ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καλοκαιρινές διακοπές: Όνειρο θερινής νυκτός για πολλούς Έλληνες - Δυσβάσταχτα τα κόστη

Πολλοί έχουν προ πολλού εγκαταλείψει τα σχέδια για διακοπές, άλλοι θα κάνουν διακοπές στην… πόλη - Τι λένε Θεσσαλονικείς στο makthes.gr

 09/07/2024 10:00

Καλοκαιρινές διακοπές: Όνειρο θερινής νυκτός για πολλούς Έλληνες - Δυσβάσταχτα τα κόστη

Λίνα Πέτκου

Λίγες μόνο ημέρες μας χωρίζουν από τα μέσα στου καλοκαιριού και παρότι οι εργαζόμενοι έχουν ξεκινήσει να λαμβάνουν την θερινή τους άδεια, πολλοί είναι οι Έλληνες που έχουν προ πολλού έχουν εγκαταλείψει τα σχέδια για διακοπές, εξαιτίας του δυσβάστακτου κόστους ενός «πακέτου» διακοπών.


Πολυτέλεια οι διακοπές για πολλούς Έλληνες - Απαγορευτικά τα έξοδα

«Πιστεύω πως οι τιμές σε πολλούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς είναι απλησίαστες για τον μέσο Έλληνα. Δεν υπήρχε ενοικιαζόμενο δωμάτιο κάτω από 120 ευρώ τη βραδιά στην Ίο που θέλαμε να πάμε με μια φίλη μου. Και αν προσμετρήσουμε και τα μεταφορικά… Είναι πάρα πολύ ακριβά. Ψάξαμε για κάπου πιο κοντά, όπως π.χ. στη Σκιάθο αλλά κι εκεί είναι στα ύψη οι τιμές», λέει στο makthes.gr η 20χρονη Νικολέττα, φοιτήτρια στο Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ.

Όσο και αν η λέξη «διακοπές» ηχεί τόσο ηδονικά στο άκουσμα και συνδέεται άμεσα με τη χαλάρωση, την ανανέωση, τις ανέμελες βόλτες μακριά από το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας και φυσικά τα παραδοσιακά ταβερνάκια και τα δροσερά κοκτέιλ, για πολλούς είναι μια πολυτέλεια και απαγορευτική ακόμα και μόνο η σκέψη.


«Θα κάνουμε διακοπές στην… πόλη»

«Όνειρο θερινής νυκτός οι διακοπές. Είναι τόσο οξύμωρο και παράδοξο να ζούμε σε έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς και να μην μπορούμε να χαρούμε το καλοκαίρι μας. Νομίζω ότι ο τουριστικός κλάδος, κυρίως δε στα ελληνικά νησιά, δεν απευθύνεται πια στο ελληνικό κοινό. Και αφού δεν βγαίνουμε οικονομικά, δεν θα πάμε κάπου. Θα πάρουμε την άδεια τον Αύγουστο και θα κάνουμε διακοπές στην… πόλη. Ίσως πάμε και κάποιες φορές αυθημερόν σε κάποιον κοντινό προορισμό στη Θεσσαλονίκη», σημειώνει ο κ. Παντελής, ιδιωτικός υπάλληλος σε μεταφορική εταιρία.


«Ούτε λόγος για τη Χαλκιδική»

«Ούτε λόγος για τη Χαλκιδική! Καλύτερα να πάω κάπου στο εξωτερικό! Είναι μαγευτικό μέρος, έχει ονειρεμένες παραλίες αλλά θα τολμούσα να πω οι τιμές ανταγωνίζονται τα νησιά. Μας ζήτησαν 850 ευρώ για ένα δίκλινο δωμάτιο στην Ν. Καλλικράτεια, για πέντε βράδια! Φανταστείτε τι γίνεται σε άλλα, πιο δημοφιλή μέρη στο πρώτο πόδι, στην Κασσάνδρα.

Όσο για τις χρεώσεις σε ξαπλώστρες και ομπρέλες σε beach bar; Εξωφρενικές! Απελπιστήκαμε και αποφασίσαμε να πάμε για λίγες ημέρες στο εξοχικό μιας φίλης, που βρίσκεται κάπου κοντά στην Ασπροβάλτα. Τουλάχιστον εκεί θα γλιτώσουμε τη διαμονή», αναφέρει η 25χρονη Αγγελική, ιδιωτική υπάλληλος σε εμπορικό κατάστημα.

diakopes-louomenoi.jpg

Στα ύψη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Το κόστος διαμονής και των μεταφορικών στην Ελλάδα είναι «απαγορευτικό» και φέτος, με τους οι Έλληνες να δυσκολεύονται να κάνουν ακόμα και ολιγοήμερες διακοπές.

Σήμερα για να ταξιδέψει μια τετραμελής οικογένεια από τον Πειραιά μέχρι τη Ρόδο - με καμπίνα - θα δώσει περισσότερα από 1.000 ευρώ. Για την ακρίβεια, το κόστος του ταξιδιού µε συµβατικό πλοίο είναι 1.069€, µετ’ επιστροφής. Ωστόσο, το κόστος, μπορεί να είναι διαφορετικό, ανάλογα με την ημέρα αναχώρησης, μιας και το εύρος τιμών ξεκινά από 45,50€ και μπορεί να φτάσει και τα 91 ευρώ το άτομο.

Στη γραμμή Πειραιάς - Νάξος οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονται από 51,50€ ως 82,50€ το άτομο, ενώ μια τετράκλινη καμπίνα κοστίζει 86 ευρώ. Επομένως το κόστος για τέσσερα άτομα σε καμπίνα φτάνει τα 470 ευρώ και µετ’ επιστροφής τα 940 ευρώ.

Σε άλλο δρομολόγιο, για απλή μετάβαση από τη Θεσσαλονίκη για τη Λέσβο, οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από τα 69,70€ για την οικονομική θέση, για τη silver 77,70€, για το κάθισμα business 92,70€ και για τη VIP θέση 115,70€. Το κόστος του αυτοκινήτου είναι στα 136,10€. Άρα το σύνολο ανέρχεται στα 414, 90 ευρώ. Μια οικογένεια λοιπόν, για να πάει µε το αυτοκίνητό της ως τη Λέσβο και να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη, θα πληρώσει 829,80 ευρώ, στην οικονομική θέση, χωρίς καμπίνα. 


Οι τιμές για Σποράδες

Όσο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σποράδων από χθες Δευτέρα 8 Ιουλίου είναι διαθέσιμες και οι οικονομικές θέσεις. 

Σχετικά με τις τιμές, για την απλή διαδρομή, έχουν καθοριστεί ως εξής:

Για Σκιάθο, Οικονομική θέση 36,70 ευρώ/άτομο, silver 56,60 ευρώ/άτομο, κάθισμα business (club class) 73,70 ευρώ/άτομο, platinum 113,30 ευρώ/άτομο, ΙΧ 83,30 ευρώ, μηχανή 30,00 ευρώ.

Για Σκόπελο, Οικονομική θέση 40,30 ευρώ/άτομο, silver 57,60 ευρώ/άτομο, κάθισμα business (club class) 76,70 ευρώ/άτομο, platinum 115,20 ευρώ/άτομο, ΙΧ 98,40 ευρώ, μηχανή 35,00 ευρώ.

Για Αλόννησο, Οικονομική θέση 48,00 ευρώ/άτομο, silver 57,60 ευρώ/άτομο, κάθισμα business (club class) 76,70 ευρώ/άτομο, platinum 115,20 ευρώ/άτομο, ΙΧ 107,10 ευρώ, μηχανή 35,00 ευρώ.


Μόνο ένας στους δέκα δηλώνει ευτυχισμένος με τη ζωή του στην Ελλάδα

Το συνεχώς αυξανόμενο κόστος ζωής από τη μια πλευρά και τα περιορισμένα έσοδα από την άλλη, ασκούν αφόρητη πίεση στους εργαζόμενους, που στερούνται ακόμα και τα βασικά.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που πρόσφατη έρευνα του διεθνούς δικτύου IRIS (International Research Institutes), που εκπροσωπεί η Focus Bari στην Ελλάδα και πραγματοποιήθηκε σε 17 χώρες στις αρχές του 2024 με θέμα «Επιδιώξεις - Όνειρα - Προσδοκίες», έδειξε πως μόλις ένας στους δέκα Έλληνες δηλώνει ότι ζει την ζωή που θα ήθελε να ζει, ενώ έξι στους δέκα Έλληνες θα ήθελαν, αν μπορούσαν, να ζουν σε μια άλλη χώρα, κατά προτίμηση στην Ελβετία, στις ΗΠΑ, στην Ιταλία και άλλες.

Λίγες μόνο ημέρες μας χωρίζουν από τα μέσα στου καλοκαιριού και παρότι οι εργαζόμενοι έχουν ξεκινήσει να λαμβάνουν την θερινή τους άδεια, πολλοί είναι οι Έλληνες που έχουν προ πολλού έχουν εγκαταλείψει τα σχέδια για διακοπές, εξαιτίας του δυσβάστακτου κόστους ενός «πακέτου» διακοπών.


Πολυτέλεια οι διακοπές για πολλούς Έλληνες - Απαγορευτικά τα έξοδα

«Πιστεύω πως οι τιμές σε πολλούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς είναι απλησίαστες για τον μέσο Έλληνα. Δεν υπήρχε ενοικιαζόμενο δωμάτιο κάτω από 120 ευρώ τη βραδιά στην Ίο που θέλαμε να πάμε με μια φίλη μου. Και αν προσμετρήσουμε και τα μεταφορικά… Είναι πάρα πολύ ακριβά. Ψάξαμε για κάπου πιο κοντά, όπως π.χ. στη Σκιάθο αλλά κι εκεί είναι στα ύψη οι τιμές», λέει στο makthes.gr η 20χρονη Νικολέττα, φοιτήτρια στο Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ.

Όσο και αν η λέξη «διακοπές» ηχεί τόσο ηδονικά στο άκουσμα και συνδέεται άμεσα με τη χαλάρωση, την ανανέωση, τις ανέμελες βόλτες μακριά από το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας και φυσικά τα παραδοσιακά ταβερνάκια και τα δροσερά κοκτέιλ, για πολλούς είναι μια πολυτέλεια και απαγορευτική ακόμα και μόνο η σκέψη.


«Θα κάνουμε διακοπές στην… πόλη»

«Όνειρο θερινής νυκτός οι διακοπές. Είναι τόσο οξύμωρο και παράδοξο να ζούμε σε έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς και να μην μπορούμε να χαρούμε το καλοκαίρι μας. Νομίζω ότι ο τουριστικός κλάδος, κυρίως δε στα ελληνικά νησιά, δεν απευθύνεται πια στο ελληνικό κοινό. Και αφού δεν βγαίνουμε οικονομικά, δεν θα πάμε κάπου. Θα πάρουμε την άδεια τον Αύγουστο και θα κάνουμε διακοπές στην… πόλη. Ίσως πάμε και κάποιες φορές αυθημερόν σε κάποιον κοντινό προορισμό στη Θεσσαλονίκη», σημειώνει ο κ. Παντελής, ιδιωτικός υπάλληλος σε μεταφορική εταιρία.


«Ούτε λόγος για τη Χαλκιδική»

«Ούτε λόγος για τη Χαλκιδική! Καλύτερα να πάω κάπου στο εξωτερικό! Είναι μαγευτικό μέρος, έχει ονειρεμένες παραλίες αλλά θα τολμούσα να πω οι τιμές ανταγωνίζονται τα νησιά. Μας ζήτησαν 850 ευρώ για ένα δίκλινο δωμάτιο στην Ν. Καλλικράτεια, για πέντε βράδια! Φανταστείτε τι γίνεται σε άλλα, πιο δημοφιλή μέρη στο πρώτο πόδι, στην Κασσάνδρα.

Όσο για τις χρεώσεις σε ξαπλώστρες και ομπρέλες σε beach bar; Εξωφρενικές! Απελπιστήκαμε και αποφασίσαμε να πάμε για λίγες ημέρες στο εξοχικό μιας φίλης, που βρίσκεται κάπου κοντά στην Ασπροβάλτα. Τουλάχιστον εκεί θα γλιτώσουμε τη διαμονή», αναφέρει η 25χρονη Αγγελική, ιδιωτική υπάλληλος σε εμπορικό κατάστημα.

diakopes-louomenoi.jpg

Στα ύψη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Το κόστος διαμονής και των μεταφορικών στην Ελλάδα είναι «απαγορευτικό» και φέτος, με τους οι Έλληνες να δυσκολεύονται να κάνουν ακόμα και ολιγοήμερες διακοπές.

Σήμερα για να ταξιδέψει μια τετραμελής οικογένεια από τον Πειραιά μέχρι τη Ρόδο - με καμπίνα - θα δώσει περισσότερα από 1.000 ευρώ. Για την ακρίβεια, το κόστος του ταξιδιού µε συµβατικό πλοίο είναι 1.069€, µετ’ επιστροφής. Ωστόσο, το κόστος, μπορεί να είναι διαφορετικό, ανάλογα με την ημέρα αναχώρησης, μιας και το εύρος τιμών ξεκινά από 45,50€ και μπορεί να φτάσει και τα 91 ευρώ το άτομο.

Στη γραμμή Πειραιάς - Νάξος οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονται από 51,50€ ως 82,50€ το άτομο, ενώ μια τετράκλινη καμπίνα κοστίζει 86 ευρώ. Επομένως το κόστος για τέσσερα άτομα σε καμπίνα φτάνει τα 470 ευρώ και µετ’ επιστροφής τα 940 ευρώ.

Σε άλλο δρομολόγιο, για απλή μετάβαση από τη Θεσσαλονίκη για τη Λέσβο, οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από τα 69,70€ για την οικονομική θέση, για τη silver 77,70€, για το κάθισμα business 92,70€ και για τη VIP θέση 115,70€. Το κόστος του αυτοκινήτου είναι στα 136,10€. Άρα το σύνολο ανέρχεται στα 414, 90 ευρώ. Μια οικογένεια λοιπόν, για να πάει µε το αυτοκίνητό της ως τη Λέσβο και να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη, θα πληρώσει 829,80 ευρώ, στην οικονομική θέση, χωρίς καμπίνα. 


Οι τιμές για Σποράδες

Όσο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σποράδων από χθες Δευτέρα 8 Ιουλίου είναι διαθέσιμες και οι οικονομικές θέσεις. 

Σχετικά με τις τιμές, για την απλή διαδρομή, έχουν καθοριστεί ως εξής:

Για Σκιάθο, Οικονομική θέση 36,70 ευρώ/άτομο, silver 56,60 ευρώ/άτομο, κάθισμα business (club class) 73,70 ευρώ/άτομο, platinum 113,30 ευρώ/άτομο, ΙΧ 83,30 ευρώ, μηχανή 30,00 ευρώ.

Για Σκόπελο, Οικονομική θέση 40,30 ευρώ/άτομο, silver 57,60 ευρώ/άτομο, κάθισμα business (club class) 76,70 ευρώ/άτομο, platinum 115,20 ευρώ/άτομο, ΙΧ 98,40 ευρώ, μηχανή 35,00 ευρώ.

Για Αλόννησο, Οικονομική θέση 48,00 ευρώ/άτομο, silver 57,60 ευρώ/άτομο, κάθισμα business (club class) 76,70 ευρώ/άτομο, platinum 115,20 ευρώ/άτομο, ΙΧ 107,10 ευρώ, μηχανή 35,00 ευρώ.


Μόνο ένας στους δέκα δηλώνει ευτυχισμένος με τη ζωή του στην Ελλάδα

Το συνεχώς αυξανόμενο κόστος ζωής από τη μια πλευρά και τα περιορισμένα έσοδα από την άλλη, ασκούν αφόρητη πίεση στους εργαζόμενους, που στερούνται ακόμα και τα βασικά.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που πρόσφατη έρευνα του διεθνούς δικτύου IRIS (International Research Institutes), που εκπροσωπεί η Focus Bari στην Ελλάδα και πραγματοποιήθηκε σε 17 χώρες στις αρχές του 2024 με θέμα «Επιδιώξεις - Όνειρα - Προσδοκίες», έδειξε πως μόλις ένας στους δέκα Έλληνες δηλώνει ότι ζει την ζωή που θα ήθελε να ζει, ενώ έξι στους δέκα Έλληνες θα ήθελαν, αν μπορούσαν, να ζουν σε μια άλλη χώρα, κατά προτίμηση στην Ελβετία, στις ΗΠΑ, στην Ιταλία και άλλες.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία