Να πηγαίνω στο σχολειό να μαθαίνω γράμματα…

 26/04/2020 22:10

Ομολογώ ότι είχα αποκοπεί εδώ και 50 χρόνια από την ιδιότητα «προπονητής μαθητή». Αλλά ο κορονοϊός μου επιφύλαξε το προνόμιο να ξεσκονίσω τις αραχνιασμένες μου ικανότητες και να ντρεσάρω την βαφτιστήρα μου, μαθήτρια 6ης Δημοτικού που για λόγους ασφαλείας, μένει μαζί μου στην καραντίνα. Συμπέρασμα; Φρίξον ήλιε και συ γη στέναξον… Οι μνήμες μου από την εποχή των γιων μου παρότι θολές, ήταν με πολλά ερωτηματικά ως προς το σύστημα εκμάθησης και καθαρά αρνητικές σε σχέση με τα σχολικά βιβλία.

Ότι θα πήγαιναν ακόμη χειρότερα τα πράγματα από τα συντροφικά 80s δεν το περίμενα. Αλλά μόλις το πιστοποίησα! Μπράβο μας βρε! Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν τα βασικά εξαιρώντας a priori τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Νόμος 1: Σε κάθε τάξη υπάρχει ένα 10-15% παιδιών με εξαιρετική ή άριστη ικανότητα εκμάθησης. Και σανσκριτικά να τα βάλεις να μάθουν, θα μάθουν. Και ο χειρότερος δάσκαλος να τα διδάσκει, θα μάθουν. Και το πιο αλλοπρόσαλλο σχολικό βιβλίο να έχουν στα χεράκια τους θα μάθουν. Αυτά τα παιδιά αργότερα θα εκδηλώσουν και την κλίση τους ως προς τις τριτοβάθμιες σπουδές, αλλά θα έχουν τελειώσει το Λύκειο και θα έχουν αυτό που παλιά λέγαμε «εγκυκλοπαιδικές γνώσεις»

Νόμος 2: Σε κάθε τάξη υπάρχει ένα 10-15% παιδιών με καθαρή κλίση και εξίσου καθαρή αδυναμία. Είναι ας πούμε εξαιρετικά εύκολο γι αυτά να κατανοήσουν τους αριθμούς αλλά δυσκολεύονται στην ορθογραφία ή δεν μπορούν να εκφραστούν σωστά στην έκθεση. Αυτά τα παιδιά υπό κατάλληλες συνθήκες θα διαπρέψουν εκεί που είναι η κλίση τους αλλά θα πρέπει να βοηθηθούν ώστε να μην υστερήσουν σημαντικά από νωρίς στις γενικές γνώσεις

Νόμος 3: Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών του Δημοτικού -το 70-80%- είναι απόλυτα εξαρτημένη από την μεταδοτικότητα του δασκάλου, τα εποπτικά μέσα και την ποιότητά τους, όπως και από την ύλη, τη μεθοδολογία που διέπει ένα εκπαιδευτικό σύστημα . Δηλαδή το ποιος μαθαίνει, με ποια μέσα μαθαίνει και τι μαθαίνει τα παιδιά, καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό όλο τους το μέλλον, όλη τους τη ζωή. Γι’ αυτό και οι βάσεις που παίρνουν τα πιτσιρίκια στο Δημοτικό, πρέπει να είναι στέρεες, καθαρές και ανθεκτικές ακριβώς όπως οι βάσεις ενός οικοδομήματος. Η θολούρα και το μπέρδεμα, κείμενα που στη μια σελίδα είναι για παιδιά γυμνασίου και στην άλλη για νήπια, ασκήσεις που δεν λειτουργούν μαθησιακά αλλά σκόρπια και τυχαία, homework που αντί να ενδυναμώνει βασικές γνώσεις όπως π.χ ορθογραφία, γενική γεωγραφία, επίγνωση της ιστορικής συνέχειας κλπ λειτουργεί αποσπασματικά.

Με άλλα λόγια αν δεν αλλάξει σημαντικά ο τρόπος που θεμελιώνουμε το οικοδόμημα της μάθησης, κινδυνεύουμε να βγάζουμε στρατιές αμαθών και ημιμαθών χωρίς ή με πτυχίο.


*************************************************************************************************************


Πολύ περίεργα πράγματα

pavlopoylos.jpg


Τελευταία ειπώθηκαν ή γράφτηκαν διάφορα παραπολιτικά για τη στάση του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου. Ποια στάση; Εδώ σας θέλω! Πώς να την περιγράψει κανείς; Ας πούμε την άρνηση του να γίνει… Τοτέμ! Ότι δηλαδή αντί να εξαφανιστεί από προσώπου γης, κάνει κάποιες μετρημένες δηλώσεις όπως πχ για την γενοκτονία των Αρμενίων ή ότι τηλεφωνήθηκε με τους Προέδρους της Πορτογαλίας και της Ιταλίας λόγω κορονοϊού.

Και κάποιοι πιο προχωρημένοι μάλιστα το συνδύασαν με κάποια «φιλικά του ΜΜΕ» που επιχειρούν να μειώσουν την διάδοχο του την νυν Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Παρατήρηση πρώτη: Δεν υπάρχει ούτε εθιμικό ούτε άλλο τυπικό που να καθορίζει ότι ένας μη υπέργηρος πρώην Πρόεδρος πρέπει να αποσύρεται στη γωνιά του σαν προτομή. Παρατήρηση δεύτερη: Το τι έχουν γράψει και πει διάφοροι νεοδημοκράτες σε βάρος του πρώην Προέδρου όταν ασκούσε τα καθήκοντα του γεμίζει βιβλίο. Αν θέλουν να γεμίσουν και δεύτερο για το πόσο κακός… πρώην Πρόεδρος είναι, πρόβλημα τους και αν θέλουν βοήθεια να το λύσουν, έχω 2-3 καλούς Ψ. Παρατήρηση τρίτη: Αν ασκήσει κανείς κριτική στον ΠτΔ όπως είχε γίνει επί εποχής Σαρτζετάκη αλλά όπως μόλις ανέφερα και επί εποχής Παυλόπουλου, σημαίνει ότι καθοδηγείται από τον προκάτοχο; Προσωπικά όταν προτάθηκε από την ΝΔ ο Κάρολος Παπούλιας για ΠτΔ διαφώνησα δημόσια για μια σειρά από πολιτικούς λόγους. Δεν είχα το δικαίωμα; Θα μου το στερούσε η τότε κυβέρνηση Καραμανλή; Αστεία πράγματα! Και για να κλείσουμε: Δεν πιστεύω να αληθεύουν κάτι φήμες για εμπάργκο σε κρατικά ΜΜΕ! Όχι αυτό δεν το πιστεύω με τίποτε….


Σταϊκούρας: Όχι στην Ευρώπη των δύο ταχυτήτων

staikouras2-TLjxo.jpg


Ο ΥΠΟΙΚ Χρήστος Σταϊκούρας σε όλες τις παρεμβάσεις του επισημαίνει με έμφαση ότι η πανδημία δεν πρέπει να δημιουργήσει, ένα νέο κύκλο Ευρώπης πολλών ταχυτήτων. Και στην teleconference των Ινστιτούτων Δημοκρατίας «Κωνσταντίνος Καραμανλής» και του γερμανικού Hanns Seidel Foundation για το πως θα κινηθεί η Ευρώπη μετά την κρίση του κορονοϊού και το αν αυτή η κρίση θα ενώσει τις χώρες, ή θα δημιουργήσει μία Ευρώπη «δύο ταχυτήτων» τόνισε ότι «καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν είναι αρκετά έτοιμη και ισχυρή για να αντεπεξέλθει μόνη της στις τεράστιες επιβαρύνσεις που γεννά η πανδημία. Ο εχθρός είναι κοινός, επομένως απαιτούνται κοινές ευρωπαϊκές λύσεις, ουσιαστικές, τολμηρές, ανάλογες της σοβαρότητας της κατάστασης, απαλλαγμένες από περιορισμούς και αγκυλώσεις του παρελθόντος». Αλλά και μετά Σύνοδο Κορυφής, μίλησε για τον κίνδυνο να υπάρξει μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων, επισημαίνοντας ότι προτεραιότητα των χωρών του Νότου είναι η δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης, που θα χρηματοδοτήσει την επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας με χρηματοδοτικές ανάγκες 1,5 τρισ. ευρώ μέσω επιχορηγήσεων και όχι δανείων καθώς όπως είπε «τα δάνεια αυξάνουν το χρέος και οι χώρες του Νότου έχουν υψηλό χρέος».


Να γελάσουμε και λίγο

samiou.jpg


Ασφαλώς όσοι τουιτάρετε ξέρετε ότι η τραγουδίστρια Άντζυ Σαμίου είναι πολιτικοποιημένη, οπαδός του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα φανατικά κι ότι οι αναρτήσεις της είναι πολύ πιο κοντά στην γραμμή των τρολς παρά στην γραμμή ενός επώνυμου χρήστη. Τέλος πάντων, η τραγουδίστρια «τα πήρε στο κρανίο με τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών. «Τις λαϊκές αγορές τις είχαν βάλει από παλιά στο μάτι, επί Σαμαρά. Τώρα βρήκαν ευκαιρία να τις κλείσουν και δεν πρέπει να το επιτρέψουμε ποτέ!» έγραψε, αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε εκ του αποτελέσματος δεν εισακούστηκε το κάλεσμα της σε αντίσταση! Όμως προκάλεσε την δηλητηριώδη απάντηση-σχόλιο του συγγραφέα Πέτρου Τατσόπουλου: «Άντζυ μου, η αλήθεια είναι πως δεν έβαλαν στο μάτι όλες τις λαϊκές αγορές. Μονάχα αυτήν της Καλλιδρομίου, από όπου τροφοδοτούνται οι αντιεξουσιαστές, χρόνια τώρα. Στην πορεία στράβωσε το σχέδιο. Πήραν σβάρνα και τις υπόλοιπες αγορές, τα άλλα έθνη, τον πλανήτη, παρά τρίχα και το ηλιακό σύστημα. Μονάχα τα Εξάρχεια δεν έπαθαν τίποτε, ο αρχικός τους στόχος. Χο χο χο. Τόσο γκαντέμηδες».

* Δημοσιεύτηκε στη "Μακεδονία της Κυριακής" στις 26.04.2020

Ομολογώ ότι είχα αποκοπεί εδώ και 50 χρόνια από την ιδιότητα «προπονητής μαθητή». Αλλά ο κορονοϊός μου επιφύλαξε το προνόμιο να ξεσκονίσω τις αραχνιασμένες μου ικανότητες και να ντρεσάρω την βαφτιστήρα μου, μαθήτρια 6ης Δημοτικού που για λόγους ασφαλείας, μένει μαζί μου στην καραντίνα. Συμπέρασμα; Φρίξον ήλιε και συ γη στέναξον… Οι μνήμες μου από την εποχή των γιων μου παρότι θολές, ήταν με πολλά ερωτηματικά ως προς το σύστημα εκμάθησης και καθαρά αρνητικές σε σχέση με τα σχολικά βιβλία.

Ότι θα πήγαιναν ακόμη χειρότερα τα πράγματα από τα συντροφικά 80s δεν το περίμενα. Αλλά μόλις το πιστοποίησα! Μπράβο μας βρε! Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν τα βασικά εξαιρώντας a priori τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Νόμος 1: Σε κάθε τάξη υπάρχει ένα 10-15% παιδιών με εξαιρετική ή άριστη ικανότητα εκμάθησης. Και σανσκριτικά να τα βάλεις να μάθουν, θα μάθουν. Και ο χειρότερος δάσκαλος να τα διδάσκει, θα μάθουν. Και το πιο αλλοπρόσαλλο σχολικό βιβλίο να έχουν στα χεράκια τους θα μάθουν. Αυτά τα παιδιά αργότερα θα εκδηλώσουν και την κλίση τους ως προς τις τριτοβάθμιες σπουδές, αλλά θα έχουν τελειώσει το Λύκειο και θα έχουν αυτό που παλιά λέγαμε «εγκυκλοπαιδικές γνώσεις»

Νόμος 2: Σε κάθε τάξη υπάρχει ένα 10-15% παιδιών με καθαρή κλίση και εξίσου καθαρή αδυναμία. Είναι ας πούμε εξαιρετικά εύκολο γι αυτά να κατανοήσουν τους αριθμούς αλλά δυσκολεύονται στην ορθογραφία ή δεν μπορούν να εκφραστούν σωστά στην έκθεση. Αυτά τα παιδιά υπό κατάλληλες συνθήκες θα διαπρέψουν εκεί που είναι η κλίση τους αλλά θα πρέπει να βοηθηθούν ώστε να μην υστερήσουν σημαντικά από νωρίς στις γενικές γνώσεις

Νόμος 3: Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών του Δημοτικού -το 70-80%- είναι απόλυτα εξαρτημένη από την μεταδοτικότητα του δασκάλου, τα εποπτικά μέσα και την ποιότητά τους, όπως και από την ύλη, τη μεθοδολογία που διέπει ένα εκπαιδευτικό σύστημα . Δηλαδή το ποιος μαθαίνει, με ποια μέσα μαθαίνει και τι μαθαίνει τα παιδιά, καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό όλο τους το μέλλον, όλη τους τη ζωή. Γι’ αυτό και οι βάσεις που παίρνουν τα πιτσιρίκια στο Δημοτικό, πρέπει να είναι στέρεες, καθαρές και ανθεκτικές ακριβώς όπως οι βάσεις ενός οικοδομήματος. Η θολούρα και το μπέρδεμα, κείμενα που στη μια σελίδα είναι για παιδιά γυμνασίου και στην άλλη για νήπια, ασκήσεις που δεν λειτουργούν μαθησιακά αλλά σκόρπια και τυχαία, homework που αντί να ενδυναμώνει βασικές γνώσεις όπως π.χ ορθογραφία, γενική γεωγραφία, επίγνωση της ιστορικής συνέχειας κλπ λειτουργεί αποσπασματικά.

Με άλλα λόγια αν δεν αλλάξει σημαντικά ο τρόπος που θεμελιώνουμε το οικοδόμημα της μάθησης, κινδυνεύουμε να βγάζουμε στρατιές αμαθών και ημιμαθών χωρίς ή με πτυχίο.


*************************************************************************************************************


Πολύ περίεργα πράγματα

pavlopoylos.jpg


Τελευταία ειπώθηκαν ή γράφτηκαν διάφορα παραπολιτικά για τη στάση του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου. Ποια στάση; Εδώ σας θέλω! Πώς να την περιγράψει κανείς; Ας πούμε την άρνηση του να γίνει… Τοτέμ! Ότι δηλαδή αντί να εξαφανιστεί από προσώπου γης, κάνει κάποιες μετρημένες δηλώσεις όπως πχ για την γενοκτονία των Αρμενίων ή ότι τηλεφωνήθηκε με τους Προέδρους της Πορτογαλίας και της Ιταλίας λόγω κορονοϊού.

Και κάποιοι πιο προχωρημένοι μάλιστα το συνδύασαν με κάποια «φιλικά του ΜΜΕ» που επιχειρούν να μειώσουν την διάδοχο του την νυν Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Παρατήρηση πρώτη: Δεν υπάρχει ούτε εθιμικό ούτε άλλο τυπικό που να καθορίζει ότι ένας μη υπέργηρος πρώην Πρόεδρος πρέπει να αποσύρεται στη γωνιά του σαν προτομή. Παρατήρηση δεύτερη: Το τι έχουν γράψει και πει διάφοροι νεοδημοκράτες σε βάρος του πρώην Προέδρου όταν ασκούσε τα καθήκοντα του γεμίζει βιβλίο. Αν θέλουν να γεμίσουν και δεύτερο για το πόσο κακός… πρώην Πρόεδρος είναι, πρόβλημα τους και αν θέλουν βοήθεια να το λύσουν, έχω 2-3 καλούς Ψ. Παρατήρηση τρίτη: Αν ασκήσει κανείς κριτική στον ΠτΔ όπως είχε γίνει επί εποχής Σαρτζετάκη αλλά όπως μόλις ανέφερα και επί εποχής Παυλόπουλου, σημαίνει ότι καθοδηγείται από τον προκάτοχο; Προσωπικά όταν προτάθηκε από την ΝΔ ο Κάρολος Παπούλιας για ΠτΔ διαφώνησα δημόσια για μια σειρά από πολιτικούς λόγους. Δεν είχα το δικαίωμα; Θα μου το στερούσε η τότε κυβέρνηση Καραμανλή; Αστεία πράγματα! Και για να κλείσουμε: Δεν πιστεύω να αληθεύουν κάτι φήμες για εμπάργκο σε κρατικά ΜΜΕ! Όχι αυτό δεν το πιστεύω με τίποτε….


Σταϊκούρας: Όχι στην Ευρώπη των δύο ταχυτήτων

staikouras2-TLjxo.jpg


Ο ΥΠΟΙΚ Χρήστος Σταϊκούρας σε όλες τις παρεμβάσεις του επισημαίνει με έμφαση ότι η πανδημία δεν πρέπει να δημιουργήσει, ένα νέο κύκλο Ευρώπης πολλών ταχυτήτων. Και στην teleconference των Ινστιτούτων Δημοκρατίας «Κωνσταντίνος Καραμανλής» και του γερμανικού Hanns Seidel Foundation για το πως θα κινηθεί η Ευρώπη μετά την κρίση του κορονοϊού και το αν αυτή η κρίση θα ενώσει τις χώρες, ή θα δημιουργήσει μία Ευρώπη «δύο ταχυτήτων» τόνισε ότι «καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν είναι αρκετά έτοιμη και ισχυρή για να αντεπεξέλθει μόνη της στις τεράστιες επιβαρύνσεις που γεννά η πανδημία. Ο εχθρός είναι κοινός, επομένως απαιτούνται κοινές ευρωπαϊκές λύσεις, ουσιαστικές, τολμηρές, ανάλογες της σοβαρότητας της κατάστασης, απαλλαγμένες από περιορισμούς και αγκυλώσεις του παρελθόντος». Αλλά και μετά Σύνοδο Κορυφής, μίλησε για τον κίνδυνο να υπάρξει μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων, επισημαίνοντας ότι προτεραιότητα των χωρών του Νότου είναι η δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης, που θα χρηματοδοτήσει την επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας με χρηματοδοτικές ανάγκες 1,5 τρισ. ευρώ μέσω επιχορηγήσεων και όχι δανείων καθώς όπως είπε «τα δάνεια αυξάνουν το χρέος και οι χώρες του Νότου έχουν υψηλό χρέος».


Να γελάσουμε και λίγο

samiou.jpg


Ασφαλώς όσοι τουιτάρετε ξέρετε ότι η τραγουδίστρια Άντζυ Σαμίου είναι πολιτικοποιημένη, οπαδός του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα φανατικά κι ότι οι αναρτήσεις της είναι πολύ πιο κοντά στην γραμμή των τρολς παρά στην γραμμή ενός επώνυμου χρήστη. Τέλος πάντων, η τραγουδίστρια «τα πήρε στο κρανίο με τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών. «Τις λαϊκές αγορές τις είχαν βάλει από παλιά στο μάτι, επί Σαμαρά. Τώρα βρήκαν ευκαιρία να τις κλείσουν και δεν πρέπει να το επιτρέψουμε ποτέ!» έγραψε, αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε εκ του αποτελέσματος δεν εισακούστηκε το κάλεσμα της σε αντίσταση! Όμως προκάλεσε την δηλητηριώδη απάντηση-σχόλιο του συγγραφέα Πέτρου Τατσόπουλου: «Άντζυ μου, η αλήθεια είναι πως δεν έβαλαν στο μάτι όλες τις λαϊκές αγορές. Μονάχα αυτήν της Καλλιδρομίου, από όπου τροφοδοτούνται οι αντιεξουσιαστές, χρόνια τώρα. Στην πορεία στράβωσε το σχέδιο. Πήραν σβάρνα και τις υπόλοιπες αγορές, τα άλλα έθνη, τον πλανήτη, παρά τρίχα και το ηλιακό σύστημα. Μονάχα τα Εξάρχεια δεν έπαθαν τίποτε, ο αρχικός τους στόχος. Χο χο χο. Τόσο γκαντέμηδες».

* Δημοσιεύτηκε στη "Μακεδονία της Κυριακής" στις 26.04.2020

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία