ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

34η Philoxenia: Συνέδριο για "Ασημένιο Τουρισμό" - Μεγάλες οι προοπτικές για την Ελλάδα

Παρουσιάστηκε και έρευνα της Fraport για το προφίλ των επιβατών του αεροδρομίου "Μακεδονία" - Έρχονται νέες πτήσεις το χειμώνα

 10/11/2018 17:53

34η Philoxenia: Συνέδριο για "Ασημένιο Τουρισμό" - Μεγάλες οι προοπτικές για την Ελλάδα

Νέες πτήσεις εξωτερικού και εσωτερικού θα προστεθούν αυτόν τον χειμώνα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, από το βήμα του διεθνούς συνεδρίου για τον "Ασημένιο Τουρισμό"  με θέμα "Τουρισμός 55+ Μοχλός ανάπτυξης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου", που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο πλαίσιο της 34ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia, όπου παρουσίασε για πρώτη φορά  αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί η Fraport για το προφίλ των επιβατών του αεροδρομίου "Μακεδονία".

Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, το ποσοστό των ταξιδιωτών του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» είναι ένα δυναμικό κοινό μεταξύ 25-54 ετών, ενώ οι επιβάτες που ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ άνω των 55 ετών αποτελούν ένα ποσοστό της τάξεως του 15 %. Οι τελευταίοι είναι άτομα που θέλουν ασφάλεια, άνεση και διαθέτουν ταξιδιωτική εμπειρία και ωριμότητα.

Στο δεκάμηνο του 2018 το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κατέγραψε αύξηση επιβατών κατά 5,2%, με 288.000 περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση της διεθνούς τουριστικής κίνησης κατά 9,5%, καθώς λόγω των έργων που βρίσκονταν σε εξέλιξη τους προηγούμενους μήνες μειώθηκε κατά 2,4% η εσωτερική εγχώρια κίνηση. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ο κ. Βήλος, έχει χαρακτηριστικά μητροπολιτικού αεροδρομίου, δηλαδή υπάρχει εποχικότητα αλλά όχι τόσο έντονη όσο σε άλλους προορισμούς της Ελλάδας και η Fraport παρέχει κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες να το εντάξουν στο πρόγραμμά τους κατά τους χειμερινούς μήνες, με έκπτωση περίπου 50% των αεροπορικών τελών. Έτσι, θα δούμε φέτος το χειμώνα νέες πτήσεις εξωτερικού, νέες συνδέσεις, πολλές εκ των οποίων λόγω αυτού του κινήτρου, όπως με το Τελ Αβίβ, νέα δρομολόγια με Μπολόνια και Νυρεμβέργη αλλά και νέα δρομολόγια εσωτερικού, όπως Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη και ξανά σύνδεση Θεσσαλονίκης με Χανιά από τη RyanAir.

Οι περισσότεροι επιβάτες του αεροδρομίου, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο, με ποσοστό 79%  να έχουν πανεπιστημιακή μόρφωση και προέρχονται από την Γερμανία, την Αγγλία, τη Ρωσία, την Κύπρο και το Ισραήλ. Αυτό, όπως σημείωσε ο κ. Βήλος, έχει ιδιαίτερη σημασία αφού διαφοροποιείται από την συνολική εικόνα της Ελλάδας, όπου στην πρώτη πεντάδα βρίσκονται η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ιταλία και καταδεικνύει τη σύνδεση και τους ιδιαίτερους δεσμούς που έχει η Θεσσαλονίκη με το Ισραήλ, τη Ρωσία και την Κύπρο.

Όσον αφορά τους επιβάτες άνω των 55 ετών, αυτοί κατά κανόνα μένουν στη Θεσσαλονίκη περισσότερο σε σύγκριση με τους νεότερους, με μέσο όρο τις 12,9 ημέρες και έρχονται για αναψυχή και για να δουν φίλους και συγγενείς. Η εν λόγω έρευνα της Fraport είναι διαρκής και αποτελεί εργαλείο για όλους τους επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, ειδικά επειδή θα εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία και δεδομένα χρόνο με το χρόνο, από τα οποία θα προκύπτουν και συγκριτικά στοιχεία. 

 "Ασημένιος τουρισμός"

 Κοινή διαπίστωση όλων των ομιλητών του συνεδρίου ήταν ότι τα άτομα αυτής της ηλικιακής ομάδας (55+) ταξιδεύουν περισσότερο, έχουν περισσότερο χρόνο και συνήθως και χρήμα, μεγαλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία και είναι πιο απαιτητικοί, όπως και ότι η Ελλάδα έχει πολλά πλεονεκτήματα για ανάπτυξη "Ασημένιου Τουρισμού", μέσω του οποίου θα επιμηκύνει και την τουριστική της περίοδο, αλλά χρειάζεται και πολλή δουλειά και συνεργασίες για να το πετύχει. 

Στις τρεις κατηγορίες του «Ασημένιου Τουρισμού», των 55-65 ετών, των 65-70 και των 70-85, αναφέρθηκε η γεροντολόγος, σύμβουλος «ασημένιου τουρισμού»,  Στέλλα Τσαρτσαρά. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τουρίστες που είναι ακόμα εργαζόμενοι με καλή υγεία και χρειάζονται χαλάρωση και ξεκούραση. Στο κομμάτι αυτό η χώρα μας έχει αναπτύξει προϊόντα, τα οποία όμως δεν διαφοροποιούνται ουσιαστικά από τις άλλες ηλικιακές ομάδες. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τους συνταξιούχους, των οποίων η υγεία έχει αρχίσει να κάμπτεται και οι οποίοι θέλουν νέες εμπειρίες και τουρισμό ευζωίας. Στο κομμάτι αυτό η Ελλάδα δεν έχει πετυχημένα προϊόντα, ενώ στην τρίτη κατηγορία ανήκουν οι γηριατρικοί τουρίστες, με προβλήματα υγείας, οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες για υποστήριξη και ειδικά πακέτα. Για την κατηγορία αυτή, σύμφωνα με την κ. Τσαρτσαρά, δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν στην Ευρώπη.  

Υπάρχουν διαφορετικές ανάγκες στις μεγαλύτερες ηλικίες αλλά εκείνο το οποίο είναι άκρως σημαντικό κατά την άποψη της Sabine Switalla, Σύμβουλο ανάπτυξης, Τουρισμού και Προορισμών, που δραστηριοποιείται στο νησί της Ρόδου, είναι οι υπηρεσίες και "η Ελλάδα ξεχωρίζει για την ποιότητα ζωής που παρέχει, την ασφάλεια και τη διατροφή. Με ένα σωστό σχεδιασμό και την ανάπτυξη στρατηγικής μπορεί να γίνει προορισμός για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας".

Το καλό κλίμα, η μεσογειακή διατροφή, το φυσικό περιβάλλον, οι ιαματικές πηγές, η θάλασσα και το χαμηλό κόστος είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας στην προσπάθεια προσέλκυσης των 55+ τουριστών, όπως ανέφερε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Aldemar Resorts, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Tourism Generis, Γιώργος Δρακόπουλος εκτίμησε πως  η πιο ρεαλιστική προσέγγιση είναι να αυξήσουμε στα επόμενα τρία χρόνια την τουριστική περίοδο (Μάρτιος-Οκτώβριος) κατά μία εβδομάδα στην αρχή και στο τέλος. «Αυτός είναι ένας στόχος που μπορούμε να επιτύχουμε, αν δουλέψουμε προς αυτήν την κατεύθυνση», σημείωσε σχετικά.

Η Ελλάδα μπορεί και έχει τις δυνατότητες να προσφέρει τεράστια ποικιλία στα θεματικά προϊόντα τουρισμού και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του ηλικιακού γκρουπ άνω των 55 ετών, όπως ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του στην έναρξη του συνεδρίου ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γιώργος Τζιάλλας. «Είναι τουρίστες με περισσότερα έσοδα και μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη και μπορούν να ταξιδέψουν σε όλη τη διάρκεια του χρόνου», πρόσθεσε. Επισήμανε επίσης ότι έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στην Ελλάδα συνολικό σχέδιο νόμου για το θεματικό τουρισμό, το οποίο κατατίθεται άμεσα προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

 Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, χαρακτήρισε την 55+ τουριστική αγορά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, σημειώνοντας πως η χώρα μας πρέπει να τοποθετηθεί εγκαίρως σε αυτή, για να μη χάσει μια ευκαιρία που θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ενώ ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, αναφέρθηκε στην υπεραξία που μπορούν να δώσουν στον τουρισμό οι 55+ τουρίστες, Γρηγόρης Τάσιος, τονίζοντας πως οι άνθρωποι αυτών των ηλικιών ταξιδεύουν στα άκρα της σεζόν. Ο ίδιος πάντως υπογράμμισε πως ο ανταγωνισμός στο κομμάτι αυτό είναι μεγάλος από την Ισπανία και την Πορτογαλία και θα χρειαστεί πολλή δουλειά για να προσελκύσει η χώρα μας αυτή την σημαντική αγορά.

 Β.Σ.

Νέες πτήσεις εξωτερικού και εσωτερικού θα προστεθούν αυτόν τον χειμώνα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, από το βήμα του διεθνούς συνεδρίου για τον "Ασημένιο Τουρισμό"  με θέμα "Τουρισμός 55+ Μοχλός ανάπτυξης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου", που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο πλαίσιο της 34ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia, όπου παρουσίασε για πρώτη φορά  αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί η Fraport για το προφίλ των επιβατών του αεροδρομίου "Μακεδονία".

Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, το ποσοστό των ταξιδιωτών του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» είναι ένα δυναμικό κοινό μεταξύ 25-54 ετών, ενώ οι επιβάτες που ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ άνω των 55 ετών αποτελούν ένα ποσοστό της τάξεως του 15 %. Οι τελευταίοι είναι άτομα που θέλουν ασφάλεια, άνεση και διαθέτουν ταξιδιωτική εμπειρία και ωριμότητα.

Στο δεκάμηνο του 2018 το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κατέγραψε αύξηση επιβατών κατά 5,2%, με 288.000 περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση της διεθνούς τουριστικής κίνησης κατά 9,5%, καθώς λόγω των έργων που βρίσκονταν σε εξέλιξη τους προηγούμενους μήνες μειώθηκε κατά 2,4% η εσωτερική εγχώρια κίνηση. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ο κ. Βήλος, έχει χαρακτηριστικά μητροπολιτικού αεροδρομίου, δηλαδή υπάρχει εποχικότητα αλλά όχι τόσο έντονη όσο σε άλλους προορισμούς της Ελλάδας και η Fraport παρέχει κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες να το εντάξουν στο πρόγραμμά τους κατά τους χειμερινούς μήνες, με έκπτωση περίπου 50% των αεροπορικών τελών. Έτσι, θα δούμε φέτος το χειμώνα νέες πτήσεις εξωτερικού, νέες συνδέσεις, πολλές εκ των οποίων λόγω αυτού του κινήτρου, όπως με το Τελ Αβίβ, νέα δρομολόγια με Μπολόνια και Νυρεμβέργη αλλά και νέα δρομολόγια εσωτερικού, όπως Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη και ξανά σύνδεση Θεσσαλονίκης με Χανιά από τη RyanAir.

Οι περισσότεροι επιβάτες του αεροδρομίου, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο, με ποσοστό 79%  να έχουν πανεπιστημιακή μόρφωση και προέρχονται από την Γερμανία, την Αγγλία, τη Ρωσία, την Κύπρο και το Ισραήλ. Αυτό, όπως σημείωσε ο κ. Βήλος, έχει ιδιαίτερη σημασία αφού διαφοροποιείται από την συνολική εικόνα της Ελλάδας, όπου στην πρώτη πεντάδα βρίσκονται η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ιταλία και καταδεικνύει τη σύνδεση και τους ιδιαίτερους δεσμούς που έχει η Θεσσαλονίκη με το Ισραήλ, τη Ρωσία και την Κύπρο.

Όσον αφορά τους επιβάτες άνω των 55 ετών, αυτοί κατά κανόνα μένουν στη Θεσσαλονίκη περισσότερο σε σύγκριση με τους νεότερους, με μέσο όρο τις 12,9 ημέρες και έρχονται για αναψυχή και για να δουν φίλους και συγγενείς. Η εν λόγω έρευνα της Fraport είναι διαρκής και αποτελεί εργαλείο για όλους τους επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, ειδικά επειδή θα εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία και δεδομένα χρόνο με το χρόνο, από τα οποία θα προκύπτουν και συγκριτικά στοιχεία. 

 "Ασημένιος τουρισμός"

 Κοινή διαπίστωση όλων των ομιλητών του συνεδρίου ήταν ότι τα άτομα αυτής της ηλικιακής ομάδας (55+) ταξιδεύουν περισσότερο, έχουν περισσότερο χρόνο και συνήθως και χρήμα, μεγαλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία και είναι πιο απαιτητικοί, όπως και ότι η Ελλάδα έχει πολλά πλεονεκτήματα για ανάπτυξη "Ασημένιου Τουρισμού", μέσω του οποίου θα επιμηκύνει και την τουριστική της περίοδο, αλλά χρειάζεται και πολλή δουλειά και συνεργασίες για να το πετύχει. 

Στις τρεις κατηγορίες του «Ασημένιου Τουρισμού», των 55-65 ετών, των 65-70 και των 70-85, αναφέρθηκε η γεροντολόγος, σύμβουλος «ασημένιου τουρισμού»,  Στέλλα Τσαρτσαρά. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τουρίστες που είναι ακόμα εργαζόμενοι με καλή υγεία και χρειάζονται χαλάρωση και ξεκούραση. Στο κομμάτι αυτό η χώρα μας έχει αναπτύξει προϊόντα, τα οποία όμως δεν διαφοροποιούνται ουσιαστικά από τις άλλες ηλικιακές ομάδες. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τους συνταξιούχους, των οποίων η υγεία έχει αρχίσει να κάμπτεται και οι οποίοι θέλουν νέες εμπειρίες και τουρισμό ευζωίας. Στο κομμάτι αυτό η Ελλάδα δεν έχει πετυχημένα προϊόντα, ενώ στην τρίτη κατηγορία ανήκουν οι γηριατρικοί τουρίστες, με προβλήματα υγείας, οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες για υποστήριξη και ειδικά πακέτα. Για την κατηγορία αυτή, σύμφωνα με την κ. Τσαρτσαρά, δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν στην Ευρώπη.  

Υπάρχουν διαφορετικές ανάγκες στις μεγαλύτερες ηλικίες αλλά εκείνο το οποίο είναι άκρως σημαντικό κατά την άποψη της Sabine Switalla, Σύμβουλο ανάπτυξης, Τουρισμού και Προορισμών, που δραστηριοποιείται στο νησί της Ρόδου, είναι οι υπηρεσίες και "η Ελλάδα ξεχωρίζει για την ποιότητα ζωής που παρέχει, την ασφάλεια και τη διατροφή. Με ένα σωστό σχεδιασμό και την ανάπτυξη στρατηγικής μπορεί να γίνει προορισμός για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας".

Το καλό κλίμα, η μεσογειακή διατροφή, το φυσικό περιβάλλον, οι ιαματικές πηγές, η θάλασσα και το χαμηλό κόστος είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας στην προσπάθεια προσέλκυσης των 55+ τουριστών, όπως ανέφερε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Aldemar Resorts, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Tourism Generis, Γιώργος Δρακόπουλος εκτίμησε πως  η πιο ρεαλιστική προσέγγιση είναι να αυξήσουμε στα επόμενα τρία χρόνια την τουριστική περίοδο (Μάρτιος-Οκτώβριος) κατά μία εβδομάδα στην αρχή και στο τέλος. «Αυτός είναι ένας στόχος που μπορούμε να επιτύχουμε, αν δουλέψουμε προς αυτήν την κατεύθυνση», σημείωσε σχετικά.

Η Ελλάδα μπορεί και έχει τις δυνατότητες να προσφέρει τεράστια ποικιλία στα θεματικά προϊόντα τουρισμού και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του ηλικιακού γκρουπ άνω των 55 ετών, όπως ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του στην έναρξη του συνεδρίου ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γιώργος Τζιάλλας. «Είναι τουρίστες με περισσότερα έσοδα και μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη και μπορούν να ταξιδέψουν σε όλη τη διάρκεια του χρόνου», πρόσθεσε. Επισήμανε επίσης ότι έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στην Ελλάδα συνολικό σχέδιο νόμου για το θεματικό τουρισμό, το οποίο κατατίθεται άμεσα προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

 Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, χαρακτήρισε την 55+ τουριστική αγορά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, σημειώνοντας πως η χώρα μας πρέπει να τοποθετηθεί εγκαίρως σε αυτή, για να μη χάσει μια ευκαιρία που θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ενώ ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, αναφέρθηκε στην υπεραξία που μπορούν να δώσουν στον τουρισμό οι 55+ τουρίστες, Γρηγόρης Τάσιος, τονίζοντας πως οι άνθρωποι αυτών των ηλικιών ταξιδεύουν στα άκρα της σεζόν. Ο ίδιος πάντως υπογράμμισε πως ο ανταγωνισμός στο κομμάτι αυτό είναι μεγάλος από την Ισπανία και την Πορτογαλία και θα χρειαστεί πολλή δουλειά για να προσελκύσει η χώρα μας αυτή την σημαντική αγορά.

 Β.Σ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία