Μονόλογοι

Θεσσαλονίκη: Τι σημαίνει η χθεσινή απόφαση του ΣτΕ για το flyover και πως εξελίσσεται η “μάχη” στο Καραμπουρνάκι. Γράφει ο Σαλονικιός

25/04/2024 17:35

Η χθεσινή εξέλιξη της δικαστικής διαμάχης για το flyover προκάλεσε ανακούφιση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας να μην κάνει δεκτή την αίτηση αναστολής των εργασιών την οποία είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, ανοίγει και πάλι από σήμερα τα εργοτάξια στην περιφερειακή, έπειτα από δεκαπέντε ημέρες που παρέμειναν σε αδράνεια, μετά την προσωρινή διαταγή διακοπής των εργασιών που είχε εκδώσει η πρόεδρος του Ε' Τμήματος του ΣτΕ στις 9 Απριλίου.

Πλέον, το βλέμμα όλων είναι στραμμένο στην 22α Μαΐου, ημερομηνία κατά την οποία προσδιορίστηκε να εκδικαστεί στο ΣτΕ η κύρια προσφυγή την οποία έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, με την οποία ζητούν να ακυρωθεί το έργο.

Από την ώρα που έγινε γνωστή χθες η απόφαση του ΣτΕ σχετικά με την απόρριψη της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, άρχισαν οι εκτιμήσεις για το κατά πόσο αυτή η απόφαση μπορεί να προδικάσει και την οριστική κρίση του ανωτάτου δικαστηρίου. Όπως μου επισήμανε έγκριτος νομικός, “ασφαλής εκτίμηση επ' αυτού δεν μπορεί να γίνει, πόσο μάλλον όταν δεν γνωρίζουμε ακόμη το σκεπτικό αυτής της απόφασης”. Αυτό θα κοινοποιηθεί στους διαδίκους τις προσεχείς ημέρες και ίσως τότε, να μπορούν να γίνουν κάποιες εκτιμήσεις. Πάντως, στελέχη κοντά στο έργο εμφανίζονταν χθες αισιόδοξοι ότι “το ποτάμι του flyover δεν μπορεί να γυρίσει πίσω”. Σημείωναν πως, έως ότου εκδοθεί η τελική κρίση του ΣτΕ θα παρέλθει τουλάχιστον ένας ακόμη μήνας, που σημαίνει ότι τα έργα θα έχουν προχωρήσει κι άλλο γεγονός, που θεωρούν, ότι θα βαρύνει στην τελική απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου. Ας περιμένουμε καλύτερα...

Διακοπή εργασιών

Ενεργό παραμένει και το άλλο δικαστικό μέτωπο που αφορά τις εργασίες ανέγερσης δύο οικοδομών στα γνωστά οικόπεδα στο Καραμπουρνάκι. Θυμίζω ότι την περασμένη Παρασκευή το δημοτικό συμβούλιο Καλαμαριάς σε έκτακτη συνεδρίασή του αποφάσισε την αναστολή των δύο οικοδομικών αδειών. Η συνεδρίαση συγκλήθηκε έπειτα από αίτημα κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι έχουν καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης των αδειών που εξέδωσαν οι υπηρεσίες του δήμου στα δύο συγκεκριμένα ακίνητα, όπου σε ένα εξ αυτών έχουν ήδη προχωρήσει οι οικοδομικές εργασίες.

Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου εστάλη αρμοδίως και στο αστυνομικό τμήμα προκειμένου να πράξει τα δέοντα. Πράγματι, την Τρίτη αστυνομικοί επέδωσαν την απόφαση στον υπεύθυνο μηχανικό του έργου και χθες το πρωί μετέβησαν στα επίμαχα οικόπεδα και ζήτησαν από το συνεργείο να διακόψει τις οικοδομικές εργασίες, όπως και έγινε. Τώρα, πόσο θα κρατήσει αυτό, είναι άγνωστο καθώς η πλευρά των ιδιοκτητών προσφεύγει κατά της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.

Ο ανθοπώλης

Άργησε αλλά τελικά πραγματοποιήθηκε. Στην αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου του πολύπαθου ΟΣΕ αναφέρομαι, η νέα σύνθεση του οποίου δημοσιοποιήθηκε τη Δευτέρα. Ήταν μία απόφαση των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη η οποία καθυστέρησε, είναι αλήθεια, αρκετούς μήνες. Οι δύο υπουργοί αποφάσισαν να αντικαταστήσουν πέντε από τα μέλη του δ.σ. διατηρώντας στη θέση του μόνο τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Παναγιώτη Τερεζάκη ο οποίος είχε διοριστεί στη θέση αυτή λίγες ημέρες μετά το τρομακτικό δυστύχημα των Τεμπών. Στη θέση του παραμένει και ο εκλεγμένος εκπρόσωπος των εργαζομένων Θανάσης Λεβέντης. Από τους πέντε νεοεισελθέντες και νεοεισελθείσες δύο είναι οικονομολόγοι (Βασίλης Γιαννακουλόπουλος, Ιωάννης Πετρόπουλος) και τρεις δικηγόροι (Γιάννης Γραμματίδης, Χριστίνα Βασιλοπούλου, Αντιγόνη Παπαγγελοπούλου). Χρέη προέδρου εκτελεί ο Γραμματίδης, ρόλο που είχε έως τώρα η τέως αντιπρόεδρος Σαγιάκου η οποία θυμίζω, είχε παραιτηθεί πριν από έναν μήνα.

Το εάν θα καταφέρει ή όχι η νέα διοίκηση του ΟΣΕ να ανατάξει τον Οργανισμό και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη του κοινού στο σιδηρόδρομο, αυτό θα φανεί το επόμενο διάστημα. Το παρήγορο, πάντως, είναι ότι τουλάχιστον σε αυτό το διοικητικό συμβούλιο δεν συμμετέχουν άτομα παντελώς άσχετα με το αντικείμενο. Θυμίζω ότι στο προηγούμενο, μεταξύ των μελών του δ.σ. υπήρχε και ένας ανθοπώλης ο οποίος μάλιστα είχε βαρύνοντα λόγο σε ορισμένα θέματα.


O Σαλονικιός