ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Πως κινήθηκαν τις πρώτες μέρες τα 17 ηλεκτρικά λεωφορεία, πότε θα βγουν στους δρόμους και τα 110

Όλα τα λεωφορεία ανταποκρίθηκαν στον προγραμματισμό χωρίς να παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα

 23/05/2024 07:00

ΟΑΣΘ: Πως κινήθηκαν τις πρώτες μέρες τα 17 ηλεκτρικά λεωφορεία, πότε θα βγουν στους δρόμους και τα 110

Νίκος Ηλιάδης

Πολύ θετικά είναι τα συμπεράσματα από τις τρεις πρώτες μέρες κυκλοφορίας των 17 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία εντάχθηκαν πρώτα στις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα, στη γραμμή Νο 29 της Πολίχνης μπήκαν εννέα οχήματα και τα υπόλοιπα οκτώ στη γραμμή Νο 21 του Ευόσμου. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του ΟΑΣΘ τα 17 αυτά λεωφορεία έκαναν περισσότερα από 500 δρομολόγια αυτές τις πρώτες τρεις μέρες χωρίς να παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα.

Όπως εξηγεί στο makthes.gr η ίδια πηγή “όλα τα λεωφορεία ανταποκρίθηκαν στον προγραμματισμό χωρίς να παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα, λειτουργικό ή αυτονομίας. Ειδική σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες τους, όλα επέστρεψαν στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης έχοντας ικανοποιητικά έως και σημαντικά αποθέματα αυτονομίας. Ουσιαστικά επιβεβαιώθηκαν και σε πραγματικές συνθήκες στο πεδίο όσα είχαμε δει στη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων που είχαν γίνει το προηγούμενο διάστημα με τη συμμετοχή έξι λεωφορείων”.

Ένας εκ των οδηγών που έχουν την τύχη να οδηγούν αυτά τα καινούργια λεωφορεία ανέφερε στο makthes.gr ότι οι επιβάτες που είχαν την εμπειρία μετακίνησης με τα ηλεκτρικά οχήματα εμφανίζονται πολύ ικανοποιημένοι. “Εκείνο που τους κάνει περισσότερο εντύπωση είναι ότι τα λεωφορεία είναι αθόρυβα. Αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα θα το εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι διαμένουν κοντά σε στάσεις ή και σε τερματικούς σταθμούς όπου επικρατεί πολύς θόρυβος, κυρίως από τα παλαιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα λεωφορεία”.

Μέσα στον Ιούνιο

ilektrika-leoforeia1.jpg

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη, το χρονοδιάγραμμα που έχει καταρτιστεί προβλέπει τη σταδιακή δρομολόγηση και των υπολοίπων 93 ηλεκτρικών λεωφορείων. Όπως εξηγεί στο makthes.gr ο κ. Ταγγίρης έως το τέλος Μαΐου θα μπουν στις λεωφορειακές γραμμές άλλα 39 οχήματα, ενώ το σύνολο των 110 οχημάτων θα δρομολογηθούν ως τα μέσα Ιουνίου.

Έως τότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, για την εγκατάσταση των 55 φορτιστών οι οποίοι θα φορτίζουν τα 110 οχήματα. Τα εγκαίνια του σταθμού φόρτισης θα γίνουν προς το τέλος Ιουνίου. Σύμφωνα με τους τεχνικούς του ΟΑΣΘ η κάθε φόρτιση διαρκεί το μέγιστο έως τέσσερις ώρες, όμως, στην πράξη αρκούν ακόμη και τρεις ώρες καθώς τα λεωφορεία δεν εξαντλούν ποτέ τη μπαταρία τους. Συνεπώς, ακόμη και τώρα, που δεν είναι διαθέσιμοι όλοι οι φορτιστές, μπορούν να τροφοδοτήσουν αρκετές δεκάδες οχήματα.

Η νέα Συλλογική Σύμβαση

Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε ένας κύκλος συναντήσεων μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Εργαζομένων με αντικείμενο την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας καθώς η προηγούμενη, που ήταν διετής, έληξε τον Δεκέμβριο του 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ των δύο πλευρών έχει επιτευχθεί μια κατ’ αρχήν συμφωνία η οποία ωστόσο, θα πρέπει να επικυρωθεί από τη γενική συνέλευση του Συλλόγου Εργαζομένων η οποία έχει οριστεί για την προσεχή Τετάρτη και εν συνεχεία και από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και το Υποδομών και Μεταφορών που είναι και οι μοναδικοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ.

Το προσχέδιο ΣΣΕ ρυθμίζει μη μισθολογικά θέματα καθώς οι μισθοί ορίζονται από κυβερνητικές αποφάσεις, μιας και ο ΟΑΣΘ μετά το καλοκαίρι του 2017 υπάγεται στο Δημόσιο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εργαζομένων Γιάννη Δήμκα το προσχέδιο της ΣΣΕ προβλέπει ό,τι πάνω κάτω και η προηγούμενη με τη διαφορά ότι κάποιες παροχές οι οποίες χορηγούνται υπό μορφή τροφείων, αυτή τη φορά θα δίνονται στο σύνολο των εργαζομένων, ενώ μέχρι τώρα δίνονταν μόνον στους οδηγούς και σε ορισμένους τεχνίτες οι οποίοι εργάζονταν τα σαββατοκύριακα. Η νέα ΣΣΕ θα είναι μονοετής καθώς ο υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ θα πάψει να λειτουργεί στο τέλος του 2024.

Πολύ θετικά είναι τα συμπεράσματα από τις τρεις πρώτες μέρες κυκλοφορίας των 17 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία εντάχθηκαν πρώτα στις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα, στη γραμμή Νο 29 της Πολίχνης μπήκαν εννέα οχήματα και τα υπόλοιπα οκτώ στη γραμμή Νο 21 του Ευόσμου. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του ΟΑΣΘ τα 17 αυτά λεωφορεία έκαναν περισσότερα από 500 δρομολόγια αυτές τις πρώτες τρεις μέρες χωρίς να παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα.

Όπως εξηγεί στο makthes.gr η ίδια πηγή “όλα τα λεωφορεία ανταποκρίθηκαν στον προγραμματισμό χωρίς να παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα, λειτουργικό ή αυτονομίας. Ειδική σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες τους, όλα επέστρεψαν στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης έχοντας ικανοποιητικά έως και σημαντικά αποθέματα αυτονομίας. Ουσιαστικά επιβεβαιώθηκαν και σε πραγματικές συνθήκες στο πεδίο όσα είχαμε δει στη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων που είχαν γίνει το προηγούμενο διάστημα με τη συμμετοχή έξι λεωφορείων”.

Ένας εκ των οδηγών που έχουν την τύχη να οδηγούν αυτά τα καινούργια λεωφορεία ανέφερε στο makthes.gr ότι οι επιβάτες που είχαν την εμπειρία μετακίνησης με τα ηλεκτρικά οχήματα εμφανίζονται πολύ ικανοποιημένοι. “Εκείνο που τους κάνει περισσότερο εντύπωση είναι ότι τα λεωφορεία είναι αθόρυβα. Αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα θα το εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι διαμένουν κοντά σε στάσεις ή και σε τερματικούς σταθμούς όπου επικρατεί πολύς θόρυβος, κυρίως από τα παλαιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα λεωφορεία”.

Μέσα στον Ιούνιο

ilektrika-leoforeia1.jpg

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη, το χρονοδιάγραμμα που έχει καταρτιστεί προβλέπει τη σταδιακή δρομολόγηση και των υπολοίπων 93 ηλεκτρικών λεωφορείων. Όπως εξηγεί στο makthes.gr ο κ. Ταγγίρης έως το τέλος Μαΐου θα μπουν στις λεωφορειακές γραμμές άλλα 39 οχήματα, ενώ το σύνολο των 110 οχημάτων θα δρομολογηθούν ως τα μέσα Ιουνίου.

Έως τότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, για την εγκατάσταση των 55 φορτιστών οι οποίοι θα φορτίζουν τα 110 οχήματα. Τα εγκαίνια του σταθμού φόρτισης θα γίνουν προς το τέλος Ιουνίου. Σύμφωνα με τους τεχνικούς του ΟΑΣΘ η κάθε φόρτιση διαρκεί το μέγιστο έως τέσσερις ώρες, όμως, στην πράξη αρκούν ακόμη και τρεις ώρες καθώς τα λεωφορεία δεν εξαντλούν ποτέ τη μπαταρία τους. Συνεπώς, ακόμη και τώρα, που δεν είναι διαθέσιμοι όλοι οι φορτιστές, μπορούν να τροφοδοτήσουν αρκετές δεκάδες οχήματα.

Η νέα Συλλογική Σύμβαση

Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε ένας κύκλος συναντήσεων μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Εργαζομένων με αντικείμενο την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας καθώς η προηγούμενη, που ήταν διετής, έληξε τον Δεκέμβριο του 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ των δύο πλευρών έχει επιτευχθεί μια κατ’ αρχήν συμφωνία η οποία ωστόσο, θα πρέπει να επικυρωθεί από τη γενική συνέλευση του Συλλόγου Εργαζομένων η οποία έχει οριστεί για την προσεχή Τετάρτη και εν συνεχεία και από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και το Υποδομών και Μεταφορών που είναι και οι μοναδικοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ.

Το προσχέδιο ΣΣΕ ρυθμίζει μη μισθολογικά θέματα καθώς οι μισθοί ορίζονται από κυβερνητικές αποφάσεις, μιας και ο ΟΑΣΘ μετά το καλοκαίρι του 2017 υπάγεται στο Δημόσιο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εργαζομένων Γιάννη Δήμκα το προσχέδιο της ΣΣΕ προβλέπει ό,τι πάνω κάτω και η προηγούμενη με τη διαφορά ότι κάποιες παροχές οι οποίες χορηγούνται υπό μορφή τροφείων, αυτή τη φορά θα δίνονται στο σύνολο των εργαζομένων, ενώ μέχρι τώρα δίνονταν μόνον στους οδηγούς και σε ορισμένους τεχνίτες οι οποίοι εργάζονταν τα σαββατοκύριακα. Η νέα ΣΣΕ θα είναι μονοετής καθώς ο υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ θα πάψει να λειτουργεί στο τέλος του 2024.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία