ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΛΘ: Δίνει σε μέρισμα 17,5 εκατ. ευρώ- Σε αναμονή του ΠΔ για το έργο του 6ου προβλήτα

Με αύξηση στη διακίνηση φορτίων, ξεκίνησε το 2024- Ενεργοποιούνται τα dry ports σε Σερβία, Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία

 10/05/2024 15:09

ΟΛΘ: Δίνει σε μέρισμα 17,5 εκατ. ευρώ- Σε αναμονή του ΠΔ για το έργο του  6ου προβλήτα

Άννη Καρολίδου

Το σύνολο των καθαρών της κερδών το 2023, δηλαδή 17.527.292 ευρώ, διανέμει ως μέρισμα η ΟΛΘ Α.Ε., η οποία αναμένει περί τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο, την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, το κόστος του οποίου θα είναι «πολύ πάνω» από τα 130 εκατ. ευρώ, που αρχικά προβλέπονταν στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ιδιώτη μεγαλομετόχου.

Στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της ΟΛΘ Α.Ε., ο εκτελεστικός πρόεδρος της Εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος, ενημέρωσε πως με τη θετική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης της 8ης Μαίου 2024, ρυθμίζεται η επί δεκαετίες ρυμοτομική εκκρεμότητα στο όριο της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, οπότε, η Εταιρεία άμεσα θα καταθέσει την πρότασή της στην ΕΣΑΛ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης του επικαιροποιημένου master plan και της ΣΜΠΕ του ΟΛΘ, να εκδοθεί το ΠΔ και να ξεκινήσει το έργο του 6ου προβλήτα.

Μέχρι του παρόντος, δεν γνωρίζει η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, εάν θα χρειαστεί να καταβάλλει αποζημιώσεις για τις ιδιοκτησίες που είναι στα οικοδομικά τετράγωνα, που βρίσκονται εντός των ορίων της χερσαίας ζώνης της. 

«Μέχρι την έκδοση του ΠΔ, θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση ανάθεσης με τον προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία των εταιρειών – ΜΕΤΚΑ- ΤΕΚΑΛ. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 36 μήνες και αυτό θα χρηματοδοτηθεί από τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια», είπε ο κ. Λιάγκος σημειώνοντας ότι η ΟΛΘ Α.Ε. έχει μηδενικό δανεισμό , ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρείας, ανέρχονται σε 95,2 εκατ. ευρώ.

Ξεκίνησε θετικά το 2024

Όπως τονίσθηκε τόσο από τον κ. Λιάγκο, όσο και από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Arie Koppelaar, παρά το δύσκολο διεθνές περιβάλλον – πόλεμος στη Μέση Ανατολή και συνέχιση του Ρωσο- Ουκρανικού πολέμου- το 2024 ξεκίνησε θετικά για την ΟΛΘ Α.Ε., μετά από ένα πολύ ικανοποιητικό 2023, όταν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχε ιστορικό ρεκόρ στη διακίνηση containers ( 520.000 TEU’s) και σημαντική αύξηση στα έσοδα από την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, με μοναδική αρνητική εξέλιξη τη μείωση στο συμβατικό φορτίο ( μείωση στα φορτία νικελίου, μείωση στο ξηρό και γενικό, αλλά σημαντική αύξηση στα υγρά φορτία).

«Αντί για μείωση , έχουμε αύξηση στη διακίνηση φορτίων μέσα στο 2024. Ωστόσο, «όταν βρέχει, ακόμη και αν κρατάς ομπρέλα, είναι βέβαιο ότι τα πόδια σου θα βραχούν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάγκος, αποφεύγοντας να κάνει προβλέψεις για το σύνολο της χρονιάς, ενώ ο κ. Koppelaar, πρόσθεσε ότι η αγορά έχει προσαρμοσθεί σε μεγάλο βαθμό, στις αρνητικές διεθνείς εξελίξεις , με την ΟΛΘ Α.Ε., να έχει ξεκινήσει το 2024 κάνοντας μία πολύ καλή αρχή.

Σε αναμονή της απόφασης του ΣτΕ για τον ΟΛΒ

Ο κ. Λιάγκος υπεραμύνθηκε της προσφοράς που έκανε η ΟΛΘ Α.Ε., για το 67% του λιμανιού του Βόλου, λέγοντας ότι δεν την κρίνει υψηλή σε σχέση με τα όσα είχαν προσφερθεί στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου. Η ΟΛΘ Α.Ε., που είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής για το 67% της ΟΛΒ Α.Ε. αναμένει την οριστική απόφαση του ΣτΕ, στην προσφυγή που είχε καταθέσει το σχήμα Goldair Cargo A.E. - Goldair Handling Α.Ε., κατά της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ.

Η ΟΛΘ Α.Ε., θέλει το λιμάνι του Βόλου, γιατί, όπως εξήγησε ο κ. Λιάγκος, σε αυτό αναπτύσσονται οι τομείς δραστηριότητας που υπάρχουν και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, άρα μπορούν να υπάρξουν συνέργειες, πέραν του ότι ο ΟΛΘ είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Κεντρικής Ελλάδας και η διοίκηση του ΟΛΘ δεν θα ήθελε, μεταξύ Πειραιά και Θεσσαλονίκης, να τοποθετηθεί άλλος λιμενικός ανταγωνιστής.

Επαναδραστηριοποίηση των dry ports

Ο ΟΛΘ, είναι εξωστρεφής και περιμένει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, για να αναπτυχθούν οι δραστηριότητές του στα Βαλκάνια, μέσω των dry ports που έχει δημιουργήσει. Σύμφωνα με τον κ. Koppelaar, μέσα στις επόμενες οκτώ ( 8) εβδομάδες θα επαναλειτουργήσει η σύνδεση ΟΛΘ με το dry port της Σόφιας, ενώ πρόσφατα άρχισαν και πάλι τα δρομολόγια μέσω σιδηροδρόμου, από ΟΛΘ για τα Σκόπια και τη Νις της Σερβίας.

Διεθνείς συνεργασίες – η ESPO στη Θεσσαλονίκη

Ο κ. Λιάγκος μίλησε για τις διεθνείς συνεργασίες που προωθεί η ΟΛΘ Α.Ε. , όπως με το Πολωνικό λιμάνι του Gdansk, με το Ισραηλινό λιμάνι του Ashdod, αλλά και με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, ενέργειες και πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν την προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά και προβάλουν την πόλη.

Μία τέτοια σημαντική αναγνώριση, του ΟΛΘ αλλά και της πόλης της Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Ευρωπαϊκής ESPO, να διοργανώσει στη Θεσσαλονίκη το ετήσιο συνέδριό της, αρχές Μαΐου 2025, ένα συνέδριο που πρώτη φορά θα φιλοξενηθεί στη χώρα μας.

Οικονομικά μεγέθη και μέρισμα

Τα οικονομικά μεγέθη της χρήσης του 2023 είχαν ήδη ανακοινωθεί από την ΟΛΘ Α.Ε., αλλά οπωσδήποτε τράβηξε την προσοχή η πρόταση της Διοίκησης και τελικώς, η απόφαση της γενικής συνέλευσης, να διανεμηθεί το σύνολο των καθαρών κερδών , ποσό 17.527.292 ευρώ, ήτοι μεικτό μέρισμα 1,30 ευρώ/ μετοχή. Όπως επισημάνθηκε, η Εταιρεία, το 2023, δεν προχώρησε στο σχηματισμό τακτικού αποθεματικού διότι έχει υπερκαλύψει το υποχρεωτικό όριο του 1/3 του μετοχικού της κεφαλαίου.

Σημειώνεται πως το 2023, τα ενοποιημένα έσοδα της ΟΛΘ Α.Ε., είχαν διαμορφωθεί σε 85,9 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη , EBITDA, είχαν αυξηθεί κατά 3,4% και ανήλθαν σε 34,1 εκατ. ενώ τα καθαρά κέρδη, μετά φόρων, αυξήθηκαν κατά 8,9%, στα 20,3 εκατ. ευρώ.

Η γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε., ενέκρινε και τα 11 θέματα της ημερήσιας διάταξης, μεταξύ αυτών και το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας που αναλαμβάνει 5ετή θητεία. Μετά από πρόταση της μεγαλομετόχου SEGT , τοποθετούνται τρία νέα μέλη, ένα εκ των οποίων είναι παλιός γνώριμος του ΟΛΘ, ο άλλοτε διευθύνων σύμβουλος της πρώην ΔΕΚΟ, Ιωάννης Τσάρας. Νέα μέλη είναι επίσης ο κ. Ευστάθιος Κουτμερίδης και η κα. Ευαγγελία Δαμίγου. Ο μέτοχος ΤΑΙΠΕΔ, πρότεινε για την εκπροσώπησή του στο δ.σ. της ΟΛΘ ΑΕ, τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη.

Το νέο 11μελές διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε., απαρτίζεται από τους: Αθανάσιο Λιάγκο, Masson Martin, Arie Koppelaar, Κωνσταντίνο Φωτιάδη, Jessie Lu, Παναγιώτη Μιχαλόπουλο, Αγγελική Σαμαρά, Ευστάθιο Κουτμερίδη, Ιωάννη Τσάρα , Ευαγγελία Δαμίγου και Παναγιώτη Σταμπουλίδου.

Το σύνολο των καθαρών της κερδών το 2023, δηλαδή 17.527.292 ευρώ, διανέμει ως μέρισμα η ΟΛΘ Α.Ε., η οποία αναμένει περί τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο, την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, το κόστος του οποίου θα είναι «πολύ πάνω» από τα 130 εκατ. ευρώ, που αρχικά προβλέπονταν στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ιδιώτη μεγαλομετόχου.

Στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της ΟΛΘ Α.Ε., ο εκτελεστικός πρόεδρος της Εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος, ενημέρωσε πως με τη θετική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης της 8ης Μαίου 2024, ρυθμίζεται η επί δεκαετίες ρυμοτομική εκκρεμότητα στο όριο της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, οπότε, η Εταιρεία άμεσα θα καταθέσει την πρότασή της στην ΕΣΑΛ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης του επικαιροποιημένου master plan και της ΣΜΠΕ του ΟΛΘ, να εκδοθεί το ΠΔ και να ξεκινήσει το έργο του 6ου προβλήτα.

Μέχρι του παρόντος, δεν γνωρίζει η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, εάν θα χρειαστεί να καταβάλλει αποζημιώσεις για τις ιδιοκτησίες που είναι στα οικοδομικά τετράγωνα, που βρίσκονται εντός των ορίων της χερσαίας ζώνης της. 

«Μέχρι την έκδοση του ΠΔ, θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση ανάθεσης με τον προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία των εταιρειών – ΜΕΤΚΑ- ΤΕΚΑΛ. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 36 μήνες και αυτό θα χρηματοδοτηθεί από τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια», είπε ο κ. Λιάγκος σημειώνοντας ότι η ΟΛΘ Α.Ε. έχει μηδενικό δανεισμό , ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρείας, ανέρχονται σε 95,2 εκατ. ευρώ.

Ξεκίνησε θετικά το 2024

Όπως τονίσθηκε τόσο από τον κ. Λιάγκο, όσο και από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Arie Koppelaar, παρά το δύσκολο διεθνές περιβάλλον – πόλεμος στη Μέση Ανατολή και συνέχιση του Ρωσο- Ουκρανικού πολέμου- το 2024 ξεκίνησε θετικά για την ΟΛΘ Α.Ε., μετά από ένα πολύ ικανοποιητικό 2023, όταν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχε ιστορικό ρεκόρ στη διακίνηση containers ( 520.000 TEU’s) και σημαντική αύξηση στα έσοδα από την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, με μοναδική αρνητική εξέλιξη τη μείωση στο συμβατικό φορτίο ( μείωση στα φορτία νικελίου, μείωση στο ξηρό και γενικό, αλλά σημαντική αύξηση στα υγρά φορτία).

«Αντί για μείωση , έχουμε αύξηση στη διακίνηση φορτίων μέσα στο 2024. Ωστόσο, «όταν βρέχει, ακόμη και αν κρατάς ομπρέλα, είναι βέβαιο ότι τα πόδια σου θα βραχούν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάγκος, αποφεύγοντας να κάνει προβλέψεις για το σύνολο της χρονιάς, ενώ ο κ. Koppelaar, πρόσθεσε ότι η αγορά έχει προσαρμοσθεί σε μεγάλο βαθμό, στις αρνητικές διεθνείς εξελίξεις , με την ΟΛΘ Α.Ε., να έχει ξεκινήσει το 2024 κάνοντας μία πολύ καλή αρχή.

Σε αναμονή της απόφασης του ΣτΕ για τον ΟΛΒ

Ο κ. Λιάγκος υπεραμύνθηκε της προσφοράς που έκανε η ΟΛΘ Α.Ε., για το 67% του λιμανιού του Βόλου, λέγοντας ότι δεν την κρίνει υψηλή σε σχέση με τα όσα είχαν προσφερθεί στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου. Η ΟΛΘ Α.Ε., που είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής για το 67% της ΟΛΒ Α.Ε. αναμένει την οριστική απόφαση του ΣτΕ, στην προσφυγή που είχε καταθέσει το σχήμα Goldair Cargo A.E. - Goldair Handling Α.Ε., κατά της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ.

Η ΟΛΘ Α.Ε., θέλει το λιμάνι του Βόλου, γιατί, όπως εξήγησε ο κ. Λιάγκος, σε αυτό αναπτύσσονται οι τομείς δραστηριότητας που υπάρχουν και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, άρα μπορούν να υπάρξουν συνέργειες, πέραν του ότι ο ΟΛΘ είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Κεντρικής Ελλάδας και η διοίκηση του ΟΛΘ δεν θα ήθελε, μεταξύ Πειραιά και Θεσσαλονίκης, να τοποθετηθεί άλλος λιμενικός ανταγωνιστής.

Επαναδραστηριοποίηση των dry ports

Ο ΟΛΘ, είναι εξωστρεφής και περιμένει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, για να αναπτυχθούν οι δραστηριότητές του στα Βαλκάνια, μέσω των dry ports που έχει δημιουργήσει. Σύμφωνα με τον κ. Koppelaar, μέσα στις επόμενες οκτώ ( 8) εβδομάδες θα επαναλειτουργήσει η σύνδεση ΟΛΘ με το dry port της Σόφιας, ενώ πρόσφατα άρχισαν και πάλι τα δρομολόγια μέσω σιδηροδρόμου, από ΟΛΘ για τα Σκόπια και τη Νις της Σερβίας.

Διεθνείς συνεργασίες – η ESPO στη Θεσσαλονίκη

Ο κ. Λιάγκος μίλησε για τις διεθνείς συνεργασίες που προωθεί η ΟΛΘ Α.Ε. , όπως με το Πολωνικό λιμάνι του Gdansk, με το Ισραηλινό λιμάνι του Ashdod, αλλά και με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, ενέργειες και πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν την προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά και προβάλουν την πόλη.

Μία τέτοια σημαντική αναγνώριση, του ΟΛΘ αλλά και της πόλης της Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Ευρωπαϊκής ESPO, να διοργανώσει στη Θεσσαλονίκη το ετήσιο συνέδριό της, αρχές Μαΐου 2025, ένα συνέδριο που πρώτη φορά θα φιλοξενηθεί στη χώρα μας.

Οικονομικά μεγέθη και μέρισμα

Τα οικονομικά μεγέθη της χρήσης του 2023 είχαν ήδη ανακοινωθεί από την ΟΛΘ Α.Ε., αλλά οπωσδήποτε τράβηξε την προσοχή η πρόταση της Διοίκησης και τελικώς, η απόφαση της γενικής συνέλευσης, να διανεμηθεί το σύνολο των καθαρών κερδών , ποσό 17.527.292 ευρώ, ήτοι μεικτό μέρισμα 1,30 ευρώ/ μετοχή. Όπως επισημάνθηκε, η Εταιρεία, το 2023, δεν προχώρησε στο σχηματισμό τακτικού αποθεματικού διότι έχει υπερκαλύψει το υποχρεωτικό όριο του 1/3 του μετοχικού της κεφαλαίου.

Σημειώνεται πως το 2023, τα ενοποιημένα έσοδα της ΟΛΘ Α.Ε., είχαν διαμορφωθεί σε 85,9 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη , EBITDA, είχαν αυξηθεί κατά 3,4% και ανήλθαν σε 34,1 εκατ. ενώ τα καθαρά κέρδη, μετά φόρων, αυξήθηκαν κατά 8,9%, στα 20,3 εκατ. ευρώ.

Η γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε., ενέκρινε και τα 11 θέματα της ημερήσιας διάταξης, μεταξύ αυτών και το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας που αναλαμβάνει 5ετή θητεία. Μετά από πρόταση της μεγαλομετόχου SEGT , τοποθετούνται τρία νέα μέλη, ένα εκ των οποίων είναι παλιός γνώριμος του ΟΛΘ, ο άλλοτε διευθύνων σύμβουλος της πρώην ΔΕΚΟ, Ιωάννης Τσάρας. Νέα μέλη είναι επίσης ο κ. Ευστάθιος Κουτμερίδης και η κα. Ευαγγελία Δαμίγου. Ο μέτοχος ΤΑΙΠΕΔ, πρότεινε για την εκπροσώπησή του στο δ.σ. της ΟΛΘ ΑΕ, τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη.

Το νέο 11μελές διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε., απαρτίζεται από τους: Αθανάσιο Λιάγκο, Masson Martin, Arie Koppelaar, Κωνσταντίνο Φωτιάδη, Jessie Lu, Παναγιώτη Μιχαλόπουλο, Αγγελική Σαμαρά, Ευστάθιο Κουτμερίδη, Ιωάννη Τσάρα , Ευαγγελία Δαμίγου και Παναγιώτη Σταμπουλίδου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία