ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΠΕΔ ΚΜ: Ο ΟΑΣΘ κρύβει τα προβλήματα

Τα προβλήματα της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, όπως τα κατέγραψαν οι δήμαρχοι στη σύσκεψη που οργάνωσε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Κεντρικής Μακεδονίας - Ρεπορτάζ της "ΜτΚ"

 17/12/2018 07:30

ΠΕΔ ΚΜ: Ο ΟΑΣΘ κρύβει τα προβλήματα

Θεολόγος Ηλιού

Με μια φωνή υποστήριξαν πως οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα και ο ΟΑΣΘ το κρύβει οι δήμαρχοι που συμμετείχαν στη σύσκεψη της ΠΕΔΚΜ την Πέμπτη. Τα μειωμένα δρομολόγια, ο συνωστισμός, η γήρανση του στόλου και η ανασφάλεια που υπάρχει ήταν τα κύρια θέματα που συζήτησαν οι δήμαρχοι Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Κορδελιού - Ευόσμου, Θέρμης, Θερμαϊκού, Χαλκηδόνος, Παύλου Μελά, Ωραιοκάστρου και Νεάπολης - Συκεών.

«Σαν παστές σαρδέλες» ήταν η φράση που χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι δήμαρχοι, για να περιγράψουν τους πολίτες μέσα στα λεωφορεία τις ώρες αιχμής. «Μετά από 17 μήνες που έγινε η αποκρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και μετά τις υποσχέσεις του Χρήστου Σπίρτζη και του Στέλιου Παππά, τελικά δρομολογούνται λιγότερα λεωφορεία, των οποίων ο αριθμός βαίνει σταθερά μειούμενος» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου.

«Ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να κρύψει το πρόβλημα ή να τα ρίξει στην προηγούμενη κυβέρνηση. Ας αποδεχθούν ότι υπάρχει πρόβλημα και τότε θα μπορέσουμε να είμαστε συμμέτοχοι στη λύση του προβλήματος» είπε στην τοποθέτησή του στη σύσκεψη ο δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Διπλά δυσαρεστημένος δήλωσε ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, καθώς ο ίδιος ήταν από αυτούς που υποστήριζε ότι κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ θα είχε καλύτερα αποτελέσματα. «Ήμουν από τους ελάχιστους που μέχρι το τέλος ήμουν υπέρ της εκδίωξης της προηγούμενης διοίκησης των μετόχων. Ήμουν από αυτούς που με αγώνα διεκδικούσα να είναι δημόσιες οι συγκοινωνίες, αλλά δυστυχώς είναι χειρότερα τα πράγματα».

Τα στοιχεία

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε ο Λάζαρος Κυρίζογλου, αυτήν τη στιγμή ο ΟΑΣΘ διαθέτει 618 λεωφορεία, αλλά καθημερινά κυκλοφορούν 360 - 365 λόγω έλλειψης προσωπικού και τεχνικών προβλημάτων. Για να κυκλοφορήσει το σύνολο των λεωφορείων χρειάζονται 1.761 οδηγοί και σήμερα υπάρχουν 1.345, εκ των οποίων κάποιοι απουσιάζουν λόγω αδειών και ασθενειών. «Αυτό που υποστηρίζει η κυβέρνηση ότι παρέλαβαν τον ΟΑΣΘ με 250 λεωφορεία είναι ψέματα. Καλώ, προκαλώ και παρακαλώ τον ΟΑΣΘ να με διαψεύσει με πειστικά στοιχεία. Εγώ έχω στοιχεία από την ίδια την υπηρεσία» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.

Τον Δεκέμβριο του 2016 κυκλοφορούσαν 425 - 440 λεωφορεία, τον ίδιο μήνα του 2017 υπήρχαν 402 - 417, ενώ τον φετινό Δεκέμβριο κυκλοφορούν 360 - 365 λεωφορεία. Με αυτά τα στοιχεία ο κ. Κυρίζογλου υπέδειξε τη μείωση που υπάρχει στα λεωφορεία που κυκλοφορούν.

«Θα μαζέψω τον κόσμο και θα πάμε στον ΟΑΣΘ»

Εξοργισμένοι είναι οι δήμαρχοι Θέρμης και Θερμαϊκού, που είδαν να μειώνονται εμφανώς σε μεγάλο ποσοστό τα δρομολόγιά τους. Στο δήμαρχο Θέρμης υποσχέθηκαν από τον ΟΑΣΘ πως από την 1η Ιανουαρίου θα αποκατασταθεί τμηματικά το πρόβλημα και τον Φεβρουάριο θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση. «Αν δεν τηρήσουν την υπόσχεσή τους, θα μαζέψω τον κόσμο και θα πάμε στα γραφεία του ΟΑΣΘ» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος. Σύμφωνα με το δήμαρχο, κάθε γραμμή που περνά από το δήμο Θέρμης έχει πλέον ένα λιγότερο λεωφορείο. «Εγώ μέτρησα τα λεωφορεία και τα δρομολόγια, και βλέπω ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα» σημείωσε ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Καταγγελία από το δήμαρχο Θερμαϊκού Γιάννη Μαυρομάτη στάλθηκε πρόσφατα προς τους Στέλιο Παππά και Κώστα Αμπατζά, προέδρους του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ, αντίστοιχα, για τα κομμένα δρομολόγια και την κακή εξυπηρέτηση του κόσμου στο δήμο Θερμαϊκού. Όπως υποστηρίζει ο κ. Μαυρομάτης, στην Επανομή τα λεωφορεία της γραμμής 69 έχουν μειωθεί κατά 20%, ενώ στο Αγγελοχώρι η μείωση φτάνει στο 50%, καθώς πλέον μόνο ένα λεωφορείο υπάρχει για τη γραμμή 76, και στη γραμμή 72 υπάρχει μείωση 30%.

«Είναι απαράδεκτη η κατάσταση. Όταν ήταν ανά 20 λεπτά τα δρομολόγια και εμείς απαιτούσαμε να γίνει ανά 15 λεπτά, λέγαμε ότι είναι άθλιες οι λεωφορειογραμμές. Σήμερα όμως υπάρχει καθυστέρηση 40 και 50 λεπτών» σημειώνει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου Πέτρος Σούλας.

«Να αλλάξουν τα δρομολόγια στο σάιτ»

Στοιχειώδης ευαισθησία ζητούν από τον ΟΑΣΘ οι δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης, ώστε να αλλάξουν τα δρομολόγια που αναγράφονται στο σάιτ του οργανισμού, καθώς οι πολίτες προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση αυτά. «Ο πολίτης πάει στις 7 το πρωί στη στάση και δεν ξέρει τελικά αν το λεωφορείο περάσει σε ένα τέταρτο ή σε μισή ώρα» αναφέρει ο δήμαρχος Χαλκηδόνος Γιάννης Τσουκνιδάς.

«Για να αλλάξουν τα δρομολόγια, πρέπει να περάσει από απόφαση του ΟΣΕΘ και να ενημερωθούν οι δήμοι. Τίποτα από αυτά δεν έγινε, αυθαίρετα ο ΟΑΣΘ κόβει δρομολόγια και γι’ αυτό δεν αλλάζει και τα στοιχεία στο σάιτ» υποστήριξε ο δήμαρχος Θέρμης. Ο κ. Παπαδόπουλος, μάλιστα, φωτογράφησε το χαρτί που υπάρχει κάθε πρωί στο τερματικό σταθμό του ΙΚΕΑ για τα πραγματικά δρομολόγια του 67. Από τα 48 καταγεγραμμένα δρομολόγια που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με το πρόγραμμα που υπάρχει στη φωτογραφία, τελικά πραγματοποιούνται τα 30.

Μένουν στη μέση του δρόμου

«Το αστικό που πάει στο ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης πολλές φορές το βρίσκουμε να μένει στη γέφυρα του Αξιού, όπως και άλλα λεωφορεία» αναφέρει ο δήμαρχος Δέλτα Εύθυμης Φωτόπουλος. Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των δημάρχων, καθημερινά σταματούν στο δρόμο πολλά λεωφορεία λόγω βλάβης. Ο λόγος είναι η έλλειψη προσωπικού που υπάρχει και στον τομέα της τεχνικής υπηρεσίας, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που έφερε στο φως της δημοσιότητας ο Λάζαρος Κυρίζογλου, το 1/6 του στόλου έπρεπε να είχε αποσυρθεί, αλλά έδωσαν «παράταση ζωής». «Κανονικά τα λεωφορεία πρέπει κάθε 12 χρόνια να αλλάζουν, σήμερα έχουμε λεωφορεία με 20ετή ζωή» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Χαλκηδόνος Γιάννης Τσουκνιδάς.

Η πρόταση Μπουτάρη

«Η κατάσταση είναι τραγική» είπε ο Γιάννης Μπουτάρης, αναφέροντας τις καθυστερήσεις σε δρομολόγια, τις κακές συνθήκες μέσα στα λεωφορεία και τις βλάβες. Μιλώντας στη σύσκεψη της ΠΕΔΚΜ υποστήριξε πως «η πιο γρήγορη λύση για το πρόβλημα είναι να αναλάβουμε εμείς ως ΠΕΔ την ευθύνη».

Ως πιθανή λύση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε το ενδεχόμενο η ΠΕΔΚΜ να πραγματοποιήσει διαγωνισμό για αγορά νέων λεωφορείων, μέσω χρηματοδότησης που θα εξασφαλίσουν από το κράτος ή κονδύλια του ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

«Η πρόταση του Γιάννη Μπουτάρη δείχνει την ευαισθητοποίηση των δήμων, αλλά δεν υπάρχει υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που μπορούν να αγοράσουν λεωφορεία οι δήμαρχοι και να τα δώσουν δανεικά στον ΟΑΣΘ» δηλώνει στη «Μτκ» ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου.

Οι αποφάσεις

Οι δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης ζήτησαν την άμεση σύσταση και λειτουργία της «ΑΣΥΘ Α.Ε.», της εταιρείας που θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ, ώστε μέσω ΑΣΕΠ να προσληφθούν οδηγοί και τεχνικοί, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των βλαβών και των καθυστερήσεων. Επίσης, ζητούν να ενταθούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση των εξαγγελιών του υπουργού Υποδομών Μεταφορών για την αγορά νέων λεωφορείων.

Στη σύσκεψη, επίσης, αποφάσισαν να αποδεχθούν την πρόσκληση του ΟΣΕΘ και να συμμετέχουν στη συζήτηση που διοργανώνει την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου. Η σύσκεψη που διοργανώνει ο ΟΣΕΘ έχει στόχο να βρεθούν λύσεις για την απελευθέρωση των λεωφορειολωρίδων, ωστόσο οι δήμαρχοι τόνισαν πως στην ατζέντα της συζήτησης θα θέσουν όλα τα θέματα που ανέφεραν στην ΠΕΔΚΜ.

Οι προβληματικές στάσεις
Γιάννης Μπουτάρης, δήμαρχος Θεσσαλονίκης

«Το πρωί συνήθως γίνεται χαμός στο κέντρο με τα πηγαινέλα της αγοράς. Υπάρχουν προβλήματα βέβαια και σε άλλες περιοχές, όπως στην Τούμπα, αλλά κυρίως το πρόβλημα είναι στο κέντρο σε όλες τις στάσεις».

Σίμος Δανιηλίδης, δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών

«Οι στάσεις που μας προβληματίζουν είναι στο κέντρο. Στις γραμμές που περνούν από το δήμο μας, τα λεωφορεία όταν φτάνουν στην οδό Λαγκάδα είναι γεμάτα και δεν μπορούν να επιβιβάσουν κανέναν».

Ευθύμης Φωτόπουλος, δήμαρχος Δέλτα

«Αντιμετωπίζουμε μεγάλα προβλήματα με τις γραμμές 54 και 55 Β. Από την αρχή στα Διαβατά τα λεωφορεία γεμίζουν με πρόσφυγες από το πρώην στρατόπεδο Αναγνωστοπούλου και μετά δεν μπορεί να μπει κανένας άλλος επιβάτης. Ο κόσμος μετά περιμένει στις στάσεις 40 - 45 λεπτά».

Θεόδωρος Παπαδόπουλος, δήμαρχος Θέρμης

«Για το Τριάδι έχουν τρία λεωφορεία και ξεκινούν με δυο. Στις 9 π.μ. μπορεί ένα να χαλάσει και όλη γραμμή να εξυπηρετείται με αυτό που θα απομείνει».

Γιάννης Τσουκνιδάς, δήμαρχος Χαλκηδόνος

«Υπάρχει παντού πρόβλημα στο δίκτυο της Χαλκηδόνος, από την αφετηρία κιόλας. Όταν περιμένουν 100 άτομα για ένα λεωφορείο των 40 θέσεων, επειδή έχουν μειωθεί τα δρομολόγια, καταλαβαίνετε τι συμβαίνει...».

Λάζαρος Κυρίζογλου, δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης

«Τις ώρες αιχμής τα λεωφορεία που περνούν από το δήμο μας και ξεκινούν από τον Εύοσμο έρχονται γεμάτα και δεν μπορούν να πάρουν κανέναν από Αμπελόκηπους».

Πέτρος Σούλας, δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου

«Η πιο προβληματική γραμμή στο δήμο μας είναι η 21, όχι ότι οι άλλες είναι καλύτερες».

Η πρώτη διαμαρτυρία πολιτών για τον ΟΑΣΘ

Διαμαρτυρίες για την τιμή του εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ έχουν γίνει στο παρελθόν, όπως και διαμαρτυρίες εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, αλλά διαμαρτυρία από πολίτες για τις καθυστερήσεις των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και τις συνθήκες ασφαλείας έγινε πρώτη φορά το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου.

Τη διαμαρτυρία διοργάνωσε η «Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών Για Τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης» και στο ανοιχτό κάλεσμά της ανταποκρίθηκαν φοιτητικοί σύλλογοι, σωματεία εργαζομένων και συνταξιούχων, συλλογικότητες και πολιτικά κινήματα. Η διοργάνωση έγινε από ανθρώπους που συμμετείχαν και παλιότερα στους «Επιβάτες της Θεσσαλονίκης», όταν γίνονταν διαμαρτυρίες για την αύξηση εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ. «Μέσα στα λεωφορεία μιλούσαμε για την κακή κατάσταση στον ΟΑΣΘ και είπαμε ότι ήρθε ο καιρός να κάνουμε κάτι μαζικό» αναφέρει στη «ΜτΚ» η Τασούλα Γκενίδου, συνταξιούχος και μέλος της πρωτοβουλίας.

«Μέχρι στιγμής γνωριζόμασταν μέσω διαδικτύου, τώρα μετά τη συγκέντρωση πρέπει να υπάρχει συνέχεια. Να συμμετέχουν όλοι στην πρωτοβουλία και να οργανωθούμε, να κάνουμε συνελεύσεις και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί αυτά που πρέπει» δηλώνει η κ. Γκενίδου. Ανάμεσα σε αυτά που διεκδικούν είναι αύξηση δρομολογίων, ασφάλεια, δωρεάν μετακίνηση για εργαζόμενους και φοιτητές.

«Για εμάς τους φοιτητές ακόμα και τα 50 λεπτά είναι υπέρογκο ποσό για αυτό που μας προσφέρει ο ΟΑΣΘ. Πρέπει τα λεωφορεία να έρχονται στην ώρα τους, γιατί έστω και πέντε λεπτά καθυστέρησης μπορεί να μας στοιχήσουν το ‘κόψιμο’ σε ένα μάθημα, την περίοδο της εξεταστικής» υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο Θωμάς Ντίντας, μέλος του φοιτητικού συλλόγου της Νομικής του ΑΠΘ.

Όσο για την υποστήριξη δημάρχων στη συγκέντρωση για τον ΟΑΣΘ, η κ. Γκενίδου πιστεύει πως «οι δήμαρχοι διαμαρτύρονται για το αν θα είναι μέτοχοι και αν θα έχουν την ουρά τους μέσα. Δεν πιστεύω ότι τους αφορά, απλά έρχεται προεκλογική περίοδος».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 16 Δεκεμβρίου 2018

Με μια φωνή υποστήριξαν πως οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα και ο ΟΑΣΘ το κρύβει οι δήμαρχοι που συμμετείχαν στη σύσκεψη της ΠΕΔΚΜ την Πέμπτη. Τα μειωμένα δρομολόγια, ο συνωστισμός, η γήρανση του στόλου και η ανασφάλεια που υπάρχει ήταν τα κύρια θέματα που συζήτησαν οι δήμαρχοι Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Κορδελιού - Ευόσμου, Θέρμης, Θερμαϊκού, Χαλκηδόνος, Παύλου Μελά, Ωραιοκάστρου και Νεάπολης - Συκεών.

«Σαν παστές σαρδέλες» ήταν η φράση που χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι δήμαρχοι, για να περιγράψουν τους πολίτες μέσα στα λεωφορεία τις ώρες αιχμής. «Μετά από 17 μήνες που έγινε η αποκρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και μετά τις υποσχέσεις του Χρήστου Σπίρτζη και του Στέλιου Παππά, τελικά δρομολογούνται λιγότερα λεωφορεία, των οποίων ο αριθμός βαίνει σταθερά μειούμενος» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου.

«Ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να κρύψει το πρόβλημα ή να τα ρίξει στην προηγούμενη κυβέρνηση. Ας αποδεχθούν ότι υπάρχει πρόβλημα και τότε θα μπορέσουμε να είμαστε συμμέτοχοι στη λύση του προβλήματος» είπε στην τοποθέτησή του στη σύσκεψη ο δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Διπλά δυσαρεστημένος δήλωσε ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, καθώς ο ίδιος ήταν από αυτούς που υποστήριζε ότι κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ θα είχε καλύτερα αποτελέσματα. «Ήμουν από τους ελάχιστους που μέχρι το τέλος ήμουν υπέρ της εκδίωξης της προηγούμενης διοίκησης των μετόχων. Ήμουν από αυτούς που με αγώνα διεκδικούσα να είναι δημόσιες οι συγκοινωνίες, αλλά δυστυχώς είναι χειρότερα τα πράγματα».

Τα στοιχεία

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε ο Λάζαρος Κυρίζογλου, αυτήν τη στιγμή ο ΟΑΣΘ διαθέτει 618 λεωφορεία, αλλά καθημερινά κυκλοφορούν 360 - 365 λόγω έλλειψης προσωπικού και τεχνικών προβλημάτων. Για να κυκλοφορήσει το σύνολο των λεωφορείων χρειάζονται 1.761 οδηγοί και σήμερα υπάρχουν 1.345, εκ των οποίων κάποιοι απουσιάζουν λόγω αδειών και ασθενειών. «Αυτό που υποστηρίζει η κυβέρνηση ότι παρέλαβαν τον ΟΑΣΘ με 250 λεωφορεία είναι ψέματα. Καλώ, προκαλώ και παρακαλώ τον ΟΑΣΘ να με διαψεύσει με πειστικά στοιχεία. Εγώ έχω στοιχεία από την ίδια την υπηρεσία» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.

Τον Δεκέμβριο του 2016 κυκλοφορούσαν 425 - 440 λεωφορεία, τον ίδιο μήνα του 2017 υπήρχαν 402 - 417, ενώ τον φετινό Δεκέμβριο κυκλοφορούν 360 - 365 λεωφορεία. Με αυτά τα στοιχεία ο κ. Κυρίζογλου υπέδειξε τη μείωση που υπάρχει στα λεωφορεία που κυκλοφορούν.

«Θα μαζέψω τον κόσμο και θα πάμε στον ΟΑΣΘ»

Εξοργισμένοι είναι οι δήμαρχοι Θέρμης και Θερμαϊκού, που είδαν να μειώνονται εμφανώς σε μεγάλο ποσοστό τα δρομολόγιά τους. Στο δήμαρχο Θέρμης υποσχέθηκαν από τον ΟΑΣΘ πως από την 1η Ιανουαρίου θα αποκατασταθεί τμηματικά το πρόβλημα και τον Φεβρουάριο θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση. «Αν δεν τηρήσουν την υπόσχεσή τους, θα μαζέψω τον κόσμο και θα πάμε στα γραφεία του ΟΑΣΘ» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος. Σύμφωνα με το δήμαρχο, κάθε γραμμή που περνά από το δήμο Θέρμης έχει πλέον ένα λιγότερο λεωφορείο. «Εγώ μέτρησα τα λεωφορεία και τα δρομολόγια, και βλέπω ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα» σημείωσε ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Καταγγελία από το δήμαρχο Θερμαϊκού Γιάννη Μαυρομάτη στάλθηκε πρόσφατα προς τους Στέλιο Παππά και Κώστα Αμπατζά, προέδρους του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ, αντίστοιχα, για τα κομμένα δρομολόγια και την κακή εξυπηρέτηση του κόσμου στο δήμο Θερμαϊκού. Όπως υποστηρίζει ο κ. Μαυρομάτης, στην Επανομή τα λεωφορεία της γραμμής 69 έχουν μειωθεί κατά 20%, ενώ στο Αγγελοχώρι η μείωση φτάνει στο 50%, καθώς πλέον μόνο ένα λεωφορείο υπάρχει για τη γραμμή 76, και στη γραμμή 72 υπάρχει μείωση 30%.

«Είναι απαράδεκτη η κατάσταση. Όταν ήταν ανά 20 λεπτά τα δρομολόγια και εμείς απαιτούσαμε να γίνει ανά 15 λεπτά, λέγαμε ότι είναι άθλιες οι λεωφορειογραμμές. Σήμερα όμως υπάρχει καθυστέρηση 40 και 50 λεπτών» σημειώνει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου Πέτρος Σούλας.

«Να αλλάξουν τα δρομολόγια στο σάιτ»

Στοιχειώδης ευαισθησία ζητούν από τον ΟΑΣΘ οι δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης, ώστε να αλλάξουν τα δρομολόγια που αναγράφονται στο σάιτ του οργανισμού, καθώς οι πολίτες προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση αυτά. «Ο πολίτης πάει στις 7 το πρωί στη στάση και δεν ξέρει τελικά αν το λεωφορείο περάσει σε ένα τέταρτο ή σε μισή ώρα» αναφέρει ο δήμαρχος Χαλκηδόνος Γιάννης Τσουκνιδάς.

«Για να αλλάξουν τα δρομολόγια, πρέπει να περάσει από απόφαση του ΟΣΕΘ και να ενημερωθούν οι δήμοι. Τίποτα από αυτά δεν έγινε, αυθαίρετα ο ΟΑΣΘ κόβει δρομολόγια και γι’ αυτό δεν αλλάζει και τα στοιχεία στο σάιτ» υποστήριξε ο δήμαρχος Θέρμης. Ο κ. Παπαδόπουλος, μάλιστα, φωτογράφησε το χαρτί που υπάρχει κάθε πρωί στο τερματικό σταθμό του ΙΚΕΑ για τα πραγματικά δρομολόγια του 67. Από τα 48 καταγεγραμμένα δρομολόγια που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με το πρόγραμμα που υπάρχει στη φωτογραφία, τελικά πραγματοποιούνται τα 30.

Μένουν στη μέση του δρόμου

«Το αστικό που πάει στο ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης πολλές φορές το βρίσκουμε να μένει στη γέφυρα του Αξιού, όπως και άλλα λεωφορεία» αναφέρει ο δήμαρχος Δέλτα Εύθυμης Φωτόπουλος. Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των δημάρχων, καθημερινά σταματούν στο δρόμο πολλά λεωφορεία λόγω βλάβης. Ο λόγος είναι η έλλειψη προσωπικού που υπάρχει και στον τομέα της τεχνικής υπηρεσίας, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που έφερε στο φως της δημοσιότητας ο Λάζαρος Κυρίζογλου, το 1/6 του στόλου έπρεπε να είχε αποσυρθεί, αλλά έδωσαν «παράταση ζωής». «Κανονικά τα λεωφορεία πρέπει κάθε 12 χρόνια να αλλάζουν, σήμερα έχουμε λεωφορεία με 20ετή ζωή» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος Χαλκηδόνος Γιάννης Τσουκνιδάς.

Η πρόταση Μπουτάρη

«Η κατάσταση είναι τραγική» είπε ο Γιάννης Μπουτάρης, αναφέροντας τις καθυστερήσεις σε δρομολόγια, τις κακές συνθήκες μέσα στα λεωφορεία και τις βλάβες. Μιλώντας στη σύσκεψη της ΠΕΔΚΜ υποστήριξε πως «η πιο γρήγορη λύση για το πρόβλημα είναι να αναλάβουμε εμείς ως ΠΕΔ την ευθύνη».

Ως πιθανή λύση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε το ενδεχόμενο η ΠΕΔΚΜ να πραγματοποιήσει διαγωνισμό για αγορά νέων λεωφορείων, μέσω χρηματοδότησης που θα εξασφαλίσουν από το κράτος ή κονδύλια του ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

«Η πρόταση του Γιάννη Μπουτάρη δείχνει την ευαισθητοποίηση των δήμων, αλλά δεν υπάρχει υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που μπορούν να αγοράσουν λεωφορεία οι δήμαρχοι και να τα δώσουν δανεικά στον ΟΑΣΘ» δηλώνει στη «Μτκ» ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου.

Οι αποφάσεις

Οι δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης ζήτησαν την άμεση σύσταση και λειτουργία της «ΑΣΥΘ Α.Ε.», της εταιρείας που θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ, ώστε μέσω ΑΣΕΠ να προσληφθούν οδηγοί και τεχνικοί, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των βλαβών και των καθυστερήσεων. Επίσης, ζητούν να ενταθούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση των εξαγγελιών του υπουργού Υποδομών Μεταφορών για την αγορά νέων λεωφορείων.

Στη σύσκεψη, επίσης, αποφάσισαν να αποδεχθούν την πρόσκληση του ΟΣΕΘ και να συμμετέχουν στη συζήτηση που διοργανώνει την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου. Η σύσκεψη που διοργανώνει ο ΟΣΕΘ έχει στόχο να βρεθούν λύσεις για την απελευθέρωση των λεωφορειολωρίδων, ωστόσο οι δήμαρχοι τόνισαν πως στην ατζέντα της συζήτησης θα θέσουν όλα τα θέματα που ανέφεραν στην ΠΕΔΚΜ.

Οι προβληματικές στάσεις
Γιάννης Μπουτάρης, δήμαρχος Θεσσαλονίκης

«Το πρωί συνήθως γίνεται χαμός στο κέντρο με τα πηγαινέλα της αγοράς. Υπάρχουν προβλήματα βέβαια και σε άλλες περιοχές, όπως στην Τούμπα, αλλά κυρίως το πρόβλημα είναι στο κέντρο σε όλες τις στάσεις».

Σίμος Δανιηλίδης, δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών

«Οι στάσεις που μας προβληματίζουν είναι στο κέντρο. Στις γραμμές που περνούν από το δήμο μας, τα λεωφορεία όταν φτάνουν στην οδό Λαγκάδα είναι γεμάτα και δεν μπορούν να επιβιβάσουν κανέναν».

Ευθύμης Φωτόπουλος, δήμαρχος Δέλτα

«Αντιμετωπίζουμε μεγάλα προβλήματα με τις γραμμές 54 και 55 Β. Από την αρχή στα Διαβατά τα λεωφορεία γεμίζουν με πρόσφυγες από το πρώην στρατόπεδο Αναγνωστοπούλου και μετά δεν μπορεί να μπει κανένας άλλος επιβάτης. Ο κόσμος μετά περιμένει στις στάσεις 40 - 45 λεπτά».

Θεόδωρος Παπαδόπουλος, δήμαρχος Θέρμης

«Για το Τριάδι έχουν τρία λεωφορεία και ξεκινούν με δυο. Στις 9 π.μ. μπορεί ένα να χαλάσει και όλη γραμμή να εξυπηρετείται με αυτό που θα απομείνει».

Γιάννης Τσουκνιδάς, δήμαρχος Χαλκηδόνος

«Υπάρχει παντού πρόβλημα στο δίκτυο της Χαλκηδόνος, από την αφετηρία κιόλας. Όταν περιμένουν 100 άτομα για ένα λεωφορείο των 40 θέσεων, επειδή έχουν μειωθεί τα δρομολόγια, καταλαβαίνετε τι συμβαίνει...».

Λάζαρος Κυρίζογλου, δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης

«Τις ώρες αιχμής τα λεωφορεία που περνούν από το δήμο μας και ξεκινούν από τον Εύοσμο έρχονται γεμάτα και δεν μπορούν να πάρουν κανέναν από Αμπελόκηπους».

Πέτρος Σούλας, δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου

«Η πιο προβληματική γραμμή στο δήμο μας είναι η 21, όχι ότι οι άλλες είναι καλύτερες».

Η πρώτη διαμαρτυρία πολιτών για τον ΟΑΣΘ

Διαμαρτυρίες για την τιμή του εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ έχουν γίνει στο παρελθόν, όπως και διαμαρτυρίες εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, αλλά διαμαρτυρία από πολίτες για τις καθυστερήσεις των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και τις συνθήκες ασφαλείας έγινε πρώτη φορά το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου.

Τη διαμαρτυρία διοργάνωσε η «Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών Για Τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης» και στο ανοιχτό κάλεσμά της ανταποκρίθηκαν φοιτητικοί σύλλογοι, σωματεία εργαζομένων και συνταξιούχων, συλλογικότητες και πολιτικά κινήματα. Η διοργάνωση έγινε από ανθρώπους που συμμετείχαν και παλιότερα στους «Επιβάτες της Θεσσαλονίκης», όταν γίνονταν διαμαρτυρίες για την αύξηση εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ. «Μέσα στα λεωφορεία μιλούσαμε για την κακή κατάσταση στον ΟΑΣΘ και είπαμε ότι ήρθε ο καιρός να κάνουμε κάτι μαζικό» αναφέρει στη «ΜτΚ» η Τασούλα Γκενίδου, συνταξιούχος και μέλος της πρωτοβουλίας.

«Μέχρι στιγμής γνωριζόμασταν μέσω διαδικτύου, τώρα μετά τη συγκέντρωση πρέπει να υπάρχει συνέχεια. Να συμμετέχουν όλοι στην πρωτοβουλία και να οργανωθούμε, να κάνουμε συνελεύσεις και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί αυτά που πρέπει» δηλώνει η κ. Γκενίδου. Ανάμεσα σε αυτά που διεκδικούν είναι αύξηση δρομολογίων, ασφάλεια, δωρεάν μετακίνηση για εργαζόμενους και φοιτητές.

«Για εμάς τους φοιτητές ακόμα και τα 50 λεπτά είναι υπέρογκο ποσό για αυτό που μας προσφέρει ο ΟΑΣΘ. Πρέπει τα λεωφορεία να έρχονται στην ώρα τους, γιατί έστω και πέντε λεπτά καθυστέρησης μπορεί να μας στοιχήσουν το ‘κόψιμο’ σε ένα μάθημα, την περίοδο της εξεταστικής» υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο Θωμάς Ντίντας, μέλος του φοιτητικού συλλόγου της Νομικής του ΑΠΘ.

Όσο για την υποστήριξη δημάρχων στη συγκέντρωση για τον ΟΑΣΘ, η κ. Γκενίδου πιστεύει πως «οι δήμαρχοι διαμαρτύρονται για το αν θα είναι μέτοχοι και αν θα έχουν την ουρά τους μέσα. Δεν πιστεύω ότι τους αφορά, απλά έρχεται προεκλογική περίοδος».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 16 Δεκεμβρίου 2018

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία