ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεύτερη, μετά την Αθήνα, σε μισθώσεις Airbnb η Θεσσαλονίκη

Τι δείχνουν τα στοιχεία που θα παρουσιαστούν αύριο για τους τουρίστες, τις διανυκτερεύσεις και τις τιμές

 20/03/2019 17:41

Δεύτερη, μετά την Αθήνα, σε μισθώσεις Airbnb η Θεσσαλονίκη

Την 6η θέση πανελλαδικά έχει η Θεσσαλονίκη στις προτιμήσεις των τουριστών, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του Airbnb, για να επιλέξουν το κατάλυμα, που θα τους φιλοξενήσει. Έρχεται, δηλαδή, δεύτερη στις προτιμήσεις πόλεων –την πρωτιά κρατά, όπως είναι αναμενόμενο η Αθήνα- ενώ από τα νησιά στην κορυφή, αλλά και λόγω μεγέθους βρίσκεται η Κρήτη.

Η σχετική μελέτη θα παρουσιαστεί αύριο στο Μακεδονία Πάλλας στην ομιλία της Αγάπης Ξιφιλίδου, με τίτλο «“Διαμοιράζοντας τη Θεσσαλονίκη”: Το φαινόμενο του Airbnb» που θα γίνει στο πλαίσιο της «Prodexpo North» - 2nd Real Estate Conference

Η κ. Ξιφιλίδου που είναι συνεργάτης της «Pointers Property Services AE» του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες» MRICS, πιστοποιημένη εκτιμήτρια ακινήτων διπλ. μηχανικός χωροταξίας & ανάπτυξης θα δώσει στοιχεία τόσο από την επίσημη πλατφόρμα AirDNA –που τροφοδοτείται με πληροφορίες από την πλατφόρμα του Airbnb- όσο και από ερευνητικό υλικό του ΑΠΘ και του ΕΑΠ, που χαρτογραφούν την αγορά του Airbnb.

Στην πόλη των 824.676 κάτοικων (Π.Σ.Θ.), των 15 Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και των 30 Μουσείων με τα 15 Ξενοδοχεία 5* και τα 29 Ξενοδοχεία 4*, που μετρά 2 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις το 2018, όπως περιγράφει τη Θεσσαλονίκη η έμπειρη στις εκτιμήσεις και αξιοποίηση ακινήτων κ. Ξιφιλίδου, αναλύει πως λειτουργεί το φαινόμενο Airbnb:  «Αρχές του 2016 τα δηλωμένα προς βραχυχρόνια μίσθωση υπολογίζονταν σε μερικές δεκάδες στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 2018 ξεπέρασαν τα 2.500 με αποτέλεσμα πλέον να παρατηρείται έλλειψη στα ακίνητα για μακροχρόνια μίσθωση. Επιπλέον, στη Θεσσαλονίκη παρατηρείται ως επί το πλείστον εποχιακός τουρισμός –με το φθινόπωρο και την άνοιξη να παρατηρείται αύξηση, ενώ ακολουθούν ο χειμώνας και το καλοκαίρι. Πιο αναλυτικά το 61% σημειώνει πληρότητα από 1-3 μήνες, ενώ μόλις το 17% από 7-12 μήνες στο διάστημα των τελευταίων 12 μηνών. Επίσης, το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστών επιλέγει διαμερίσματα με τιμή διανυκτέρευσης τα 50 ευρώ και για το 45% αυτών η διαμονή αγγίζει, κατά μέσο όρο, τα δύο βράδια. Το 40% μένει για ένα βράδυ, ενώ το 9-10% κάνει τρεις διανυκτερεύσεις».

Η κ. Ξιφιλίδου καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «το φαινόμενο Airbnb έχει αναμφίβολα αλλάξει την «τουριστική διαμονή» στη Θεσσαλονίκη -αν και η επιλογή της βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν αποτελεί πάντα τη φθηνότερη διαμονή. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει αρνητική συσχέτιση με την οικονομική κρίση, υψηλή μέση ημερήσια μίσθωση, αλλά και υψηλός αριθμός ολόκληρων ακινήτων προς μίσθωση. Επιπλέον, το ενδιαφέρον για επενδύσεις στη δημιουργία τουριστικών καταλυμάτων σε διατηρητέα κτίρια πιθανώς να προκαλέσει αλλαγές στην τουριστική αγορά ακινήτων και στην αγορά των Airbnb».

Την 6η θέση πανελλαδικά έχει η Θεσσαλονίκη στις προτιμήσεις των τουριστών, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του Airbnb, για να επιλέξουν το κατάλυμα, που θα τους φιλοξενήσει. Έρχεται, δηλαδή, δεύτερη στις προτιμήσεις πόλεων –την πρωτιά κρατά, όπως είναι αναμενόμενο η Αθήνα- ενώ από τα νησιά στην κορυφή, αλλά και λόγω μεγέθους βρίσκεται η Κρήτη.

Η σχετική μελέτη θα παρουσιαστεί αύριο στο Μακεδονία Πάλλας στην ομιλία της Αγάπης Ξιφιλίδου, με τίτλο «“Διαμοιράζοντας τη Θεσσαλονίκη”: Το φαινόμενο του Airbnb» που θα γίνει στο πλαίσιο της «Prodexpo North» - 2nd Real Estate Conference

Η κ. Ξιφιλίδου που είναι συνεργάτης της «Pointers Property Services AE» του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες» MRICS, πιστοποιημένη εκτιμήτρια ακινήτων διπλ. μηχανικός χωροταξίας & ανάπτυξης θα δώσει στοιχεία τόσο από την επίσημη πλατφόρμα AirDNA –που τροφοδοτείται με πληροφορίες από την πλατφόρμα του Airbnb- όσο και από ερευνητικό υλικό του ΑΠΘ και του ΕΑΠ, που χαρτογραφούν την αγορά του Airbnb.

Στην πόλη των 824.676 κάτοικων (Π.Σ.Θ.), των 15 Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και των 30 Μουσείων με τα 15 Ξενοδοχεία 5* και τα 29 Ξενοδοχεία 4*, που μετρά 2 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις το 2018, όπως περιγράφει τη Θεσσαλονίκη η έμπειρη στις εκτιμήσεις και αξιοποίηση ακινήτων κ. Ξιφιλίδου, αναλύει πως λειτουργεί το φαινόμενο Airbnb:  «Αρχές του 2016 τα δηλωμένα προς βραχυχρόνια μίσθωση υπολογίζονταν σε μερικές δεκάδες στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 2018 ξεπέρασαν τα 2.500 με αποτέλεσμα πλέον να παρατηρείται έλλειψη στα ακίνητα για μακροχρόνια μίσθωση. Επιπλέον, στη Θεσσαλονίκη παρατηρείται ως επί το πλείστον εποχιακός τουρισμός –με το φθινόπωρο και την άνοιξη να παρατηρείται αύξηση, ενώ ακολουθούν ο χειμώνας και το καλοκαίρι. Πιο αναλυτικά το 61% σημειώνει πληρότητα από 1-3 μήνες, ενώ μόλις το 17% από 7-12 μήνες στο διάστημα των τελευταίων 12 μηνών. Επίσης, το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστών επιλέγει διαμερίσματα με τιμή διανυκτέρευσης τα 50 ευρώ και για το 45% αυτών η διαμονή αγγίζει, κατά μέσο όρο, τα δύο βράδια. Το 40% μένει για ένα βράδυ, ενώ το 9-10% κάνει τρεις διανυκτερεύσεις».

Η κ. Ξιφιλίδου καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «το φαινόμενο Airbnb έχει αναμφίβολα αλλάξει την «τουριστική διαμονή» στη Θεσσαλονίκη -αν και η επιλογή της βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν αποτελεί πάντα τη φθηνότερη διαμονή. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει αρνητική συσχέτιση με την οικονομική κρίση, υψηλή μέση ημερήσια μίσθωση, αλλά και υψηλός αριθμός ολόκληρων ακινήτων προς μίσθωση. Επιπλέον, το ενδιαφέρον για επενδύσεις στη δημιουργία τουριστικών καταλυμάτων σε διατηρητέα κτίρια πιθανώς να προκαλέσει αλλαγές στην τουριστική αγορά ακινήτων και στην αγορά των Airbnb».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία