ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: 10 εκατ. ζητά ο ΟΑΣΘ από τον «Ηρακλή» που πάει για εκλογές

Ο «Ηρακλής» έχει στα χέρια του δικαστική απόφαση που του δίνει τη δυνατότητα να προβεί σε έξωση του ΟΑΣΘ, την οποία όμως δεν έχει ενεργοποιήσει

 15/03/2024 07:00

Θεσσαλονίκη: 10 εκατ. ζητά ο ΟΑΣΘ από τον «Ηρακλή» που πάει για εκλογές

Νίκος Ηλιάδης

Τις ημέρες αυτές το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ολοκληρώνει το σκελετό του νομοσχεδίου για το νέο ΟΑΣΘ τον οποίο πρόκειται να παρουσιάσει ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας στο υπουργικό συμβούλιο της 27ης Μαρτίου. Ωστόσο, μια σειρά από εκκρεμότητες, κυρίως οικονομικές, εξακολουθούν να ταλανίζουν τον Οργανισμό ο οποίος, υπενθυμίζεται, τελεί υπό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία. 

Μία απ' αυτές τις εκκρεμότητες αφορά και τις σχέσεις του ΟΑΣΘ με τον συνεταιρισμό “Ηρακλής” στον οποίο ανήκουν τα τρία μεγάλα ακίνητα που στεγάζουν τον Οργανισμό: το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα (το άλλο 50% ανήκει στο δήμο Καλαμαριάς) και η εξαώροφη οικοδομή στη συμβολή των οδών Παπαναστασίου και Μπότσαρη όπου βρίσκονται τα γραφεία του ΟΑΣΘ.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ενεργό συμβόλαιο μίσθωσης των ακινήτων καθώς το προηγούμενο έχει λήξει τον Δεκέμβριο του 2018. Μάλιστα, ο “Ηρακλής” έχει στα χέρια του δικαστική απόφαση που του δίνει τη δυνατότητα να προβεί σε έξωση του ΟΑΣΘ, την οποία όμως δεν έχει ενεργοποιήσει. Ο λόγος της έξωσης είναι ότι ο Οργανισμός δεν έχει πληρώσει ούτε ένα ευρώ για ενοίκιο εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι συνολικές ανεξόφλητες οφειλές του ΟΑΣΘ προς τον συνεταιρισμό υπερβαίνουν τα 13 εκατ. ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα ποσόν περίπου 2,4 εκατ. που αποτελεί υπόλοιπο δανείου το οποίο είχε χορηγήσει το 2011 ο “Ηρακλής” προς τον ΟΑΣΘ, όταν ακόμη αυτός ανήκει στους μετόχους. Άλλα 4 εκατ. αφορούν μη καταβληθέντα μισθώματα για την περίοδο πριν από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ το 2017.

75.000 το μήνα

Οι δύο πλευρές προσπαθούν εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια να έρθουν σε συνεννόηση, για ένα νέο μισθωτήριο συμβόλαιο χωρίς όμως να υπάρξει αποτέλεσμα. Προ τετραετίας είχε επέλθει μια κατ' αρχήν συμφωνία μεταξύ ΟΑΣΘ και “Ηρακλή” η οποία προέβλεπε καταβολή μισθώματος ύψους 58.000 ευρώ το μήνα και για τα τρία ακίνητα (μειωμένο κατά 34% σε σχέση με το προηγούμενο μίσθωμα). Ωστόσο η συμφωνία δεν προχώρησε καθώς η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έδωσε την τελική έγκρισή της. Τους τελευταίους μήνες οι δύο πλευρές κάθισαν ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων στο οποίο ο ΟΑΣΘ πρότεινε καταβολή μηνιαίου μισθώματος ύψους 75.000 ευρώ, εφάπαξ πληρωμή του συνόλου των μισθωμάτων για τα έτη 2023 και 2024, δηλαδή ποσόν 1,8 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα αποπληρωμή του υπολοίπου του δανείου των 2,4 εκατ. ευρώ σε 24 δόσεις των 100.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι το αρχικό ύψος του δανείου (μαζί με τους τόκους) ήταν 3 εκατ. αλλά το 2023 ο ΟΑΣΘ κατέβαλε 600.000 ευρώ προκειμένου ο “Ηρακλής” να πληρώσει τους φόρους (ΕΝΦΙΑ) που αντιστοιχούν στα συγκεκριμένα ακίνητα.

Στα δύο ο συνεταιρισμός

Όμως και αυτό το σχέδιο συμφωνίας παραμένει προς το παρόν στον αέρα. Ο βασικός λόγος είναι ότι μεγάλο μέρος των μετόχων του “Ηρακλή” διαφωνεί με το προτεινόμενο σχέδιο συμφωνίας. Ο συνεταιρισμός εδώ και αρκετούς μήνες εμφανίζεται διχασμένος. Ένα μέρος των μετόχων το οποίο, σύμφωνα με εκτιμήσεις είναι το μικρότερο, τάσσεται υπέρ της αποδοχής του σχεδίου συμφωνίας το οποίο πρότεινε ο ΟΑΣΘ, με το οποίο όμως διαφωνεί η πλειοψηφία. 

Είναι ενδεικτικό ότι από το 9μελες δ.σ, του συνεταιρισμού το οποίο έχει διοριστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο από το Πρωτοδικείο, μόνον τρία μέλη τάσσονται υπέρ του σχεδίου συμφωνίας, στα οποία περιλαμβάνεται και ο πρόεδρος Κάρολος Μυλονόπουλος. Οι υπόλοιποι διαφωνούν καθώς θεωρούν ότι το ύψος του ενοικίου είναι χαμηλό, ενώ αξιώνουν να δοθούν στον “Ηρακλή” τα οφειλόμενα ενοίκια όλων των προηγούμενων χρόνων.

Οι διαφωνίες οδήγησαν σε νέα έκτακτη γενική συνέλευση του “Ηρακλή” η οποία πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ και σύμφωνα με πληροφορίες ήταν επεισοδιακή. Όπως ανέφεραν στο makthes.gr εκπρόσωποι και των “στρατοπέδων” το σχέδιο συμφωνίας με τον ΟΑΣΘ απορρίφθηκε από τη συντριπτική πλειονότητα των περίπου 250 μελών που συμμετείχαν στη συνέλευση. Επειδή όμως ο χαρακτήρας της ήταν καθαρά ενημερωτικός δεν ελήφθη απόφαση. 

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η πρόταση του ΟΑΣΘ δεν πρόκειται να προχωρήσει. Όσον αφορά το κλίμα διχασμού που υπάρχει στον “Ηρακλή”, αυτό φαίνεται πως θα βρει διέξοδο μέσω εκλογών για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες τα έξι μέλη τα οποία διαθέτουν πλειοψηφία στο δ.σ. πρόκειται να ζητήσουν τις επόμενες μέρες άμεση προκήρυξη εκλογών. Σε αυτές θα είναι υποψήφιος για πρόεδρος και ο τέως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Αναστασιάδης ο οποίος παρέστη στη χθεσινή συνέλευση και μίλησε, ζητώντας να απορριφθεί η πρόταση του ΟΑΣΘ. Ο κ. Αναστασιάδης εγγράφηκε χθες μέλος του “Ηρακλή”, μετά τη μεταβίβαση των μετοχικών μεριδίων από τη σύζυγό του στον ίδιο.

Η αγωγή Παππά

Πέραν αυτών, αγκάθι στις σχέσεις ΟΑΣΘ και “Ηρακλή” αποτελεί και μία παλαιότερη αγωγή την οποία είχε καταθέσει πριν από περίπου έξι χρόνια ο τότε πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς ζητώντας από τον συνεταιρισμό ποσόν 10 εκατ. ευρώ με το επιχείρημα ότι τα ενοίκια τα οποία εισέπραττε επί σειρά ετών, πριν από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ ήταν καταχρηστικά, πολύ υψηλότερα της αγοράς. Η αγωγή είχε κατατεθεί στο Εφετείο Αθηνών το οποίο την απέρριψε λόγω αναρμοδιότητας χωρίς να μπει στην ουσία της. Έκτοτε παρέμενε ανενεργή καθώς καμία από τις μετέπειτα διοικήσεις του ΟΑΣΘ δεν την επανέφερε.

Ωστόσο, πριν από μερικές εβδομάδες η νυν διοίκηση του Οργανισμού την επανέφερε, στο Εφετείο Θεσσαλονίκης αυτή τη φορά. “Εφόσον υπήρχε αυτή η αγωγή, καλώς ή κακώς, δεν το εξετάζω, ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να παραιτηθεί απ' αυτήν. Θα πρέπει να εκδικαστεί από το αρμόδιο δικαστήριο. Γι' αυτό και αποφασίσαμε να την επαναφέρουμε για να ξεκαθαρίσει αυτή η υπόθεση”, δήλωσε στο makthes.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης. 

Σημείωσε μάλιστα, ότι αυτό έγινε σε συνεννόηση με το δ.σ, του “Ηρακλή”, τουλάχιστον με τα τρία μέλη του με τα οποία φαίνεται να υπάρχει συναντίληψη. Σύμφωνα με πληροφορίες εντός των επόμενων τριών μηνών οι δύο πλευρές θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους στο δικαστήριο προκειμένου στη συνέχεια να εκδοθεί η τελική απόφαση.

Τις ημέρες αυτές το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ολοκληρώνει το σκελετό του νομοσχεδίου για το νέο ΟΑΣΘ τον οποίο πρόκειται να παρουσιάσει ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας στο υπουργικό συμβούλιο της 27ης Μαρτίου. Ωστόσο, μια σειρά από εκκρεμότητες, κυρίως οικονομικές, εξακολουθούν να ταλανίζουν τον Οργανισμό ο οποίος, υπενθυμίζεται, τελεί υπό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία. 

Μία απ' αυτές τις εκκρεμότητες αφορά και τις σχέσεις του ΟΑΣΘ με τον συνεταιρισμό “Ηρακλής” στον οποίο ανήκουν τα τρία μεγάλα ακίνητα που στεγάζουν τον Οργανισμό: το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα (το άλλο 50% ανήκει στο δήμο Καλαμαριάς) και η εξαώροφη οικοδομή στη συμβολή των οδών Παπαναστασίου και Μπότσαρη όπου βρίσκονται τα γραφεία του ΟΑΣΘ.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ενεργό συμβόλαιο μίσθωσης των ακινήτων καθώς το προηγούμενο έχει λήξει τον Δεκέμβριο του 2018. Μάλιστα, ο “Ηρακλής” έχει στα χέρια του δικαστική απόφαση που του δίνει τη δυνατότητα να προβεί σε έξωση του ΟΑΣΘ, την οποία όμως δεν έχει ενεργοποιήσει. Ο λόγος της έξωσης είναι ότι ο Οργανισμός δεν έχει πληρώσει ούτε ένα ευρώ για ενοίκιο εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι συνολικές ανεξόφλητες οφειλές του ΟΑΣΘ προς τον συνεταιρισμό υπερβαίνουν τα 13 εκατ. ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα ποσόν περίπου 2,4 εκατ. που αποτελεί υπόλοιπο δανείου το οποίο είχε χορηγήσει το 2011 ο “Ηρακλής” προς τον ΟΑΣΘ, όταν ακόμη αυτός ανήκει στους μετόχους. Άλλα 4 εκατ. αφορούν μη καταβληθέντα μισθώματα για την περίοδο πριν από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ το 2017.

75.000 το μήνα

Οι δύο πλευρές προσπαθούν εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια να έρθουν σε συνεννόηση, για ένα νέο μισθωτήριο συμβόλαιο χωρίς όμως να υπάρξει αποτέλεσμα. Προ τετραετίας είχε επέλθει μια κατ' αρχήν συμφωνία μεταξύ ΟΑΣΘ και “Ηρακλή” η οποία προέβλεπε καταβολή μισθώματος ύψους 58.000 ευρώ το μήνα και για τα τρία ακίνητα (μειωμένο κατά 34% σε σχέση με το προηγούμενο μίσθωμα). Ωστόσο η συμφωνία δεν προχώρησε καθώς η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έδωσε την τελική έγκρισή της. Τους τελευταίους μήνες οι δύο πλευρές κάθισαν ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων στο οποίο ο ΟΑΣΘ πρότεινε καταβολή μηνιαίου μισθώματος ύψους 75.000 ευρώ, εφάπαξ πληρωμή του συνόλου των μισθωμάτων για τα έτη 2023 και 2024, δηλαδή ποσόν 1,8 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα αποπληρωμή του υπολοίπου του δανείου των 2,4 εκατ. ευρώ σε 24 δόσεις των 100.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι το αρχικό ύψος του δανείου (μαζί με τους τόκους) ήταν 3 εκατ. αλλά το 2023 ο ΟΑΣΘ κατέβαλε 600.000 ευρώ προκειμένου ο “Ηρακλής” να πληρώσει τους φόρους (ΕΝΦΙΑ) που αντιστοιχούν στα συγκεκριμένα ακίνητα.

Στα δύο ο συνεταιρισμός

Όμως και αυτό το σχέδιο συμφωνίας παραμένει προς το παρόν στον αέρα. Ο βασικός λόγος είναι ότι μεγάλο μέρος των μετόχων του “Ηρακλή” διαφωνεί με το προτεινόμενο σχέδιο συμφωνίας. Ο συνεταιρισμός εδώ και αρκετούς μήνες εμφανίζεται διχασμένος. Ένα μέρος των μετόχων το οποίο, σύμφωνα με εκτιμήσεις είναι το μικρότερο, τάσσεται υπέρ της αποδοχής του σχεδίου συμφωνίας το οποίο πρότεινε ο ΟΑΣΘ, με το οποίο όμως διαφωνεί η πλειοψηφία. 

Είναι ενδεικτικό ότι από το 9μελες δ.σ, του συνεταιρισμού το οποίο έχει διοριστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο από το Πρωτοδικείο, μόνον τρία μέλη τάσσονται υπέρ του σχεδίου συμφωνίας, στα οποία περιλαμβάνεται και ο πρόεδρος Κάρολος Μυλονόπουλος. Οι υπόλοιποι διαφωνούν καθώς θεωρούν ότι το ύψος του ενοικίου είναι χαμηλό, ενώ αξιώνουν να δοθούν στον “Ηρακλή” τα οφειλόμενα ενοίκια όλων των προηγούμενων χρόνων.

Οι διαφωνίες οδήγησαν σε νέα έκτακτη γενική συνέλευση του “Ηρακλή” η οποία πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ και σύμφωνα με πληροφορίες ήταν επεισοδιακή. Όπως ανέφεραν στο makthes.gr εκπρόσωποι και των “στρατοπέδων” το σχέδιο συμφωνίας με τον ΟΑΣΘ απορρίφθηκε από τη συντριπτική πλειονότητα των περίπου 250 μελών που συμμετείχαν στη συνέλευση. Επειδή όμως ο χαρακτήρας της ήταν καθαρά ενημερωτικός δεν ελήφθη απόφαση. 

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η πρόταση του ΟΑΣΘ δεν πρόκειται να προχωρήσει. Όσον αφορά το κλίμα διχασμού που υπάρχει στον “Ηρακλή”, αυτό φαίνεται πως θα βρει διέξοδο μέσω εκλογών για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες τα έξι μέλη τα οποία διαθέτουν πλειοψηφία στο δ.σ. πρόκειται να ζητήσουν τις επόμενες μέρες άμεση προκήρυξη εκλογών. Σε αυτές θα είναι υποψήφιος για πρόεδρος και ο τέως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Αναστασιάδης ο οποίος παρέστη στη χθεσινή συνέλευση και μίλησε, ζητώντας να απορριφθεί η πρόταση του ΟΑΣΘ. Ο κ. Αναστασιάδης εγγράφηκε χθες μέλος του “Ηρακλή”, μετά τη μεταβίβαση των μετοχικών μεριδίων από τη σύζυγό του στον ίδιο.

Η αγωγή Παππά

Πέραν αυτών, αγκάθι στις σχέσεις ΟΑΣΘ και “Ηρακλή” αποτελεί και μία παλαιότερη αγωγή την οποία είχε καταθέσει πριν από περίπου έξι χρόνια ο τότε πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς ζητώντας από τον συνεταιρισμό ποσόν 10 εκατ. ευρώ με το επιχείρημα ότι τα ενοίκια τα οποία εισέπραττε επί σειρά ετών, πριν από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ ήταν καταχρηστικά, πολύ υψηλότερα της αγοράς. Η αγωγή είχε κατατεθεί στο Εφετείο Αθηνών το οποίο την απέρριψε λόγω αναρμοδιότητας χωρίς να μπει στην ουσία της. Έκτοτε παρέμενε ανενεργή καθώς καμία από τις μετέπειτα διοικήσεις του ΟΑΣΘ δεν την επανέφερε.

Ωστόσο, πριν από μερικές εβδομάδες η νυν διοίκηση του Οργανισμού την επανέφερε, στο Εφετείο Θεσσαλονίκης αυτή τη φορά. “Εφόσον υπήρχε αυτή η αγωγή, καλώς ή κακώς, δεν το εξετάζω, ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να παραιτηθεί απ' αυτήν. Θα πρέπει να εκδικαστεί από το αρμόδιο δικαστήριο. Γι' αυτό και αποφασίσαμε να την επαναφέρουμε για να ξεκαθαρίσει αυτή η υπόθεση”, δήλωσε στο makthes.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης. 

Σημείωσε μάλιστα, ότι αυτό έγινε σε συνεννόηση με το δ.σ, του “Ηρακλή”, τουλάχιστον με τα τρία μέλη του με τα οποία φαίνεται να υπάρχει συναντίληψη. Σύμφωνα με πληροφορίες εντός των επόμενων τριών μηνών οι δύο πλευρές θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους στο δικαστήριο προκειμένου στη συνέχεια να εκδοθεί η τελική απόφαση.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία