ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τα πασαλάκια που διχάζουν τους Θεσσαλονικείς: Δυσαρεστημένοι οι καταστηματάρχες - Ευχαριστημένοι οι οδηγοί

Τι λένε οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στη Στρατού και στην Μπότσαρη - «Το μέτρο θα επεκταθεί» δηλώνει ο Γιάννης Μπουτάρης στη «ΜτΚ»

 09/10/2018 18:00

Τα πασαλάκια που διχάζουν τους Θεσσαλονικείς: Δυσαρεστημένοι οι καταστηματάρχες - Ευχαριστημένοι οι οδηγοί

Θεολόγος Ηλιού


Έντονες διαμαρτυρίες, πτώση τζίρου έως 40% και τα πρώτα λουκέτα σε καταστήματα. Παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων, επικίνδυνες διελεύσεις πεζών και τροχαία ατυχήματα. Αυτά είναι κάποια από τα αρνητικά αποτελέσματα της απόφασης του δήμου Θεσσαλονίκης να τοποθετήσει δύο σειρές πασαλάκια στη λεωφόρο Στρατού, ώστε να εμποδίζεται η στάθμευση στις λεωφορειολωρίδες.

Το μέτρο είχε θετική επίδραση στην κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων, αλλά προκάλεσε προβλήματα στους καταστηματάρχες της περιοχής. Εδώ και ενάμιση μήνα οι οδηγοί δεν μπορούν να σταματούν τα αυτοκίνητά τους με αλάρμ επί της λεωφόρου Στρατού για να «πεταχτούν» να ψωνίσουν, τα φορτηγά της τροφοδοσίας πρέπει να σταθμεύουν σε παρακείμενες οδούς και οι καταστηματάρχες να μεταφέρουν τα εμπορεύματα με τα χέρια.
Οι καταστηματάρχες φοβούνται πως η αγορά θα «νεκρώσει» χωρίς τη δυνατότητα ολιγόλεπτων στάσεων, που είναι μεν παράνομες αλλά όπως λένε «με την παρουσία της δημοτικής αστυνομίας κανείς δεν τολμούσε να αφήσει το όχημά του για μεγάλο χρονικό διάστημα». Μόνο που αυτό απαιτεί είτε μόνιμη παρουσία της δημοτικής αστυνομίας στο συγκεκριμένο σημείο είτε διαρκή παρεμπόδιση της κυκλοφορίας.

Πτώση τζίρου έως 40% και τα πρώτα λουκέτα

«Κάποιους πελάτες έχουμε να τους δούμε εδώ και έναν μήνα, γιατί δεν έχουν πού να παρκάρουν. Έχουμε παρατηρήσει μείωση στον τζίρο περίπου 25%» μας λέει ένας ζαχαροπλάστης της περιοχής. Σε φούρνους της λεωφόρου Στρατού έχει σημειωθεί μείωση στον τζίρο 30%, σύμφωνα με την πρόεδρο του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Ο Προφήτης Ηλίας» Έλσα Κουκουμέρια. Ο ανθοπώλης Παναγιώτης Ιωαννίδης κάνει λόγο μέχρι και για δημιουργία… αθέμιτου ανταγωνισμού. «Δεν είμαστε Τσιμισκή, για να έρθουν πεζή, η οδός μας ήταν ένα πέρασμα, σταματούσαν έπαιρναν αυτό που ήθελαν και έφευγαν. Είναι απλά τα πράγματα, λίγα μέτρα πιο κάτω, σε άλλους συνάδελφους, μπορούν να σταματήσουν και να κάνουν τις αγορές τους, ενώ εδώ δεν σταματάει κανείς πια. Εγώ έχω μείωση στις πωλήσεις μου 40%. Έτσι όπως πάει, το φετινό χειμώνα τον χάσαμε» προβλέπει.

Σύμφωνα με περιοίκους, εξαιτίας της τοποθέτησης των οριοδεικτών έχουν ήδη κλείσει δύο καταστήματα και εντός των ημερών θα ακολουθήσει και τρίτο λουκέτο. Πρόκειται για ένα κατάστημα με νεανικά ρούχα, που βρίσκεται στην οδό εδώ και 32 χρόνια. «Στεναχωριέμαι πολύ που το κάνω αυτό, αλλά μέσα σε έναν μήνα έχω μείωση 23% του τζίρου. Δεν ξέρω αν πήρα τη σωστή απόφαση, αλλά δεν μπορώ να το διακινδυνέψω, γι’ αυτό στις 20 Οκτωβρίου θα μεταφέρω το κατάστημα σε άλλη οδό» αναφέρει ο επιχειρηματίας στη «ΜτΚ».

Πρόβλημα με τη φορτοεκφόρτωση

Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι καταστηματάρχες και κατά τη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης. Μπροστά από τα καταστήματα δεν έχει διαμορφωθεί κατάλληλος χώρος και τα φορτηγά πρέπει να παρκάρουν στις παράπλευρες οδούς, όπου υπάρχει η κίτρινη σήμανση. Όταν οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης καταλαμβάνονται από σταθμευμένα οχήματα, τα φορτηγά κάνουν στάση στη μέση του στενού δρόμου που έτσι κλείνει ολοσχερώς. Από τις παράπλευρες οδούς κάνουν όπισθεν για να ξαναβγούν στη λεωφόρο Στρατού, με αποτέλεσμα κάθε φορά να διακόπτεται η κυκλοφορία. Οι άλλες «εναλλακτικές» είναι είτε τα φορτηγά να παραβιάσουν τη λεωφορειογραμμή, προκαλώντας ουρές από αυτοκίνητα, είτε να σταθμεύσουν πάνω στα πεζοδρόμια για να εκφορτώσουν εμποδίζοντας τους πεζούς. 

 

leoforoustratou-pasalakia-03.jpg

Τροχαία ατυχήματα

Παρακολουθώντας την κυκλοφορία, διαπιστώσαμε πως οι πεζοί συχνά διασχίζουν τις λεωφορειολωρίδες και περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, θέτοντας τη ζωή τους σε κίνδυνο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ατυχήματος που σημειώθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου με μια πεζή, που κινούνταν στο δρόμο και οδηγό δίκυκλου που προσπάθησε να κάνει ελιγμό για να την προσπεράσει, με αποτέλεσμα να πέσουν και οι δυο κάτω και να τραυματιστούν. Η κυκλοφορία σταμάτησε στο σημείο για αρκετή ώρα. Οχήματα είχαν «εγκλωβιστεί», καθώς εξαιτίας των οδοδεικτών δεν μπορούσαν να κάνουν προσπέραση, αλλά το σημαντικότερο ήταν ότι δεν μπορούσε να περάσει το ασθενοφόρο.

Αυτοκίνητα και μηχανάκια έχουν αυξήσει την ταχύτητα στην αριστερή λωρίδα, που πλέον είναι ελεύθερη από αστικά, και οι συγκρούσεις είναι συχνό φαινόμενο. «Βρίσκουν ελεύθερο χώρο και τρέχουν σαν τρελοί. Πριν από λίγες ημέρες πέρασε ένα πολυτελές αμάξι και πήγε να σπάσει η μηχανή από την ταχύτητα, ενώ τα δίκυκλα παραβιάζουν τη λεωφορειολωρίδα, όπως και τα ταξί» αναφέρει καταστηματάρχης.

leoforoustratou-pasalakia-02.jpg

Καβγάδες με τους οδηγούς του ΟΑΣΘ

Το μέτρο με τα κολονάκια φαίνεται πως αποδίδει, τουλάχιστον όσον αφορά τον ΟΑΣΘ. Μάλιστα κάτοικοι και καταστηματάρχες διαμαρτύρονται για τη μεγάλη ταχύτητα των λεωφορείων και για τα έντονα κορναρίσματα των οδηγών όταν βρίσκουν εμπόδια στο δρόμο.«Είναι θέμα χρόνου να γίνουν επεισόδια. Καθημερινά έχουμε λογομαχίες με τους οδηγούς του ΟΑΣΘ» αναφέρει ένας καταστηματάρχης, ενώ ένας περίοικος φοβάται ότι «αν ξεφύγει ένα μικρό παιδί και βρεθεί στη λεωφορειογραμμή, δεν είναι απίθανο να συμβεί ένα δυστύχημα. Όταν περνάει λεωφορείο, απομακρυνόμαστε γιατί μπορεί να μας χτυπήσει ο καθρέφτης, λόγω απόστασης και ταχύτητας» αναφέρει.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης απαντάει ότι δεν μπορεί να τρέξει ένα λεωφορείο στη λεωφόρο Στρατού κι ότι «αυτοί που τα λένε, απλά θέλουν να τα βάλουν με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ». Κατά την άποψή του, αν γίνουν και άλλες λεωφορειογραμμές, θα μειωθούν και οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Εξώδικο 47 επιχειρηματιών

«Ή εμείς ή τα πασαλάκια» λέει ο ανθοπώλης Παναγιώτης Ιωαννίδης, ένας από τους 47 επιχειρηματίες που έστειλαν εξώδικο προς το δήμο Θεσσαλονίκης και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, ζητώντας να ενημερωθούν για το αρμόδιο όργανο που έδωσε την εντολή για την τοποθέτηση των οριοδεικτών, το κείμενο της απόφασης, καθώς και τη νόμιμη διαδικασία που ακολουθήθηκε. «Όταν λάβουμε τις απαντήσεις, θα δούμε πώς θα συνεχίσουμε τις διαδικασίες. Όλο αυτό έγινε μέσα σε μια νύχτα και ο σχεδιασμός, όπως φαίνεται, ήταν πρόχειρος» σημειώνει ο Ηρακλής Τσιαράπας, ένας από τους δικηγόρους που εκπροσωπεί τους καταστηματάρχες.

Στο θέμα παρενέβη και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, που ναι μεν συμφωνεί ότι «η τοποθέτηση των διαχωριστικών οριοδεικτών λειτουργεί θετικά ως προς τη λειτουργία της λεωφορειολωρίδας και της απομάκρυνσης των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων, άρα και της γρηγορότερης και ευκολότερης μετακίνησης των πολιτών», ωστόσο δημιουργεί προβλήματα στα καταστήματα της περιοχής.

leoforoustratou-pasalakia-04.jpg

Στην Μπότσαρη

mpotsari-01.jpg

Στη Μάρκου Μπότσαρη τα πασαλάκια έχουν μπει στο κέντρο του δρόμου, χωρίζοντας τα δύο ρεύματα. Αν και η κατάσταση είναι καλύτερη, με πολλά σημεία φορτοεκφόρτωσης, οι οδηγοί Ι.Χ. καταλαμβάνουν τα σημεία και οι καταστηματάρχες δεν μπορούν να ξεφορτώσουν. Ωστόσο κάποιοι χαρακτηρίζουν «τέλειο» αυτό που έγινε, γιατί έχουν σταματήσει τα διπλοπαρκαρισμένα. «Τα πασαλάκια έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά. Βιώναμε στιγμές χάους, τώρα κυλάει καλύτερα η κυκλοφορία. Όσο για αυτούς που σταθμεύουν σε χώρους φορτοεκφόρτωσης, ας γράφουν περισσότερους, για να σταματήσει» λένε.

Πού υπάρχουν πασαλάκια

  • - Ερμού
  • - Λέοντος Σοφού
  • - Αντιγονιδών (Εγνατία - πλατεία Αντιγονιδών)
  • - Ιασωνίδου (Εγνατία - Αρριανού)
  • - Μ. Μπότσαρη (Β. Όλγας - Δελφών)
  • - Πέτρου Συνδίκα (Β. Όλγας - Χαλκιδικής)
  • - Λαμπράκη (Νησίδα από την Τυρολόης έως τη γέφυρα Επιδαύρου)

Η λεωφόρος Στρατού, μέχρι στιγμής, είναι η μοναδική οδός που έχουν τοποθετηθεί πασαλάκια στις λεωφορειογραμμές. Σε εξέλιξη είναι μελέτη, για να τοποθετηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα πασαλάκια στη λεωφορειογραμμή και στην Παπαναστασίου, μπροστά από το "Θεαγένειο".

Γιάννης Μπουτάρης: «Το μέτρο θα επεκταθεί»

Αποφασισμένη είναι η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης να συνεχίσει το σχεδιασμό για την τοποθέτηση των 2.000 τεμαχίων ελαστικών οριοδεικτών σε όλη την πόλη, που είναι δωρεά από το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

«Είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο με προτεραιότητα στους λεωφορειόδρομους, ώστε να βελτιώσουμε την κίνηση των αστικών λεωφορείων» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Όσο για τα παράπονα και τις αντιδράσεις, ο δήμαρχος απαντάει: «Λυπάμαι πολύ που κάποιοι αντιδρούν για τα πασαλάκια, ενώ στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι όπου έχουν τοποθετηθεί εμποδίζουν την παράνομη στάση και στάθμευση των αυτοκινήτων, διευκολύνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό την κυκλοφορία».

Ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης σημείωσε στη «ΜτΚ» ότι θα επανεξετάσουν τα σημεία που πραγματικά δημιουργούνται προβλήματα. «Είμαστε διατεθειμένοι να επανεξετάσουμε κάποιες περιπτώσεις, όπου πράγματι υπάρχει πρόβλημα για τους επαγγελματίες και εφόσον κριθεί αναγκαίο να δημιουργήσουμε κάποιες θέσεις φορτοεκφόρτωσης».

Τι λένε οι διαμαρτυρόμενοι 

Έλσα Κουκουμέρια, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών και μέλος του δ.σ. του ΒΕΘ

«Η τοποθέτηση των διαχωριστικών οριοδεικτών έγινε χωρίς καμία μελέτη και χωρίς πρόβλεψη χώρων φορτοεκφόρτωσης. Στη λεωφόρο Στρατού λειτουργούν βιοτεχνικά αρτοποιεία, των οποίων η τροφοδοσία είναι αδύνατη. Δυο αρτοποιοί κουβαλάνε τσουβάλια αλευριού 25 και 50 κιλών με τα πόδια για πολλά μέτρα, καθώς δεν μπορούν να εκφορτωθούν κοντά στα καταστήματα και τα φορτηγά των προμηθευτών δεν δύνανται λόγω όγκου να εισέλθουν στις παράπλευρες οδούς». 

 Βασίλης Τσαΐρας, δικηγόρος

«Είμαι κάτοικος της περιοχής λεωφόρου Στρατού, παρατηρώ σχεδόν καθημερινά την αύξηση της επικινδυνότητας μετά την τοποθέτηση των οριοδεικτών. Επίσης είναι εύλογα τα παράπονα των καταστηματαρχών σχετικά με τη μη ύπαρξη χώρων φορτοεκφόρτωσης, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν τα καταστήματά τους. Οι νομικές ενέργειες που θα ακολουθήσουμε θα εξαρτηθούν από την απάντηση που θα λάβουμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες» αναφέρει ο δικηγόρος Βασίλης Τσαΐρας, που εκπροσωπεί τους καταστηματάρχες της περιοχής.



* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ"


Έντονες διαμαρτυρίες, πτώση τζίρου έως 40% και τα πρώτα λουκέτα σε καταστήματα. Παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων, επικίνδυνες διελεύσεις πεζών και τροχαία ατυχήματα. Αυτά είναι κάποια από τα αρνητικά αποτελέσματα της απόφασης του δήμου Θεσσαλονίκης να τοποθετήσει δύο σειρές πασαλάκια στη λεωφόρο Στρατού, ώστε να εμποδίζεται η στάθμευση στις λεωφορειολωρίδες.

Το μέτρο είχε θετική επίδραση στην κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων, αλλά προκάλεσε προβλήματα στους καταστηματάρχες της περιοχής. Εδώ και ενάμιση μήνα οι οδηγοί δεν μπορούν να σταματούν τα αυτοκίνητά τους με αλάρμ επί της λεωφόρου Στρατού για να «πεταχτούν» να ψωνίσουν, τα φορτηγά της τροφοδοσίας πρέπει να σταθμεύουν σε παρακείμενες οδούς και οι καταστηματάρχες να μεταφέρουν τα εμπορεύματα με τα χέρια.
Οι καταστηματάρχες φοβούνται πως η αγορά θα «νεκρώσει» χωρίς τη δυνατότητα ολιγόλεπτων στάσεων, που είναι μεν παράνομες αλλά όπως λένε «με την παρουσία της δημοτικής αστυνομίας κανείς δεν τολμούσε να αφήσει το όχημά του για μεγάλο χρονικό διάστημα». Μόνο που αυτό απαιτεί είτε μόνιμη παρουσία της δημοτικής αστυνομίας στο συγκεκριμένο σημείο είτε διαρκή παρεμπόδιση της κυκλοφορίας.

Πτώση τζίρου έως 40% και τα πρώτα λουκέτα

«Κάποιους πελάτες έχουμε να τους δούμε εδώ και έναν μήνα, γιατί δεν έχουν πού να παρκάρουν. Έχουμε παρατηρήσει μείωση στον τζίρο περίπου 25%» μας λέει ένας ζαχαροπλάστης της περιοχής. Σε φούρνους της λεωφόρου Στρατού έχει σημειωθεί μείωση στον τζίρο 30%, σύμφωνα με την πρόεδρο του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Ο Προφήτης Ηλίας» Έλσα Κουκουμέρια. Ο ανθοπώλης Παναγιώτης Ιωαννίδης κάνει λόγο μέχρι και για δημιουργία… αθέμιτου ανταγωνισμού. «Δεν είμαστε Τσιμισκή, για να έρθουν πεζή, η οδός μας ήταν ένα πέρασμα, σταματούσαν έπαιρναν αυτό που ήθελαν και έφευγαν. Είναι απλά τα πράγματα, λίγα μέτρα πιο κάτω, σε άλλους συνάδελφους, μπορούν να σταματήσουν και να κάνουν τις αγορές τους, ενώ εδώ δεν σταματάει κανείς πια. Εγώ έχω μείωση στις πωλήσεις μου 40%. Έτσι όπως πάει, το φετινό χειμώνα τον χάσαμε» προβλέπει.

Σύμφωνα με περιοίκους, εξαιτίας της τοποθέτησης των οριοδεικτών έχουν ήδη κλείσει δύο καταστήματα και εντός των ημερών θα ακολουθήσει και τρίτο λουκέτο. Πρόκειται για ένα κατάστημα με νεανικά ρούχα, που βρίσκεται στην οδό εδώ και 32 χρόνια. «Στεναχωριέμαι πολύ που το κάνω αυτό, αλλά μέσα σε έναν μήνα έχω μείωση 23% του τζίρου. Δεν ξέρω αν πήρα τη σωστή απόφαση, αλλά δεν μπορώ να το διακινδυνέψω, γι’ αυτό στις 20 Οκτωβρίου θα μεταφέρω το κατάστημα σε άλλη οδό» αναφέρει ο επιχειρηματίας στη «ΜτΚ».

Πρόβλημα με τη φορτοεκφόρτωση

Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι καταστηματάρχες και κατά τη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης. Μπροστά από τα καταστήματα δεν έχει διαμορφωθεί κατάλληλος χώρος και τα φορτηγά πρέπει να παρκάρουν στις παράπλευρες οδούς, όπου υπάρχει η κίτρινη σήμανση. Όταν οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης καταλαμβάνονται από σταθμευμένα οχήματα, τα φορτηγά κάνουν στάση στη μέση του στενού δρόμου που έτσι κλείνει ολοσχερώς. Από τις παράπλευρες οδούς κάνουν όπισθεν για να ξαναβγούν στη λεωφόρο Στρατού, με αποτέλεσμα κάθε φορά να διακόπτεται η κυκλοφορία. Οι άλλες «εναλλακτικές» είναι είτε τα φορτηγά να παραβιάσουν τη λεωφορειογραμμή, προκαλώντας ουρές από αυτοκίνητα, είτε να σταθμεύσουν πάνω στα πεζοδρόμια για να εκφορτώσουν εμποδίζοντας τους πεζούς. 

 

leoforoustratou-pasalakia-03.jpg

Τροχαία ατυχήματα

Παρακολουθώντας την κυκλοφορία, διαπιστώσαμε πως οι πεζοί συχνά διασχίζουν τις λεωφορειολωρίδες και περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, θέτοντας τη ζωή τους σε κίνδυνο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ατυχήματος που σημειώθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου με μια πεζή, που κινούνταν στο δρόμο και οδηγό δίκυκλου που προσπάθησε να κάνει ελιγμό για να την προσπεράσει, με αποτέλεσμα να πέσουν και οι δυο κάτω και να τραυματιστούν. Η κυκλοφορία σταμάτησε στο σημείο για αρκετή ώρα. Οχήματα είχαν «εγκλωβιστεί», καθώς εξαιτίας των οδοδεικτών δεν μπορούσαν να κάνουν προσπέραση, αλλά το σημαντικότερο ήταν ότι δεν μπορούσε να περάσει το ασθενοφόρο.

Αυτοκίνητα και μηχανάκια έχουν αυξήσει την ταχύτητα στην αριστερή λωρίδα, που πλέον είναι ελεύθερη από αστικά, και οι συγκρούσεις είναι συχνό φαινόμενο. «Βρίσκουν ελεύθερο χώρο και τρέχουν σαν τρελοί. Πριν από λίγες ημέρες πέρασε ένα πολυτελές αμάξι και πήγε να σπάσει η μηχανή από την ταχύτητα, ενώ τα δίκυκλα παραβιάζουν τη λεωφορειολωρίδα, όπως και τα ταξί» αναφέρει καταστηματάρχης.

leoforoustratou-pasalakia-02.jpg

Καβγάδες με τους οδηγούς του ΟΑΣΘ

Το μέτρο με τα κολονάκια φαίνεται πως αποδίδει, τουλάχιστον όσον αφορά τον ΟΑΣΘ. Μάλιστα κάτοικοι και καταστηματάρχες διαμαρτύρονται για τη μεγάλη ταχύτητα των λεωφορείων και για τα έντονα κορναρίσματα των οδηγών όταν βρίσκουν εμπόδια στο δρόμο.«Είναι θέμα χρόνου να γίνουν επεισόδια. Καθημερινά έχουμε λογομαχίες με τους οδηγούς του ΟΑΣΘ» αναφέρει ένας καταστηματάρχης, ενώ ένας περίοικος φοβάται ότι «αν ξεφύγει ένα μικρό παιδί και βρεθεί στη λεωφορειογραμμή, δεν είναι απίθανο να συμβεί ένα δυστύχημα. Όταν περνάει λεωφορείο, απομακρυνόμαστε γιατί μπορεί να μας χτυπήσει ο καθρέφτης, λόγω απόστασης και ταχύτητας» αναφέρει.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης απαντάει ότι δεν μπορεί να τρέξει ένα λεωφορείο στη λεωφόρο Στρατού κι ότι «αυτοί που τα λένε, απλά θέλουν να τα βάλουν με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ». Κατά την άποψή του, αν γίνουν και άλλες λεωφορειογραμμές, θα μειωθούν και οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Εξώδικο 47 επιχειρηματιών

«Ή εμείς ή τα πασαλάκια» λέει ο ανθοπώλης Παναγιώτης Ιωαννίδης, ένας από τους 47 επιχειρηματίες που έστειλαν εξώδικο προς το δήμο Θεσσαλονίκης και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, ζητώντας να ενημερωθούν για το αρμόδιο όργανο που έδωσε την εντολή για την τοποθέτηση των οριοδεικτών, το κείμενο της απόφασης, καθώς και τη νόμιμη διαδικασία που ακολουθήθηκε. «Όταν λάβουμε τις απαντήσεις, θα δούμε πώς θα συνεχίσουμε τις διαδικασίες. Όλο αυτό έγινε μέσα σε μια νύχτα και ο σχεδιασμός, όπως φαίνεται, ήταν πρόχειρος» σημειώνει ο Ηρακλής Τσιαράπας, ένας από τους δικηγόρους που εκπροσωπεί τους καταστηματάρχες.

Στο θέμα παρενέβη και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, που ναι μεν συμφωνεί ότι «η τοποθέτηση των διαχωριστικών οριοδεικτών λειτουργεί θετικά ως προς τη λειτουργία της λεωφορειολωρίδας και της απομάκρυνσης των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων, άρα και της γρηγορότερης και ευκολότερης μετακίνησης των πολιτών», ωστόσο δημιουργεί προβλήματα στα καταστήματα της περιοχής.

leoforoustratou-pasalakia-04.jpg

Στην Μπότσαρη

mpotsari-01.jpg

Στη Μάρκου Μπότσαρη τα πασαλάκια έχουν μπει στο κέντρο του δρόμου, χωρίζοντας τα δύο ρεύματα. Αν και η κατάσταση είναι καλύτερη, με πολλά σημεία φορτοεκφόρτωσης, οι οδηγοί Ι.Χ. καταλαμβάνουν τα σημεία και οι καταστηματάρχες δεν μπορούν να ξεφορτώσουν. Ωστόσο κάποιοι χαρακτηρίζουν «τέλειο» αυτό που έγινε, γιατί έχουν σταματήσει τα διπλοπαρκαρισμένα. «Τα πασαλάκια έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά. Βιώναμε στιγμές χάους, τώρα κυλάει καλύτερα η κυκλοφορία. Όσο για αυτούς που σταθμεύουν σε χώρους φορτοεκφόρτωσης, ας γράφουν περισσότερους, για να σταματήσει» λένε.

Πού υπάρχουν πασαλάκια

  • - Ερμού
  • - Λέοντος Σοφού
  • - Αντιγονιδών (Εγνατία - πλατεία Αντιγονιδών)
  • - Ιασωνίδου (Εγνατία - Αρριανού)
  • - Μ. Μπότσαρη (Β. Όλγας - Δελφών)
  • - Πέτρου Συνδίκα (Β. Όλγας - Χαλκιδικής)
  • - Λαμπράκη (Νησίδα από την Τυρολόης έως τη γέφυρα Επιδαύρου)

Η λεωφόρος Στρατού, μέχρι στιγμής, είναι η μοναδική οδός που έχουν τοποθετηθεί πασαλάκια στις λεωφορειογραμμές. Σε εξέλιξη είναι μελέτη, για να τοποθετηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα πασαλάκια στη λεωφορειογραμμή και στην Παπαναστασίου, μπροστά από το "Θεαγένειο".

Γιάννης Μπουτάρης: «Το μέτρο θα επεκταθεί»

Αποφασισμένη είναι η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης να συνεχίσει το σχεδιασμό για την τοποθέτηση των 2.000 τεμαχίων ελαστικών οριοδεικτών σε όλη την πόλη, που είναι δωρεά από το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

«Είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο με προτεραιότητα στους λεωφορειόδρομους, ώστε να βελτιώσουμε την κίνηση των αστικών λεωφορείων» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Όσο για τα παράπονα και τις αντιδράσεις, ο δήμαρχος απαντάει: «Λυπάμαι πολύ που κάποιοι αντιδρούν για τα πασαλάκια, ενώ στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι όπου έχουν τοποθετηθεί εμποδίζουν την παράνομη στάση και στάθμευση των αυτοκινήτων, διευκολύνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό την κυκλοφορία».

Ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης σημείωσε στη «ΜτΚ» ότι θα επανεξετάσουν τα σημεία που πραγματικά δημιουργούνται προβλήματα. «Είμαστε διατεθειμένοι να επανεξετάσουμε κάποιες περιπτώσεις, όπου πράγματι υπάρχει πρόβλημα για τους επαγγελματίες και εφόσον κριθεί αναγκαίο να δημιουργήσουμε κάποιες θέσεις φορτοεκφόρτωσης».

Τι λένε οι διαμαρτυρόμενοι 

Έλσα Κουκουμέρια, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών και μέλος του δ.σ. του ΒΕΘ

«Η τοποθέτηση των διαχωριστικών οριοδεικτών έγινε χωρίς καμία μελέτη και χωρίς πρόβλεψη χώρων φορτοεκφόρτωσης. Στη λεωφόρο Στρατού λειτουργούν βιοτεχνικά αρτοποιεία, των οποίων η τροφοδοσία είναι αδύνατη. Δυο αρτοποιοί κουβαλάνε τσουβάλια αλευριού 25 και 50 κιλών με τα πόδια για πολλά μέτρα, καθώς δεν μπορούν να εκφορτωθούν κοντά στα καταστήματα και τα φορτηγά των προμηθευτών δεν δύνανται λόγω όγκου να εισέλθουν στις παράπλευρες οδούς». 

 Βασίλης Τσαΐρας, δικηγόρος

«Είμαι κάτοικος της περιοχής λεωφόρου Στρατού, παρατηρώ σχεδόν καθημερινά την αύξηση της επικινδυνότητας μετά την τοποθέτηση των οριοδεικτών. Επίσης είναι εύλογα τα παράπονα των καταστηματαρχών σχετικά με τη μη ύπαρξη χώρων φορτοεκφόρτωσης, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν τα καταστήματά τους. Οι νομικές ενέργειες που θα ακολουθήσουμε θα εξαρτηθούν από την απάντηση που θα λάβουμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες» αναφέρει ο δικηγόρος Βασίλης Τσαΐρας, που εκπροσωπεί τους καταστηματάρχες της περιοχής.



* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ"

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία