ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Δύο ξένοι στην ίδια πόλη

Σχόλιο του Αλέξη Δερμεντζόγλου για τα Όσκαρ

 22/01/2019 17:03

Δύο ξένοι στην ίδια πόλη

Αλέξης Δερμεντζόγλου

Στη σημερινή ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ του 2019 δύο ξένοι (σκηνοθέτες) στην ίδια πόλη (Λος Άντζελες, Χόλιγουντ) έσωσαν τη «λερωμένη» (λόγω κακίστων ταινιών) τιμή του αμερικανικού σινεμά.

Ο έλληνας Γιώργος Λάνθιμος με την «Ευνοούμενη» και ο μεξικανός Αλφόνσο Κουαρόν με τη «Roma» πήραν από δέκα προτάσεις (nominations) και είναι πλέον σίγουρο ότι αυτοί θα παραλάβουν και τα Όσκαρ στο τέλος του επόμενου μήνα.

Η ταινία του Έλληνα κερδίζει τις υποψηφιότητες για καλύτερη ταινία σκηνοθεσίας, σεναρίου, α΄ γυναικείου ρόλου (Ολίβια Κόλμαν), β΄ γυναικείου ρόλου (Ρέιτσελ Βάις, Έμμα Στόουν), φωτογραφίας, μοντάζ, ντεκόρ, κοστούμια.

Η «Roma» προτείνεται για καλύτερη ταινία, επίσης καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, α΄ γυναικείου ρόλου, β΄ γυναικείου ρόλου, μοντάζ, ήχου, ντεκόρ, φωτογραφία.

Η «Ευνοούμενη» θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες από την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου, ενώ ήδη η «Roma» παίζεται εδώ και καιρό.

Η «Ευνοούμενη» είναι ένα συναρπαστικό δράμα – τοιχογραφία εποχής βασισμένο σε πραγματικά πρόσωπα στις αρχές του 18ου αιώνα στην Αγγλία.

Με άψογες αξίες παραγωγής με εύστοχο «μαύρο» σενάριο, με αψεγάδιαστους ρόλους, ο έλληνας δημιουργός ολοκληρώνει μια αλληγορία κατά της εξουσίας.

Ταυτόχρονα αναφέρεται στο ίδιο το σινεμά και παράλληλα μας προσφέρει ένα ανατριχιαστικό σχόλιο για το σκοτεινό σήμερα του χαμαιλεοντισμού των πολλαπλών ταυτοτήτων και της υπόγειας μετάλλαξης του ανθρώπου σε υποκριτική χειραγωγούμενη μαριονέτα.

Μας λέει πώς τα πρόσωπα ακυρώνονται και υπάρχουν πλέον μόνο μάσκες, μακιγιάζ, ρόλοι. Σπουδαίο φιλμ.

Ο επίσης ξένος σκηνοθέτης, ο πολωνός Πάβελ Παβλικόφσκι με τον «Ψυχρό Πόλεμο» πηγαίνει ψηλά με τις τρεις προτάσεις για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, σκηνοθεσία, φωτογραφία.

Η εικόνα του Χόλιγουντ είναι τραγική με το να προτείνει –ας πούμε- για καλύτερη ταινία επιλογές όπως ο «Μαύρος Πάνθηρας» κ.α.

Πρόκειται για πρωροφανή καθίζηση, μετριότητα, κάμψη, αφόρητη αμηχανία, έλλειψη νέων ιδεών και προτάσεων.

Το μέλλον του αμερικανικού σινεμά ανήκει στους… ξένους. Αυτό κι αν δεν είναι «μαύρο» ανέκδοτο!   

Στη σημερινή ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ του 2019 δύο ξένοι (σκηνοθέτες) στην ίδια πόλη (Λος Άντζελες, Χόλιγουντ) έσωσαν τη «λερωμένη» (λόγω κακίστων ταινιών) τιμή του αμερικανικού σινεμά.

Ο έλληνας Γιώργος Λάνθιμος με την «Ευνοούμενη» και ο μεξικανός Αλφόνσο Κουαρόν με τη «Roma» πήραν από δέκα προτάσεις (nominations) και είναι πλέον σίγουρο ότι αυτοί θα παραλάβουν και τα Όσκαρ στο τέλος του επόμενου μήνα.

Η ταινία του Έλληνα κερδίζει τις υποψηφιότητες για καλύτερη ταινία σκηνοθεσίας, σεναρίου, α΄ γυναικείου ρόλου (Ολίβια Κόλμαν), β΄ γυναικείου ρόλου (Ρέιτσελ Βάις, Έμμα Στόουν), φωτογραφίας, μοντάζ, ντεκόρ, κοστούμια.

Η «Roma» προτείνεται για καλύτερη ταινία, επίσης καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, α΄ γυναικείου ρόλου, β΄ γυναικείου ρόλου, μοντάζ, ήχου, ντεκόρ, φωτογραφία.

Η «Ευνοούμενη» θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες από την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου, ενώ ήδη η «Roma» παίζεται εδώ και καιρό.

Η «Ευνοούμενη» είναι ένα συναρπαστικό δράμα – τοιχογραφία εποχής βασισμένο σε πραγματικά πρόσωπα στις αρχές του 18ου αιώνα στην Αγγλία.

Με άψογες αξίες παραγωγής με εύστοχο «μαύρο» σενάριο, με αψεγάδιαστους ρόλους, ο έλληνας δημιουργός ολοκληρώνει μια αλληγορία κατά της εξουσίας.

Ταυτόχρονα αναφέρεται στο ίδιο το σινεμά και παράλληλα μας προσφέρει ένα ανατριχιαστικό σχόλιο για το σκοτεινό σήμερα του χαμαιλεοντισμού των πολλαπλών ταυτοτήτων και της υπόγειας μετάλλαξης του ανθρώπου σε υποκριτική χειραγωγούμενη μαριονέτα.

Μας λέει πώς τα πρόσωπα ακυρώνονται και υπάρχουν πλέον μόνο μάσκες, μακιγιάζ, ρόλοι. Σπουδαίο φιλμ.

Ο επίσης ξένος σκηνοθέτης, ο πολωνός Πάβελ Παβλικόφσκι με τον «Ψυχρό Πόλεμο» πηγαίνει ψηλά με τις τρεις προτάσεις για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, σκηνοθεσία, φωτογραφία.

Η εικόνα του Χόλιγουντ είναι τραγική με το να προτείνει –ας πούμε- για καλύτερη ταινία επιλογές όπως ο «Μαύρος Πάνθηρας» κ.α.

Πρόκειται για πρωροφανή καθίζηση, μετριότητα, κάμψη, αφόρητη αμηχανία, έλλειψη νέων ιδεών και προτάσεων.

Το μέλλον του αμερικανικού σινεμά ανήκει στους… ξένους. Αυτό κι αν δεν είναι «μαύρο» ανέκδοτο!   

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία