ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Πατουλίδου: Ο ΟΤΘ επενδύει στην "έξυπνη" τεχνολογία που θα καθορίσει το μέλλον του τουρισμού

Ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν στην πόλη για να κερδίσει τη μάχη της βαριάς βιομηχανίας του τόπου

 15/03/2019 15:28

Β. Πατουλίδου: Ο ΟΤΘ επενδύει στην "έξυπνη" τεχνολογία που θα καθορίσει το μέλλον του τουρισμού

Στην «έξυπνη τεχνολογία» έχει επενδύσει ο Οργανισμός Τουρισμού "το τουριστικό μέλλον της Θεσσαλονίκης αναμένοντας περισσότερους τουρίστες από αναδυόμενες αγορές και διπλασιασμό των διανυκτερεύσεων μέσα στην επόμενη πενταετία" όπως τόνισε στο 4ο Συνέδριο Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, η κα Βούλα Πατουλίδου.

Η αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολητικής Ενότητας Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ – πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης παρουσίασε τη στρατηγική που ακολουθεί ο Οργανισμός τα τελευταία χρόνια για την ψηφιακή τουριστική προβολή της πόλης καθώς και στατιστικά στοιχεία για το τι περιμένει η Θεσσαλονίκη όσον αφορά προβλέψεις και τάσεις που θα επηρεάσουν τον τουρισμό της  τα επόμενα χρόνια.

Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια είναι σημαντικός τουριστικός προορισμός ανέφερε η κα Πατουλίδου και «κάθε χρόνο που περνάει γίνεται σημαντικότερος, εξελίσσεται κι εμείς  ως Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και χτίζουμε το αναπτυξιακό μας μέλλον.

Τα χρόνια της κρίσης, από το 2009 και μετά, είναι ο μόνος τομέας που έχει θετικό πρόσημο στην οικονομία και την ανάπτυξη της περιοχής. Φέτος τα στατιστικά που επεξεργαστήκαμε στον Οργανισμό Τουρισμού δείχνουν ότι η Θεσσαλονίκη είναι ο δεύτερος χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα. Βάλαμε πλέον το νερό στ' αυλάκι και φαίνεται ότι βγαίνουμε από το στερεότυπο του καλοκαιρινού τουρισμού γιατί έχουμε πολλούς επισκέπτες και τη χειμερινή περίοδο.»

"…Η Θεσσαλονίκη στον τουρισμό" τόνισε η ίδια "είναι σαν συρταρωτό μυθιστόρημα με πολλές και ανεξάντλητες ιστορίες που γοητεύουν τον ταξιδιώτη! Έχει τόσες πολλές δυνατότητες και τόσες πολλές μορφές τουρισμού που ελάχιστες πόλεις διαθέτουν στην Ελλάδα. Και επειδή ο πολυθεματικός τουρισμός δείχνει να είναι το μέλλον, η Θεσσαλονίκη είναι το αύριο του τουρισμού.

-Έχει τουριστικό απόθεμα για πολιτιστικό και εκπαιδευτικό τουρισμό,

-είναι πόλη Unesco

-κορυφαίος γαστρονομικός προορισμός

-διαθέτει προσκυνηματικό τουρισμό

-αθλητικό τουρισμό

-εκθεσιακό και συνεδριακό

-τουρισμό αναψυχής

-προσφέρεται για οικογενειακό τουρισμό

-είναι city break

-έχει εναλλακτικό τουρισμό ακόμη και περιβαλλοντικό».

Σύμφωνα με την κα Πατουλίδου «καθώς τα ξενοδοχεία μας που είναι ψηλά στην ευρωπαϊκή βαθμολογία και φέτος και μετά την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι, την ολοκλήρωση του μετρό αλλά και οι άλλες παρεμβάσεις που υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα είμαστε ως πόλη και ως τουριστικός προορισμός περισσότεροι έτοιμοι απέναντι στον μέλλον.

Οι... "έξυπνοι" τουρίστες  

Όσον αφορά την εικόνα που θα έχει ο τουρίστας ο οποίος θα επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη η πρόεδρος του ΟΤΘ επικαλέστηκε στοιχεία κι εκτιμήσεις σύμφωνα με τα οποία «ο ταξιδιώτης του μέλλοντος θα είναι με ένα κινητό στο χέρι, θα θέλει να ζήσει μοναδικές εμπειρίες,

θα θέλει τον δικό του… τουρισμό, να δει και να γευτεί αυτό που έχει από πριν επιλέξει κι όχι ό,τι προσφέρεται για τους πολλούς.

«Κι αυτό το βλέπουμε ήδη να γίνεται» σχολίασε η κα Βούλα Πατουλίδου. Οι περισσότεροι τουρίστες πλέον, οπουδήποτε στον κόσμο χρησιμοποιούν smart phones, tablet κι άλλες «έξυπνες» συσκευές για να σχεδιάσουν διακοπές, το πώς θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα μεταφοράς στον προορισμό τους, να οργανώσουν τα ταξίδια τους, να ψωνίσουν και να καταναλώσουν, να κλείσουν εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις και φυσικά να πληρώσουν για τις υπηρεσίες που θα απολαύσουν στην πόλη την οποία θα επισκεφθούν.

"«Έξυπνοι τουρίστες» που χρησιμοποιούν την «έξυπνη τεχνολογία» ακόμη και να πάνε σε ένα συγκεκριμένο χώρο διασκέδασης, για να έχουν τη δική τους ξεχωριστή εμπειρία συμμετέχοντας π.χ. σ ένα μουσικό γεγονός ή σε ένα συγκεκριμένο αθλητικό γεγονός" είπε η κα Πατουλίδου κι ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τον 14ο Μαραθώνιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου που θα διεξαχθεί σε λίγες μέρες από την Πέλλα στη Θεσσαλονίκη, οι συμμετοχές του οποίου από ξένες χώρες και με άτομα που δεν έρχονται αποκλειστικά για πρωταθλητισμό αυξάνονται διαρκώς… Η αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού, έκανε μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά και στον στόχο διοργάνωσης ενός μεγάλου ναυταθλητικού γεγονότος στο Θερμαϊκό που θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση…

Το κυρίαρχο συστατικό

Το κυρίαρχο συστατικό των τουριστών του μέλλοντος κατά την κα Πατουλίδου θα είναι «ταξίδι-εμπειρία-συμμετοχή» με τη χρήση της τεχνολογίας και κυρίως του διαδικτύου. Αυτός είναι και ο λόγος, πρόσθεσε που ο ΟΤΘ έχει επενδύσει στην ψηφιακή προβολή της Θεσσαλονίκης με το portal Thessaloniki travel σε 6 γλώσσες, με ισχυρή παρουσία στα social media, με καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές όπως το VR Thessaloniki, το VR Thessaloniki Unesco και το mobile Thessaloniki, οι οποίες έχουν στόχο την τουριστική Θεσσαλονίκη ως έξυπνο προορισμό που ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές απαιτήσεις των ταξιδιωτών και θέλει να είναι με αυτόν τον τρόπο περισσότερο ελκυστική.

Η βελτίωση

«Τι πρέπει να προσέξει η Θεσσαλονίκη», διερωτήθηκε η επικεφαλής του επίσημου τουριστικού φορέα της Θεσσαλονίκης.

"Να βελτιωθούμε" απάντησε. «Να αναπτύξουμε συνέργειες, φιλοσοφία, στόχο, οργάνωση και προγραμματισμό στη Θεσσαλονίκη. Πολιτικές εντάσεις, κοινωνικές ταραχές, τρομοκρατία και εγκληματικότητα είναι αυτά που απειλούν και θα απειλήσουν σε παγκόσμιο επίπεδο το τουριστικό μέλλον. Σε ορισμένες περιοχές της χώρας ίσως να εμφανιστεί κορεσμός του σημερινού τουριστικού μοντέλου  αλλά εκτιμώ ότι η Θεσσαλονίκη χρονικά απέχει πολύ από αυτό ακόμη αλλά και γιατί έχει πολλές εναλλακτικές δυνατότητες".

Ο καλός, ο υγιεινός τρόπος ζωής, η καθαρή πόλη και η ατμόσφαιρα, ο καθαρός Θερμαϊκός, το καλό φαγητό, η καλοπέραση, οι ξεχωριστές εμπειρίες και τα μεγάλα events, η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές είναι αυτά που θα ξεπηδήσουν περισσότερο από τα συρτάρια του τουριστικού μας μέλλοντος και η Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι τα επόμενα χρόνια σε εγρήγορση, να παρακολουθεί διαρκώς τις αλλαγές και τις τάσεις, να προλάβει κι όχι να την προλάβουν οι εξελίξεις…»

Στην «έξυπνη τεχνολογία» έχει επενδύσει ο Οργανισμός Τουρισμού "το τουριστικό μέλλον της Θεσσαλονίκης αναμένοντας περισσότερους τουρίστες από αναδυόμενες αγορές και διπλασιασμό των διανυκτερεύσεων μέσα στην επόμενη πενταετία" όπως τόνισε στο 4ο Συνέδριο Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, η κα Βούλα Πατουλίδου.

Η αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολητικής Ενότητας Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ – πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης παρουσίασε τη στρατηγική που ακολουθεί ο Οργανισμός τα τελευταία χρόνια για την ψηφιακή τουριστική προβολή της πόλης καθώς και στατιστικά στοιχεία για το τι περιμένει η Θεσσαλονίκη όσον αφορά προβλέψεις και τάσεις που θα επηρεάσουν τον τουρισμό της  τα επόμενα χρόνια.

Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια είναι σημαντικός τουριστικός προορισμός ανέφερε η κα Πατουλίδου και «κάθε χρόνο που περνάει γίνεται σημαντικότερος, εξελίσσεται κι εμείς  ως Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και χτίζουμε το αναπτυξιακό μας μέλλον.

Τα χρόνια της κρίσης, από το 2009 και μετά, είναι ο μόνος τομέας που έχει θετικό πρόσημο στην οικονομία και την ανάπτυξη της περιοχής. Φέτος τα στατιστικά που επεξεργαστήκαμε στον Οργανισμό Τουρισμού δείχνουν ότι η Θεσσαλονίκη είναι ο δεύτερος χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα. Βάλαμε πλέον το νερό στ' αυλάκι και φαίνεται ότι βγαίνουμε από το στερεότυπο του καλοκαιρινού τουρισμού γιατί έχουμε πολλούς επισκέπτες και τη χειμερινή περίοδο.»

"…Η Θεσσαλονίκη στον τουρισμό" τόνισε η ίδια "είναι σαν συρταρωτό μυθιστόρημα με πολλές και ανεξάντλητες ιστορίες που γοητεύουν τον ταξιδιώτη! Έχει τόσες πολλές δυνατότητες και τόσες πολλές μορφές τουρισμού που ελάχιστες πόλεις διαθέτουν στην Ελλάδα. Και επειδή ο πολυθεματικός τουρισμός δείχνει να είναι το μέλλον, η Θεσσαλονίκη είναι το αύριο του τουρισμού.

-Έχει τουριστικό απόθεμα για πολιτιστικό και εκπαιδευτικό τουρισμό,

-είναι πόλη Unesco

-κορυφαίος γαστρονομικός προορισμός

-διαθέτει προσκυνηματικό τουρισμό

-αθλητικό τουρισμό

-εκθεσιακό και συνεδριακό

-τουρισμό αναψυχής

-προσφέρεται για οικογενειακό τουρισμό

-είναι city break

-έχει εναλλακτικό τουρισμό ακόμη και περιβαλλοντικό».

Σύμφωνα με την κα Πατουλίδου «καθώς τα ξενοδοχεία μας που είναι ψηλά στην ευρωπαϊκή βαθμολογία και φέτος και μετά την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι, την ολοκλήρωση του μετρό αλλά και οι άλλες παρεμβάσεις που υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα είμαστε ως πόλη και ως τουριστικός προορισμός περισσότεροι έτοιμοι απέναντι στον μέλλον.

Οι... "έξυπνοι" τουρίστες  

Όσον αφορά την εικόνα που θα έχει ο τουρίστας ο οποίος θα επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη η πρόεδρος του ΟΤΘ επικαλέστηκε στοιχεία κι εκτιμήσεις σύμφωνα με τα οποία «ο ταξιδιώτης του μέλλοντος θα είναι με ένα κινητό στο χέρι, θα θέλει να ζήσει μοναδικές εμπειρίες,

θα θέλει τον δικό του… τουρισμό, να δει και να γευτεί αυτό που έχει από πριν επιλέξει κι όχι ό,τι προσφέρεται για τους πολλούς.

«Κι αυτό το βλέπουμε ήδη να γίνεται» σχολίασε η κα Βούλα Πατουλίδου. Οι περισσότεροι τουρίστες πλέον, οπουδήποτε στον κόσμο χρησιμοποιούν smart phones, tablet κι άλλες «έξυπνες» συσκευές για να σχεδιάσουν διακοπές, το πώς θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα μεταφοράς στον προορισμό τους, να οργανώσουν τα ταξίδια τους, να ψωνίσουν και να καταναλώσουν, να κλείσουν εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις και φυσικά να πληρώσουν για τις υπηρεσίες που θα απολαύσουν στην πόλη την οποία θα επισκεφθούν.

"«Έξυπνοι τουρίστες» που χρησιμοποιούν την «έξυπνη τεχνολογία» ακόμη και να πάνε σε ένα συγκεκριμένο χώρο διασκέδασης, για να έχουν τη δική τους ξεχωριστή εμπειρία συμμετέχοντας π.χ. σ ένα μουσικό γεγονός ή σε ένα συγκεκριμένο αθλητικό γεγονός" είπε η κα Πατουλίδου κι ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τον 14ο Μαραθώνιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου που θα διεξαχθεί σε λίγες μέρες από την Πέλλα στη Θεσσαλονίκη, οι συμμετοχές του οποίου από ξένες χώρες και με άτομα που δεν έρχονται αποκλειστικά για πρωταθλητισμό αυξάνονται διαρκώς… Η αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού, έκανε μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά και στον στόχο διοργάνωσης ενός μεγάλου ναυταθλητικού γεγονότος στο Θερμαϊκό που θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση…

Το κυρίαρχο συστατικό

Το κυρίαρχο συστατικό των τουριστών του μέλλοντος κατά την κα Πατουλίδου θα είναι «ταξίδι-εμπειρία-συμμετοχή» με τη χρήση της τεχνολογίας και κυρίως του διαδικτύου. Αυτός είναι και ο λόγος, πρόσθεσε που ο ΟΤΘ έχει επενδύσει στην ψηφιακή προβολή της Θεσσαλονίκης με το portal Thessaloniki travel σε 6 γλώσσες, με ισχυρή παρουσία στα social media, με καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές όπως το VR Thessaloniki, το VR Thessaloniki Unesco και το mobile Thessaloniki, οι οποίες έχουν στόχο την τουριστική Θεσσαλονίκη ως έξυπνο προορισμό που ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές απαιτήσεις των ταξιδιωτών και θέλει να είναι με αυτόν τον τρόπο περισσότερο ελκυστική.

Η βελτίωση

«Τι πρέπει να προσέξει η Θεσσαλονίκη», διερωτήθηκε η επικεφαλής του επίσημου τουριστικού φορέα της Θεσσαλονίκης.

"Να βελτιωθούμε" απάντησε. «Να αναπτύξουμε συνέργειες, φιλοσοφία, στόχο, οργάνωση και προγραμματισμό στη Θεσσαλονίκη. Πολιτικές εντάσεις, κοινωνικές ταραχές, τρομοκρατία και εγκληματικότητα είναι αυτά που απειλούν και θα απειλήσουν σε παγκόσμιο επίπεδο το τουριστικό μέλλον. Σε ορισμένες περιοχές της χώρας ίσως να εμφανιστεί κορεσμός του σημερινού τουριστικού μοντέλου  αλλά εκτιμώ ότι η Θεσσαλονίκη χρονικά απέχει πολύ από αυτό ακόμη αλλά και γιατί έχει πολλές εναλλακτικές δυνατότητες".

Ο καλός, ο υγιεινός τρόπος ζωής, η καθαρή πόλη και η ατμόσφαιρα, ο καθαρός Θερμαϊκός, το καλό φαγητό, η καλοπέραση, οι ξεχωριστές εμπειρίες και τα μεγάλα events, η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές είναι αυτά που θα ξεπηδήσουν περισσότερο από τα συρτάρια του τουριστικού μας μέλλοντος και η Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι τα επόμενα χρόνια σε εγρήγορση, να παρακολουθεί διαρκώς τις αλλαγές και τις τάσεις, να προλάβει κι όχι να την προλάβουν οι εξελίξεις…»

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία