ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

«Καμπανάκι» από την ΟΙΕΛΕ - «Τεράστια τραγωδία η ιδιωτικοποίηση της Παιδείας»

«Θα δημιουργηθούν all inclusive μονάδες χωρίς έλεγχο»

 11/09/2024 13:58

«Καμπανάκι» από την ΟΙΕΛΕ - «Τεράστια τραγωδία η ιδιωτικοποίηση της Παιδείας»

Έλενα Καραβασίλη

Για «κολοσσιαία τραγωδία στην Παιδεία» έκανε λόγο ο Γιώργος Χριστόδουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, Διευθύνων Σύμβουλος στο Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής και γραμματέας εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, με θέμα την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τους κινδύνους πλήρους ιδιωτικοποίησης της Παιδείας, που παραχωρήθηκε στο ΕΚΘ, που όπως τόνισε ο κ. Χριστόπουλος «βρίσκεται πάντα δίπλα στους αγώνες και διεκδικήσεις της ΟΙΕΛΕ».

Όπως είπε ο κ. Χριστόπουλος «Χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης μεταφέρεται στα ιδιωτικά συμφέροντα και αυτό αποτελεί παράγοντα κοινωνικής, οικονομικής και εκπαιδευτικής ανισότητας. Όλη αυτή η διαδικασία έχει νομοθετικούς σταθμούς που αφορούν: στην ισοτίμηση των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των ΑΕΙ, ο νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση που καθιστά τα ιδιωτικά χωρίς εποπτεία και τους εκπαιδευτικούς χωρίς δικαιώματα και παιδαγωγική αυτονομία, η καθιέρωση της ΕΒΕ που κόβει 20.000-25.000 παιδιά κάθε χρόνο και τα στέλνει στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολλέγια (όπου την πρώτη χρονιά εφαρμογής της ΕΒΕ, περίπου οι 16.000 κατέληξαν σε ιδιωτικά κολλέγια), η αναθεώρηση του άρθρου 16 από την πίσω πόρτα και η ψήφιση του νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια χωρίς σοβαρούς όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να λαμβάνουν άνθρωπο πτυχίο και τίτλο με αδιαφανείς διαδικασίες και όρους και τέταρτο που θα νομοθετηθεί και ήταν στο πρόγραμμα της ΝΔ, είναι η ελεύθερη γονεϊκή επιλογή και επιβολή των voucher που θα απομυζήσει πόρους από τη δημόσια στην ιδιωτική εκπαίδευση και θα καταστήσει πάρα πολλά ιδιωτικά σχολεία ανενεργά, ακόμη και μία κίνδυνο να κλείσουν», εξήγησε.

Τόνισε πως υπάρχει ένα διαμορφωμένο πεδίο, που δεν το είχαμε στο παρελθόν. «Ήδη η Σχολή Μωραίτη ανακοίνωσε ότι συνδέεται με νένα λιβανέζικο fund και ίσως έχουμε πολύ σύντομα κι άλλες ανακοινώσεις, με στόχο να δημιουργηθούν all inclusive σχολεία που θα ξεκινούν από τα προνήπια μέχρι και το πανεπιστήμιο κι εμείς έχουμε έναν πολύ μεγάλο φόβο, όχι μόνον για την ποιότητα της εκπαίδευσης αλλά και για το τι είδους τίτλοι θα βγαίνουν από εκεί. Στον αντίποδα, έχουμε μία δημόσια εκπαίδευση που καταρρέει με παλιά κτίρια εκ των οποίων πολλά δεν είναι καν ελεγμένα για σεισμική προστασία, χωρίς πυροσβεστικές προβλέψεις, έχουμε νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε μαγαζιά όπου ειδικά η προσχολική στέγη αποτελεί τεράστιο ζήτημα. Έχουμε πολλά οργανικά κενά με συμπτύξεις τμημάτων άρα διαμορφώνονται δύο κόσμοι αντιδιαμετρικά αντίθετοι. Ο πλούσιος, ισχυρός κόσμος των ιδιωτικών σχολείων που μπορείς άκοπα να πάρεις τίτλους σπουδών και το μαραζωμένο δημόσιο σχολείο για τους πολλούς. Άρα εξελίσσεται ένα σχέδιο που προωθεί τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες. Μην ξεχνάμε ότι ήδη οι δαπάνες του νοικοκυριού για την ιδιωτική εκπαίδευση είναι 3,1 δις, φανταστείτε τι έχει να γίνει λοιπόν τα επόμενα χρόνια», επεσήμανε.

Ο ίδιος έκανε λόγο για μία «τεράστια εθνική, εκπαιδευτική, κοινωνική, αναπτυξιακή τραγωδία», αναφερόμενος στους πτυχιούχους που θα προέρχονται από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αναφερόμενος στα αιτήματα της ΟΙΕΛΕ επεσήμανε πως «το σημαντικότερο είναι η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου, αυστηροποίηση της εποπτείας των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία, έλεγχος ποιότητας γιατί οι γονείς πληρώνουν και θέλουμε να παρέχουμε κι εμείς υψηλές υπηρεσίες γιατί ένας εκπαιδευτικός που είναι τρομοκρατημένος δεν θα μπορέσει να δουλέψει σωστά». Τόνισε μάλιστα ότι την τελευταία τριετία έχουν παραιτηθεί 2.000 εκπαιδευτικοί από ιδιωτικά σχολεία, όπου «πρόκειται για επαγγελματική αυτοκτονία διότι μηδενίζονται τα μόριά τους στον πίνακα του ΑΣΕΠ. Δεν αντέχουν την κακομεταχείριση και τις κακές συνθήκες εργασίας. Πρέπει να καταλάβουν και οι ιδιοκτήτες κάνουν κακό στο ίδιο τους το προϊόν».

Τέλος ο ίδιος ανέφερε ότι, «Σε έρευνα που κάναμε το ’22 σε 900 ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που αποτελούν το 10% του δείγματος, το 67% απάντησε ότι θέλει να φύγει από τον χώρο εργασίας του που είναι τεράστιο σε σύγκριση με το 40% που είχαν δηλώσει σε αντίστοιχη έρευνα του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ σε όλη τη μισθωτή εργασία».

Για «κολοσσιαία τραγωδία στην Παιδεία» έκανε λόγο ο Γιώργος Χριστόδουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, Διευθύνων Σύμβουλος στο Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής και γραμματέας εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, με θέμα την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τους κινδύνους πλήρους ιδιωτικοποίησης της Παιδείας, που παραχωρήθηκε στο ΕΚΘ, που όπως τόνισε ο κ. Χριστόπουλος «βρίσκεται πάντα δίπλα στους αγώνες και διεκδικήσεις της ΟΙΕΛΕ».

Όπως είπε ο κ. Χριστόπουλος «Χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης μεταφέρεται στα ιδιωτικά συμφέροντα και αυτό αποτελεί παράγοντα κοινωνικής, οικονομικής και εκπαιδευτικής ανισότητας. Όλη αυτή η διαδικασία έχει νομοθετικούς σταθμούς που αφορούν: στην ισοτίμηση των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των ΑΕΙ, ο νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση που καθιστά τα ιδιωτικά χωρίς εποπτεία και τους εκπαιδευτικούς χωρίς δικαιώματα και παιδαγωγική αυτονομία, η καθιέρωση της ΕΒΕ που κόβει 20.000-25.000 παιδιά κάθε χρόνο και τα στέλνει στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολλέγια (όπου την πρώτη χρονιά εφαρμογής της ΕΒΕ, περίπου οι 16.000 κατέληξαν σε ιδιωτικά κολλέγια), η αναθεώρηση του άρθρου 16 από την πίσω πόρτα και η ψήφιση του νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια χωρίς σοβαρούς όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να λαμβάνουν άνθρωπο πτυχίο και τίτλο με αδιαφανείς διαδικασίες και όρους και τέταρτο που θα νομοθετηθεί και ήταν στο πρόγραμμα της ΝΔ, είναι η ελεύθερη γονεϊκή επιλογή και επιβολή των voucher που θα απομυζήσει πόρους από τη δημόσια στην ιδιωτική εκπαίδευση και θα καταστήσει πάρα πολλά ιδιωτικά σχολεία ανενεργά, ακόμη και μία κίνδυνο να κλείσουν», εξήγησε.

Τόνισε πως υπάρχει ένα διαμορφωμένο πεδίο, που δεν το είχαμε στο παρελθόν. «Ήδη η Σχολή Μωραίτη ανακοίνωσε ότι συνδέεται με νένα λιβανέζικο fund και ίσως έχουμε πολύ σύντομα κι άλλες ανακοινώσεις, με στόχο να δημιουργηθούν all inclusive σχολεία που θα ξεκινούν από τα προνήπια μέχρι και το πανεπιστήμιο κι εμείς έχουμε έναν πολύ μεγάλο φόβο, όχι μόνον για την ποιότητα της εκπαίδευσης αλλά και για το τι είδους τίτλοι θα βγαίνουν από εκεί. Στον αντίποδα, έχουμε μία δημόσια εκπαίδευση που καταρρέει με παλιά κτίρια εκ των οποίων πολλά δεν είναι καν ελεγμένα για σεισμική προστασία, χωρίς πυροσβεστικές προβλέψεις, έχουμε νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε μαγαζιά όπου ειδικά η προσχολική στέγη αποτελεί τεράστιο ζήτημα. Έχουμε πολλά οργανικά κενά με συμπτύξεις τμημάτων άρα διαμορφώνονται δύο κόσμοι αντιδιαμετρικά αντίθετοι. Ο πλούσιος, ισχυρός κόσμος των ιδιωτικών σχολείων που μπορείς άκοπα να πάρεις τίτλους σπουδών και το μαραζωμένο δημόσιο σχολείο για τους πολλούς. Άρα εξελίσσεται ένα σχέδιο που προωθεί τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες. Μην ξεχνάμε ότι ήδη οι δαπάνες του νοικοκυριού για την ιδιωτική εκπαίδευση είναι 3,1 δις, φανταστείτε τι έχει να γίνει λοιπόν τα επόμενα χρόνια», επεσήμανε.

Ο ίδιος έκανε λόγο για μία «τεράστια εθνική, εκπαιδευτική, κοινωνική, αναπτυξιακή τραγωδία», αναφερόμενος στους πτυχιούχους που θα προέρχονται από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αναφερόμενος στα αιτήματα της ΟΙΕΛΕ επεσήμανε πως «το σημαντικότερο είναι η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου, αυστηροποίηση της εποπτείας των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία, έλεγχος ποιότητας γιατί οι γονείς πληρώνουν και θέλουμε να παρέχουμε κι εμείς υψηλές υπηρεσίες γιατί ένας εκπαιδευτικός που είναι τρομοκρατημένος δεν θα μπορέσει να δουλέψει σωστά». Τόνισε μάλιστα ότι την τελευταία τριετία έχουν παραιτηθεί 2.000 εκπαιδευτικοί από ιδιωτικά σχολεία, όπου «πρόκειται για επαγγελματική αυτοκτονία διότι μηδενίζονται τα μόριά τους στον πίνακα του ΑΣΕΠ. Δεν αντέχουν την κακομεταχείριση και τις κακές συνθήκες εργασίας. Πρέπει να καταλάβουν και οι ιδιοκτήτες κάνουν κακό στο ίδιο τους το προϊόν».

Τέλος ο ίδιος ανέφερε ότι, «Σε έρευνα που κάναμε το ’22 σε 900 ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που αποτελούν το 10% του δείγματος, το 67% απάντησε ότι θέλει να φύγει από τον χώρο εργασίας του που είναι τεράστιο σε σύγκριση με το 40% που είχαν δηλώσει σε αντίστοιχη έρευνα του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ σε όλη τη μισθωτή εργασία».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία