ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ο Σπίρτζης κάνει διαγωνισμό για λεωφορεία του ΟΑΣΘ, χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα

Χωρίς να έχει εξασφαλιστεί κονδύλι από κάποιο πρόγραμμα, ανακοινώθηκε ο διαγωνισμός για τα καινούργια λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

 11/05/2019 10:00

Ο Σπίρτζης κάνει διαγωνισμό για λεωφορεία του ΟΑΣΘ, χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα

Χριστίνα Ταχιάου

Λάμποντας από χαρά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωνε το ακροατήριο του Thessaloniki Summit τον περασμένο Νοέμβριο ότι οσονούπω η Θεσσαλονίκη θα έχει καινούργια λεωφορεία. «Βρέθηκαν χρήματα για την προμήθεια νέων λεωφορείων, για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», έλεγε. 

Γεμάτος αυτοπεποίθηση, λίγες ημέρες αργότερα, σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη έκανε την εκτίμηση ότι «έως τις αρχές Μαΐου θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα πρώτα από τα συνολικά 350 καινούργια αστικά λεωφορεία, που θα αποκτήσει ο ΟΑΣΘ». Από τότε, κάθε λίγες ημέρες ο συμπαθής υπουργός δίνει μία συνέντευξη και υπόσχεται ότι μέσα στις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την προμήθεια.

Την κατάσταση των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους τη γνωρίζουν πολύ καλά οι αναγνώστες της «ΜτΚ». Παλιατζούρες που αργοπεθαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και χιλιομπαλωμένα κινούμενα κουφάρια αποτελούν, πια, το στόλο του ΟΑΣΘ. Τα «καινούργια λεωφορεία του ΟΑΣΘ» έγιναν, δυστυχώς, ακόμη ένα ανέκδοτο, μαζί με τους «σταθμούς του μετρό» και «το τρένο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες».

Αλλά έρχονται εκλογές. Έτσι, στις 8 Μαΐου δημοσιεύτηκε στη diavgeia η ανακοίνωση για τη διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για ανανέωση στόλου αστικών λεωφορείων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια αστικών λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η προμήθεια παρελκόμενων (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) αυτών και η συντήρηση - επισκευή των αστικών λεωφορείων και των παρελκόμενών τους. Η σύμβαση είναι διαρκείας 17 ετών και ο προϋπολογισμός 461.000.000 ευρώ.

Υπάρχει, όμως, μια μικρή λεπτομέρεια. Ότι ακόμη δεν έχει βρεθεί χρηματοδότηση για το διαγωνισμό. Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, «Η παρούσα προμήθεια χρηματοδοτείται από Πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΕ 2019ΣΕ38000000 της ΣΑΕ 380). Δεν υφίσταται ανάληψη νομικών δεσμεύσεων μέχρι την οριστική ένταξη του έργου σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Π.Π. 2014-2020».

Σύμφωνα με παράγοντες που γνωρίζουν το σύστημα προμηθειών του δημοσίου, πρόκειται για μια πρακτική των τελευταίων δύο ετών. Προκηρύσσονται διαγωνισμοί, ενώ δεν έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτήσεις και ταυτόχρονα με τους διαγωνισμούς αναζητείται η ένταξη των έργων σε κάποιο πρόγραμμα. 

Αυτό γίνεται «για λόγους ταχύτητας», όπως λέγεται. Ωστόσο, τίποτε δεν διασφαλίζει ότι το έργο θα ενταχθεί σίγουρα σε πρόγραμμα, ενώ είναι μεγάλη η πίεση που ασκείται στις διαχειριστικές αρχές. Δημόσιοι υπάλληλοι με σοβαρή κατάρτιση και έργο για το οποίο δίνουν λογαριασμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζονται από υπουργούς να εντάξουν έργα σε προγράμματα, διότι τρέχουν οι διαγωνισμοί.

Στο μεταξύ, κι ενώ όπως υπενθυμίζει σε κάθε ευκαιρία ο κ. Σπίρτζης, ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε εκκαθάριση, ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ δεν έχει, ακόμη, συσταθεί.

*Η συνέχεια του ρεπορτάζ αύριο το πρωί στο makthes.gr

Λάμποντας από χαρά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωνε το ακροατήριο του Thessaloniki Summit τον περασμένο Νοέμβριο ότι οσονούπω η Θεσσαλονίκη θα έχει καινούργια λεωφορεία. «Βρέθηκαν χρήματα για την προμήθεια νέων λεωφορείων, για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», έλεγε. 

Γεμάτος αυτοπεποίθηση, λίγες ημέρες αργότερα, σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη έκανε την εκτίμηση ότι «έως τις αρχές Μαΐου θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα πρώτα από τα συνολικά 350 καινούργια αστικά λεωφορεία, που θα αποκτήσει ο ΟΑΣΘ». Από τότε, κάθε λίγες ημέρες ο συμπαθής υπουργός δίνει μία συνέντευξη και υπόσχεται ότι μέσα στις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την προμήθεια.

Την κατάσταση των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους τη γνωρίζουν πολύ καλά οι αναγνώστες της «ΜτΚ». Παλιατζούρες που αργοπεθαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και χιλιομπαλωμένα κινούμενα κουφάρια αποτελούν, πια, το στόλο του ΟΑΣΘ. Τα «καινούργια λεωφορεία του ΟΑΣΘ» έγιναν, δυστυχώς, ακόμη ένα ανέκδοτο, μαζί με τους «σταθμούς του μετρό» και «το τρένο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες».

Αλλά έρχονται εκλογές. Έτσι, στις 8 Μαΐου δημοσιεύτηκε στη diavgeia η ανακοίνωση για τη διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για ανανέωση στόλου αστικών λεωφορείων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια αστικών λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η προμήθεια παρελκόμενων (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) αυτών και η συντήρηση - επισκευή των αστικών λεωφορείων και των παρελκόμενών τους. Η σύμβαση είναι διαρκείας 17 ετών και ο προϋπολογισμός 461.000.000 ευρώ.

Υπάρχει, όμως, μια μικρή λεπτομέρεια. Ότι ακόμη δεν έχει βρεθεί χρηματοδότηση για το διαγωνισμό. Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, «Η παρούσα προμήθεια χρηματοδοτείται από Πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΕ 2019ΣΕ38000000 της ΣΑΕ 380). Δεν υφίσταται ανάληψη νομικών δεσμεύσεων μέχρι την οριστική ένταξη του έργου σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Π.Π. 2014-2020».

Σύμφωνα με παράγοντες που γνωρίζουν το σύστημα προμηθειών του δημοσίου, πρόκειται για μια πρακτική των τελευταίων δύο ετών. Προκηρύσσονται διαγωνισμοί, ενώ δεν έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτήσεις και ταυτόχρονα με τους διαγωνισμούς αναζητείται η ένταξη των έργων σε κάποιο πρόγραμμα. 

Αυτό γίνεται «για λόγους ταχύτητας», όπως λέγεται. Ωστόσο, τίποτε δεν διασφαλίζει ότι το έργο θα ενταχθεί σίγουρα σε πρόγραμμα, ενώ είναι μεγάλη η πίεση που ασκείται στις διαχειριστικές αρχές. Δημόσιοι υπάλληλοι με σοβαρή κατάρτιση και έργο για το οποίο δίνουν λογαριασμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζονται από υπουργούς να εντάξουν έργα σε προγράμματα, διότι τρέχουν οι διαγωνισμοί.

Στο μεταξύ, κι ενώ όπως υπενθυμίζει σε κάθε ευκαιρία ο κ. Σπίρτζης, ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε εκκαθάριση, ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ δεν έχει, ακόμη, συσταθεί.

*Η συνέχεια του ρεπορτάζ αύριο το πρωί στο makthes.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία