ΑΠΟΨΕΙΣ

Πότε ακριβώς θα μπει το πλοίο από Θεσσαλονίκη για Σμύρνη;

 06/02/2019 10:27

Πότε ακριβώς θα μπει το πλοίο από Θεσσαλονίκη για Σμύρνη;

Χρήστος Μάτης

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζεπ Ταγίπ Ερντογάν είπε χθες κατά τη συνέντευξη τύπου μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και τη Σμύρνη.

Η ιδέα είναι εξαιρετική και πολύ ρομαντική. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Η βασική είναι να έχει αρκετούς πελάτες.

Αν έχεις πελάτες, δηλαδή ενδιαφερόμενους να πάνε από τη Θεσσαλονίκη στη Σμύρνη και το αντίστροφο με πλοίο, ποιος ακτοπλόος δεν θα βάλει;

Όμως κάνοντας μία βόλτα στο google maps, ο επισκέπτης μπορεί να διαπιστώσει ότι η απόσταση από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Σμύρνη είναι 800 χιλιόμετρα και η διαδρομή κάνει 10 ώρες.

Μπορεί το πλοίο να είναι ανταγωνιστικό; Αν η φορτωμένη νταλίκα φτάνει πιο γρήγορα και πιο φτηνά με πλοίο, απ' ότι οδικώς, θα πάνε όλες με πλοίο.

Διότι για παράδειγμα το πλοίο για τη Λέσβο, πολύ πιο βόρεια, δεν είναι ανταγωνιστικό. Είναι ένα ταλαίπωρο μονοπώλιο. Αν κάποιος πάει στο Αϊβαλί οδικώς (652 χιλιόμετρα, 8 ώρες) και από εκεί με πλοίο (άλλες δύο) στη Μυτιλήνη, θα φτάσει σε δέκα και όχι σε 20 που κάνει με το πλοίο απο τη Θεσσαλονίκη.

Ας αφήσουν λοιπόν οι πολιτικοί τις μεγάλες γοητευτικές ιδέες και ας μετρήσουν αν μπορούν να τις υλοποιήσουν και πως.

Αλλιώς το Orient Express θα δούλευε ακόμη κι ας έκανε τρεις μέρες από το Παρίσι μέχρι την Κωνσταντινούπολη.

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζεπ Ταγίπ Ερντογάν είπε χθες κατά τη συνέντευξη τύπου μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και τη Σμύρνη.

Η ιδέα είναι εξαιρετική και πολύ ρομαντική. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Η βασική είναι να έχει αρκετούς πελάτες.

Αν έχεις πελάτες, δηλαδή ενδιαφερόμενους να πάνε από τη Θεσσαλονίκη στη Σμύρνη και το αντίστροφο με πλοίο, ποιος ακτοπλόος δεν θα βάλει;

Όμως κάνοντας μία βόλτα στο google maps, ο επισκέπτης μπορεί να διαπιστώσει ότι η απόσταση από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Σμύρνη είναι 800 χιλιόμετρα και η διαδρομή κάνει 10 ώρες.

Μπορεί το πλοίο να είναι ανταγωνιστικό; Αν η φορτωμένη νταλίκα φτάνει πιο γρήγορα και πιο φτηνά με πλοίο, απ' ότι οδικώς, θα πάνε όλες με πλοίο.

Διότι για παράδειγμα το πλοίο για τη Λέσβο, πολύ πιο βόρεια, δεν είναι ανταγωνιστικό. Είναι ένα ταλαίπωρο μονοπώλιο. Αν κάποιος πάει στο Αϊβαλί οδικώς (652 χιλιόμετρα, 8 ώρες) και από εκεί με πλοίο (άλλες δύο) στη Μυτιλήνη, θα φτάσει σε δέκα και όχι σε 20 που κάνει με το πλοίο απο τη Θεσσαλονίκη.

Ας αφήσουν λοιπόν οι πολιτικοί τις μεγάλες γοητευτικές ιδέες και ας μετρήσουν αν μπορούν να τις υλοποιήσουν και πως.

Αλλιώς το Orient Express θα δούλευε ακόμη κι ας έκανε τρεις μέρες από το Παρίσι μέχρι την Κωνσταντινούπολη.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία