ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Λεμόνια, λεμόνια πολλά επί σκηνής

Η ηθοποιός Άννα Μενενάκου μιλά στη «ΜτΚ» για την παράσταση «Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons»

 16/10/2024 07:00

Λεμόνια, λεμόνια πολλά επί σκηνής

Κυριακή Τσολάκη

Σε ένα φανταστικό μέλλον, όπου η κυβέρνηση εφαρμόζει έναν αυστηρό νόμο που περιορίζει την καθημερινή ομιλία, μέσα στη δίνη των κοινωνικοπολιτικών θεμάτων που εγείρονται, μια όμορφη και συγκινητική ερωτική ιστορία μεταξύ δύο πολύ διαφορετικών ατόμων, μας θυμίζει ότι σχεδόν πάντα η κάθε λέξη μας μετράει. Πώς γίνεται αυτά τα δύο άτομα να έρθουν πιο κοντά; Ποια είναι αυτά που λένε με ή χωρίς το όριο στις λέξεις και – το πιο σημαντικό – τι λένε ανάμεσα στις λέξεις; Πόσο σημαντική είναι η ελευθερία και η επικοινωνία και πόσο συμβάλλουν στη βελτίωση των ανθρωπίνων σχέσεων που ήταν και θα είναι πάντα τόσο εύθραυστες;

Μέσα από το έργο του Sam Steiner «Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons» θίγονται τα ζητήματα αυτά και ο θεατής μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα και να δώσει ίσως τις απαντήσεις. «Το έργο είναι μια έντονα συναισθηματική και στοχαστική προσέγγιση της ανθρώπινης επικοινωνίας και των ορίων της. Εκτυλίσσεται σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι έχουν περιορισμό λέξεων, και ο θεατής παρακολουθεί πως αυτός ο περιορισμός επηρεάζει τις σχέσεις τους, την έκφραση και την αυτογνωσία. Οι γοητευτικές πτυχές της παράστασης είναι η μοναδική ιδέα του περιορισμού των λέξεων, η ένταση της σιωπής που χτίζεται καθώς οι λέξεις λιγοστεύουν, και οι συναισθηματικές αντιδράσεις των χαρακτήρων που πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα», λέει στη «ΜτΚ» η ηθοποιός της παράστασης Άννα Μενενάκου.

Ο περίεργος και ταυτόχρονα ευφυής τίτλος αντιπροσωπεύει τον περιορισμό στη γλώσσα και την έννοια της επανάληψης και της έλλειψης νοήματος όταν οι λέξεις χρησιμοποιούνται με υπερβολή ή ελλειμματικά. «Επιπλέον, η επανάληψη του ‘λεμόνι’ αναδεικνύει την ιδέα της καταπίεσης και της φθοράς που προέρχεται από την απουσία ελεύθερης επικοινωνίας. Τα λεμόνια γίνονται σύμβολο των λέξεων που στερούνται νοήματος ή που χρησιμοποιούνται επιφανειακά, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα της ειλικρινούς σύνδεσης μεταξύ των ανθρώπων», τονίζει η ηθοποιός.

img-1430.JPG



«Η τηλεόραση μπορεί να προσφέρει ποιοτικές ευκαιρίες»

Η ίδια υποδύεται την Μπερναντέτ. «Είναι μια προσωπικότητα που ζει υπό την πίεση των περιορισμών της γλώσσας, κάτι που την κάνει να αναθεωρεί τον τρόπο που επικοινωνεί. Η προσωπική της διαδρομή μέσα στο έργο έχει να κάνει με τη διαχείριση αυτών των περιορισμών, κάτι που την αναγκάζει να βρει δημιουργικούς τρόπους έκφρασης. Ως Άννα, συνδέομαι με την Μπερναντέτ μέσω της προσπάθειας να βρω την αλήθεια σε κάθε επικοινωνία, ακόμα και όταν οι λέξεις δεν είναι αρκετές. Μου αρέσει να εξερευνώ τις σιωπές και τις ανεπαίσθητες εκφράσεις, κάτι που θεωρώ πως φέρνει μεγαλύτερο βάθος στις σχέσεις, όπως ακριβώς κάνει και η Μπερναντέτ».

Ηθοποιός που έχει δώσει το στίγμα της και στην τηλεόραση η Άννα Μενενάκου μιλάει για το αν και πώς μπορεί κάποιος να προστατεύσει τη δουλειά του στην υποκριτική παίζοντας σε ένα σίριαλ: «Μπορεί να συμβεί επιλέγοντας προσεκτικά τα έργα στα οποία συμμετέχει και συνεργαζόμενος με ανθρώπους που σέβονται τη δημιουργική διαδικασία, αν έχει αυτή τη δυνατότητα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των ηθοποιών βιοποριζόμαστε από την τέχνη μας. Δεν είναι εύκολο και σίγουρα δεν μπορεί και δεν είναι η δουλειά του ηθοποιού να σκηνοθετήσει ή να μοντάρει μία σκηνή. Η τηλεόραση μπορεί να προσφέρει ποιοτικές ευκαιρίες, αρκεί να υπάρχει αφοσίωση και επαγγελματισμός».

Το έργο που παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, θα συνεχίσει τις παραστάσεις του στο Θέατρο του Νέου Κόσμου στην Αθήνα από τις 30 Οκτωβρίου. «Πιο μελλοντικά τα επόμενα σχέδιά μου περιλαμβάνουν περισσότερες θεατρικές προκλήσεις και ενδεχομένως μια νέα τηλεοπτική σειρά. Επίσης, προσπαθώ πάντα να εξελίσσομαι μέσα από καλλιτεχνικά πρότζεκτ που με εμπνέουν και με βοηθούν να εξερευνώ διαφορετικές πτυχές της υποκριτικής», καταλήγει η ηθοποιός.

Η ταυτότητα της παράστασης

Πρωταγωνιστούν:

Άννα Μενενάκου, Γιώργος Ζυγούρης

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Sam Steiner

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία: Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel

Σκηνικά – κοστούμια: Μαίρη Τσαγκάρη

Μουσική: Ted Ρέγκλης

Χορός -Κίνηση: Αμαλία Κοσμά

Βοηθός Σκηνοθέτη: Λίνα Λαμπροπούλου

Β' Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Διασσάκης

Συνεργάτης Ενδυματολογος: Τζο Καλαβρού

Σχεδιασμός Φωτισμού & Projections: Έλενα Πετροπούλου

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024, 20:00

Εισιτήρια: 17€ κανονικό, 15€ φοιτητικό, ανέργων

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & ticketservices.gr // https://shorturl.at/06Er7

Δημοσιεύτηκε στη Μακεδονία της Κυριακής 13 Οκτωβρίου 

Σε ένα φανταστικό μέλλον, όπου η κυβέρνηση εφαρμόζει έναν αυστηρό νόμο που περιορίζει την καθημερινή ομιλία, μέσα στη δίνη των κοινωνικοπολιτικών θεμάτων που εγείρονται, μια όμορφη και συγκινητική ερωτική ιστορία μεταξύ δύο πολύ διαφορετικών ατόμων, μας θυμίζει ότι σχεδόν πάντα η κάθε λέξη μας μετράει. Πώς γίνεται αυτά τα δύο άτομα να έρθουν πιο κοντά; Ποια είναι αυτά που λένε με ή χωρίς το όριο στις λέξεις και – το πιο σημαντικό – τι λένε ανάμεσα στις λέξεις; Πόσο σημαντική είναι η ελευθερία και η επικοινωνία και πόσο συμβάλλουν στη βελτίωση των ανθρωπίνων σχέσεων που ήταν και θα είναι πάντα τόσο εύθραυστες;

Μέσα από το έργο του Sam Steiner «Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons» θίγονται τα ζητήματα αυτά και ο θεατής μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα και να δώσει ίσως τις απαντήσεις. «Το έργο είναι μια έντονα συναισθηματική και στοχαστική προσέγγιση της ανθρώπινης επικοινωνίας και των ορίων της. Εκτυλίσσεται σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι έχουν περιορισμό λέξεων, και ο θεατής παρακολουθεί πως αυτός ο περιορισμός επηρεάζει τις σχέσεις τους, την έκφραση και την αυτογνωσία. Οι γοητευτικές πτυχές της παράστασης είναι η μοναδική ιδέα του περιορισμού των λέξεων, η ένταση της σιωπής που χτίζεται καθώς οι λέξεις λιγοστεύουν, και οι συναισθηματικές αντιδράσεις των χαρακτήρων που πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα», λέει στη «ΜτΚ» η ηθοποιός της παράστασης Άννα Μενενάκου.

Ο περίεργος και ταυτόχρονα ευφυής τίτλος αντιπροσωπεύει τον περιορισμό στη γλώσσα και την έννοια της επανάληψης και της έλλειψης νοήματος όταν οι λέξεις χρησιμοποιούνται με υπερβολή ή ελλειμματικά. «Επιπλέον, η επανάληψη του ‘λεμόνι’ αναδεικνύει την ιδέα της καταπίεσης και της φθοράς που προέρχεται από την απουσία ελεύθερης επικοινωνίας. Τα λεμόνια γίνονται σύμβολο των λέξεων που στερούνται νοήματος ή που χρησιμοποιούνται επιφανειακά, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα της ειλικρινούς σύνδεσης μεταξύ των ανθρώπων», τονίζει η ηθοποιός.

img-1430.JPG



«Η τηλεόραση μπορεί να προσφέρει ποιοτικές ευκαιρίες»

Η ίδια υποδύεται την Μπερναντέτ. «Είναι μια προσωπικότητα που ζει υπό την πίεση των περιορισμών της γλώσσας, κάτι που την κάνει να αναθεωρεί τον τρόπο που επικοινωνεί. Η προσωπική της διαδρομή μέσα στο έργο έχει να κάνει με τη διαχείριση αυτών των περιορισμών, κάτι που την αναγκάζει να βρει δημιουργικούς τρόπους έκφρασης. Ως Άννα, συνδέομαι με την Μπερναντέτ μέσω της προσπάθειας να βρω την αλήθεια σε κάθε επικοινωνία, ακόμα και όταν οι λέξεις δεν είναι αρκετές. Μου αρέσει να εξερευνώ τις σιωπές και τις ανεπαίσθητες εκφράσεις, κάτι που θεωρώ πως φέρνει μεγαλύτερο βάθος στις σχέσεις, όπως ακριβώς κάνει και η Μπερναντέτ».

Ηθοποιός που έχει δώσει το στίγμα της και στην τηλεόραση η Άννα Μενενάκου μιλάει για το αν και πώς μπορεί κάποιος να προστατεύσει τη δουλειά του στην υποκριτική παίζοντας σε ένα σίριαλ: «Μπορεί να συμβεί επιλέγοντας προσεκτικά τα έργα στα οποία συμμετέχει και συνεργαζόμενος με ανθρώπους που σέβονται τη δημιουργική διαδικασία, αν έχει αυτή τη δυνατότητα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των ηθοποιών βιοποριζόμαστε από την τέχνη μας. Δεν είναι εύκολο και σίγουρα δεν μπορεί και δεν είναι η δουλειά του ηθοποιού να σκηνοθετήσει ή να μοντάρει μία σκηνή. Η τηλεόραση μπορεί να προσφέρει ποιοτικές ευκαιρίες, αρκεί να υπάρχει αφοσίωση και επαγγελματισμός».

Το έργο που παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, θα συνεχίσει τις παραστάσεις του στο Θέατρο του Νέου Κόσμου στην Αθήνα από τις 30 Οκτωβρίου. «Πιο μελλοντικά τα επόμενα σχέδιά μου περιλαμβάνουν περισσότερες θεατρικές προκλήσεις και ενδεχομένως μια νέα τηλεοπτική σειρά. Επίσης, προσπαθώ πάντα να εξελίσσομαι μέσα από καλλιτεχνικά πρότζεκτ που με εμπνέουν και με βοηθούν να εξερευνώ διαφορετικές πτυχές της υποκριτικής», καταλήγει η ηθοποιός.

Η ταυτότητα της παράστασης

Πρωταγωνιστούν:

Άννα Μενενάκου, Γιώργος Ζυγούρης

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Sam Steiner

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία: Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel

Σκηνικά – κοστούμια: Μαίρη Τσαγκάρη

Μουσική: Ted Ρέγκλης

Χορός -Κίνηση: Αμαλία Κοσμά

Βοηθός Σκηνοθέτη: Λίνα Λαμπροπούλου

Β' Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Διασσάκης

Συνεργάτης Ενδυματολογος: Τζο Καλαβρού

Σχεδιασμός Φωτισμού & Projections: Έλενα Πετροπούλου

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024, 20:00

Εισιτήρια: 17€ κανονικό, 15€ φοιτητικό, ανέργων

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & ticketservices.gr // https://shorturl.at/06Er7

Δημοσιεύτηκε στη Μακεδονία της Κυριακής 13 Οκτωβρίου 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία