Ξεκινά και πάλι το έργο του αυτοκινητόδρομου Κιλκίς-Θεσσαλονίκης. Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί
01/05/2024 04:55
01/05/2024 04:55
Το Flyover είναι ίσως η μεγαλύτερη και πλέον πρόσφατη πληγή όσον αφορά τα οδικά έργα στην Κεντρική Μακεδονία, αλλά δεν είναι η μοναδική. Λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα, ένα άλλο έργο διεκδικεί τη δόξα του μετρό Θεσσαλονίκης, απειλώντας να καταρρίψει εκείνο, το ρεκόρ της μεγαλύτερης καθυστέρησης στην κατασκευή δημοσίων έργων.
Πρόκειται για το έργο της οδικής σύνδεσης Κιλκίς – Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου δεκαπέντε χιλιομέτρων το οποίο συμπληρώνει φέτος δεκατρία χρόνια από τότε που ξεκίνησε, το μακρινό 2011. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 56,5 εκατ. ευρώ και ανατέθηκε στην εταιρεία “ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ” η οποία έδωσε έκπτωση 36,2%. Συμβασιοποιήθηκε στα 37,5 εκατ. ευρώ, η σύμβαση υπογράφηκε στις 28 Μαρτίου 2011 με χρόνο παράδοσης στις 5 Μαΐου 2015.
Το έργο έχει σταματήσει εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια καθώς ο εργολάβος το εγκατέλειψε και τον Ιούνιο του 2023 κηρύχθηκε έκπτωτος έπειτα από απόφαση του Τεχνικού Συμβουλίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στο διάστημα αυτών των τελευταίων χρόνων γίνονταν μόνον κάποιες περιορισμένες εργασίες, κυρίως χωματουργικές, από υπεργολάβους.
Χρειάστηκε να περάσουν αρκετοί μήνες ακόμη έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή σύμβασης με τον πρώτο επιλαχόντα του διαγωνισμού, την εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αυτό συνέβη πριν από μερικές ημέρες και σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πάρη Μπίλλια μέσα στο προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε να επανεκκινήσουν οι εργασίες. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια, είναι το έργο να ολοκληρωθεί το αργότερο ως τον Σεπτέμβριο του 2025.
Όπως αναφέρει στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης ο χρονικός εκτροχιασμός του έργου οφείλεται στο γεγονός ότι ο πρώτος ανάδοχος αποδείχθηκε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να κατασκευάσει το έργο. Παράλληλα, υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις και με τις απαλλοτριώσεις. “Ωστόσο, περίπου το 60% του έργου έχει ολοκληρωθεί και μάλιστα αφορούσε το δυσκολότερο κομμάτι του”, επισημαίνει ο κ. Μπίλλιας.
Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που έχει μείνει πολύ πίσω είναι αυτό από τον κόμβου της Ασσήρου έως τη Νέα Σάντα. Η χρηματοδότηση του έργου γινόταν από κοινοτικούς πόρους καθώς είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Λόγω των καθυστερήσεων πέρασε και στο επόμενο ΕΣΠΑ 2014-2020, από το οποίο όμως απεντάχθηκε αφού η προβλεπόμενη χρηματοδότησή του έπρεπε να έχει απορροφηθεί πλήρως ως το τέλος του 2023. Πλέον, το ανεκτέλεστο κομμάτι του έργου το οποίο ανέρχεται περίπου στα είκοσι εκατομμύρια ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Το Flyover είναι ίσως η μεγαλύτερη και πλέον πρόσφατη πληγή όσον αφορά τα οδικά έργα στην Κεντρική Μακεδονία, αλλά δεν είναι η μοναδική. Λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα, ένα άλλο έργο διεκδικεί τη δόξα του μετρό Θεσσαλονίκης, απειλώντας να καταρρίψει εκείνο, το ρεκόρ της μεγαλύτερης καθυστέρησης στην κατασκευή δημοσίων έργων.
Πρόκειται για το έργο της οδικής σύνδεσης Κιλκίς – Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου δεκαπέντε χιλιομέτρων το οποίο συμπληρώνει φέτος δεκατρία χρόνια από τότε που ξεκίνησε, το μακρινό 2011. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 56,5 εκατ. ευρώ και ανατέθηκε στην εταιρεία “ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ” η οποία έδωσε έκπτωση 36,2%. Συμβασιοποιήθηκε στα 37,5 εκατ. ευρώ, η σύμβαση υπογράφηκε στις 28 Μαρτίου 2011 με χρόνο παράδοσης στις 5 Μαΐου 2015.
Το έργο έχει σταματήσει εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια καθώς ο εργολάβος το εγκατέλειψε και τον Ιούνιο του 2023 κηρύχθηκε έκπτωτος έπειτα από απόφαση του Τεχνικού Συμβουλίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στο διάστημα αυτών των τελευταίων χρόνων γίνονταν μόνον κάποιες περιορισμένες εργασίες, κυρίως χωματουργικές, από υπεργολάβους.
Χρειάστηκε να περάσουν αρκετοί μήνες ακόμη έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή σύμβασης με τον πρώτο επιλαχόντα του διαγωνισμού, την εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αυτό συνέβη πριν από μερικές ημέρες και σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πάρη Μπίλλια μέσα στο προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε να επανεκκινήσουν οι εργασίες. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια, είναι το έργο να ολοκληρωθεί το αργότερο ως τον Σεπτέμβριο του 2025.
Όπως αναφέρει στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης ο χρονικός εκτροχιασμός του έργου οφείλεται στο γεγονός ότι ο πρώτος ανάδοχος αποδείχθηκε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να κατασκευάσει το έργο. Παράλληλα, υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις και με τις απαλλοτριώσεις. “Ωστόσο, περίπου το 60% του έργου έχει ολοκληρωθεί και μάλιστα αφορούσε το δυσκολότερο κομμάτι του”, επισημαίνει ο κ. Μπίλλιας.
Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που έχει μείνει πολύ πίσω είναι αυτό από τον κόμβου της Ασσήρου έως τη Νέα Σάντα. Η χρηματοδότηση του έργου γινόταν από κοινοτικούς πόρους καθώς είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Λόγω των καθυστερήσεων πέρασε και στο επόμενο ΕΣΠΑ 2014-2020, από το οποίο όμως απεντάχθηκε αφού η προβλεπόμενη χρηματοδότησή του έπρεπε να έχει απορροφηθεί πλήρως ως το τέλος του 2023. Πλέον, το ανεκτέλεστο κομμάτι του έργου το οποίο ανέρχεται περίπου στα είκοσι εκατομμύρια ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
ΣΧΟΛΙΑ