ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Η μετακόμιση του ΟΑΣΘ, οι νέοι διοικητές σε 3η και 4η ΥΠΕ και η νέα αναβολή για τη ΜΕΑ Δυτικού Τομέα. Γράφει ο Σαλονικιός

Μέσα στην προσεχή εβδομάδα πρόκειται να ανακοινωθούν τα ονόματα των διοικητών στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας

 20/07/2024 08:00

Θεσσαλονίκη: Η μετακόμιση του ΟΑΣΘ, οι νέοι διοικητές σε 3η και 4η ΥΠΕ και η νέα αναβολή για τη ΜΕΑ Δυτικού Τομέα. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Μέσα στην προσεχή εβδομάδα πρόκειται να ανακοινωθούν τα ονόματα των διοικητών στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας. Μεταξύ αυτών και της 3ης και 4ης ΥΠΕ οι οποίες εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και έχουν υπό την ευθύνη τους όλες της υγειονομικές μονάδες (νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας κ.λπ.) στη Βόρεια Ελλάδα. Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε και το τελευταίο στάδιο της μακράς διαδικασίας επιλογής που ήταν η συνέντευξη των υποψηφίων. Συνεντεύξεις έδωσαν οι πρώτοι επτά κάθε ΥΠΕ με βάση τη συνολική βαθμολογία που συγκέντρωσαν από τις γραπτές εξετάσεις, την εμπειρία και τα εκπαιδευτικά προσόντα.

Τα μέλη της Επιτροπής που αξιολόγησαν μέσω της προφορικής συνέντευξης τους υποψήφιους είναι η Γενική Γραμματέας Συντονισμού στην Προεδρία της Κυβέρνησης, Εύη Δραμαλιώτη, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημήτρης Κιρμικίρογλου, η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, καθώς και εκπρόσωποι του ΑΣΕΠ και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Τα ονόματα των τριών πρώτων κάθε ΥΠΕ έχουν αποσταλεί πλέον στον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη ο οποίος έχει την ευθύνη της τελικής επιλογής.

Στην 3η και την 4η ΥΠΕ οι δύο από τους τρεις υποψήφιους είναι ίδιοι. Πρόκειται (κατά σειρά συνολικής βαθμολογίας) για τον Δημήτρη Τσαλικάκη, νυν διοικητή της 4ης ΥΠΕ και τον Παναγιώτη Μπογιατζίδη, νυν διοικητή της 3ης ΥΠΕ. Ο τρίτος υποψήφιος για διοικητής στην 3η ΥΠΕ είναι ο Χρήστος Δόντσος, νυν διοικητής του νοσοκομείου Έδεσσας, ο οποίος έρχεται τρίτος στη συνολική βαθμολογία, ενώ στην 4η ΥΠΕ τρίτος υποψήφιος είναι ο Νίκος Κριθαρίδης, στέλεχος του Ψυχιατρικού νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, επίσης τρίτος στη μοριοδότηση.

Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ολοκληρωθεί και η διαδικασία επιλογής των αντίστοιχων υποδιοικητών. Οι συνεντεύξεις έχουν ήδη ξεκινήσει και σε αυτές έχουν κληθεί οι 14 πρώτοι στη μοριοδότηση ανά ΥΠΕ. Η επιλογή τους αναμένεται ως το τέλος του μήνα.

Πάει στο Μετρό

Για την απόφαση του ΟΑΣΘ να εγκαταλείψει μετά πολλές δεκαετίες το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στον Φοίνικα σας έχω ενημερώσει εγκαίρως. Η επιλογή του χώρου όπου πρόκειται να γίνει το νέο «πράσινο» όπως το χαρακτηρίζουν αμαξοστάσιο έχει ήδη γίνει και μέσα στο προσεχές διάστημα θα προχωρήσει η διαδικασία για την επίτευξη συμφωνίας με τον ιδιοκτήτη του χώρου. Πρόκειται για έκταση άνω των 60 στρεμμάτων η οποία βρίσκεται στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Τα υπόλοιπα, σχετικά με την ακριβή θέση της θα ανακοινωθούν συντόμως. Εκεί θα γίνουν και οι εγκαταστάσεις φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία πρόκειται να προμηθευτεί ο ΟΑΣΘ, από τον μεγάλο διαγωνισμό των 700 αντίστοιχων οχημάτων που θα βγει στον αέρα πολύ σύντομα. Απ’ αυτά η Θεσσαλονίκη θα πάρει περί τα 225, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται εντός του 2027.

Εκτός, όμως από το αμαξοστάσιο, πληροφορούμαι ότι ο ΟΑΣΘ έχει αποφασίσει να εγκαταλείψει και το εξαώροφο κτίριο της οδού Παπαναστασίου όπου εδρεύει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, ο Οργανισμός πρόκειται να μετακομίσει στο χώρο της Ελληνικό Μετρό, στην Πυλαία, όπου είναι και η έδρα του μετρό Θεσσαλονίκης. Θυμίζω ότι το κτίριο της Παπαναστασίου, όπως και το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα ανήκει στον προμηθευτικό συνεταιρισμό «Ηρακλής» ο οποίος προσφάτως απέκτησε νέα διοίκηση με πρόεδρο τον πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Σάββα Αναστασιάδη. Έτσι, μετά την αποχώρηση του ΟΑΣΘ από τα δύο αυτά ακίνητα, το μόνο πάρε-δώσε μεταξύ των δύο, θα αφορά μονάχα το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης το οποίο επίσης ανήκει στον «Ηρακλή». Βεβαίως, ΟΑΣΘ και «Ηρακλής» έχουν και σημαντικές οικονομικές διαφορές, ύψους αρκετών εκατομμυρίων για τις οποίες βρίσκονται στα δικαστήρια. Θυμίζω ότι ο «Ηρακλής» διεκδικεί περίπου 15 εκατ. από μη καταβληθέντα ενοίκια και ένα παλιό δάνειο που είχε κάνει προς τον ΟΑΣΘ, ο δε ΟΑΣΘ ανταπάντησε με αγωγή με την οποία αξιώνει περί τα 10 εκατ.

Την άλλη εβδομάδα

Από παράταση σε παράταση πάει η κατάθεση των προσφορών από τους υποψήφιους αναδόχους για την Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) δυτικού τομέα στη Θεσσαλονίκη. Μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις που προκλήθηκαν εξαιτίας των προσφυγών δύο εκ των υποψήφιων αναδόχων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οι οποίες απορρίφθηκαν τον περασμένο Απρίλιο, ξεκίνησε η Β’ φάση του διαγωνισμού για την επιλογή του σχήματος που θα αναλάβει το έργο το οποίο, θυμίζω, θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.

Ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας είχε ορίσει ως ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, αρχικά την 17η Ιουνίου η οποία στη συνέχεια μετατέθηκε για την 1η Ιουλίου. Ακολούθησε και δεύτερη παράταση για τις 17 του μήνα, αλλά εκείνη τη μέρα η Εκτελεστική Επιτροπή του ΦοΔΣΑ αποφάσισε να δώσει νέα ολιγοήμερη παράταση για τις 26 του μήνα.

Η νέα παράταση δόθηκε έπειτα από αίτημα ενός εκ των ενδιαφερομένων για το έργο (της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή - ΤΙΤΑΝ) ο οποίος ενημέρωσε ότι δεν μπορούσε να υποβάλει προσφορά λόγω τεχνικού προβλήματος στο ΕΣΗΔΗΣ (Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων). Θυμίζω ότι ενδιαφέρον για το έργο έχουν εκδηλώσει και οι ΑΒΑΞ-MORE (Motor Oil Renewable Energy)-Θαλής, Μυτιληναίος - Μεσόγειος, IΝΤΡΑΚΑΤ και ΗΛΕΚΤΩΡ - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Η ΜΕΑ δυτικού τομέα, έργο προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ, θα είναι η μεγαλύτερη στη Βόρεια Ελλάδα, δυναμικότητας 300.000 τόνων και θα κατασκευαστεί σε έκταση περίπου 200 στρεμμάτων κοντά στο ΧΥΤΑ Μαυροράχης. Θα εξυπηρετεί εννέα δήμους της δυτικής πλευράς του νομού Θεσσαλονίκης (Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Βόλβης, Δέλτα, Κορδελιού-Ευόσμου, Λαγκαδά, Νεάπολης-Συκεών, Παύλου Μελά, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου), το 60% του κεντρικού Δήμου Θεσσαλονίκης, το σύνολο των δήμων των νομών Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας, καθώς και τον Δήμο Παιονίας Κιλκίς. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 27 έτη, εκ των οποίων τα δύο πρώτα αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο.

Μέσα στην προσεχή εβδομάδα πρόκειται να ανακοινωθούν τα ονόματα των διοικητών στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας. Μεταξύ αυτών και της 3ης και 4ης ΥΠΕ οι οποίες εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και έχουν υπό την ευθύνη τους όλες της υγειονομικές μονάδες (νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας κ.λπ.) στη Βόρεια Ελλάδα. Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε και το τελευταίο στάδιο της μακράς διαδικασίας επιλογής που ήταν η συνέντευξη των υποψηφίων. Συνεντεύξεις έδωσαν οι πρώτοι επτά κάθε ΥΠΕ με βάση τη συνολική βαθμολογία που συγκέντρωσαν από τις γραπτές εξετάσεις, την εμπειρία και τα εκπαιδευτικά προσόντα.

Τα μέλη της Επιτροπής που αξιολόγησαν μέσω της προφορικής συνέντευξης τους υποψήφιους είναι η Γενική Γραμματέας Συντονισμού στην Προεδρία της Κυβέρνησης, Εύη Δραμαλιώτη, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημήτρης Κιρμικίρογλου, η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, καθώς και εκπρόσωποι του ΑΣΕΠ και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Τα ονόματα των τριών πρώτων κάθε ΥΠΕ έχουν αποσταλεί πλέον στον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη ο οποίος έχει την ευθύνη της τελικής επιλογής.

Στην 3η και την 4η ΥΠΕ οι δύο από τους τρεις υποψήφιους είναι ίδιοι. Πρόκειται (κατά σειρά συνολικής βαθμολογίας) για τον Δημήτρη Τσαλικάκη, νυν διοικητή της 4ης ΥΠΕ και τον Παναγιώτη Μπογιατζίδη, νυν διοικητή της 3ης ΥΠΕ. Ο τρίτος υποψήφιος για διοικητής στην 3η ΥΠΕ είναι ο Χρήστος Δόντσος, νυν διοικητής του νοσοκομείου Έδεσσας, ο οποίος έρχεται τρίτος στη συνολική βαθμολογία, ενώ στην 4η ΥΠΕ τρίτος υποψήφιος είναι ο Νίκος Κριθαρίδης, στέλεχος του Ψυχιατρικού νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, επίσης τρίτος στη μοριοδότηση.

Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ολοκληρωθεί και η διαδικασία επιλογής των αντίστοιχων υποδιοικητών. Οι συνεντεύξεις έχουν ήδη ξεκινήσει και σε αυτές έχουν κληθεί οι 14 πρώτοι στη μοριοδότηση ανά ΥΠΕ. Η επιλογή τους αναμένεται ως το τέλος του μήνα.

Πάει στο Μετρό

Για την απόφαση του ΟΑΣΘ να εγκαταλείψει μετά πολλές δεκαετίες το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στον Φοίνικα σας έχω ενημερώσει εγκαίρως. Η επιλογή του χώρου όπου πρόκειται να γίνει το νέο «πράσινο» όπως το χαρακτηρίζουν αμαξοστάσιο έχει ήδη γίνει και μέσα στο προσεχές διάστημα θα προχωρήσει η διαδικασία για την επίτευξη συμφωνίας με τον ιδιοκτήτη του χώρου. Πρόκειται για έκταση άνω των 60 στρεμμάτων η οποία βρίσκεται στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Τα υπόλοιπα, σχετικά με την ακριβή θέση της θα ανακοινωθούν συντόμως. Εκεί θα γίνουν και οι εγκαταστάσεις φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία πρόκειται να προμηθευτεί ο ΟΑΣΘ, από τον μεγάλο διαγωνισμό των 700 αντίστοιχων οχημάτων που θα βγει στον αέρα πολύ σύντομα. Απ’ αυτά η Θεσσαλονίκη θα πάρει περί τα 225, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται εντός του 2027.

Εκτός, όμως από το αμαξοστάσιο, πληροφορούμαι ότι ο ΟΑΣΘ έχει αποφασίσει να εγκαταλείψει και το εξαώροφο κτίριο της οδού Παπαναστασίου όπου εδρεύει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, ο Οργανισμός πρόκειται να μετακομίσει στο χώρο της Ελληνικό Μετρό, στην Πυλαία, όπου είναι και η έδρα του μετρό Θεσσαλονίκης. Θυμίζω ότι το κτίριο της Παπαναστασίου, όπως και το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα ανήκει στον προμηθευτικό συνεταιρισμό «Ηρακλής» ο οποίος προσφάτως απέκτησε νέα διοίκηση με πρόεδρο τον πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Σάββα Αναστασιάδη. Έτσι, μετά την αποχώρηση του ΟΑΣΘ από τα δύο αυτά ακίνητα, το μόνο πάρε-δώσε μεταξύ των δύο, θα αφορά μονάχα το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης το οποίο επίσης ανήκει στον «Ηρακλή». Βεβαίως, ΟΑΣΘ και «Ηρακλής» έχουν και σημαντικές οικονομικές διαφορές, ύψους αρκετών εκατομμυρίων για τις οποίες βρίσκονται στα δικαστήρια. Θυμίζω ότι ο «Ηρακλής» διεκδικεί περίπου 15 εκατ. από μη καταβληθέντα ενοίκια και ένα παλιό δάνειο που είχε κάνει προς τον ΟΑΣΘ, ο δε ΟΑΣΘ ανταπάντησε με αγωγή με την οποία αξιώνει περί τα 10 εκατ.

Την άλλη εβδομάδα

Από παράταση σε παράταση πάει η κατάθεση των προσφορών από τους υποψήφιους αναδόχους για την Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) δυτικού τομέα στη Θεσσαλονίκη. Μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις που προκλήθηκαν εξαιτίας των προσφυγών δύο εκ των υποψήφιων αναδόχων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οι οποίες απορρίφθηκαν τον περασμένο Απρίλιο, ξεκίνησε η Β’ φάση του διαγωνισμού για την επιλογή του σχήματος που θα αναλάβει το έργο το οποίο, θυμίζω, θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.

Ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας είχε ορίσει ως ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, αρχικά την 17η Ιουνίου η οποία στη συνέχεια μετατέθηκε για την 1η Ιουλίου. Ακολούθησε και δεύτερη παράταση για τις 17 του μήνα, αλλά εκείνη τη μέρα η Εκτελεστική Επιτροπή του ΦοΔΣΑ αποφάσισε να δώσει νέα ολιγοήμερη παράταση για τις 26 του μήνα.

Η νέα παράταση δόθηκε έπειτα από αίτημα ενός εκ των ενδιαφερομένων για το έργο (της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή - ΤΙΤΑΝ) ο οποίος ενημέρωσε ότι δεν μπορούσε να υποβάλει προσφορά λόγω τεχνικού προβλήματος στο ΕΣΗΔΗΣ (Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων). Θυμίζω ότι ενδιαφέρον για το έργο έχουν εκδηλώσει και οι ΑΒΑΞ-MORE (Motor Oil Renewable Energy)-Θαλής, Μυτιληναίος - Μεσόγειος, IΝΤΡΑΚΑΤ και ΗΛΕΚΤΩΡ - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Η ΜΕΑ δυτικού τομέα, έργο προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ, θα είναι η μεγαλύτερη στη Βόρεια Ελλάδα, δυναμικότητας 300.000 τόνων και θα κατασκευαστεί σε έκταση περίπου 200 στρεμμάτων κοντά στο ΧΥΤΑ Μαυροράχης. Θα εξυπηρετεί εννέα δήμους της δυτικής πλευράς του νομού Θεσσαλονίκης (Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Βόλβης, Δέλτα, Κορδελιού-Ευόσμου, Λαγκαδά, Νεάπολης-Συκεών, Παύλου Μελά, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου), το 60% του κεντρικού Δήμου Θεσσαλονίκης, το σύνολο των δήμων των νομών Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας, καθώς και τον Δήμο Παιονίας Κιλκίς. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 27 έτη, εκ των οποίων τα δύο πρώτα αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία