ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζ. Μακρή: Οι πέντε από τις 12 φετινές μεταρρυθμίσεις για την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ψηφιακές

«Η περίοδος της πανδημίας επιτάχυνε την τεχνολογική αναβάθμιση στην εκπαίδευση»

 18/10/2024 20:08

Ζ. Μακρή: Οι πέντε από τις 12 φετινές μεταρρυθμίσεις για την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ψηφιακές

Στον ρόλο της πανδημίας στην επιτάχυνση της τεχνολογικής αναβάθμισης στην Εκπαίδευση στην Ελλάδα, καθώς επίσης και στις 5 ψηφιακές μεταρρυθμίσεις της φετινής σχολικής χρονιάς επικεντρώθηκε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή, κατά την τοποθέτησή της στο 5o Olympia Forum στο πάνελ με θέμα: «Η ψηφιακή καινοτομία στην Εκπαίδευση».

«Η περίοδος της πανδημίας επιτάχυνε την τεχνολογική αναβάθμιση στην εκπαίδευση. Πλέον δίνεται η δυνατότητα για ψηφιακή εγγραφή στα σχολεία, ψηφιακή εγγραφή και μετεγγραφή στα πανεπιστήμια, καθώς επίσης και η απόδοση τίτλων σπουδών, η ηλεκτρονική γνωστοποίηση αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων και η ανάληψη καθηκόντων για τους αναπληρωτές», ανέφερε η κα. Μακρή.

Η υφυπουργός πρόσθεσε ότι τα σχολεία κατά τα τελευταία χρόνια έχουν εξοπλιστεί με κιτ ρομποτικής, διαδραστικούς πίνακες, ενώ στάθηκε στις 5 μεταρρυθμίσεις της φετινής χρονιάς που αφορούν την ψηφιακή καινοτομία: το ψηφιακό φροντιστήριο, η πλατφόρμα e-εγγραφές, η αυτόνομη ψηφιακή τάξη, η αναβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής με νέα ψηφιακά βιβλία πληροφορικής και η πλατφόρμα κατά του σχολικού εκφοβισμού, stop bullying.

Στον ρόλο της πανδημίας αναφέρθηκε και ο Αριστείδης Σάμιτας, αντιπρύτανης Οικονομικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Τα ψηφιακά εργαλεία μας πήγαν σε μία άλλη εποχή, που μας βοηθά να είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί», επεσήμανε.

«Έχουν αλλάξει δραματικά οι δεξιότητες και οι ικανότητες, που χρειάζονται πια, αλλά το βασικό ζήτημα είναι να υπάρξει σύγκλιση. Και η ψηφιακή τεχνολογία στην Εκπαίδευση βοηθά πολύ στην κατεύθυνση αυτή», τόνισε από την πλευρά του ο Δημήτρης Μούρτζης, αντιπρόεδρος Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών.

Για την «εξ ανάγκης» υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων μίλησε ο Χρήστος Καλλονιάτης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και τακτικό μέλος της Ολομέλειας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). «Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει έδρα σε 6 νησιά, οπότε αναγκάστηκε να υιοθετήσει γρήγορα ψηφιακές λύσεις για να εξυπηρετήσει και να εξυπηρετηθεί», είπε. Ωστόσο, στάθηκε στο ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων μέσω της υιοθέτησης ψηφιακών εργαλείων. «Πρέπει να πούμε και τι κινδύνους ελλοχεύει η βεβιασμένη υιοθέτηση ψηφιακών υπηρεσιακών χωρίς την ώριμη αντιμετώπιση κινδύνων που έρχονται μαζί. Πρέπει να δούμε εάν είμαστε ώριμοι να αντιμετωπίζουμε την προστασία προσωπικών δεδομένων, όχι τυπικά, αλλά ως ουσιαστική αντιμετώπιση μαζί με το θέμα της λειτουργικότητας», τόνισε.

Τέλος, ο Νικόλαος Μουρτζίλας, Ιδιοκτήτης & CEO Easy Education, αναφέρθηκε στη δια βίου μάθηση. «Η καινοτομία δεν είναι στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, αλλά στον σχεδιασμό τους, ώστε να μας βοηθήσουν να κάνουμε τη δουλειά μας. Να μπορέσουν όσοι θέλουν να παρακολουθήσουν, αλλά και να μάθουν τις δεξιότητες που θέλουν», είπε.

Στον ρόλο της πανδημίας στην επιτάχυνση της τεχνολογικής αναβάθμισης στην Εκπαίδευση στην Ελλάδα, καθώς επίσης και στις 5 ψηφιακές μεταρρυθμίσεις της φετινής σχολικής χρονιάς επικεντρώθηκε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή, κατά την τοποθέτησή της στο 5o Olympia Forum στο πάνελ με θέμα: «Η ψηφιακή καινοτομία στην Εκπαίδευση».

«Η περίοδος της πανδημίας επιτάχυνε την τεχνολογική αναβάθμιση στην εκπαίδευση. Πλέον δίνεται η δυνατότητα για ψηφιακή εγγραφή στα σχολεία, ψηφιακή εγγραφή και μετεγγραφή στα πανεπιστήμια, καθώς επίσης και η απόδοση τίτλων σπουδών, η ηλεκτρονική γνωστοποίηση αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων και η ανάληψη καθηκόντων για τους αναπληρωτές», ανέφερε η κα. Μακρή.

Η υφυπουργός πρόσθεσε ότι τα σχολεία κατά τα τελευταία χρόνια έχουν εξοπλιστεί με κιτ ρομποτικής, διαδραστικούς πίνακες, ενώ στάθηκε στις 5 μεταρρυθμίσεις της φετινής χρονιάς που αφορούν την ψηφιακή καινοτομία: το ψηφιακό φροντιστήριο, η πλατφόρμα e-εγγραφές, η αυτόνομη ψηφιακή τάξη, η αναβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής με νέα ψηφιακά βιβλία πληροφορικής και η πλατφόρμα κατά του σχολικού εκφοβισμού, stop bullying.

Στον ρόλο της πανδημίας αναφέρθηκε και ο Αριστείδης Σάμιτας, αντιπρύτανης Οικονομικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Τα ψηφιακά εργαλεία μας πήγαν σε μία άλλη εποχή, που μας βοηθά να είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί», επεσήμανε.

«Έχουν αλλάξει δραματικά οι δεξιότητες και οι ικανότητες, που χρειάζονται πια, αλλά το βασικό ζήτημα είναι να υπάρξει σύγκλιση. Και η ψηφιακή τεχνολογία στην Εκπαίδευση βοηθά πολύ στην κατεύθυνση αυτή», τόνισε από την πλευρά του ο Δημήτρης Μούρτζης, αντιπρόεδρος Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών.

Για την «εξ ανάγκης» υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων μίλησε ο Χρήστος Καλλονιάτης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και τακτικό μέλος της Ολομέλειας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). «Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει έδρα σε 6 νησιά, οπότε αναγκάστηκε να υιοθετήσει γρήγορα ψηφιακές λύσεις για να εξυπηρετήσει και να εξυπηρετηθεί», είπε. Ωστόσο, στάθηκε στο ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων μέσω της υιοθέτησης ψηφιακών εργαλείων. «Πρέπει να πούμε και τι κινδύνους ελλοχεύει η βεβιασμένη υιοθέτηση ψηφιακών υπηρεσιακών χωρίς την ώριμη αντιμετώπιση κινδύνων που έρχονται μαζί. Πρέπει να δούμε εάν είμαστε ώριμοι να αντιμετωπίζουμε την προστασία προσωπικών δεδομένων, όχι τυπικά, αλλά ως ουσιαστική αντιμετώπιση μαζί με το θέμα της λειτουργικότητας», τόνισε.

Τέλος, ο Νικόλαος Μουρτζίλας, Ιδιοκτήτης & CEO Easy Education, αναφέρθηκε στη δια βίου μάθηση. «Η καινοτομία δεν είναι στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, αλλά στον σχεδιασμό τους, ώστε να μας βοηθήσουν να κάνουμε τη δουλειά μας. Να μπορέσουν όσοι θέλουν να παρακολουθήσουν, αλλά και να μάθουν τις δεξιότητες που θέλουν», είπε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία