ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Π. Μπίλλιας: «Δεν χωρά αναβολή στο Flyover - Ακόμη και με το μετρό όμως η πόλη θα συνεχίσει να ταλαιπωρείται»

Ο αντιπεριφερειάχρης Υποδομών και Δικτύων ανακοίνωσε σειρά οδικών έργων που προωθεί η ΠΚΜ, όπως ο αυτοκινητόδρομος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών και η διαπλάτυνση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας

 29/01/2024 17:39

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Π. Μπίλλιας: «Δεν χωρά αναβολή στο Flyover - Ακόμη και με το μετρό όμως η πόλη θα συνεχίσει να ταλαιπωρείται»

Φανή Σοβιτσλή

Στην ανάγκη ταχύτερης κατασκευής του fly over και όχι μιας αναβολής, που προτείνουν φορείς της πόλης, αναφέρθηκε από το βήμα των εργασιών του fast forward forum της «Μακεδονίας» και του makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, σημειώνοντας όμως ότι έως ότου ολοκληρωθεί το έργο, δεν θα πρέπει να καταστρέψει τις ζωές των πολιτών.

Για το λόγο αυτό, είπε, θα πρέπει… χθες να προχωρήσουν τα μέτρα που πρότεινε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας σε πρόσφατη επιστολή προς τους αρμόδιους υπουργού. Μάλιστα ισχυρίστηκε ότι ακόμη και με τη λειτουργία του μετρό στα τέλη του τρέχοντος έτους, η αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού στην πόλη θα είναι περιορισμένη.

«Είναι λάθος κατά τη γνώμη μας μου να συζητάμε για αναβολή της κατασκευής του flyover, το έργο έχει ξεκινήσει και δεν είναι εφικτό να πάμε στην περεταίρω καθυστέρηση. Κάποιες προτάσεις που διατυπώθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού οργάνου να δρομολογηθούν άμεσα» υπογράμμισε.

Όμως, είπε χαρακτηριστικά, «οφείλουμε είμαστε ειλικρινείς. Το έργο του flyover ότι και να κάνουμε θα επιφέρει ταλαιπωρία στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Μπορώ να διαβεβαιώσω ότι μετά από δέκα μήνες, ακόμη και μετά τη λειτουργία του μετρό, ελάχιστα θα αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία. Θα είναι ένα μικρό μετρό, μια μικρή γραμμή σε πρώτη φάση και θα το χρησιμοποιούν λίγοι» σημείωσε ο κ. Μπίλλιας.

Τα έργα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων αναφέρθηκε και στα έργα που έχει θέσει σε προτεραιότητα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως τον κλειστό αυτοκινητόδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών.

«Ήδη», όπως είπε, «βρίσκεται σε φάση εκκίνησης η αναβάθμιση ενός βασικού οδικού άξονα της Θεσσαλονίκης που αφορά στην μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο τμήμα του από τον ανισόπεδο κόμβο Κ12, στην περιοχή του νοσοκομείου Αγίου Παύλου έως την αερογέφυρα της Θέρμης.

Ανέφερε ότι είναι ένα έργο προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ που δημοπρατήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023, αλλά, σημείωσε, ότι έχει κολλήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), όπου προσέφυγαν εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν στον διαγωνισμό επιλογής αναδόχου, ζητώντας να ακυρωθεί το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας.

«Έχουμε ήδη δυο αναβολές στην εκδίκαση των προσφυγών, αλλά εκτιμώ ότι σύντομα θα έχουμε το αποτέλεσμα του δικαστηρίου και να επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης και πρόσθεσε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, η πρόσβαση των οχημάτων στο δρόμο προς και από τη Χαλκιδική θα γίνεται μόνο από τέσσερις κόμβους, αντί για τις περίπου 15 παράτυπες προσβάσεις που υπάρχουν σήμερα. Ακόμη γνωστοποίησε ότι με την κατασκευή του δρόμου αυτού, αφενός, θα αυξηθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, αφετέρου θα βελτιωθεί, επίσης σημαντικά, η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των εγκαταστάσεων οι οποίες βρίσκονται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, το οποίο θα αναβαθμιστεί.

Η Ενωτική Σίνδου θα αυξήσει την οδική ασφάλεια

Ο κ. Μπίλλιας αναφέρθηκε και στο έργο της σύνδεσης της οδού της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, γνωστής ως «Ενωτική Σίνδου», με την Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, το οποίο προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί.

Με την κατασκευή της «Ενωτικής Σίνδου», τόνισε, θα βελτιωθεί η σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξηθεί η οδική ασφάλεια και θα ενισχυθεί η ανάπτυξη της περιοχής, καθώς ο δρόμος θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Νέο έργο η εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Ν. Μηχανιώνας

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων ανακοίνωσε και ένα νέο έργο, το οποίο είπε, αρχίζει να μελετάται φέτος και να ωριμάσει με ταχύτατες διαδικασίες.

Πρόκειται για τη μελέτη της διαπλάτυνσης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας, από τα Πράσινα Φανάρια μέχρι το ύψος του Hyatt.

Η μελέτη, όπως ανάφερε, θα προβλέπει και την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στο ύψος του αεροδρομίου «Μακεδονία».

«Το έργο αυτό θα βοηθήσει στη διαχείριση της κυκλοφορίας προς και από το αεροδρόμιο, κυρίως όμως θα δώσει κυκλοφοριακές ανάσες στις διαδρομές προς και από τις περιοχές ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, τις περιοχές των δήμων Θέρμης και Θερμαϊκού και THES INTEC» σημείωσε ο κ. Μπίλλιας.

Αντιπλημμυρική προστασία

Ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε και στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας που σχεδιάζει και υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. «Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο master plan για τα αντιπλημμυρικά έργα που απαιτούνται στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν 40 έργα άμεσης προτεραιότητας. Πέντε από αυτά υλοποιούνται, άλλα 20 βρίσκονται στη φάση της εκπόνησης μελετών, ενώ τα υπόλοιπα 15 αναμένεται να μπουν σε διαδικασία εκπόνησης μελετών τους προσεχείς μήνες» επισήμανε ο ίδιος.

Εξάλλου, είπε ότι στην ΠΚΜ «ωριμάσαμε έργα άνω των 100 εκ. ευρώ, τα οποία τα οποία θα χρηματοδοτήσουμε από το ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας. Ταυτόχρονα, «τρέχουμε» και τις υπόλοιπες μελέτες, που θα ωριμάσουν έργα προϋπολογισμού περίπου 200 εκ. ευρώ».

Μιλώντας δε για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διαθέτει η Περιφέρεια, σημείωσε ότι δεν επαρκούν για έργα τέτοιων προϋπολογισμών και ότι εύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων από την Πολιτεία είναι απολύτως αναγκαία, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση των έργων που θα θωρακίσουν την περιοχή έναντι των πλημμυρών.

Το παραλιακό μέτωπο

Ο κ. Μπίλλιας έκλεισε την τοποθέτησή του με το μεγαλύτερο, όπως είπε, έργο στην ιστορία της περιοχής, το έργο που θα αλλάξει δια παντός όλα όσα γνωρίζαμε για τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα την Κεντρική Μακεδονία.

Πρόκειται για την ενοποίηση, ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χιλιομέτρων από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, ένα έργο που θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στη Βόρεια Ελλάδα.

«Η Θεσσαλονίκη με το νέο παραλιακό μέτωπο θα στρέψει το βλέμμα της στη θάλασσα, θα διαθέτει συνεχή παράκτια ζώνη αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, συνεχή ποδηλατόδρομο, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, σε μήκος 40 χιλιομέτρων, ενώ περισσότερα από 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου χώρου, πρόκειται να αποδοθούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Παραδέχθηκε ωστόσο ό,τι παρά τη σοβαρή δουλειά που έγινε στην Περιφέρεια για τη δρομολόγηση του έργου, υπάρχουν καθυστερήσεις. Εκτίμησε πάντως ότι σύντομα θα ξεπεραστούν τα εμπόδια που βάζουν στο έργο και μέσα στους επόμενους μήνες θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, ώστε να προχωρήσει επιτέλους στην υλοποίησή του.

Στην ανάγκη ταχύτερης κατασκευής του fly over και όχι μιας αναβολής, που προτείνουν φορείς της πόλης, αναφέρθηκε από το βήμα των εργασιών του fast forward forum της «Μακεδονίας» και του makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, σημειώνοντας όμως ότι έως ότου ολοκληρωθεί το έργο, δεν θα πρέπει να καταστρέψει τις ζωές των πολιτών.

Για το λόγο αυτό, είπε, θα πρέπει… χθες να προχωρήσουν τα μέτρα που πρότεινε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας σε πρόσφατη επιστολή προς τους αρμόδιους υπουργού. Μάλιστα ισχυρίστηκε ότι ακόμη και με τη λειτουργία του μετρό στα τέλη του τρέχοντος έτους, η αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού στην πόλη θα είναι περιορισμένη.

«Είναι λάθος κατά τη γνώμη μας μου να συζητάμε για αναβολή της κατασκευής του flyover, το έργο έχει ξεκινήσει και δεν είναι εφικτό να πάμε στην περεταίρω καθυστέρηση. Κάποιες προτάσεις που διατυπώθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού οργάνου να δρομολογηθούν άμεσα» υπογράμμισε.

Όμως, είπε χαρακτηριστικά, «οφείλουμε είμαστε ειλικρινείς. Το έργο του flyover ότι και να κάνουμε θα επιφέρει ταλαιπωρία στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Μπορώ να διαβεβαιώσω ότι μετά από δέκα μήνες, ακόμη και μετά τη λειτουργία του μετρό, ελάχιστα θα αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία. Θα είναι ένα μικρό μετρό, μια μικρή γραμμή σε πρώτη φάση και θα το χρησιμοποιούν λίγοι» σημείωσε ο κ. Μπίλλιας.

Τα έργα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων αναφέρθηκε και στα έργα που έχει θέσει σε προτεραιότητα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως τον κλειστό αυτοκινητόδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών.

«Ήδη», όπως είπε, «βρίσκεται σε φάση εκκίνησης η αναβάθμιση ενός βασικού οδικού άξονα της Θεσσαλονίκης που αφορά στην μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο τμήμα του από τον ανισόπεδο κόμβο Κ12, στην περιοχή του νοσοκομείου Αγίου Παύλου έως την αερογέφυρα της Θέρμης.

Ανέφερε ότι είναι ένα έργο προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ που δημοπρατήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023, αλλά, σημείωσε, ότι έχει κολλήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), όπου προσέφυγαν εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν στον διαγωνισμό επιλογής αναδόχου, ζητώντας να ακυρωθεί το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας.

«Έχουμε ήδη δυο αναβολές στην εκδίκαση των προσφυγών, αλλά εκτιμώ ότι σύντομα θα έχουμε το αποτέλεσμα του δικαστηρίου και να επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης και πρόσθεσε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, η πρόσβαση των οχημάτων στο δρόμο προς και από τη Χαλκιδική θα γίνεται μόνο από τέσσερις κόμβους, αντί για τις περίπου 15 παράτυπες προσβάσεις που υπάρχουν σήμερα. Ακόμη γνωστοποίησε ότι με την κατασκευή του δρόμου αυτού, αφενός, θα αυξηθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, αφετέρου θα βελτιωθεί, επίσης σημαντικά, η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των εγκαταστάσεων οι οποίες βρίσκονται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, το οποίο θα αναβαθμιστεί.

Η Ενωτική Σίνδου θα αυξήσει την οδική ασφάλεια

Ο κ. Μπίλλιας αναφέρθηκε και στο έργο της σύνδεσης της οδού της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, γνωστής ως «Ενωτική Σίνδου», με την Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, το οποίο προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί.

Με την κατασκευή της «Ενωτικής Σίνδου», τόνισε, θα βελτιωθεί η σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξηθεί η οδική ασφάλεια και θα ενισχυθεί η ανάπτυξη της περιοχής, καθώς ο δρόμος θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Νέο έργο η εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Ν. Μηχανιώνας

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων ανακοίνωσε και ένα νέο έργο, το οποίο είπε, αρχίζει να μελετάται φέτος και να ωριμάσει με ταχύτατες διαδικασίες.

Πρόκειται για τη μελέτη της διαπλάτυνσης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας, από τα Πράσινα Φανάρια μέχρι το ύψος του Hyatt.

Η μελέτη, όπως ανάφερε, θα προβλέπει και την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στο ύψος του αεροδρομίου «Μακεδονία».

«Το έργο αυτό θα βοηθήσει στη διαχείριση της κυκλοφορίας προς και από το αεροδρόμιο, κυρίως όμως θα δώσει κυκλοφοριακές ανάσες στις διαδρομές προς και από τις περιοχές ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, τις περιοχές των δήμων Θέρμης και Θερμαϊκού και THES INTEC» σημείωσε ο κ. Μπίλλιας.

Αντιπλημμυρική προστασία

Ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε και στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας που σχεδιάζει και υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. «Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο master plan για τα αντιπλημμυρικά έργα που απαιτούνται στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν 40 έργα άμεσης προτεραιότητας. Πέντε από αυτά υλοποιούνται, άλλα 20 βρίσκονται στη φάση της εκπόνησης μελετών, ενώ τα υπόλοιπα 15 αναμένεται να μπουν σε διαδικασία εκπόνησης μελετών τους προσεχείς μήνες» επισήμανε ο ίδιος.

Εξάλλου, είπε ότι στην ΠΚΜ «ωριμάσαμε έργα άνω των 100 εκ. ευρώ, τα οποία τα οποία θα χρηματοδοτήσουμε από το ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας. Ταυτόχρονα, «τρέχουμε» και τις υπόλοιπες μελέτες, που θα ωριμάσουν έργα προϋπολογισμού περίπου 200 εκ. ευρώ».

Μιλώντας δε για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διαθέτει η Περιφέρεια, σημείωσε ότι δεν επαρκούν για έργα τέτοιων προϋπολογισμών και ότι εύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων από την Πολιτεία είναι απολύτως αναγκαία, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση των έργων που θα θωρακίσουν την περιοχή έναντι των πλημμυρών.

Το παραλιακό μέτωπο

Ο κ. Μπίλλιας έκλεισε την τοποθέτησή του με το μεγαλύτερο, όπως είπε, έργο στην ιστορία της περιοχής, το έργο που θα αλλάξει δια παντός όλα όσα γνωρίζαμε για τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα την Κεντρική Μακεδονία.

Πρόκειται για την ενοποίηση, ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χιλιομέτρων από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, ένα έργο που θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στη Βόρεια Ελλάδα.

«Η Θεσσαλονίκη με το νέο παραλιακό μέτωπο θα στρέψει το βλέμμα της στη θάλασσα, θα διαθέτει συνεχή παράκτια ζώνη αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, συνεχή ποδηλατόδρομο, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, σε μήκος 40 χιλιομέτρων, ενώ περισσότερα από 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου χώρου, πρόκειται να αποδοθούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Παραδέχθηκε ωστόσο ό,τι παρά τη σοβαρή δουλειά που έγινε στην Περιφέρεια για τη δρομολόγηση του έργου, υπάρχουν καθυστερήσεις. Εκτίμησε πάντως ότι σύντομα θα ξεπεραστούν τα εμπόδια που βάζουν στο έργο και μέσα στους επόμενους μήνες θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, ώστε να προχωρήσει επιτέλους στην υλοποίησή του.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία