ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αρχίζουν αύριο οι καταθέσεις για τις οικονομικές ατασθαλίες στον ΟΑΣΘ

Στοιχεία θα προσκομίσουν ο πρόεδρος του Οργανισμού και στελέχη για την διαχείριση των προηγούμενων διοικήσεων

 11/02/2019 16:14

Αρχίζουν αύριο οι καταθέσεις για τις οικονομικές ατασθαλίες στον ΟΑΣΘ

Μετά τη μήνυση που υπέβαλε στον Άρειο Πάγο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης που διατάχθηκε από τον εισαγγελέα διαφθοράς Θεσσαλονίκης έχουν κληθεί για αύριο (Τρίτη, 12/2/2019) ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς και τα μέλη της νυν διοίκησης προκειμένου να προσκομίσουν στοιχεία για την οικονομική διαχείριση των προηγούμενων ετών.

Τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν στα αδικήματα της απάτης, της υπεξαίρεσης και της απιστίας με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.

Στο επίκεντρο της έρευνας των δικαστικών αρχών βρίσκονται τα 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως… παλιοσίδερα. Όπως αναφέρεται στη μήνυση, τα συγκεκριμένα λεωφορεία πουλήθηκαν αντί συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ, ενώ δεν απεικονίστηκαν στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή.

Θα εξεταστεί ακόμα, το χρηματικό ποσό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ που εισέπραξε ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ Α.Ε. και ενώ όφειλε να τα εμφανίσει στις οικονομικές καταστάσεις τους ως έσοδα μειώνοντας έτσι τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή» σύμφωνα με τις κατηγορίες της νυν διοίκησης, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών.

Στο μικροσκόπιο θα μπει και ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την μηνυτήρια αναφορά, ενώ εμφανιζόταν ότι το αποθεματικό ανερχόταν κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, εντούτοις η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση βρήκε στο λογαριασμό μόνο 614 ευρώ!

Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρεται στην μήνυση, ότι σύμφωνα με το νόμο απαγορευόταν να εισπράττουν οι μέτοχοι μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρούνταν το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, αυτοί εισέπρατταν ανελλιπώς μερίσματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το υπουργείο, για το διάστημα 1990 έως 2016 ο "ιδιωτικός" ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως ...κέρδος στους πρώην μετόχους, το ποσό των 324.454.565 ευρώ.

Την ίδια ώρα που διενεργείται η προκαταρκτική έρευνα, υπάρχουν δέκα δικογραφίες εις βάρος της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ, συνδεόμενες με οφειλές ασφαλιστικών εισφορών που για το διάστημα από το 2014 έως τον Ιούλιο του 2017 ανέρχονται σε 29,5 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, για την οποία κατηγορείται πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, έχει πάρει ήδη το δρόμο του ακροατηρίου (Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης) και αναμένεται να εκδικαστεί τον προσεχή Απρίλιο,μετά από αναβολή που δόθηκε προ ημερών.


Μετά τη μήνυση που υπέβαλε στον Άρειο Πάγο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης που διατάχθηκε από τον εισαγγελέα διαφθοράς Θεσσαλονίκης έχουν κληθεί για αύριο (Τρίτη, 12/2/2019) ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς και τα μέλη της νυν διοίκησης προκειμένου να προσκομίσουν στοιχεία για την οικονομική διαχείριση των προηγούμενων ετών.

Τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν στα αδικήματα της απάτης, της υπεξαίρεσης και της απιστίας με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.

Στο επίκεντρο της έρευνας των δικαστικών αρχών βρίσκονται τα 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως… παλιοσίδερα. Όπως αναφέρεται στη μήνυση, τα συγκεκριμένα λεωφορεία πουλήθηκαν αντί συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ, ενώ δεν απεικονίστηκαν στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή.

Θα εξεταστεί ακόμα, το χρηματικό ποσό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ που εισέπραξε ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ Α.Ε. και ενώ όφειλε να τα εμφανίσει στις οικονομικές καταστάσεις τους ως έσοδα μειώνοντας έτσι τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή» σύμφωνα με τις κατηγορίες της νυν διοίκησης, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών.

Στο μικροσκόπιο θα μπει και ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την μηνυτήρια αναφορά, ενώ εμφανιζόταν ότι το αποθεματικό ανερχόταν κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, εντούτοις η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση βρήκε στο λογαριασμό μόνο 614 ευρώ!

Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρεται στην μήνυση, ότι σύμφωνα με το νόμο απαγορευόταν να εισπράττουν οι μέτοχοι μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρούνταν το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, αυτοί εισέπρατταν ανελλιπώς μερίσματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το υπουργείο, για το διάστημα 1990 έως 2016 ο "ιδιωτικός" ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως ...κέρδος στους πρώην μετόχους, το ποσό των 324.454.565 ευρώ.

Την ίδια ώρα που διενεργείται η προκαταρκτική έρευνα, υπάρχουν δέκα δικογραφίες εις βάρος της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ, συνδεόμενες με οφειλές ασφαλιστικών εισφορών που για το διάστημα από το 2014 έως τον Ιούλιο του 2017 ανέρχονται σε 29,5 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, για την οποία κατηγορείται πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, έχει πάρει ήδη το δρόμο του ακροατηρίου (Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης) και αναμένεται να εκδικαστεί τον προσεχή Απρίλιο,μετά από αναβολή που δόθηκε προ ημερών.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία