το πιστεύω, που θα φέρει πολύ καλύτερες συνθήκες στην πόλη, είναι ένα έργο το οποίο παραλάβαμε μαζί με τον Χρήστο τον Σταϊκούρα και έπρεπε από την πρώτη στιγμή να το ξεκινήσουμε. Είναι ένα έργο το οποίο θα υποστηρίξω μέχρι εσχάτων. 

Για να μπορέσει επιτέλους η πόλη να βρει καλύτερες συνθήκες μετακίνησης στις περιμετρικές μετακινήσεις. Πρέπει να σας πως ότι όλη αυτή η συζήτηση που γίνεται για τις δημόσιες συγκοινωνίες, που μπορούν να αντικαταστήσουν την αναγκαιότητα του FlyOver είναι απλώς μία συζήτηση χωρίς πραγματικό περιεχόμενο. Μιλάνε για άλλο πράγμα: Το FlyOver γίνεται για να εξυπηρετήσει τις διερχόμενες κινήσεις, για να εξυπηρετήσει τις κινήσεις οι οποίες δεν έχουν κανένα λόγο να περάσουν από το κέντρο, άρα και να υποστηριχθούν από δημόσιες συγκοινωνίες. Και ως τέτοιο είναι ένα έργο το οποίο κανείς δεν πρέπει να αμφισβητήσει.

Είδατε ότι υπήρξαν ήδη προσφυγές και μικροκαθυστερήσεις. Πώς πηγαίνει από εδώ και πέρα το έργο; Φοβάστε ότι αυτό το φαινόμενο των προσφυγών μπορεί να συνεχιστεί και να έχουμε στο μέλλον και νέες καθυστερήσεις;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάποιοι και στο μέλλον θα προσπαθήσουν να κολλήσει το έργο δικαστικά. Εγώ εμπιστεύομαι τη δικαιοσύνη. Αν υπάρχουν σφάλματα στο έργο του FlyOver είμαστε εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε. Θα σας πω το εξής: ό,τι κάνουμε και έχει σχέση με νέες επεμβάσεις επί του έργου πρέπει να τυγχάνει της μεγαλύτερης δυνατής διαβούλευσης και αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα αντιληπτό στην πόλη. Πάντως το ότι περιμένω αντιδράσεις δε σημαίνει ότι και τις φοβάμαι κιόλας. Θα τις αντιμετωπίσουμε με εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη.

Το έργο συνεχίζεται κανονικά;

Το έργο συνεχίζεται κανονικά και ο ανάδοχος τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα ανεβάσει ρυθμούς.

Εξετάζεται το ενδεχόμενο επιπλέον μέτρων για το καλοκαίρι, όπου η κίνηση στον Περιφερειακό θα είναι λόγω του τουρισμού μεγαλύτερη;

Αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να τα αντιμετωπίσει η πόλη και δεν είναι θέματα του υπουργείου μας. Εμείς έχουμε ξεκαθαρίσει ότι θα υποστηρίξουμε τους φορείς της πόλης που έχουν την ευθύνη της κυκλοφορίας. Δηλαδή την περιφέρεια και τους δήμους. Αν κρίνουν ότι υπάρχουν παρεμβάσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν, θα δρομολογηθούν και με τη δική μας συνδρομή το συντομότερο δυνατόν.

Σε μία πρόσφατη δημοσκόπηση για τον δήμο τη Θεσσαλονίκης οι πολίτες της πόλης ακόμη και τώρα αμφισβητούν ότι το Μετρό θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο, δηλαδή σε μερικούς μήνες από σήμερα. Αυτό σας προβληματίζει;

Με το δίκιο τους. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν κάθε λόγο να είναι δύσπιστοι για το έργο του Μετρό, κάτι που μεταφέρεται ήδη και στην κουβέντα για το πότε θα τελειώσει το FlyOver. Σε κάθε περίπτωση τον Νοέμβριο του 2024 το Μετρό θα είναι σε λειτουργία. Αυτό για εμάς που αναμειγνυόμαστε με το έργο είναι απολύτως ορατό. Απ’ όσο ξέρω οι δοκιμές πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, η εταιρεία λειτουργίας έχει ξεκινήσει τη στελέχωσή της, ενώ η εξέλιξη του έργου είναι ορατή και στην ίδια την πόλη, με τις αλλαγές στο επίπεδο της οδού να είναι πολύ εμφανείς. Ουσιαστικά δεν υπάρχουν πια εργοτάξια στους δρόμους της πόλης.

Άρα το χρονοδιάγραμμα για τον Νοέμβριο ισχύει;

Ναι, δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Και μετά τι έρχεται, κύριε Ταχιάο; Επέκταση προς την Καλαμαριά, προς το αεροδρόμιο ή το σχέδιο προς τα δυτικά;

Θα ανακοινώσουμε τις προσεχείς εβδομάδες την τελική διάταξη των επεκτάσεων του Μετρό.

Πώς θα είναι αυτή η διάταξη;

Δε θα σας το πω τώρα. Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι η προτεραιότητα είναι η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Οι ίδιες οι μετρήσεις που έχουμε μας λένε: Καλή η συζήτηση για το αεροδρόμιο, καλή η συζήτηση για την ανατολική Θεσσαλονίκη, αλλά σε κάθε περίπτωση η προτεραιότητά μας είναι οι επεκτεινόμενοι δήμοι, με παραγωγικό πληθυσμό, της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, προς τους οποίους θα προτεραιοποιήσουμε την επέκταση του Μετρό.

Πλην Μετρό και FlyOver που είναι σίγουρα τα μεγάλα χαρτιά τι άλλα «μέτωπα» υπάρχουν για το υπουργείο στη Θεσσαλονίκη;

Αυτό που μπορώ να ανακοινώσω είναι ότι πολύ σύντομα θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του λεγόμενου «δυτικού προαστιακού», στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού. Έχουμε κάνει ήδη συσκέψεις με τον ΟΛΘ, έχουμε συμφωνήσει την τελική χάραξη του έργου, ενώ και τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα. 

Είναι από τη μία η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο και από την άλλη ο «δυτικός προαστιακός», που θα φέρνει όλους τους μετακινούμενους από τους δυτικούς δήμους, αλλά και από την Κατερίνη και τη Λάρισα στο σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και από εκεί με το μετρό θα μπορούν να κατευθυνθούν στο κέντρο της πόλης. 

Πρόκειται για ένα έργο που θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Νομίζω ότι η σύνδεση του λιμανιού της πόλης αποτελεί ένα σημαντικότατο πυλώνα ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη. Και αυτό το έργο θα τρέξει πάρα πολύ γρήγορα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12.05.2024

«Προέρχομαι από τα σπλάχνα της ΝΔ και τοποθετώ τον εαυτό μου στον φιλελεύθερο χώρο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τρέφω πάρα πολύ μεγάλο σεβασμό στη δεξιά πτέρυγα της ΝΔ», τονίζει ο Νίκος Ταχιάος.

Ο υφυπουργός Υποδομών σε συνέντευξή του στο «ΜτΚ» μιλά για τον «καθαγιασμό της Αριστεράς και τη δαιμονοποίηση της Δεξιάς» που δεν αντιλαμβάνεται, ενώ για τις εκλογές σημειώνει ότι «η ΝΔ είναι το κόμμα που μπορεί καλύτερα από όλους να εκπροσωπήσει την ευρωπαϊκή Ελλάδα».

Τέλος προαναγγέλλει τη δημοπράτηση του «δυτικού προαστιακού», στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού, ενώ για τις επεκτάσεις του Μετρό σημειώνει ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η επέκταση προς τους βορειοδυτικούς δήμους της Θεσσαλονίκης.

Κύριε Ταχιάο, πόσο κρίσιμες είναι αυτές οι ευρωεκλογές για τον τόπο;

Οι ευρωεκλογές είναι ούτως ή άλλως κρίσιμες για τον πολύ απλό λόγο ότι από την έκβασή τους εξαρτάται η εκπροσώπηση της χώρας στην Ευρώπη. Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτόν τον κόσμο, αλλά μέρος μίας ευρύτερης οικογένειας. Να αντιληφθούμε το πως λειτουργούμε μέσα σε αυτήν την οικογένεια, ποιοι μάς εκπροσωπούν, τί διεκδικούν και πώς μπορούν να συμμετάσχουν σε μία διαδικασία διαρκούς διαπραγμάτευσης. 

Όλα αυτά δεν μπορεί κανείς να τα αγνοήσει. Με την έννοια αυτή η ΝΔ είναι το κόμμα που μπορεί καλύτερα από όλους να εκπροσωπήσει την ευρωπαϊκή Ελλάδα και αναμφισβήτητα ο Κυριάκος ο Μητσοτάκης είναι εκείνος ο Έλληνας πολιτικός ο οποίος έχει αποδείξει ότι η προσωπικότητά του μετρά στο εξωτερικό. Κατά συνέπεια είναι κρίσιμες αυτές οι εκλογές και το αποτέλεσμά τους σε ένα μεγάλο βαθμό -από την ώρα μάλιστα που η αντιπολίτευση έχει επιλέξει την τοξικότητα με μία θεματολογία η οποία πλέον αγγίζει τα όρια της συνωμοσιολογίας και της μεταφυσικής- θα επηρεάσει το υπόλοιπο τη κυβερνητικής θητείας του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Παρόλα αυτά πολύς κόσμος λέει ότι σε αυτές τις κάλπες δεν κρίνεται η διακυβέρνηση, αυτό κρίθηκε πέρσι. Άρα μπορώ να στείλω ένα μήνυμα για κάποιο λόγο που δεν είμαι ευχαριστημένος από την κυβέρνηση.

Όχι, γιατί κρίνεται όντως η διακυβέρνηση. Και κρίνεται από την ώρα που με ένα αποτέλεσμα που δε θα είναι το ευκταίο για τη ΝΔ, θα θεωρήσει η αντιπολίτευση ότι ο τοξικός της λόγος είναι το μέτρο της πολιτικής που πρέπει να ακολουθηθεί στην επόμενη τριετία. Καταλαβαίνετε ότι μία κυβέρνηση πρέπει να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά υπό το πρίσμα της κριτικής που δέχεται από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, αλλά σίγουρα χωρίς να επηρεάζεται από έναν πολιτικό λόγο, ο οποίος ελάχιστη σχέση έχει με την πολιτική και δυστυχώς αυτός είναι που σήμερα, έχει επιλέξει στο σύνολό της η αντιπολίτευση.

Από την άλλη η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν θέσει τον πήχη στο 33% που είχε πάρει η ΝΔ στις προηγούμενες ευρωεκλογές. Αν αυτό δεν επιτευχθεί θα είναι ένα μήνυμα για την κυβέρνηση;

Κοιτάξτε, σε κάθε εκλογή όποιο αποτέλεσμα και να προκύπτει, υπάρχει ένα μήνυμα για όλους. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ούτως ή άλλως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο πολιτικός ο οποίος υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση πρέπει κάθε μέρα να γίνεται καλύτερη. Ακόμη και εκεί που εκ των πραγμάτων θεωρείται ότι έχει επιτύχει.

Από την άλλη η διαφορά της ΝΔ από το δεύτερο κόμμα -όπως φαίνεται στις δημοσκοπήσεις- είναι πολύ μεγάλη. Αυτό αποτελεί ένα πρόβλημα για την κυβέρνηση; Ότι δηλαδή δεν έχει απέναντί της μία αντιπολίτευση που να δείχνει ότι πατά γερά τα πόδια της;

Είναι πρόβλημα στο βαθμό που για να καλυφθεί αυτό το κενό η αντιπολίτευση έχει επιλέξει τον τοξικό λόγο. Παρακολούθησα με πάρα πολύ προσοχή τις τελευταίες ημέρες τις πολιτικές εμφανίσεις του κ. Κασσελάκη, οι οποίες κάθε άλλο παρά πολιτικές είναι. Στο λόγο του επικρατεί ο λαϊκισμός, αλλά και η ακρότητα σε βαθμό κακουργήματος, αν κρίνω από αυτό που είπε για τους υπουργούς που σκοτώνουν κόσμο. Υπό την έννοια αυτή, αυτή η διαφορά είναι μία πραγματικότητα, την οποία θα πρέπει να τη διαχειριστούμε με πολλή σεμνότητα.

Γίνεται το τελευταίο διάστημα πολύ κουβέντα και για τη φυσιογνωμία της ΝΔ. Από τη μία υπάρχουν οι μεταγραφές από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η υποψηφιότητα του Φρέντη Μπελέρη από την άλλη. Τι λέτε πάνω σε αυτή τη συζήτηση;

Προέρχομαι από τα σπλάχνα της ΝΔ και σε ό,τι με αφορά τοποθετώ τον εαυτό μου και μάλιστα, από την αρχή της εισόδου μου στο κόμμα στον φιλελεύθερο χώρο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τρέφω πάρα πολύ μεγάλο σεβασμό στη δεξιά πτέρυγα της ΝΔ. Ειλικρινά δεν αντιλαμβάνομαι για ποιο λόγο στον πολιτικό λόγο της χώρας θεωρούμε αυτονόητο να επιτρέπουμε να κυριαρχεί ένας καθαγιασμός της Αριστεράς από τη μία και μία δαιμονοποίηση της Δεξιάς από την άλλη. 

Προσωπικά σέβομαι πάρα πολύ ανθρώπους, οι οποίοι τοποθετούν τον εαυτό τους στο χώρο της Δεξιάς ακόμη και αν δε συμφωνώ μαζί τους. Είναι άνθρωποι νοικοκύρηδες, οι οποίοι θέλουν το καλό το δικό τους, της οικογένειάς τους και της πατρίδας, οι οποίοι έχουν αρχές στις οποίες εμμένουν, τις οποίες ο καθένας μας πρέπει να ανέχεται και μία πρόσδεση στην παράδοση που πρέπει να γίνεται σεβαστή.

Νομίζω ότι όλη αυτή η συζήτηση για την πολιτική ταυτότητα ενός κόμματος το οποίο εξ ορισμού και από τη δημιουργία του από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή φτάνει μέχρι τις παρυφές της δημοκρατικής Αριστεράς, είναι περιττή. Και νομίζω ότι το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ το αποδεικνύει.

Πάντως οι μετρήσεις δείχνουν ότι η ΝΔ έχει απώλειες προς τα δεξιά και ιδιαίτερα προς το κόμμα του κ. Βελόπουλου. Αυτό σας ανησυχεί; Και πώς βλέπετε την εξέλιξη της Ελληνικής Λύσης;

Είναι προφανές ότι υπάρχει ένα τμήμα του κόσμου το οποίο έχει μέσα του μία οργή. Θεωρεί ότι λίγα πράγματα μπορούν να αλλάξουν και επιλέγει να ψηφίσει ένα κόμμα το οποίο είναι προφανές ότι δε διαθέτει κανένα πολιτικό και ηθικό βάρος, όπως η Ελληνική Λύση. Το κάνει απλώς επειδή είναι η πιο ακραία επιλογή και οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι επιλέγουν μία τέτοια ακραία θέση, με διάθεση τιμωρητική για το πολιτικό σύστημα. 

Κάνουν λάθος, αυτό που απειλεί η ψήφος τους είναι η ποιότητα της δημοκρατίας μας. Εγώ θέλω να απευθυνθώ σε αυτούς του ανθρώπους και να τους πω: «Τα πράγματα μπορεί να γίνουν για όλους μας καλύτερα. Μπορούμε να δουλέψουμε όλοι μαζί για να φτιάξουμε μια καλύτερη Ελλάδα στην οποία χωρούν όλοι». Εάν υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν ότι είναι αποκλεισμένοι κάνουν λάθος. Και νομίζω ότι η ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη το έχει αποδείξει. 

Έχει αγκαλιάσει όλες τις κοινωνικές τάξεις και όλες τις κοινωνικές ομάδες και είναι μία κυβέρνηση απόλυτα συμπεριληπτική σε ό,τι αφορά στο σύνολο του πληθυσμού. Κατά συνέπεια θα τους πρότεινα να σκεφτούν πολύ καλύτερα πως η ψήφος σε έναν άνθρωπο οποίος μέχρι χθες πουλούσε χειρόγραφα του Ιησού Χριστού είναι μία ψήφος χωρίς νόημα και πάντως, όχι μία ψήφος δημιουργίας.

Σε αυτό το σημείο να σας θυμίσω και την ατάκα σας που συζητήθηκε πολύ για τους Παλαιοχριστιανούς. Έχετε μετανιώσει;

Γνωρίζω ότι υπάρχει μία μερίδα του κόσμου που με θεωρεί συγκρουσιακό. Στην πραγματικότητα δεν μου αρέσουν καθόλου οι συγκρούσεις, αλλά δεν μπορώ να αφήνω αναπάντητα διάφορα πράγματα. Επίσης πρέπει να σας πω ότι η πολιτική μου κουλτούρα, μού επιβάλει οι τοποθετήσεις μου να είναι πολιτικές. Με την έννοια αυτή η συγκεκριμένη αναφορά μου αφορούσε απόψεις που είχαν ακουστεί στο δημοτικό συμβούλιο και είχαν πολιτικά χαρακτηριστικά. Είναι δεδομένο ότι υπάρχει μία μερίδα αντιδρώντων στο έργο του FlyOver, οι οποίοι έχουν πολιτικά κίνητρα τα οποία μάλιστα δεν κρύβουν. 

Οι ίδιοι ακόμη κι αν έχουν προσωπικό έννομο συμφέρον να αντιταχθούν στην κατασκευή του, δεν κρύβουν ότι κατά βάθος η τοποθέτησή τους έχει πολιτικά χαρακτηριστικά. Πρόκειται για μία ομάδα ανθρώπων η οποία αντιτίθεται γενικά σε όποιο έργο γίνεται στη Θεσσαλονίκη και η οποία θεωρεί ότι ο δικός τους τρόπος ζωής είναι αυτός που πρέπει να επιβληθεί στο σύνολο της πόλης. 

Αυτούς αφορούσε ο χαρακτηρισμός και κανέναν άλλο. Και προφανώς όχι τους ανθρώπους που μπορεί να ιδρώνουν μέσα στο αυτοκίνητό τους και να ταλαιπωρούνται, επειδή υπάρχει ένα μποτιλιάρισμα λόγω του περιορισμού του εύρους της οδού.

efimerida-taxiaos.jpg

Πάμε στα του υπουργείου σας. Σας βαραίνει ότι έχετε πάρει επ’ ώμου το FlyOver;

Άκουσα πρόσφατα μία αποστροφή ανθρώπου που παρουσιάζεται να κατέχει και δημόσια θέση σε κάποιο δήμο της πόλης, ο οποίος είπε ότι ο Ταχιάος μάς εκδικείται με το FlyOver, επειδή η πόλη δεν τον έκανε δήμαρχο. Πρόκειται περί αστειοτήτων. Το FlyOver είναι ένα έργο το οποίο έχει ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2022, για την ακρίβεια στις 19 Δεκεμβρίου, από τον τότε υπουργό, τον κ. Καραμανλή. 

Είναι ένα έργο το οποίο το πιστεύω, που θα φέρει πολύ καλύτερες συνθήκες στην πόλη, είναι ένα έργο το οποίο παραλάβαμε μαζί με τον Χρήστο τον Σταϊκούρα και έπρεπε από την πρώτη στιγμή να το ξεκινήσουμε. Είναι ένα έργο το οποίο θα υποστηρίξω μέχρι εσχάτων. 

Για να μπορέσει επιτέλους η πόλη να βρει καλύτερες συνθήκες μετακίνησης στις περιμετρικές μετακινήσεις. Πρέπει να σας πως ότι όλη αυτή η συζήτηση που γίνεται για τις δημόσιες συγκοινωνίες, που μπορούν να αντικαταστήσουν την αναγκαιότητα του FlyOver είναι απλώς μία συζήτηση χωρίς πραγματικό περιεχόμενο. Μιλάνε για άλλο πράγμα: Το FlyOver γίνεται για να εξυπηρετήσει τις διερχόμενες κινήσεις, για να εξυπηρετήσει τις κινήσεις οι οποίες δεν έχουν κανένα λόγο να περάσουν από το κέντρο, άρα και να υποστηριχθούν από δημόσιες συγκοινωνίες. Και ως τέτοιο είναι ένα έργο το οποίο κανείς δεν πρέπει να αμφισβητήσει.

Είδατε ότι υπήρξαν ήδη προσφυγές και μικροκαθυστερήσεις. Πώς πηγαίνει από εδώ και πέρα το έργο; Φοβάστε ότι αυτό το φαινόμενο των προσφυγών μπορεί να συνεχιστεί και να έχουμε στο μέλλον και νέες καθυστερήσεις;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάποιοι και στο μέλλον θα προσπαθήσουν να κολλήσει το έργο δικαστικά. Εγώ εμπιστεύομαι τη δικαιοσύνη. Αν υπάρχουν σφάλματα στο έργο του FlyOver είμαστε εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε. Θα σας πω το εξής: ό,τι κάνουμε και έχει σχέση με νέες επεμβάσεις επί του έργου πρέπει να τυγχάνει της μεγαλύτερης δυνατής διαβούλευσης και αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα αντιληπτό στην πόλη. Πάντως το ότι περιμένω αντιδράσεις δε σημαίνει ότι και τις φοβάμαι κιόλας. Θα τις αντιμετωπίσουμε με εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη.

Το έργο συνεχίζεται κανονικά;

Το έργο συνεχίζεται κανονικά και ο ανάδοχος τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα ανεβάσει ρυθμούς.

Εξετάζεται το ενδεχόμενο επιπλέον μέτρων για το καλοκαίρι, όπου η κίνηση στον Περιφερειακό θα είναι λόγω του τουρισμού μεγαλύτερη;

Αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να τα αντιμετωπίσει η πόλη και δεν είναι θέματα του υπουργείου μας. Εμείς έχουμε ξεκαθαρίσει ότι θα υποστηρίξουμε τους φορείς της πόλης που έχουν την ευθύνη της κυκλοφορίας. Δηλαδή την περιφέρεια και τους δήμους. Αν κρίνουν ότι υπάρχουν παρεμβάσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν, θα δρομολογηθούν και με τη δική μας συνδρομή το συντομότερο δυνατόν.

Σε μία πρόσφατη δημοσκόπηση για τον δήμο τη Θεσσαλονίκης οι πολίτες της πόλης ακόμη και τώρα αμφισβητούν ότι το Μετρό θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο, δηλαδή σε μερικούς μήνες από σήμερα. Αυτό σας προβληματίζει;

Με το δίκιο τους. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν κάθε λόγο να είναι δύσπιστοι για το έργο του Μετρό, κάτι που μεταφέρεται ήδη και στην κουβέντα για το πότε θα τελειώσει το FlyOver. Σε κάθε περίπτωση τον Νοέμβριο του 2024 το Μετρό θα είναι σε λειτουργία. Αυτό για εμάς που αναμειγνυόμαστε με το έργο είναι απολύτως ορατό. Απ’ όσο ξέρω οι δοκιμές πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, η εταιρεία λειτουργίας έχει ξεκινήσει τη στελέχωσή της, ενώ η εξέλιξη του έργου είναι ορατή και στην ίδια την πόλη, με τις αλλαγές στο επίπεδο της οδού να είναι πολύ εμφανείς. Ουσιαστικά δεν υπάρχουν πια εργοτάξια στους δρόμους της πόλης.

Άρα το χρονοδιάγραμμα για τον Νοέμβριο ισχύει;

Ναι, δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Και μετά τι έρχεται, κύριε Ταχιάο; Επέκταση προς την Καλαμαριά, προς το αεροδρόμιο ή το σχέδιο προς τα δυτικά;

Θα ανακοινώσουμε τις προσεχείς εβδομάδες την τελική διάταξη των επεκτάσεων του Μετρό.

Πώς θα είναι αυτή η διάταξη;

Δε θα σας το πω τώρα. Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι η προτεραιότητα είναι η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Οι ίδιες οι μετρήσεις που έχουμε μας λένε: Καλή η συζήτηση για το αεροδρόμιο, καλή η συζήτηση για την ανατολική Θεσσαλονίκη, αλλά σε κάθε περίπτωση η προτεραιότητά μας είναι οι επεκτεινόμενοι δήμοι, με παραγωγικό πληθυσμό, της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, προς τους οποίους θα προτεραιοποιήσουμε την επέκταση του Μετρό.

Πλην Μετρό και FlyOver που είναι σίγουρα τα μεγάλα χαρτιά τι άλλα «μέτωπα» υπάρχουν για το υπουργείο στη Θεσσαλονίκη;

Αυτό που μπορώ να ανακοινώσω είναι ότι πολύ σύντομα θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του λεγόμενου «δυτικού προαστιακού», στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού. Έχουμε κάνει ήδη συσκέψεις με τον ΟΛΘ, έχουμε συμφωνήσει την τελική χάραξη του έργου, ενώ και τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα. 

Είναι από τη μία η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο και από την άλλη ο «δυτικός προαστιακός», που θα φέρνει όλους τους μετακινούμενους από τους δυτικούς δήμους, αλλά και από την Κατερίνη και τη Λάρισα στο σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και από εκεί με το μετρό θα μπορούν να κατευθυνθούν στο κέντρο της πόλης. 

Πρόκειται για ένα έργο που θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Νομίζω ότι η σύνδεση του λιμανιού της πόλης αποτελεί ένα σημαντικότατο πυλώνα ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη. Και αυτό το έργο θα τρέξει πάρα πολύ γρήγορα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12.05.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία