Καρτέλ και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Οι Έλληνες πληρώνουν πολύ ακριβότερα από τους Γερμανούς
28/09/2024 17:40
28/09/2024 17:40
Η Ελλάδα προσφέρει τη μεγαλύτερη επιδότηση πανευρωπαϊκά για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος, με το ποσό στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 να φτάνει έως τα 9.000 ευρώ. Παρόλα αυτά, η επιδότηση σε πολλές περιπτώσεις καταλήγει απλά να ρίχνει την τιμή κοντά στην αντίστοιχη άλλων χωρών, όπως η Γερμανία, που δεν προσφέρουν καν επιδοτήσεις.
Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το μοντέλο ID.3 της Volkswagen που πωλείται στην Ελλάδα στα 38,500 ευρώ χωρίς την επιδότηση και στα 29.500 με την επιδότηση. Η αντίστοιχη τιμή στη Γερμανία είναι 29.760 ευρώ!
Αντίστοιχα, το νέο κινεζικό αυτοκίνητο πόλης Leapmotor T03 πωλείται στην Ελλάδα 15.850 ευρώ μετά την επιδότηση, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη στα 18.900 ευρώ δίχως επιδότηση.
Ακόμη ένα νέο μοντέλο, το ηλεκτρικό C3 της Citroen έχει τιμή 19.710 ευρώ με την επιδότηση στη χώρα μας και 26.000 χωρίς. Στη Γερμανία στοιχίζει 23.300 χωρίς επιδότηση.
Το ιταλικό Fiat 500e έχει ελληνική τιμή 23.000 ευρώ με επιδότηση ενώ στην Ιταλία 24.400 ευρώ χωρίς την επιδότηση.
Από τα παραπάνω παραδείγματα προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα παραπάνω χρήματα που πληρώνει αρχικά ο Έλληνας οδηγός και εν τέλει το Δημόσιο καταλήγουν στην τσέπη του εισαγωγέα. Ακόμα και αν λάβουμε υπόψη τις διαφορές στη φορολογία ανάμεσα στη χώρα μας και τις άλλες, και πάλι μιλάμε για μια σημαντική διαφορά που δεν δικαιολογείται.
Ως εκ τούτου, τίθεται ζήτημα υγιούς ανταγωνισμού και στρέβλωσης στην ελληνική αγορά, όπως επίσης και ζήτημα αποτελεσματικότητας των επιδοτήσεων. Άλλωστε, το εν λόγω μέτρο σχεδιάστηκε για να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην αγοραστική δύναμη των Ελλήνων συγκριτικά με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Ενδεικτικό της αποτυχίας είναι ότι ακόμα και με αυτή την υπέρογκη επιδότηση οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με το μέσο όρο της Ε.Ε.
Αναρωτιέται, λοιπόν, κανείς γιατί το σημαντικό αυτό θέμα δεν έχει τεθεί ποτέ από την πλευρά της Πολιτείας, η οποία σε πολλές περιπτώσεις απλά χαρίζει χρήματα στους εισαγωγείς.
Πηγή: energypress.gr
30/09/2024 18:55
Η Ελλάδα προσφέρει τη μεγαλύτερη επιδότηση πανευρωπαϊκά για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος, με το ποσό στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 να φτάνει έως τα 9.000 ευρώ. Παρόλα αυτά, η επιδότηση σε πολλές περιπτώσεις καταλήγει απλά να ρίχνει την τιμή κοντά στην αντίστοιχη άλλων χωρών, όπως η Γερμανία, που δεν προσφέρουν καν επιδοτήσεις.
Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το μοντέλο ID.3 της Volkswagen που πωλείται στην Ελλάδα στα 38,500 ευρώ χωρίς την επιδότηση και στα 29.500 με την επιδότηση. Η αντίστοιχη τιμή στη Γερμανία είναι 29.760 ευρώ!
Αντίστοιχα, το νέο κινεζικό αυτοκίνητο πόλης Leapmotor T03 πωλείται στην Ελλάδα 15.850 ευρώ μετά την επιδότηση, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη στα 18.900 ευρώ δίχως επιδότηση.
Ακόμη ένα νέο μοντέλο, το ηλεκτρικό C3 της Citroen έχει τιμή 19.710 ευρώ με την επιδότηση στη χώρα μας και 26.000 χωρίς. Στη Γερμανία στοιχίζει 23.300 χωρίς επιδότηση.
Το ιταλικό Fiat 500e έχει ελληνική τιμή 23.000 ευρώ με επιδότηση ενώ στην Ιταλία 24.400 ευρώ χωρίς την επιδότηση.
Από τα παραπάνω παραδείγματα προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα παραπάνω χρήματα που πληρώνει αρχικά ο Έλληνας οδηγός και εν τέλει το Δημόσιο καταλήγουν στην τσέπη του εισαγωγέα. Ακόμα και αν λάβουμε υπόψη τις διαφορές στη φορολογία ανάμεσα στη χώρα μας και τις άλλες, και πάλι μιλάμε για μια σημαντική διαφορά που δεν δικαιολογείται.
Ως εκ τούτου, τίθεται ζήτημα υγιούς ανταγωνισμού και στρέβλωσης στην ελληνική αγορά, όπως επίσης και ζήτημα αποτελεσματικότητας των επιδοτήσεων. Άλλωστε, το εν λόγω μέτρο σχεδιάστηκε για να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην αγοραστική δύναμη των Ελλήνων συγκριτικά με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Ενδεικτικό της αποτυχίας είναι ότι ακόμα και με αυτή την υπέρογκη επιδότηση οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με το μέσο όρο της Ε.Ε.
Αναρωτιέται, λοιπόν, κανείς γιατί το σημαντικό αυτό θέμα δεν έχει τεθεί ποτέ από την πλευρά της Πολιτείας, η οποία σε πολλές περιπτώσεις απλά χαρίζει χρήματα στους εισαγωγείς.
Πηγή: energypress.gr
ΣΧΟΛΙΑ