ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: «Πράσινο φως» για το Flyover - Τι λέει ο Ταχιάος

Παραμένει ως εκκρεμότητα η εκδίκαση της κύριας αίτησης ακύρωσης που αναμένεται να συζητηθεί -εκτός αν αναβληθεί- στις 22 Μαϊου από το ΣτΕ

 25/04/2024 13:52

Θεσσαλονίκη: «Πράσινο φως» για το Flyover - Τι λέει ο Ταχιάος

Το «πράσινο φως» για την επανεκκίνηση των έργων του Flyover αναμένει η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία μετά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας να μην κάνει δεκτή την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει σύλλογοι και ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών, η οποία ήταν σε ισχύ από τις 9 Απριλίου.

«Επισήμως έχει επιτραπεί το έργο να ξεκινήσει ξανά», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Από την πλευρά της κατασκευαστικής εταιρείας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ επισημάνθηκε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως «η εταιρεία αναμένει την επίσημη κοινοποίηση της απόφασης από το υπουργείο προκειμένου να επανεκκινήσει την υλοποίηση του έργου».

Όπως έγινε γνωστό χτες το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών. Πλέον αναμένεται η κοινοποίηση του σκεπτικού της απόφασης. Τα έργα είχαν διακοπεί στις 9 Απριλίου ενόψει της απόφασης του ΣτΕ.

Η προσωρινή διαταγή δόθηκε μετά από τις προσφυγές που έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Κωνσταντινοπουλιτών, ο Σύλλογος Προστασίας Σεϊχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Θεσσαλονίκης.

Αυτό που παραμένει ως εκκρεμότητα είναι η εκδίκαση της κύριας αίτησης ακύρωσης που αναμένεται να συζητηθεί -εκτός αν αναβληθεί- στις 22 Μαϊου από το ΣτΕ.

Με βάση τα σημερινά χρονοδιαγράμματα το Flyover θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027, έχοντας ήδη πάρει μια πεντάμηνη παράταση. Η σύμβαση είναι μια Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει εκτός από τα έργα κατασκευής, την λειτουργία και συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. H Salfo είναι ο Τεχνικός Σύμβουλος για το μεγάλο έργο του Flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.

To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναθέσει στην Εγνατία Οδό την συντήρηση του δρόμου ενόσω κατασκευάζεται ενώ με την ολοκλήρωση του έργου και την παράδοση στην κυκλοφορία, η συντήρηση και λειτουργία του αστικού αυτοκινητόδρομου θα περάσει βάσει της σύμβασης-ΣΔΙΤ στο σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ για διάστημα 26 ετών. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο συνολικός χρόνος των κατασκευών παραμένει στα 3,5 χρόνια (42 μήνες).

Το προφίλ του έργου

Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, έχοντας πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων.

O νέος συμπληρωματικός υπέργειος άξονας θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.

Ο αναβαθμισμένος άξονας θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα συνεισφέρει παράλληλα, ειδικά σε συνδυασμό με το Μετρό, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, λόγω της αποσυμφόρησης των δρόμων της πόλης.

Η κατασκευή, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια γιατί η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας από πλευράς Δημοσίου.


Το «πράσινο φως» για την επανεκκίνηση των έργων του Flyover αναμένει η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία μετά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας να μην κάνει δεκτή την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει σύλλογοι και ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών, η οποία ήταν σε ισχύ από τις 9 Απριλίου.

«Επισήμως έχει επιτραπεί το έργο να ξεκινήσει ξανά», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Από την πλευρά της κατασκευαστικής εταιρείας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ επισημάνθηκε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως «η εταιρεία αναμένει την επίσημη κοινοποίηση της απόφασης από το υπουργείο προκειμένου να επανεκκινήσει την υλοποίηση του έργου».

Όπως έγινε γνωστό χτες το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών. Πλέον αναμένεται η κοινοποίηση του σκεπτικού της απόφασης. Τα έργα είχαν διακοπεί στις 9 Απριλίου ενόψει της απόφασης του ΣτΕ.

Η προσωρινή διαταγή δόθηκε μετά από τις προσφυγές που έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Κωνσταντινοπουλιτών, ο Σύλλογος Προστασίας Σεϊχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Θεσσαλονίκης.

Αυτό που παραμένει ως εκκρεμότητα είναι η εκδίκαση της κύριας αίτησης ακύρωσης που αναμένεται να συζητηθεί -εκτός αν αναβληθεί- στις 22 Μαϊου από το ΣτΕ.

Με βάση τα σημερινά χρονοδιαγράμματα το Flyover θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027, έχοντας ήδη πάρει μια πεντάμηνη παράταση. Η σύμβαση είναι μια Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει εκτός από τα έργα κατασκευής, την λειτουργία και συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. H Salfo είναι ο Τεχνικός Σύμβουλος για το μεγάλο έργο του Flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.

To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναθέσει στην Εγνατία Οδό την συντήρηση του δρόμου ενόσω κατασκευάζεται ενώ με την ολοκλήρωση του έργου και την παράδοση στην κυκλοφορία, η συντήρηση και λειτουργία του αστικού αυτοκινητόδρομου θα περάσει βάσει της σύμβασης-ΣΔΙΤ στο σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ για διάστημα 26 ετών. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο συνολικός χρόνος των κατασκευών παραμένει στα 3,5 χρόνια (42 μήνες).

Το προφίλ του έργου

Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, έχοντας πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων.

O νέος συμπληρωματικός υπέργειος άξονας θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.

Ο αναβαθμισμένος άξονας θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα συνεισφέρει παράλληλα, ειδικά σε συνδυασμό με το Μετρό, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, λόγω της αποσυμφόρησης των δρόμων της πόλης.

Η κατασκευή, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια γιατί η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας από πλευράς Δημοσίου.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία