ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ποιος Ελληνογερμανός διεθνής πιανίστας συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

Τι θα ερμηνεύσει και τι λέει στο makthes.gr για την πρώτη του εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη

 16/02/2024 06:45

Κυριακή Τσολάκη

Τον έχουν χαρακτηρίσει ως έναν εξαιρετικά ευέλικτο και γεμάτο ενέργεια πιανίστα που εσωτερικεύει τις πλέον διαφορετικές σφαίρες της μουσικής έκφρασης και τις διαμορφώνει με έναν άκρως ξεχωριστό εντυπωσιακό τρόπο. Τον Οκτώβριο του 2021 κέρδισε τον 16ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου «Μπετόβεν» στη Βιέννη, ενώ έχει ήδη εμφανιστεί στο Musikverein της Βιέννης, στο Palais des Beaux-Arts των Βρυξελλών,στο Konzerthaus του Βερολίνου και στο Wigmore Hall του Λονδίνου και είναι ευπρόσδεκτος καλεσμένος, μεταξύ άλλων, στο Kissinger Sommer, στο Klavier-Festival Ruhr, στο Mecklenburg-Vorpommern Festival και το SPANNUNGEN Heimbach.

Πρόκειται για τον Ελληνογερμανό πιανίστα, μαέστρο και συνθέτη Aris Alexander Blettenberg που έκανε το ντεμπούτο του με την πρώτη ιδιότητα το φθινόπωρο του 2023 με την Ορχήστρα της Όπερας και του Μουσείου της Φρανκφούρτης, μια εμφάνιση που έλαβε ιδιαίτερα εγκωμιαστικές κριτικές από το κοινό και τον Τύπο.

blettenberg-aris-alexander.jpg

Επιπλέον, σε μια από τις πολλές συνεργασίες με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Νυρεμβέργης, ως μαέστρος, ανέλαβε τη μουσική διεύθυνση στη θέση του αείμνηστου Lars Vogt.

Τον Μάιο του 2023, ο Blettenberg άνοιξε το Sächsisches Mozartfest ως πιανίστας και μαέστρος. Έκανε επίσης το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Schwetzingen με το Trio Neo και ήταν καλεσμένος στο Musikverein της Βιέννης με τη Βορειογερμανική Φιλαρμονική του Ροστόκ.

Επίσης, ο Blettenberg συνδέεται στενά με την Όπερα Δωματίου του Μονάχου. Ένα CD (Genuin) με κοντσέρτα για πιάνο του Μπετόβεν και δική του μεταγραφή για δώδεκα μουσικούς κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2023. Τον Μάιο του 2023, κυκλοφόρησε το πρώτο του σόλο άλμπουμ με τίτλο «Hommage à Beethoven».

Αυτός ο υπερδραστήριος, μόλις τριάντα ετών μουσικός και δημιουργός, που έχει πολλές ακόμη διεθνείς διακρίσεις στο ενεργητικό του και μιλά άπταιστα ελληνικά, παρότι γεννήθηκε στο Μίλχαϊμ της Κοιλάδας του Ρουρ, θα βρεθεί τώρα στη Θεσσαλονίκη για να συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα της πόλης στην πρώτη του συνεργασία με ελληνική ορχήστρα. «Χαίρομαι ιδιαίτερα που μου δίνεται η ευκαιρία να κάνω καινούργιες γνωριμίες και εμπειρίες», λέει στο makthes.gr o καλλιτέχνης.

aris-alexander.jpg


Η συναυλία της ΚΟΘ όπου θα είναι σολίστ περιλαμβάνει τρία έργα: τον «Μακάβριο Χορό» του Σεν – Σανς, τον «Χορό του θανάτου» του Λιστ και τη «Φανταστική Συμφωνία» του Μπερλιόζ. «Τα έργα του Φραντς Λιστ απαιτούν αρκετή πιανιστική δεξιοτεχνία. Στην περίπτωση του έργου ‘Ο χορός των νεκρών’ πρέπει ο ερμηνευτής να χρησιμοποιήσει μια ‘τρομακτική’ τεχνική για να φέρει σε έκφραση το μακάβριο σκηνικό», τονίζει ο Aris Alexander.

Η ελληνική του καταγωγή λειτουργεί για εκείνον με έναν πάρα πολύ εποικοδομητικό τρόπο. «Ο ελληνικός πολιτισμός είναι για μένα πηγή έμπνευσης. Στο ρεπερτόριό μου έχω συμπεριλάβει και Έλληνες συνθέτες κλασικής μουσικής. Στοιχεία από την ελληνική μουσική κουλτούρα χρησιμοποιώ και στις συνθέσεις μου», σημειώνει.

Προς το παρόν πάντως δεν γνωρίζει κάποιον Έλληνα καλλιτέχνη που να θαυμάζει και να θέλει να συνεργαστεί μαζί του. «Είμαι νέος στον ελληνικό μουσικό χώρο και μέχρι τώρα είναι λίγες οι επαφές με ομοτέχνους μου. Ελπίζω με την ευκαιρία αυτή να προκύψουν περισσότερες σχέσεις και συνεργασίες», υπογραμμίζει.

Η Γερμανία όπου μεγάλωσε είναι μια χώρα που αγαπάει την κλασική μουσική κουλτούρα, το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα, όπως υποστηρίζει ο καλλιτέχνης: «Είχα την εμπειρία της Ελλάδα και θεωρώ ότι υπάρχει ενθουσιασμός για την κλασική μουσική. Π.χ. στην Καλαμάτα που επισκέπτομαι κάθε χρόνο αντιλαμβάνομαι μεγάλο ενδιαφέρον και εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα», καταλήγει ο Aris Alexander.

Η παραγωγή είναι της ΚΟΘ με την υποστήριξη του Γαλλικού Προξενείου στη Θεσσαλονίκη και του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση εντάσσεται στον κύκλο των συναυλιών της ΚΟΘ που είναι αφιερωμένος στη μνήμη των μουσικών Βίκτωρα Δάβαρη και Γιούρα Κανδυλίδη γι αυτό και τα τρία έργα πραγματεύονται τον θάνατο μέσα από διαφορετικές οπτικές, αλλά πάντα μέσα από μια «έμμονη ιδέα» του δημιουργού τους.

Info

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

Ώρα: 9μμ

Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ

Διεύθυνση ορχήστρας Philippe Forget

Τον έχουν χαρακτηρίσει ως έναν εξαιρετικά ευέλικτο και γεμάτο ενέργεια πιανίστα που εσωτερικεύει τις πλέον διαφορετικές σφαίρες της μουσικής έκφρασης και τις διαμορφώνει με έναν άκρως ξεχωριστό εντυπωσιακό τρόπο. Τον Οκτώβριο του 2021 κέρδισε τον 16ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου «Μπετόβεν» στη Βιέννη, ενώ έχει ήδη εμφανιστεί στο Musikverein της Βιέννης, στο Palais des Beaux-Arts των Βρυξελλών,στο Konzerthaus του Βερολίνου και στο Wigmore Hall του Λονδίνου και είναι ευπρόσδεκτος καλεσμένος, μεταξύ άλλων, στο Kissinger Sommer, στο Klavier-Festival Ruhr, στο Mecklenburg-Vorpommern Festival και το SPANNUNGEN Heimbach.

Πρόκειται για τον Ελληνογερμανό πιανίστα, μαέστρο και συνθέτη Aris Alexander Blettenberg που έκανε το ντεμπούτο του με την πρώτη ιδιότητα το φθινόπωρο του 2023 με την Ορχήστρα της Όπερας και του Μουσείου της Φρανκφούρτης, μια εμφάνιση που έλαβε ιδιαίτερα εγκωμιαστικές κριτικές από το κοινό και τον Τύπο.

blettenberg-aris-alexander.jpg

Επιπλέον, σε μια από τις πολλές συνεργασίες με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Νυρεμβέργης, ως μαέστρος, ανέλαβε τη μουσική διεύθυνση στη θέση του αείμνηστου Lars Vogt.

Τον Μάιο του 2023, ο Blettenberg άνοιξε το Sächsisches Mozartfest ως πιανίστας και μαέστρος. Έκανε επίσης το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Schwetzingen με το Trio Neo και ήταν καλεσμένος στο Musikverein της Βιέννης με τη Βορειογερμανική Φιλαρμονική του Ροστόκ.

Επίσης, ο Blettenberg συνδέεται στενά με την Όπερα Δωματίου του Μονάχου. Ένα CD (Genuin) με κοντσέρτα για πιάνο του Μπετόβεν και δική του μεταγραφή για δώδεκα μουσικούς κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2023. Τον Μάιο του 2023, κυκλοφόρησε το πρώτο του σόλο άλμπουμ με τίτλο «Hommage à Beethoven».

Αυτός ο υπερδραστήριος, μόλις τριάντα ετών μουσικός και δημιουργός, που έχει πολλές ακόμη διεθνείς διακρίσεις στο ενεργητικό του και μιλά άπταιστα ελληνικά, παρότι γεννήθηκε στο Μίλχαϊμ της Κοιλάδας του Ρουρ, θα βρεθεί τώρα στη Θεσσαλονίκη για να συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα της πόλης στην πρώτη του συνεργασία με ελληνική ορχήστρα. «Χαίρομαι ιδιαίτερα που μου δίνεται η ευκαιρία να κάνω καινούργιες γνωριμίες και εμπειρίες», λέει στο makthes.gr o καλλιτέχνης.

aris-alexander.jpg


Η συναυλία της ΚΟΘ όπου θα είναι σολίστ περιλαμβάνει τρία έργα: τον «Μακάβριο Χορό» του Σεν – Σανς, τον «Χορό του θανάτου» του Λιστ και τη «Φανταστική Συμφωνία» του Μπερλιόζ. «Τα έργα του Φραντς Λιστ απαιτούν αρκετή πιανιστική δεξιοτεχνία. Στην περίπτωση του έργου ‘Ο χορός των νεκρών’ πρέπει ο ερμηνευτής να χρησιμοποιήσει μια ‘τρομακτική’ τεχνική για να φέρει σε έκφραση το μακάβριο σκηνικό», τονίζει ο Aris Alexander.

Η ελληνική του καταγωγή λειτουργεί για εκείνον με έναν πάρα πολύ εποικοδομητικό τρόπο. «Ο ελληνικός πολιτισμός είναι για μένα πηγή έμπνευσης. Στο ρεπερτόριό μου έχω συμπεριλάβει και Έλληνες συνθέτες κλασικής μουσικής. Στοιχεία από την ελληνική μουσική κουλτούρα χρησιμοποιώ και στις συνθέσεις μου», σημειώνει.

Προς το παρόν πάντως δεν γνωρίζει κάποιον Έλληνα καλλιτέχνη που να θαυμάζει και να θέλει να συνεργαστεί μαζί του. «Είμαι νέος στον ελληνικό μουσικό χώρο και μέχρι τώρα είναι λίγες οι επαφές με ομοτέχνους μου. Ελπίζω με την ευκαιρία αυτή να προκύψουν περισσότερες σχέσεις και συνεργασίες», υπογραμμίζει.

Η Γερμανία όπου μεγάλωσε είναι μια χώρα που αγαπάει την κλασική μουσική κουλτούρα, το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα, όπως υποστηρίζει ο καλλιτέχνης: «Είχα την εμπειρία της Ελλάδα και θεωρώ ότι υπάρχει ενθουσιασμός για την κλασική μουσική. Π.χ. στην Καλαμάτα που επισκέπτομαι κάθε χρόνο αντιλαμβάνομαι μεγάλο ενδιαφέρον και εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα», καταλήγει ο Aris Alexander.

Η παραγωγή είναι της ΚΟΘ με την υποστήριξη του Γαλλικού Προξενείου στη Θεσσαλονίκη και του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση εντάσσεται στον κύκλο των συναυλιών της ΚΟΘ που είναι αφιερωμένος στη μνήμη των μουσικών Βίκτωρα Δάβαρη και Γιούρα Κανδυλίδη γι αυτό και τα τρία έργα πραγματεύονται τον θάνατο μέσα από διαφορετικές οπτικές, αλλά πάντα μέσα από μια «έμμονη ιδέα» του δημιουργού τους.

Info

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

Ώρα: 9μμ

Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ

Διεύθυνση ορχήστρας Philippe Forget

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία