ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ένας «Νευρικός Εραστής» για πολύ πικρό γέλιο

Από την Κινηματογραφική Λέσχη Εργαζομένων της ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ

 12/03/2019 14:26

Ένας «Νευρικός Εραστής» για πολύ πικρό γέλιο

Τη Δευτέρα 18 Μαρτίου στις 9μμ  στο «Βακούρα 1» η κινηματογραφική λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ3  και το ΚΕΜΕΣ ,στο αφιέρωμα «Στον ίλιγγο των επιλογών» παρουσιάζουν την πασίγνωστη βραβευμένη ταινία   του  Γούντι ΄Αλεν «Νευρικός εραστής»  (Annie Ηall,έγχρωμη 1977, ΗΠΑ, διάρκεια 93´) σε σενάριο και σκηνοθεσία  Γούντι ΄Αλεν. Παίζουν: Ντάιαν Κίτον, Γούντι ΄Αλεν.

Προλογίζει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου ,στο κοινό θα διανεμηθεί  έντυπη κριτική ανάλυση του Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου, ενώ το προς συζήτηση θέμα , με το τέλος του φίλμ ,θα είναι: Το αυτοβιογραφικό σινεμά.

Η ταινία κέρδισε ΄Οσκαρ καλύτερης δημιουργίας, σκηνοθεσίας ,α΄ γυναικείου ρόλου, πρωτότυπου  σεναρίου. Επίσης Χρυσή σφαίρα  ταινίας, σκηνοθεσίας, α΄ γυναικείου ρόλου  και BAFTA  ταινίας, σκηνοθεσίας ,α΄ γυναικείου ρόλου και μοντάζ..

΄Ενας νευρωτικός  Νεουορκέζος  ερωτεύεται μια χειραφετημένη γυναίκα και ακολουθούν αντιπαραθέσεις. Με αιχμηρό διάλογο, ο Γούντυ ΄Αλλεν αναπαράγει  με πικρό και σαρκαστικό τρόπο την πραγματική του σχέση  με την Ντάιαν Κήτον , με την οποία ήταν χωρισμένοι κατά την διάρκεια των γυρισμάτων του φίλμ.Κοφτό μοντάζ,ωραίος λόγος, έξοχα γκάγκ  σε μια αξέχαστη κομεντί.

Η κριτική που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«΄Ενας νευρωτικός κωμικός που έχει εμμονή με το θάνατο, ερωτεύεται την Άνι Χωλ και κάνει μαζί της μια επταετή σχέση. Οι εντάσεις κι οι τσακωμοί που οφείλονται κατά κύριο λόγο στη φύση των χαρακτήρων τους, οδηγούν στο χωρισμό του ζευγαριού, παρ’ όλες τις επίμονες προσπάθειες του Άλβι να κρατήσει την Άνι. Η Άνι φεύγει από τη Νέα Υόρκη και συζεί με ένα στέλεχος δισκογραφικής εταιρίας. Ο Άλβι συνειδητοποιώντας ότι αγαπά ακόμα την Άνι προσπαθεί απεγνωσμένα να την πείσει να γυρίσει πίσω. Ότι είναι και δεν είναι ο Γούντι Άλεν βρίσκεται εδώ, στην ταινία που του χάρισε Όσκαρ και φήμη, και παράλληλα σηματοδότησε την κινηματογραφική του ωριμότητα από το αποσπασματικό σινεμά που έλκει την καταγωγή του από τη stand up κωμωδία και την κομίστικη σάτιρα μέχρι τις ενδοσκοπικές, αναλυτικές ταινίες του δημιουργού. Παρά την ασταμάτητη μείξη ιδεών και πολλαπλού ύφους, σχεδόν πάντα ιδιοφυώς ο Νευρικός Εραστής παραμένει αναμφίβολα γουντιαλενικό ιδίωμα στον απόλυτο παροξυσμό του, με άπειρες αυτοβιογραφικές αναφορές στον εβραϊκό, αστικό, ερωτικό, αριστερό, άτσαλο, αυτοσχεδιαστικό, αξιαγάπητα νευρωτικό εαυτό του. Υπάρχουν στιγμές αγέραστου γέλιου: Οι γονείς του και οι σχολικές μέρες του, η σύντομη παραμονή στο Λος Άντζελες με το παρκάρισμα και την κοσμική εκδήλωση και το φίλο του Τόνι Ρόμπερτς που παλεύει με το χρόνο, και φυσικά η σκηνή με την ουρά στο σινεμά, όπου φέρνει από το πουθενά τον ίδιο τον Μάρσαλ Μακλούαν για να βγάλει τρελό ένα μαλάκα που του πάει κόντρα. Βεβαίως ο Νευρικός Εραστής είναι μια ειλικρινής καταγραφή της αγαπησιάρικης και προβληματικής σχέσης του με την Νταϊάν Κίτον, την Άνι Χολ του πρωτότυπου τίτλου, μια ερωτική επιστολή που της απέφερε Όσκαρ ερμηνείας και μια παράξενη στυλιστική στάμπα».

 Ταινίες που πλησιάζουν την προβληματική του Νευρικού εραστή  είναι: Μανχάταν , Διαλύοντας τον Χάρρυ, ΄Ολοι λένε σ΄αγαπώ του Γούντυτ ΄Αλλεν,Ένα όμορφο αγόρι(2018), Αναζητώντας  τον Ρίτσαρντ του ΄Αλ Πατσίνο, Ο μαύρος κύκνος του Ντάρεν Αρονόφσκι

Υ.Γ. Η επόμενη ταινία, λόγω  της αργίας της 25ης Μαρτίου, θα προβληθεί την Τρίτη 26 Μαρτίου και είναι η οσκαρική  του Τζών Χιούστον  Η τιμή των Πρίτζι.

Για  περισσότερες πληροφορίες  για τις προβαλλόμενες ταινίες να ανατρέχετε στο kemes facbook  ή στο  kemes.wordpress.com

Τη Δευτέρα 18 Μαρτίου στις 9μμ  στο «Βακούρα 1» η κινηματογραφική λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ3  και το ΚΕΜΕΣ ,στο αφιέρωμα «Στον ίλιγγο των επιλογών» παρουσιάζουν την πασίγνωστη βραβευμένη ταινία   του  Γούντι ΄Αλεν «Νευρικός εραστής»  (Annie Ηall,έγχρωμη 1977, ΗΠΑ, διάρκεια 93´) σε σενάριο και σκηνοθεσία  Γούντι ΄Αλεν. Παίζουν: Ντάιαν Κίτον, Γούντι ΄Αλεν.

Προλογίζει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου ,στο κοινό θα διανεμηθεί  έντυπη κριτική ανάλυση του Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου, ενώ το προς συζήτηση θέμα , με το τέλος του φίλμ ,θα είναι: Το αυτοβιογραφικό σινεμά.

Η ταινία κέρδισε ΄Οσκαρ καλύτερης δημιουργίας, σκηνοθεσίας ,α΄ γυναικείου ρόλου, πρωτότυπου  σεναρίου. Επίσης Χρυσή σφαίρα  ταινίας, σκηνοθεσίας, α΄ γυναικείου ρόλου  και BAFTA  ταινίας, σκηνοθεσίας ,α΄ γυναικείου ρόλου και μοντάζ..

΄Ενας νευρωτικός  Νεουορκέζος  ερωτεύεται μια χειραφετημένη γυναίκα και ακολουθούν αντιπαραθέσεις. Με αιχμηρό διάλογο, ο Γούντυ ΄Αλλεν αναπαράγει  με πικρό και σαρκαστικό τρόπο την πραγματική του σχέση  με την Ντάιαν Κήτον , με την οποία ήταν χωρισμένοι κατά την διάρκεια των γυρισμάτων του φίλμ.Κοφτό μοντάζ,ωραίος λόγος, έξοχα γκάγκ  σε μια αξέχαστη κομεντί.

Η κριτική που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«΄Ενας νευρωτικός κωμικός που έχει εμμονή με το θάνατο, ερωτεύεται την Άνι Χωλ και κάνει μαζί της μια επταετή σχέση. Οι εντάσεις κι οι τσακωμοί που οφείλονται κατά κύριο λόγο στη φύση των χαρακτήρων τους, οδηγούν στο χωρισμό του ζευγαριού, παρ’ όλες τις επίμονες προσπάθειες του Άλβι να κρατήσει την Άνι. Η Άνι φεύγει από τη Νέα Υόρκη και συζεί με ένα στέλεχος δισκογραφικής εταιρίας. Ο Άλβι συνειδητοποιώντας ότι αγαπά ακόμα την Άνι προσπαθεί απεγνωσμένα να την πείσει να γυρίσει πίσω. Ότι είναι και δεν είναι ο Γούντι Άλεν βρίσκεται εδώ, στην ταινία που του χάρισε Όσκαρ και φήμη, και παράλληλα σηματοδότησε την κινηματογραφική του ωριμότητα από το αποσπασματικό σινεμά που έλκει την καταγωγή του από τη stand up κωμωδία και την κομίστικη σάτιρα μέχρι τις ενδοσκοπικές, αναλυτικές ταινίες του δημιουργού. Παρά την ασταμάτητη μείξη ιδεών και πολλαπλού ύφους, σχεδόν πάντα ιδιοφυώς ο Νευρικός Εραστής παραμένει αναμφίβολα γουντιαλενικό ιδίωμα στον απόλυτο παροξυσμό του, με άπειρες αυτοβιογραφικές αναφορές στον εβραϊκό, αστικό, ερωτικό, αριστερό, άτσαλο, αυτοσχεδιαστικό, αξιαγάπητα νευρωτικό εαυτό του. Υπάρχουν στιγμές αγέραστου γέλιου: Οι γονείς του και οι σχολικές μέρες του, η σύντομη παραμονή στο Λος Άντζελες με το παρκάρισμα και την κοσμική εκδήλωση και το φίλο του Τόνι Ρόμπερτς που παλεύει με το χρόνο, και φυσικά η σκηνή με την ουρά στο σινεμά, όπου φέρνει από το πουθενά τον ίδιο τον Μάρσαλ Μακλούαν για να βγάλει τρελό ένα μαλάκα που του πάει κόντρα. Βεβαίως ο Νευρικός Εραστής είναι μια ειλικρινής καταγραφή της αγαπησιάρικης και προβληματικής σχέσης του με την Νταϊάν Κίτον, την Άνι Χολ του πρωτότυπου τίτλου, μια ερωτική επιστολή που της απέφερε Όσκαρ ερμηνείας και μια παράξενη στυλιστική στάμπα».

 Ταινίες που πλησιάζουν την προβληματική του Νευρικού εραστή  είναι: Μανχάταν , Διαλύοντας τον Χάρρυ, ΄Ολοι λένε σ΄αγαπώ του Γούντυτ ΄Αλλεν,Ένα όμορφο αγόρι(2018), Αναζητώντας  τον Ρίτσαρντ του ΄Αλ Πατσίνο, Ο μαύρος κύκνος του Ντάρεν Αρονόφσκι

Υ.Γ. Η επόμενη ταινία, λόγω  της αργίας της 25ης Μαρτίου, θα προβληθεί την Τρίτη 26 Μαρτίου και είναι η οσκαρική  του Τζών Χιούστον  Η τιμή των Πρίτζι.

Για  περισσότερες πληροφορίες  για τις προβαλλόμενες ταινίες να ανατρέχετε στο kemes facbook  ή στο  kemes.wordpress.com

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία