ΠΑΜΑΚ: Η εφαρμογή ανίχνευσης δυσκολιών ανάπτυξης, οι ψηφιακές αποδείξεις και η αξιολόγηση απόδοσης
16/01/2024 18:02
16/01/2024 18:02
Πρόγραμμα υποστήριξης της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας που παράγει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, «τρέχει» εδώ και τρία χρόνια, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ. Σε αυτό το πλαίσιο, μέσα στο ακαδημαϊκό ίδρυμα δημιουργήθηκε προθερμοκοιτίδα καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών, ενώ σήμερα βραβεύτηκαν οι τρεις επιχειρηματικές προτάσεις που ξεχώρισαν.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Πρύτανης του ΠΑΜΑΚ Στυλιανός Κατρανίδης, σημείωσε κατά την τοποθέτησή του πως «Ζούμε σ ένα συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον όπου οφείλουμε να προετοιμάζουμε τους φοιτητές μας, ώστε να μπορούν να αντιλαμβάνονται τη σημασία των πυλώνων της οικονομικής εξέλιξης, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας που παίζουν σημαντικό ρόλο όχι μόνο στην αγορά και στην ατομική μας εξέλιξη αλλά, και στην τροχιά που ακολουθεί η κοινωνία στον δρόμο της ανάπτυξης». Συμπλήρωσε πως «Η επιχειρηματικότητα είναι η γέφυρα που παίρνει μια νέα αντίληψη και κοιτάει πώς μπορεί να τη μετουσιώσει σε υλικά αγαθά ή υπηρεσίες. Ως πανεπιστήμιο έχουμε καταφέρει χωρίς προκαταλήψεις να παντρέψουμε τη θεωρητική γνώση που σας μεταδίδουμε, με την αγάπη να διεκδικείτε την πρακτική εφαρμογή της. Θέλω να καλέσω τους φοιτητές μας να αγκαλιάσουν αυτό το πνεύμα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, να πιστέψουν ότι η αποτυχία είναι η πρώτη προϋπόθεση για την επιτυχία. Η αποτυχία δεν μπορεί να αποθαρρύνει τα μελλοντικά σας βήματα». Ο ίδιος ευχαρίστησε θερμά όσους συμμετείχαν στο πρόγραμμα, φοιτητές, επιχειρηματίες και διδακτικό προσωπικό και παρότρυνε τους συμμετέχοντες να δεσμευτούν στο να καλλιεργηθεί στο πανεπιστήμιο μία κουλτούρα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, για ένα καλύτερο αύριο.
«Στόχος να στραφούν στην αυτοαπασχόληση»
Ο Δημήτρης Σουμπενιώτης, καθηγητής του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και επικεφαλής του προγράμματος, περιέγραψε πως το πρόγραμμα διεξάγεται φέτος για πρώτη χρονιά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας «είναι όμως κάτι που ξεκίνησε εδώ και τρία χρόνια. Χρειάστηκαν δυο χρόνια για να εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας και είχαμε στη διάθεσή μας έναν χρόνο υλοποίησης, ο πραγματικό χρόνος όμως ήταν τέσσερις μήνες». Στόχος ήταν να καλλιεργηθεί η επιχειρηματική κουλτούρα, «ώστε να στρέφονται στην αυτοαπασχόληση, αντί να αναζητούν την επαγγελματική τους αποκατάσταση, μέσω μίας υπαλληλικής σχέσης».
Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας συνολικά πραγματοποιήθηκαν έξι σεμινάρια και πέντε ημερίδες με τη συμμετοχή 2.500 ατόμων, φοιτητές, αποφοίτους, μέλη ΔΕΠ. Στο πλαίσιο μάλιστα της σημερινής εκδήλωσης που διοργανώθηκε στο ΠΑΜΑΚ, επισημάνθηκε ότι η Θεσσαλονίκη έχει θερμοκοιτίδες και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας δημιούργησε την πρώτη «προθερμοκοιτίδα». Στο πλαίσιο του προγράμματος καταγράφηκαν καλές πρακτικές των καλύτερων πανεπιστημίων της Ευρώπης και της Αμερικής, με στόχο την προώθηση της επιχειρηματικότητας.
Σύνδεση των φοιτητών με την αγορά εργασίας
Ο Κλεόβουλος Αλεξιάδης, γενικός διευθυντής της εταιρίας συμβούλων επιχειρήσεων Alpha - Plan consultants και μέλος της επιτροπής αξιολόγησης των καινοτόμων ιδεών περίγραψε πως το πρόβλημα που υπάρχει είναι η επαφή των φοιτητών με την αγορά. «Αναπτύχθηκε μία σχέση με τους καθηγητές και τους φοιτητές για το πώς μπορούμε να προχωρήσουμε παραπέρα αυτό το εγχείρημα. Πριν από ενάμιση χρόνο είχαμε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το ΠΑΜΑΚ, για να φέρουμε σε επαφή το πανεπιστήμιο με την αγορά. Ενδεικτικά αναφέρω την πρότασή μας, οι μελέτες των μεταπτυχιακών προγραμμάτων να αφορούν ελληνικές επιχειρήσεις και όχι case studies αμερικανικών επιχειρήσεων, με στόχο να μπορούν να αξιοποιηθούν και να γνωρίσουν οι φοιτητές καλύτερα, την ελληνική αγορά. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα κάποιοι εξ’ αυτών των φοιτητών, να μπορούν να προσληφθούν από αυτές τις εταιρείες. Ήδη εμείς αυτό το τρέξαμε και υπήρξε ένα ικανοποιητικό ποσοστό επιτυχίας με τέσσερις, πέντε τέτοιου είδους μεταπτυχιακές εργασίες», εξήγησε ο κ. Αλεξιάδης. Ο ίδιος ανέφερε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να παρέχει μία συνέπεια. «Πρότασή μας είναι να διοργανώνουμε εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων, να παρουσιάζονται οι ιδέες και στη συνέχει να αναζητούνται οι πηγές χρηματοδότησης. Η προθερμοκοιτίδα του ΠΑΜΑΚ μπορεί να παρέχει υποστήριξη σε θέματα νομικά, οικονομικά, φοροτεχνικά κι εμείς ως σύμβουλοι μπορούμε σε συνεργασία με τους καθηγητές, να παρέχουμε αυτές τις υπηρεσίες». Περιέγραψε επίσης πως στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα portal όπου οι επιχειρήσεις θα προτείνουν στο πανεπιστήμιο τις μελέτες που επιθυμούν και θα ανακοινώνουν το προσωπικό που χρειάζονται.
«Πρώτο βήμα η προθερμοκοιτίδα»
Ο Φώτης Κίτσιος, καθηγητής του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος σημείωσε πως «δόθηκε η ευκαιρία σε πάρα πολλούς φοιτητές να αναπτύξουν τις φρέσκιες ιδέες τους ώστε να δουν διαφορετικά το μέλλον τους μέσα από τα πλαίσια επιχειρηματικότητας. Παρουσιάστηκαν 56 ιδέες, από τις οποίες 30 προσήλθαν σε συνεντεύξεις και οι 19 κατέληξαν να έχουν business plans. Σήμερα βραβεύτηκαν οι τρεις πρώτες καινοτόμες ιδέες που ήταν καλύτερα οργανωμένες. Ευελπιστούμε, στην επόμενη φάση να εντάξουμε αυτές τις ιδέες στην προθερμοκοιτίδα κι από εκεί να ξεκινήσει η διαδικασία χρηματοδότησής τους».
Η πλατφόρμα που ανιχνεύσει δυσκολίες ανάπτυξης των παιδιών
Την πρώτη θέση στον Α’ διαγωνισμό καινοτομίας και επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κέρδισε η πλατφόρμα doctorkids.gr με την εφαρμογή ανίχνευσης δυσκολιών ανάπτυξης mr. Blue Developmental Skills. Την εφαρμογή δημιούργησε ο Γιάννης Κυβρακίδης Λογοθεραπευτής MSc ο οποίος είναι ένας εκ τω επιστημονικών υπευθύνων των κέντρων ειδικών θεραπειών “Νους και Λόγος” στην Θεσσαλονίκη και τα Σέρβια Κοζάνης και ιδρυτής της "Ακαδημίας Θεραπευτικής Καλαθοσφαίρισης Θεσσαλονίκης Νους Λόγος και Άθληση" που από το 2015 αποτελεί την πρώτη Ακαδημία στην Ελλάδα που ασχολείται με την θεραπεία παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές (όπως ο αυτισμός) μέσω της καλαθοσφαίρισης. Οι γονείς μέσω της καινοτόμου πλατφόρμας doctorkids και της εφαρμογής mr. Βlue Developmental Skills, (την οποία μπορούν να κάνουν δωρεάν λήψη οι γονείς σε όλες τις συσκευές android), μπορούν να εντοπίσουν πιθανές δυσκολίες ανάπτυξης στα παιδιά τους, να εντοπίσουν θεραπευτές και γιατρούς αποκλειστικά για παιδιά και μόνο σε κοντινή ακτίνα έως 20 χιλιόμετρα από το σπίτι τους ενώ έχουν πλήθος άλλων δυνατοτήτων όπως να διαβάσουν άρθρα, να παρακολουθήσουν επιστημονικά ντοκιμαντέρ κ.α.
Ψηφιακές αποδείξεις
Τη δεύτερη διάκριση έλαβε η επιχειρηματική ιδέα της «Smart Απ.» του Στράτου Πολίτη που περιέχει ένα σύνολο πρόσθετων χαρακτηριστικών που δίνουν αξία σε κάθε επιχείρηση εστίασης και φιλοξενίας μέσα από την ψηφιακή αναβάθμιση της παραγγελιοληψίας, της εξυπηρέτησης και της συλλογής δεδομένων, ενώ παράλληλα καλλιεργείται αποτελεσματικά η περιβαλλοντική συνείδηση και ευαισθητοποίηση στις επιχειρήσεις HO.RE.CA. Γίνεται χρήση QR-Code για παραγγελίες και αποδείξεις σε ψηφιακή μορφή με αποτέλεσμα να υπάρχει έλεγχος ύπαρξης αποδείξεων, διασταύρωση πληροφοριών με φορολογικές δηλώσεις, δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου, μείωση κατανάλωσης χαρτιού, συλλογή στατιστικών στοιχείων και έλεγχο πληρότητας από τους ίδιους τους πελάτες.
Λογισμικό αξιολόγησης
Διάκριση έλαβε και το λογισμικό RECROOTE. Πρόκειται για ένα λογισμικό αξιολόγησης της απόδοσης για την παροχή υπηρεσιών 360°(feedback 360) εργαζομένων και επιχείρησης και στην ανάπτυξη άλλων συναφών υπηρεσιών. Τα πλεονεκτήματα αφορούν στην ανταγωνιστική τιμολόγηση, ευρεία ποικιλία υπηρεσιών και στρατηγική εστίαση στην ελληνική και διεθνή αγορά.
15/01/2024 17:36
Πρόγραμμα υποστήριξης της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας που παράγει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, «τρέχει» εδώ και τρία χρόνια, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ. Σε αυτό το πλαίσιο, μέσα στο ακαδημαϊκό ίδρυμα δημιουργήθηκε προθερμοκοιτίδα καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών, ενώ σήμερα βραβεύτηκαν οι τρεις επιχειρηματικές προτάσεις που ξεχώρισαν.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Πρύτανης του ΠΑΜΑΚ Στυλιανός Κατρανίδης, σημείωσε κατά την τοποθέτησή του πως «Ζούμε σ ένα συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον όπου οφείλουμε να προετοιμάζουμε τους φοιτητές μας, ώστε να μπορούν να αντιλαμβάνονται τη σημασία των πυλώνων της οικονομικής εξέλιξης, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας που παίζουν σημαντικό ρόλο όχι μόνο στην αγορά και στην ατομική μας εξέλιξη αλλά, και στην τροχιά που ακολουθεί η κοινωνία στον δρόμο της ανάπτυξης». Συμπλήρωσε πως «Η επιχειρηματικότητα είναι η γέφυρα που παίρνει μια νέα αντίληψη και κοιτάει πώς μπορεί να τη μετουσιώσει σε υλικά αγαθά ή υπηρεσίες. Ως πανεπιστήμιο έχουμε καταφέρει χωρίς προκαταλήψεις να παντρέψουμε τη θεωρητική γνώση που σας μεταδίδουμε, με την αγάπη να διεκδικείτε την πρακτική εφαρμογή της. Θέλω να καλέσω τους φοιτητές μας να αγκαλιάσουν αυτό το πνεύμα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, να πιστέψουν ότι η αποτυχία είναι η πρώτη προϋπόθεση για την επιτυχία. Η αποτυχία δεν μπορεί να αποθαρρύνει τα μελλοντικά σας βήματα». Ο ίδιος ευχαρίστησε θερμά όσους συμμετείχαν στο πρόγραμμα, φοιτητές, επιχειρηματίες και διδακτικό προσωπικό και παρότρυνε τους συμμετέχοντες να δεσμευτούν στο να καλλιεργηθεί στο πανεπιστήμιο μία κουλτούρα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, για ένα καλύτερο αύριο.
«Στόχος να στραφούν στην αυτοαπασχόληση»
Ο Δημήτρης Σουμπενιώτης, καθηγητής του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και επικεφαλής του προγράμματος, περιέγραψε πως το πρόγραμμα διεξάγεται φέτος για πρώτη χρονιά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας «είναι όμως κάτι που ξεκίνησε εδώ και τρία χρόνια. Χρειάστηκαν δυο χρόνια για να εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας και είχαμε στη διάθεσή μας έναν χρόνο υλοποίησης, ο πραγματικό χρόνος όμως ήταν τέσσερις μήνες». Στόχος ήταν να καλλιεργηθεί η επιχειρηματική κουλτούρα, «ώστε να στρέφονται στην αυτοαπασχόληση, αντί να αναζητούν την επαγγελματική τους αποκατάσταση, μέσω μίας υπαλληλικής σχέσης».
Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας συνολικά πραγματοποιήθηκαν έξι σεμινάρια και πέντε ημερίδες με τη συμμετοχή 2.500 ατόμων, φοιτητές, αποφοίτους, μέλη ΔΕΠ. Στο πλαίσιο μάλιστα της σημερινής εκδήλωσης που διοργανώθηκε στο ΠΑΜΑΚ, επισημάνθηκε ότι η Θεσσαλονίκη έχει θερμοκοιτίδες και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας δημιούργησε την πρώτη «προθερμοκοιτίδα». Στο πλαίσιο του προγράμματος καταγράφηκαν καλές πρακτικές των καλύτερων πανεπιστημίων της Ευρώπης και της Αμερικής, με στόχο την προώθηση της επιχειρηματικότητας.
Σύνδεση των φοιτητών με την αγορά εργασίας
Ο Κλεόβουλος Αλεξιάδης, γενικός διευθυντής της εταιρίας συμβούλων επιχειρήσεων Alpha - Plan consultants και μέλος της επιτροπής αξιολόγησης των καινοτόμων ιδεών περίγραψε πως το πρόβλημα που υπάρχει είναι η επαφή των φοιτητών με την αγορά. «Αναπτύχθηκε μία σχέση με τους καθηγητές και τους φοιτητές για το πώς μπορούμε να προχωρήσουμε παραπέρα αυτό το εγχείρημα. Πριν από ενάμιση χρόνο είχαμε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το ΠΑΜΑΚ, για να φέρουμε σε επαφή το πανεπιστήμιο με την αγορά. Ενδεικτικά αναφέρω την πρότασή μας, οι μελέτες των μεταπτυχιακών προγραμμάτων να αφορούν ελληνικές επιχειρήσεις και όχι case studies αμερικανικών επιχειρήσεων, με στόχο να μπορούν να αξιοποιηθούν και να γνωρίσουν οι φοιτητές καλύτερα, την ελληνική αγορά. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα κάποιοι εξ’ αυτών των φοιτητών, να μπορούν να προσληφθούν από αυτές τις εταιρείες. Ήδη εμείς αυτό το τρέξαμε και υπήρξε ένα ικανοποιητικό ποσοστό επιτυχίας με τέσσερις, πέντε τέτοιου είδους μεταπτυχιακές εργασίες», εξήγησε ο κ. Αλεξιάδης. Ο ίδιος ανέφερε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να παρέχει μία συνέπεια. «Πρότασή μας είναι να διοργανώνουμε εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων, να παρουσιάζονται οι ιδέες και στη συνέχει να αναζητούνται οι πηγές χρηματοδότησης. Η προθερμοκοιτίδα του ΠΑΜΑΚ μπορεί να παρέχει υποστήριξη σε θέματα νομικά, οικονομικά, φοροτεχνικά κι εμείς ως σύμβουλοι μπορούμε σε συνεργασία με τους καθηγητές, να παρέχουμε αυτές τις υπηρεσίες». Περιέγραψε επίσης πως στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα portal όπου οι επιχειρήσεις θα προτείνουν στο πανεπιστήμιο τις μελέτες που επιθυμούν και θα ανακοινώνουν το προσωπικό που χρειάζονται.
«Πρώτο βήμα η προθερμοκοιτίδα»
Ο Φώτης Κίτσιος, καθηγητής του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος σημείωσε πως «δόθηκε η ευκαιρία σε πάρα πολλούς φοιτητές να αναπτύξουν τις φρέσκιες ιδέες τους ώστε να δουν διαφορετικά το μέλλον τους μέσα από τα πλαίσια επιχειρηματικότητας. Παρουσιάστηκαν 56 ιδέες, από τις οποίες 30 προσήλθαν σε συνεντεύξεις και οι 19 κατέληξαν να έχουν business plans. Σήμερα βραβεύτηκαν οι τρεις πρώτες καινοτόμες ιδέες που ήταν καλύτερα οργανωμένες. Ευελπιστούμε, στην επόμενη φάση να εντάξουμε αυτές τις ιδέες στην προθερμοκοιτίδα κι από εκεί να ξεκινήσει η διαδικασία χρηματοδότησής τους».
Η πλατφόρμα που ανιχνεύσει δυσκολίες ανάπτυξης των παιδιών
Την πρώτη θέση στον Α’ διαγωνισμό καινοτομίας και επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κέρδισε η πλατφόρμα doctorkids.gr με την εφαρμογή ανίχνευσης δυσκολιών ανάπτυξης mr. Blue Developmental Skills. Την εφαρμογή δημιούργησε ο Γιάννης Κυβρακίδης Λογοθεραπευτής MSc ο οποίος είναι ένας εκ τω επιστημονικών υπευθύνων των κέντρων ειδικών θεραπειών “Νους και Λόγος” στην Θεσσαλονίκη και τα Σέρβια Κοζάνης και ιδρυτής της "Ακαδημίας Θεραπευτικής Καλαθοσφαίρισης Θεσσαλονίκης Νους Λόγος και Άθληση" που από το 2015 αποτελεί την πρώτη Ακαδημία στην Ελλάδα που ασχολείται με την θεραπεία παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές (όπως ο αυτισμός) μέσω της καλαθοσφαίρισης. Οι γονείς μέσω της καινοτόμου πλατφόρμας doctorkids και της εφαρμογής mr. Βlue Developmental Skills, (την οποία μπορούν να κάνουν δωρεάν λήψη οι γονείς σε όλες τις συσκευές android), μπορούν να εντοπίσουν πιθανές δυσκολίες ανάπτυξης στα παιδιά τους, να εντοπίσουν θεραπευτές και γιατρούς αποκλειστικά για παιδιά και μόνο σε κοντινή ακτίνα έως 20 χιλιόμετρα από το σπίτι τους ενώ έχουν πλήθος άλλων δυνατοτήτων όπως να διαβάσουν άρθρα, να παρακολουθήσουν επιστημονικά ντοκιμαντέρ κ.α.
Ψηφιακές αποδείξεις
Τη δεύτερη διάκριση έλαβε η επιχειρηματική ιδέα της «Smart Απ.» του Στράτου Πολίτη που περιέχει ένα σύνολο πρόσθετων χαρακτηριστικών που δίνουν αξία σε κάθε επιχείρηση εστίασης και φιλοξενίας μέσα από την ψηφιακή αναβάθμιση της παραγγελιοληψίας, της εξυπηρέτησης και της συλλογής δεδομένων, ενώ παράλληλα καλλιεργείται αποτελεσματικά η περιβαλλοντική συνείδηση και ευαισθητοποίηση στις επιχειρήσεις HO.RE.CA. Γίνεται χρήση QR-Code για παραγγελίες και αποδείξεις σε ψηφιακή μορφή με αποτέλεσμα να υπάρχει έλεγχος ύπαρξης αποδείξεων, διασταύρωση πληροφοριών με φορολογικές δηλώσεις, δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου, μείωση κατανάλωσης χαρτιού, συλλογή στατιστικών στοιχείων και έλεγχο πληρότητας από τους ίδιους τους πελάτες.
Λογισμικό αξιολόγησης
Διάκριση έλαβε και το λογισμικό RECROOTE. Πρόκειται για ένα λογισμικό αξιολόγησης της απόδοσης για την παροχή υπηρεσιών 360°(feedback 360) εργαζομένων και επιχείρησης και στην ανάπτυξη άλλων συναφών υπηρεσιών. Τα πλεονεκτήματα αφορούν στην ανταγωνιστική τιμολόγηση, ευρεία ποικιλία υπηρεσιών και στρατηγική εστίαση στην ελληνική και διεθνή αγορά.
ΣΧΟΛΙΑ