ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Αυξάνεται η τιμή στις αστικές συγκοινωνίες, ποιο το επικρατέστερο σενάριο

Οι ανακοινώσεις παραπέμπονται για μετά τη ΔΕΘ, ώστε να μην μετριαστεί το πανηγυρικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί εν αναμονή της λειτουργίας του μετρό

 06/09/2024 07:00

Θεσσαλονίκη: Αυξάνεται η τιμή στις αστικές συγκοινωνίες, ποιο το επικρατέστερο σενάριο

Νίκος Ηλιάδης

Για πολλοστή φορά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαίωσε χθες ότι στις 30 Νοεμβρίου, δηλαδή σε 86 μέρες από σήμερα, το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί προς εμπορική λειτουργία. Κανονικά, με εισιτήριο και επιβάτες. Ήδη, όπως ειπώθηκε, όλοι οι σταθμοί είναι έτοιμοι, εκτός από αυτόν της Βενιζέλου ο οποίος, για τους γνωστούς λόγους, θα ολοκληρωθεί μέσα στις προσεχείς εβδομάδες, αλλά σε κάθε περίπτωση θα είναι κι αυτός έτοιμος στις 30 Νοεμβρίου. Επίσης θα έχουν ολοκληρωθεί και τα δοκιμαστικά δρομολόγια και η εταιρεία ΤΗΕΜΑ η οποία ανέλαβε τη λειτουργία του μετρό θα έχει εξασφαλίσει και τις αναγκαίες πιστοποιήσεις ασφαλούς λειτουργίας όλων των συστημάτων.

Η τιμή του εισιτηρίου

metro-thessalonikis-ekdotiria.jpg

Όλα αυτά είχαν ειπωθεί, λίγο πολύ και στην εκδήλωση την οποία είχε διοργανώσει την περασμένη Τρίτη ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Σε εκείνη είχε παρουσιαστεί και το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο, όπως διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες θα είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού από την πρώτη μέρα λειτουργίας του μετρό. Ένα πράγμα μόνον δεν ειπώθηκε: ποια θα είναι τελικά η τιμή του εισιτηρίου. Το ερώτημα τέθηκε και στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης που δόθηκε στο σταθμό Αγίας Σοφίας αλλά και για άλλη μια φορά το υπουργείο απέφυγε να απαντήσει. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας περιορίστηκε να πει ότι “η τιμή του εισιτηρίου θα είναι ανάλογη των παρεχόμενων υπηρεσιών της πιο σύγχρονης γραμμής μετρό και των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων”.



Οι αποφάσεις

Παρά την ασάφειά του, ο υπουργός είναι νομίζω ξεκάθαρος: θα έχετε πλέον ένα ολοκαίνουργιο μετρό, έχετε ήδη ηλεκτρικά λεωφορεία του κουτιού, συνεπώς, μην περιμένετε η τιμή του εισιτηρίου να μείνει στα σημερινά επίπεδα του 0,90 ευρώ. Άλλωστε και την περασμένη Τρίτη ο κ. Σταϊκούρας είχε μιλήσει για “ισόνομη τιμολόγηση” και για την ανάγκη “να είναι βιώσιμοι οι πάροχοι των συγκοινωνιών”. Πέρα από τη διερμηνεία των υπουργικών αναφορών, οι πληροφορίες λένε ότι το υπουργείο έχει αποφασίσει να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου το οποίο θα είναι πλέον ενιαίο για μετρό και ΟΑΣΘ. Γι' αυτό και οι ανακοινώσεις παραπέμπονται για μετά τη ΔΕΘ, ώστε να μην μετριαστεί το πανηγυρικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί εν αναμονή της λειτουργίας του μετρό.

metro-thessalonikis-skales.jpg


Το επικρατέστερο σενάριο

Σύμφωνα με τις πληροφορίες το επικρατέστερο σενάριο είναι το ενιαίο εισιτήριο να υπερβαίνει το ένα ευρώ, πιθανότατα 1,10. Υπενθυμίζεται ότι στην Αθήνα το βασικό εισιτήριο κοστίζει 1,20 ευρώ και έχει χρονική διάρκεια 90 λεπτών. Στη Θεσσαλονίκη η χρονική ισχύς του εισιτηρίου θα είναι 70 λεπτά. Η οριστική απόφαση για την τιμολογιακή πολιτική η οποία θα ισχύσει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα ληφθεί πάντως πιθανότατα εντός του Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει και τα υπόλοιπα προϊόντα.

metro-thessalonikis-2.jpg


Όπως το ημερήσιο εισιτήριο με το οποίο θα μπορεί κάποιος να κάνει απεριόριστες διαδρομές (στην Αθήνα είναι στα 4,10), το εισιτήριο μετ' επιστροφής (στην Αθήνα είναι στα 2,30), το τουριστικό εισιτήριο χρονικής διάρκειας τριών ημερών (στην Αθήνα είναι 20 ευρώ), το πακέτο 10+1 εισιτηρίων (στην Αθήνα είναι στα 12 ευρώ), οι κάρτες, μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες (οι αντίστοιχες τιμές στην Αθήνα είναι 27, 78, 155 και 300 ευρώ), το εισιτήριο προς το αεροδρόμιο Μακεδονία, αυτό της ειδικής τουριστικής γραμμής κ.ο.κ.


Για πολλοστή φορά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαίωσε χθες ότι στις 30 Νοεμβρίου, δηλαδή σε 86 μέρες από σήμερα, το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί προς εμπορική λειτουργία. Κανονικά, με εισιτήριο και επιβάτες. Ήδη, όπως ειπώθηκε, όλοι οι σταθμοί είναι έτοιμοι, εκτός από αυτόν της Βενιζέλου ο οποίος, για τους γνωστούς λόγους, θα ολοκληρωθεί μέσα στις προσεχείς εβδομάδες, αλλά σε κάθε περίπτωση θα είναι κι αυτός έτοιμος στις 30 Νοεμβρίου. Επίσης θα έχουν ολοκληρωθεί και τα δοκιμαστικά δρομολόγια και η εταιρεία ΤΗΕΜΑ η οποία ανέλαβε τη λειτουργία του μετρό θα έχει εξασφαλίσει και τις αναγκαίες πιστοποιήσεις ασφαλούς λειτουργίας όλων των συστημάτων.

Η τιμή του εισιτηρίου

metro-thessalonikis-ekdotiria.jpg

Όλα αυτά είχαν ειπωθεί, λίγο πολύ και στην εκδήλωση την οποία είχε διοργανώσει την περασμένη Τρίτη ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Σε εκείνη είχε παρουσιαστεί και το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο, όπως διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες θα είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού από την πρώτη μέρα λειτουργίας του μετρό. Ένα πράγμα μόνον δεν ειπώθηκε: ποια θα είναι τελικά η τιμή του εισιτηρίου. Το ερώτημα τέθηκε και στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης που δόθηκε στο σταθμό Αγίας Σοφίας αλλά και για άλλη μια φορά το υπουργείο απέφυγε να απαντήσει. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας περιορίστηκε να πει ότι “η τιμή του εισιτηρίου θα είναι ανάλογη των παρεχόμενων υπηρεσιών της πιο σύγχρονης γραμμής μετρό και των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων”.



Οι αποφάσεις

Παρά την ασάφειά του, ο υπουργός είναι νομίζω ξεκάθαρος: θα έχετε πλέον ένα ολοκαίνουργιο μετρό, έχετε ήδη ηλεκτρικά λεωφορεία του κουτιού, συνεπώς, μην περιμένετε η τιμή του εισιτηρίου να μείνει στα σημερινά επίπεδα του 0,90 ευρώ. Άλλωστε και την περασμένη Τρίτη ο κ. Σταϊκούρας είχε μιλήσει για “ισόνομη τιμολόγηση” και για την ανάγκη “να είναι βιώσιμοι οι πάροχοι των συγκοινωνιών”. Πέρα από τη διερμηνεία των υπουργικών αναφορών, οι πληροφορίες λένε ότι το υπουργείο έχει αποφασίσει να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου το οποίο θα είναι πλέον ενιαίο για μετρό και ΟΑΣΘ. Γι' αυτό και οι ανακοινώσεις παραπέμπονται για μετά τη ΔΕΘ, ώστε να μην μετριαστεί το πανηγυρικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί εν αναμονή της λειτουργίας του μετρό.

metro-thessalonikis-skales.jpg


Το επικρατέστερο σενάριο

Σύμφωνα με τις πληροφορίες το επικρατέστερο σενάριο είναι το ενιαίο εισιτήριο να υπερβαίνει το ένα ευρώ, πιθανότατα 1,10. Υπενθυμίζεται ότι στην Αθήνα το βασικό εισιτήριο κοστίζει 1,20 ευρώ και έχει χρονική διάρκεια 90 λεπτών. Στη Θεσσαλονίκη η χρονική ισχύς του εισιτηρίου θα είναι 70 λεπτά. Η οριστική απόφαση για την τιμολογιακή πολιτική η οποία θα ισχύσει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα ληφθεί πάντως πιθανότατα εντός του Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει και τα υπόλοιπα προϊόντα.

metro-thessalonikis-2.jpg


Όπως το ημερήσιο εισιτήριο με το οποίο θα μπορεί κάποιος να κάνει απεριόριστες διαδρομές (στην Αθήνα είναι στα 4,10), το εισιτήριο μετ' επιστροφής (στην Αθήνα είναι στα 2,30), το τουριστικό εισιτήριο χρονικής διάρκειας τριών ημερών (στην Αθήνα είναι 20 ευρώ), το πακέτο 10+1 εισιτηρίων (στην Αθήνα είναι στα 12 ευρώ), οι κάρτες, μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες (οι αντίστοιχες τιμές στην Αθήνα είναι 27, 78, 155 και 300 ευρώ), το εισιτήριο προς το αεροδρόμιο Μακεδονία, αυτό της ειδικής τουριστικής γραμμής κ.ο.κ.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία