ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Μάρκετινγκ και Logistics τα «κλειδιά» για την επιτυχία μιας επιχείρησης

Εκδήλωση που διοργάνωσαν η Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και το Perrotis College

 13/03/2024 22:40

Θεσσαλονίκη: Μάρκετινγκ και Logistics τα «κλειδιά» για την επιτυχία μιας επιχείρησης

Θυμίζουν τη σχέση ενός ζευγαριού που όλοι λένε «αυτοί μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούν» και η αλήθεια είναι δεν υπάρχει καλύτερο γνωμικό για να περιγράψει τη σχέση των υπεύθυνων μάρκετινγκ και logistics, αφού η ποιότητα και μορφή της συνύπαρξής τους, μπορεί είτε να απογειώσει την κερδοφορία και δημοφιλία μιας επιχείρησης σε σχέση με τους πελάτες της, είτε απλώς …όχι. Σε αυτά συμφώνησαν οι συμμετέχοντες στην αποψινή εκδήλωση που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη η Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (πρώην ΙΙΕΚ) της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (ΑΓΣ) και το Perrotis College.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, θέση αποτέλεσε ότι ακόμη στη χώρα μας επικρατεί μια στρεβλή εικόνα για το μάρκετινγκ, η οποία πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα όπως τονίστηκε, ενώ σε ό,τι αφορά τα Logistics, ναι μεν σημειώνονται άλματα, όμως μένει ακόμη μακρύς δρόμος να διανυθεί.

'Αλλωστε, κοινή θέση όλων των συμμετεχόντων στην αποψινή εκδήλωση, αποτέλεσε ότι το Marketing και τα Logistics βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι και η οικονομική τους σημασία αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, αφού συνεπεία και της σημαντικής αύξησης του πληθυσμού παγκοσμίως, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν τρόπους να παράγουν και να παραδίδουν τα προϊόντα τους με αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο και έγκαιρα, συνυπολογίζοντας μάλιστα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αναδεικνύεται σε κύρια ανησυχία.

Τη σημασία της ηθικής στο μάρκετινγκ, αλλά και της βαρύτητας των Logistics, υπογράμμισε στο σύντομο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής και του Perrotis College, Dr. Jeff Landsdale, τονίζοντας ότι με βάση τις εκτιμήσεις που διατυπώνονται το 2048 ο πλανήτης γη θα φιλοξενεί εννέα δισ. άτομα, έναντι των οκτώ δισ. σήμερα, επτά δισ. το 2012 και δυόμισι δισ. το 1950.

«Από μάρκετινγκ οι ελληνικές επιχειρήσεις πάνε πολύ καλά και στα Logistics, ενώ έχουν γίνει άλματα, με τις οδικές μεταφορές προϊόντων να κυριαρχούν, ωστόσο το γεγονός ότι μόλις το 1,5% των μεταφορών γίνονται μέσω σιδηροδρόμου, καθιστά σαφές ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στη χώρα μας», επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ, Σιμεών Διαμαντίδης. Βέβαια, όπως έσπευσε να προσθέσει, με βάση τα δημόσια έργα που εκτελούνται σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των Logistics στη χώρα μας, αλλά και συνεπεία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που αναλαμβάνεται έντονα στο συγκεκριμένο πεδίο, «τα επόμενα χρόνια ο κλάδος των Logistics στην Ελλάδα θα γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη».

Μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες καταφέρνουν σπουδαία επιτεύγματα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον και υπενθύμισε ότι το 2023 πέτυχαν νέο ρεκόρ εξαγωγών, και αυτές ανήλθαν στα 100 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 50% του ΑΕΠ. Φέτος, όπως πρόσθεσε, μπορεί τον Ιανουάριο να σημειώθηκε πτώση της τάξης του 11% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, «όμως αυτές των τροφίμων "έτρεξαν" με θετικό ρυθμό 10%».

Ως τις πιο απαραίτητες επιχειρηματικές λειτουργίες για την βιωσιμότητα μιας εταιρείας χαρακτήρισε τα μάρκετινγκ και Logistics ο 'Α αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, τονίζοντας ότι πρόκειται για δύο «εργαλεία» που πλέον έχουν φύγει από το επίπεδο της απλής τέχνης και έχουν περάσει στο επιστημονικό. Μεταξύ άλλων, σημείωσε δε ότι όσο και να αναπτύσσεται η τεχνολογία τα πεδία των μάρκετινγκ και Logistics θα αποτελούν πάντα τους βασικούς πρωταγωνιστές σε κάθε επιχείρηση.

«Τι γνωστό σε όλους μας iphone κοστίζει μόλις 15 ευρώ και η τιμή του κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα στην αγορά, λόγω Μάρκετινγκ και Logistics», επισήμανε από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Καθηγητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών του τμήματος Διοίκηση Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού, Δαμιανός Σακάς. Αναφέροντας ότι το 33% της αξίας εντός προϊόντος είναι μάρκετινγκ, αντίστοιχο ποσοστό αφορά τα Logistics και αντίστοιχο είναι αυτό που οφείλεται στην επιτυχία του των Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), ο κ. Σακάς υπογράμμισε την ανάγκη άνθισης στην χώρα μας του ψηφιακού μάρκετινγκ, λέγοντας χαρακτηριστικά «το έχουμε εξαιρετικά μεγάλη ανάγκη».

Τις πρακτικές αγορών που διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, με βάση έρευνα που διεξήγαγε, μίλησε ο καθηγητής, επικεφαλής στο τμήμα Marketing του Business School Κοπεγχάγης στη Δανία, Adam Lindgreen, λέγοντας ότι τις καλύτερες πωλήσεις, με το υψηλότερο κέρδος και σταθερή δημοφιλία στους πελάτες τους, εντοπίστηκε ότι έχουν οι εταιρείας και τα Brand που ακολουθούν ένα συνδυασμό αυτών.

Συγκεκριμένα μίλησε για την αγορά συναλλαγής: χρήση επιθετικής προμήθειας (συνεχής αναζήτηση νέων προμηθευτών) για την απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών με τους καλύτερους δυνατούς όρους, τις ηλεκτρονικές αγορές: χρήση του διαδικτύου και άλλων τεχνολογιών ένας προς έναν και ένας προς πολλούς για τη δημιουργία και τη διαμεσολάβηση ανταλλαγών δεδομένων με προμηθευτές, τη διαδραστική αγορά: χρήση προσωπικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ εργαζομένων και μεμονωμένων προμηθευτών και την αγορά μέσω δικτύου: τοποθετήστε τον οργανισμό σε ένα ευρύτερο οργανωτικό σύστημα ή δίκτυο.

Μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του συνέστησε στους επιχειρηματίες να βλέπουν τη διαχείριση αγορών και προμηθειών ως στρατηγική λειτουργία που είναι εσωτερικά ευθυγραμμισμένη και ενσωματωμένη με άλλες λειτουργίες, να ενθαρρύνουν την αμοιβαία κατανόηση και την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ μάρκετινγκ και αγορών, να ενσωματώνουν τις αλληλεπιδράσεις που βασίζονται στην τεχνολογία με τους προμηθευτές, να επενδύσουν στις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των προμηθευτών και του ευρύτερου δικτύου αγορών και να διαχειρίζονται τη διεπαφή μάρκετινγκ-αγορών.

Για την σχέση των υπεύθυνων μάρκετινγκ, με αυτούς των Logistics, μίλησε από την πλευρά του ο καθηγητής διοίκησης εφοδιαστικής αλυσίδας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας, Δημήτρης Φωλίνα και περιγράφοντας τη «σύγκρουσή» τους ως προς την κατανόηση της σπουδαιότητας του αντικειμένου που έχει καθένας από αυτούς, τόνισε ότι το κοινό σημείο στο οποίο συμφωνούν είναι ότι «η επιχείρηση θα είχε καταστραφεί χωρίς αυτούς». 'Αλλωστε, όπως επισήμανε «κοινός τους στόχος είναι η αύξηση της κερδοφορίας και του αριθμού των πελατών της επιχείρησης στην οποία εργάζονται και τελικά αυτό από μόνο του φτάνει ώστε να κάνουν στην άκρη τις διαφωνίες τους».

Όπως διευκρίνισε «ένα πετυχημένο μάρκετινγκ οδηγεί σε αύξηση των πωλήσεων που αυτόματα απαιτεί ένα αποτελεσματικό σύστημα Logistics και ένα αποτελεσματικό σύστημα Logistics μπορεί να θεωρηθεί ως ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία μάρκετινγκ».

Στο ίδιο πνεύμα και η τοποθέτηση και θέση του καθηγητή μάρκετινγκ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Θωμά Φωτιάδη, ο οποίος αναφερόμενους στους τομείς των μάρκετινγκ και Logistics, υπογράμμισε την ανάγκη για ολοκληρωμένη, συστημική και συμβιωτική αλληλοσυσχέτιση.

«Στο δύσβατο οξέος ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον, τελικά επιβιώνουν οι επιχειρήσεις που τα καταφέρνουν γρηγοροκαλύτερα και πιο φθηνά», τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «για να το καταφέρουν αυτό πρέπει οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ και αυτοί των Logistics να λειτουργούν ως συνεργάτες, αλλά και ως ανταγωνιστές, υπό την προϋπόθεση ότι θα πορεύονται με πυξίδα τον ίδιο στόχο, την επιβίωση και άνθιση της επιχείρησης που υπηρετούν».

Θυμίζουν τη σχέση ενός ζευγαριού που όλοι λένε «αυτοί μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούν» και η αλήθεια είναι δεν υπάρχει καλύτερο γνωμικό για να περιγράψει τη σχέση των υπεύθυνων μάρκετινγκ και logistics, αφού η ποιότητα και μορφή της συνύπαρξής τους, μπορεί είτε να απογειώσει την κερδοφορία και δημοφιλία μιας επιχείρησης σε σχέση με τους πελάτες της, είτε απλώς …όχι. Σε αυτά συμφώνησαν οι συμμετέχοντες στην αποψινή εκδήλωση που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη η Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (πρώην ΙΙΕΚ) της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (ΑΓΣ) και το Perrotis College.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, θέση αποτέλεσε ότι ακόμη στη χώρα μας επικρατεί μια στρεβλή εικόνα για το μάρκετινγκ, η οποία πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα όπως τονίστηκε, ενώ σε ό,τι αφορά τα Logistics, ναι μεν σημειώνονται άλματα, όμως μένει ακόμη μακρύς δρόμος να διανυθεί.

'Αλλωστε, κοινή θέση όλων των συμμετεχόντων στην αποψινή εκδήλωση, αποτέλεσε ότι το Marketing και τα Logistics βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι και η οικονομική τους σημασία αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, αφού συνεπεία και της σημαντικής αύξησης του πληθυσμού παγκοσμίως, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν τρόπους να παράγουν και να παραδίδουν τα προϊόντα τους με αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο και έγκαιρα, συνυπολογίζοντας μάλιστα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αναδεικνύεται σε κύρια ανησυχία.

Τη σημασία της ηθικής στο μάρκετινγκ, αλλά και της βαρύτητας των Logistics, υπογράμμισε στο σύντομο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής και του Perrotis College, Dr. Jeff Landsdale, τονίζοντας ότι με βάση τις εκτιμήσεις που διατυπώνονται το 2048 ο πλανήτης γη θα φιλοξενεί εννέα δισ. άτομα, έναντι των οκτώ δισ. σήμερα, επτά δισ. το 2012 και δυόμισι δισ. το 1950.

«Από μάρκετινγκ οι ελληνικές επιχειρήσεις πάνε πολύ καλά και στα Logistics, ενώ έχουν γίνει άλματα, με τις οδικές μεταφορές προϊόντων να κυριαρχούν, ωστόσο το γεγονός ότι μόλις το 1,5% των μεταφορών γίνονται μέσω σιδηροδρόμου, καθιστά σαφές ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στη χώρα μας», επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ, Σιμεών Διαμαντίδης. Βέβαια, όπως έσπευσε να προσθέσει, με βάση τα δημόσια έργα που εκτελούνται σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των Logistics στη χώρα μας, αλλά και συνεπεία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που αναλαμβάνεται έντονα στο συγκεκριμένο πεδίο, «τα επόμενα χρόνια ο κλάδος των Logistics στην Ελλάδα θα γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη».

Μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες καταφέρνουν σπουδαία επιτεύγματα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον και υπενθύμισε ότι το 2023 πέτυχαν νέο ρεκόρ εξαγωγών, και αυτές ανήλθαν στα 100 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 50% του ΑΕΠ. Φέτος, όπως πρόσθεσε, μπορεί τον Ιανουάριο να σημειώθηκε πτώση της τάξης του 11% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, «όμως αυτές των τροφίμων "έτρεξαν" με θετικό ρυθμό 10%».

Ως τις πιο απαραίτητες επιχειρηματικές λειτουργίες για την βιωσιμότητα μιας εταιρείας χαρακτήρισε τα μάρκετινγκ και Logistics ο 'Α αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, τονίζοντας ότι πρόκειται για δύο «εργαλεία» που πλέον έχουν φύγει από το επίπεδο της απλής τέχνης και έχουν περάσει στο επιστημονικό. Μεταξύ άλλων, σημείωσε δε ότι όσο και να αναπτύσσεται η τεχνολογία τα πεδία των μάρκετινγκ και Logistics θα αποτελούν πάντα τους βασικούς πρωταγωνιστές σε κάθε επιχείρηση.

«Τι γνωστό σε όλους μας iphone κοστίζει μόλις 15 ευρώ και η τιμή του κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα στην αγορά, λόγω Μάρκετινγκ και Logistics», επισήμανε από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Καθηγητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών του τμήματος Διοίκηση Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού, Δαμιανός Σακάς. Αναφέροντας ότι το 33% της αξίας εντός προϊόντος είναι μάρκετινγκ, αντίστοιχο ποσοστό αφορά τα Logistics και αντίστοιχο είναι αυτό που οφείλεται στην επιτυχία του των Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), ο κ. Σακάς υπογράμμισε την ανάγκη άνθισης στην χώρα μας του ψηφιακού μάρκετινγκ, λέγοντας χαρακτηριστικά «το έχουμε εξαιρετικά μεγάλη ανάγκη».

Τις πρακτικές αγορών που διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, με βάση έρευνα που διεξήγαγε, μίλησε ο καθηγητής, επικεφαλής στο τμήμα Marketing του Business School Κοπεγχάγης στη Δανία, Adam Lindgreen, λέγοντας ότι τις καλύτερες πωλήσεις, με το υψηλότερο κέρδος και σταθερή δημοφιλία στους πελάτες τους, εντοπίστηκε ότι έχουν οι εταιρείας και τα Brand που ακολουθούν ένα συνδυασμό αυτών.

Συγκεκριμένα μίλησε για την αγορά συναλλαγής: χρήση επιθετικής προμήθειας (συνεχής αναζήτηση νέων προμηθευτών) για την απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών με τους καλύτερους δυνατούς όρους, τις ηλεκτρονικές αγορές: χρήση του διαδικτύου και άλλων τεχνολογιών ένας προς έναν και ένας προς πολλούς για τη δημιουργία και τη διαμεσολάβηση ανταλλαγών δεδομένων με προμηθευτές, τη διαδραστική αγορά: χρήση προσωπικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ εργαζομένων και μεμονωμένων προμηθευτών και την αγορά μέσω δικτύου: τοποθετήστε τον οργανισμό σε ένα ευρύτερο οργανωτικό σύστημα ή δίκτυο.

Μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του συνέστησε στους επιχειρηματίες να βλέπουν τη διαχείριση αγορών και προμηθειών ως στρατηγική λειτουργία που είναι εσωτερικά ευθυγραμμισμένη και ενσωματωμένη με άλλες λειτουργίες, να ενθαρρύνουν την αμοιβαία κατανόηση και την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ μάρκετινγκ και αγορών, να ενσωματώνουν τις αλληλεπιδράσεις που βασίζονται στην τεχνολογία με τους προμηθευτές, να επενδύσουν στις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των προμηθευτών και του ευρύτερου δικτύου αγορών και να διαχειρίζονται τη διεπαφή μάρκετινγκ-αγορών.

Για την σχέση των υπεύθυνων μάρκετινγκ, με αυτούς των Logistics, μίλησε από την πλευρά του ο καθηγητής διοίκησης εφοδιαστικής αλυσίδας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας, Δημήτρης Φωλίνα και περιγράφοντας τη «σύγκρουσή» τους ως προς την κατανόηση της σπουδαιότητας του αντικειμένου που έχει καθένας από αυτούς, τόνισε ότι το κοινό σημείο στο οποίο συμφωνούν είναι ότι «η επιχείρηση θα είχε καταστραφεί χωρίς αυτούς». 'Αλλωστε, όπως επισήμανε «κοινός τους στόχος είναι η αύξηση της κερδοφορίας και του αριθμού των πελατών της επιχείρησης στην οποία εργάζονται και τελικά αυτό από μόνο του φτάνει ώστε να κάνουν στην άκρη τις διαφωνίες τους».

Όπως διευκρίνισε «ένα πετυχημένο μάρκετινγκ οδηγεί σε αύξηση των πωλήσεων που αυτόματα απαιτεί ένα αποτελεσματικό σύστημα Logistics και ένα αποτελεσματικό σύστημα Logistics μπορεί να θεωρηθεί ως ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία μάρκετινγκ».

Στο ίδιο πνεύμα και η τοποθέτηση και θέση του καθηγητή μάρκετινγκ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Θωμά Φωτιάδη, ο οποίος αναφερόμενους στους τομείς των μάρκετινγκ και Logistics, υπογράμμισε την ανάγκη για ολοκληρωμένη, συστημική και συμβιωτική αλληλοσυσχέτιση.

«Στο δύσβατο οξέος ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον, τελικά επιβιώνουν οι επιχειρήσεις που τα καταφέρνουν γρηγοροκαλύτερα και πιο φθηνά», τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «για να το καταφέρουν αυτό πρέπει οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ και αυτοί των Logistics να λειτουργούν ως συνεργάτες, αλλά και ως ανταγωνιστές, υπό την προϋπόθεση ότι θα πορεύονται με πυξίδα τον ίδιο στόχο, την επιβίωση και άνθιση της επιχείρησης που υπηρετούν».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία