ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνεχίζεται ο καλοκαιρινός Γολγοθάς των οδηγών σε Μάλγαρα και Κατερίνη - Πότε τελειώνουν τα έργα

Τα προβλήματα στην είσοδο-έξοδο της Θεσσαλονίκης οφείλονται στις εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη για την ενίσχυση της στατικότητας της γέφυρας του Αξιού

 12/07/2024 07:00

Συνεχίζεται ο καλοκαιρινός Γολγοθάς των οδηγών σε Μάλγαρα και Κατερίνη - Πότε τελειώνουν τα έργα

Νίκος Ηλιάδης

Για αρκετά καλοκαίρια ο μεγαλύτερος βραχνάς των Θεσσαλονικέων παραθεριστών που αναζητούσαν δροσιά στις παραλίες τα σαββατοκύριακα ήταν το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο στο ύψος της Ποτίδαιας, στη Χαλκιδική. Αυτό εξέλειπε πλέον, αλλά προέκυψαν άλλα εμπόδια, αυτή τη φορά προς την πλευρά της Πιερίας. Μάλιστα αυτά δεν πλήττουν μόνον τους εκδρομείς του σαββατοκύριακου, ταλαιπωρούν και όσους μετακινούνται καθημερινά για τις δουλειές τους. Πρόκειται για τις μεγάλες ουρές που δημιουργούνται καθημερινά στα διόδια των Μαλγάρων, αλλά και στην υπόγεια διάβαση της Κατερίνης.

Τα προβλήματα στην είσοδο-έξοδο της Θεσσαλονίκης οφείλονται στις εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη για την ενίσχυση της στατικότητας της γέφυρας του Αξιού ποταμού, στον κλάδο του αυτοκινητόδρομου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Για τις ανάγκες αυτού του έργου υπάρχει εκτροπή της κυκλοφορίας, αμέσως μετά τα διόδια των Μαλγάρων προς τον διπλανό κλάδο της εξόδου από την πόλη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προκαλούνται μποτιλιαρίσματα, ακόμη και χιλιομέτρων μερικές φορές, καθώς τα οχήματα κινούνται για αρκετή απόσταση, μόνο από μία λωρίδα κυκλοφορίας κατά την είσοδο και σε δύο λωρίδες κατά την έξοδο. Συγκεκριμένα, ο περιορισμός των λωρίδων κατά την είσοδο ξεκινά σταδιακά πριν από τα διόδια των Μαλγάρων όπου οι τέσσερις λωρίδες γίνονται δύο και μετά τα διόδια καταλήγουν σε μία. Για τον λόγο αυτόν η διέλευση από τα διόδια, στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη γίνεται μόνον από δύο θυρίδες, χωρίς την καταβολή αντιτίμου. Αντιθέτως κατά την έξοδο οι οδηγοί καταβάλουν κανονικά το αντίτιμο των διοδίων καθώς, σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ΑΕ, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο λωρίδες κυκλοφορίας και περισσότερες θυρίδες διέλευσης από τα διόδια.

Η ταλαιπωρία των οδηγών ξεκίνησε στις 8 Ιανουαρίου 2024 όταν ξεκίνησαν οι εργασίες στη γέφυρα του Αξιού. Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε ότι το πρώτο μέρος των εργασιών ενίσχυσης της στατικότητας της γέφυρας, που απαιτούσε διακοπή της κυκλοφορίας, θα τελείωνε ως τον Ιούνιο οπότε στη συνέχεια θα δινόταν η γέφυρα στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σταύρο Σάκκο η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των εργασιών ενίσχυσης των υποστυλωμάτων της γέφυρας μετατίθεται για τον Σεπτέμβριο οπότε στη συνέχεια θα εξεταστεί πότε θα ανοίξει ξανά ο δρόμος για τους οδηγούς καθώς το δεύτερο μέρος των εργασιών μπορούν να συνεχιστούν χωρίς όμως να απαιτείται εκτροπή της κυκλοφορίας.

Την άνοιξη του 2025

Πριν από περίπου δυόμιση χρόνια, τον Μάρτιο του 2022 ξεκίνησαν οι εργασίες για την αναβάθμιση/ανακατασκευή της υπογειοποιημένης σήραγγας Κατερίνης με στόχο την επαύξηση της οδικής ασφάλειας των χρηστών μέσω των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων που εγκαθίστανται, όπως επίσης και τη διασφάλιση της αντοχής της σήραγγας έναντι φωτιάς. Με βάση το χρονοδιάγραμμα το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024. Σύμφωνα με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» οι εργασίες αναβάθμισης του κλάδου της σήραγγας προς Θεσσαλονίκη είχαν ήδη ολοκληρωθεί από τις αρχές καλοκαιριού του 2023. Όμως, με εντολή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τον Ιούνιο 2023, σταμάτησαν οι εργασίες στη σήραγγα έως τις αρχές φθινοπώρου 2023, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η αστική ζώνη Κατερίνης κατά τη θερινή περίοδο από τον (προβλεπόμενο στην επόμενη φάση) ολικό αποκλεισμό της σήραγγας για διάστημα μερικών εβδομάδων. Εν συνεχεία, το υπουργείο έδωσε νέα εντολή για περαιτέρω αναβολή των εργασιών έως και την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού Κατερίνης, η οποία τελικά ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2024.
Έτσι, ο ολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίας στην υπογειοποιημένη σήραγγα έγινε από τις 8 Απριλίου έως τις 13 Μαΐου όταν δόθηκε στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη. Απ' αυτόν διέρχονται από ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση τα ΙΧ αυτοκίνητα ενώ τα βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων (λεωφορεία, φορτηγά κ.λπ.) εκτρέπονται μέσω της περιφερειακής της Κατερίνης. Πλέον, το νέο χρονοδιάγραμμα για την πλήρη παράδοση της υπογειοποιημένης σήραγγας είναι για την άνοιξη του 2025, δηλαδή με καθυστέρηση ενάμιση χρόνου σε σχέση με το αρχικώς προβλεπόμενο.

Για αρκετά καλοκαίρια ο μεγαλύτερος βραχνάς των Θεσσαλονικέων παραθεριστών που αναζητούσαν δροσιά στις παραλίες τα σαββατοκύριακα ήταν το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο στο ύψος της Ποτίδαιας, στη Χαλκιδική. Αυτό εξέλειπε πλέον, αλλά προέκυψαν άλλα εμπόδια, αυτή τη φορά προς την πλευρά της Πιερίας. Μάλιστα αυτά δεν πλήττουν μόνον τους εκδρομείς του σαββατοκύριακου, ταλαιπωρούν και όσους μετακινούνται καθημερινά για τις δουλειές τους. Πρόκειται για τις μεγάλες ουρές που δημιουργούνται καθημερινά στα διόδια των Μαλγάρων, αλλά και στην υπόγεια διάβαση της Κατερίνης.

Τα προβλήματα στην είσοδο-έξοδο της Θεσσαλονίκης οφείλονται στις εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη για την ενίσχυση της στατικότητας της γέφυρας του Αξιού ποταμού, στον κλάδο του αυτοκινητόδρομου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Για τις ανάγκες αυτού του έργου υπάρχει εκτροπή της κυκλοφορίας, αμέσως μετά τα διόδια των Μαλγάρων προς τον διπλανό κλάδο της εξόδου από την πόλη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προκαλούνται μποτιλιαρίσματα, ακόμη και χιλιομέτρων μερικές φορές, καθώς τα οχήματα κινούνται για αρκετή απόσταση, μόνο από μία λωρίδα κυκλοφορίας κατά την είσοδο και σε δύο λωρίδες κατά την έξοδο. Συγκεκριμένα, ο περιορισμός των λωρίδων κατά την είσοδο ξεκινά σταδιακά πριν από τα διόδια των Μαλγάρων όπου οι τέσσερις λωρίδες γίνονται δύο και μετά τα διόδια καταλήγουν σε μία. Για τον λόγο αυτόν η διέλευση από τα διόδια, στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη γίνεται μόνον από δύο θυρίδες, χωρίς την καταβολή αντιτίμου. Αντιθέτως κατά την έξοδο οι οδηγοί καταβάλουν κανονικά το αντίτιμο των διοδίων καθώς, σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ΑΕ, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο λωρίδες κυκλοφορίας και περισσότερες θυρίδες διέλευσης από τα διόδια.

Η ταλαιπωρία των οδηγών ξεκίνησε στις 8 Ιανουαρίου 2024 όταν ξεκίνησαν οι εργασίες στη γέφυρα του Αξιού. Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε ότι το πρώτο μέρος των εργασιών ενίσχυσης της στατικότητας της γέφυρας, που απαιτούσε διακοπή της κυκλοφορίας, θα τελείωνε ως τον Ιούνιο οπότε στη συνέχεια θα δινόταν η γέφυρα στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σταύρο Σάκκο η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των εργασιών ενίσχυσης των υποστυλωμάτων της γέφυρας μετατίθεται για τον Σεπτέμβριο οπότε στη συνέχεια θα εξεταστεί πότε θα ανοίξει ξανά ο δρόμος για τους οδηγούς καθώς το δεύτερο μέρος των εργασιών μπορούν να συνεχιστούν χωρίς όμως να απαιτείται εκτροπή της κυκλοφορίας.

Την άνοιξη του 2025

Πριν από περίπου δυόμιση χρόνια, τον Μάρτιο του 2022 ξεκίνησαν οι εργασίες για την αναβάθμιση/ανακατασκευή της υπογειοποιημένης σήραγγας Κατερίνης με στόχο την επαύξηση της οδικής ασφάλειας των χρηστών μέσω των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων που εγκαθίστανται, όπως επίσης και τη διασφάλιση της αντοχής της σήραγγας έναντι φωτιάς. Με βάση το χρονοδιάγραμμα το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024. Σύμφωνα με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» οι εργασίες αναβάθμισης του κλάδου της σήραγγας προς Θεσσαλονίκη είχαν ήδη ολοκληρωθεί από τις αρχές καλοκαιριού του 2023. Όμως, με εντολή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τον Ιούνιο 2023, σταμάτησαν οι εργασίες στη σήραγγα έως τις αρχές φθινοπώρου 2023, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η αστική ζώνη Κατερίνης κατά τη θερινή περίοδο από τον (προβλεπόμενο στην επόμενη φάση) ολικό αποκλεισμό της σήραγγας για διάστημα μερικών εβδομάδων. Εν συνεχεία, το υπουργείο έδωσε νέα εντολή για περαιτέρω αναβολή των εργασιών έως και την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού Κατερίνης, η οποία τελικά ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2024.
Έτσι, ο ολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίας στην υπογειοποιημένη σήραγγα έγινε από τις 8 Απριλίου έως τις 13 Μαΐου όταν δόθηκε στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη. Απ' αυτόν διέρχονται από ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση τα ΙΧ αυτοκίνητα ενώ τα βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων (λεωφορεία, φορτηγά κ.λπ.) εκτρέπονται μέσω της περιφερειακής της Κατερίνης. Πλέον, το νέο χρονοδιάγραμμα για την πλήρη παράδοση της υπογειοποιημένης σήραγγας είναι για την άνοιξη του 2025, δηλαδή με καθυστέρηση ενάμιση χρόνου σε σχέση με το αρχικώς προβλεπόμενο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία