ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

59ο ΦΚΘ- Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων κι Επικοινωνίας: Ένας νέος θεσμός πολλών δυνατοτήτων

 Κίνητρα σε ξένες παραγωγές και συμπαραγωγές δίνει ο φορέας

 09/11/2018 16:48

59ο ΦΚΘ- Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων κι Επικοινωνίας: Ένας νέος θεσμός πολλών δυνατοτήτων

Κυριακή Τσολάκη

Παρουσίαση του Εθνικού Κέντρου Οπτικοαουστικών Μέσων κι Επικοινωνίας, ενός νέου κινηματογραφικού θεσμού που μετρά μόνο λίγους μήνες ζωής, έγινε στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Το στρατηγικό σχέδιο του φορέα αποτελείται από τρεις άξονες οι οποίοι συνίστανται στην στήριξη των παραγωγών, την ψηφιοποίηση του αρχείου και την εκπαίδευση (Media Literary), ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του οργανισμού για την τριετία είναι 75 εκατομμύρια ευρώ.

«Μπορεί το ποσό να ακούγεται μεγάλο αλλά δεν είναι, αν σκεφτεί κανείς ότι η Πολωνία, η Ιταλία ή άλλες χώρες διαθέτουν 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ Πάνος Κουάνης. Στη διάρκεια ενός σύντομου απολογισμού της μέχρι τώρα βραχύβιας δράσης του οργανισμού ο ίδιος τόνισε πως στο πλαίσιο του ΕΚΟΜΕ δημιουργήθηκαν 4500 θέσεις εργασίας, ενώ πραγματοποιήθηκαν συνολικά 9 πρότζεκτς από τα οποία τα δύο είναι τηλεοπτικές σειρές και τα υπόλοιπα κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου μήκους (π.χ. η ταινία του Γουίντερ Μπότομ που γυρίστηκε στη Μύκονο), τα οποία απλώθηκαν σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.

«Δεν υπάρχει σημείο της Ελλάδας που να μην έχει πάει συνεργείο να γυρίσει», τόνισε ο κ. Κουάνης, ο οποίος επέμεινε στην ανάγκη να υπάρξει ομαδικότητα μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών φορέων αλλά και εξωστρέφεια, ενώ δεν απέκλεισε στο μέλλον από τον προγραμματισμό του κέντρου και τις ταινίες μικρού μήκους.

Υπενθυμίζεται ότι βασικό «εργαλείο» του οργανισμού είναι το σύστημα cash rebate, ένα χρηματοπιστωτικό κίνητρο, το οποίο ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90 με τεράστια επιτυχία στον Καναδά και έκτοτε εφαρμόζεται παγκοσμίως. Στην ουσία προσκαλεί τον ενδιαφερόμενο παραγωγό να κάνει μέρος ή ολόκληρη τη δουλειά του στη χώρα μας, που από την πλευρά της του επιστρέφει το 25% των χρημάτων που ξόδεψε.

Προς το παρόν στο πλαίσιο του συστήματος αυτού εισπράχθηκαν 10 εκατομμύρια έσοδα από κινηματογραφικές παραγωγές, από τα οποία τα 3 εκατομμύρια επιστρέφονται στους παραγωγούς, όπως είπε ο κ. Κουάνης. 

Παρουσίαση του Εθνικού Κέντρου Οπτικοαουστικών Μέσων κι Επικοινωνίας, ενός νέου κινηματογραφικού θεσμού που μετρά μόνο λίγους μήνες ζωής, έγινε στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Το στρατηγικό σχέδιο του φορέα αποτελείται από τρεις άξονες οι οποίοι συνίστανται στην στήριξη των παραγωγών, την ψηφιοποίηση του αρχείου και την εκπαίδευση (Media Literary), ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του οργανισμού για την τριετία είναι 75 εκατομμύρια ευρώ.

«Μπορεί το ποσό να ακούγεται μεγάλο αλλά δεν είναι, αν σκεφτεί κανείς ότι η Πολωνία, η Ιταλία ή άλλες χώρες διαθέτουν 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ Πάνος Κουάνης. Στη διάρκεια ενός σύντομου απολογισμού της μέχρι τώρα βραχύβιας δράσης του οργανισμού ο ίδιος τόνισε πως στο πλαίσιο του ΕΚΟΜΕ δημιουργήθηκαν 4500 θέσεις εργασίας, ενώ πραγματοποιήθηκαν συνολικά 9 πρότζεκτς από τα οποία τα δύο είναι τηλεοπτικές σειρές και τα υπόλοιπα κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου μήκους (π.χ. η ταινία του Γουίντερ Μπότομ που γυρίστηκε στη Μύκονο), τα οποία απλώθηκαν σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.

«Δεν υπάρχει σημείο της Ελλάδας που να μην έχει πάει συνεργείο να γυρίσει», τόνισε ο κ. Κουάνης, ο οποίος επέμεινε στην ανάγκη να υπάρξει ομαδικότητα μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών φορέων αλλά και εξωστρέφεια, ενώ δεν απέκλεισε στο μέλλον από τον προγραμματισμό του κέντρου και τις ταινίες μικρού μήκους.

Υπενθυμίζεται ότι βασικό «εργαλείο» του οργανισμού είναι το σύστημα cash rebate, ένα χρηματοπιστωτικό κίνητρο, το οποίο ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90 με τεράστια επιτυχία στον Καναδά και έκτοτε εφαρμόζεται παγκοσμίως. Στην ουσία προσκαλεί τον ενδιαφερόμενο παραγωγό να κάνει μέρος ή ολόκληρη τη δουλειά του στη χώρα μας, που από την πλευρά της του επιστρέφει το 25% των χρημάτων που ξόδεψε.

Προς το παρόν στο πλαίσιο του συστήματος αυτού εισπράχθηκαν 10 εκατομμύρια έσοδα από κινηματογραφικές παραγωγές, από τα οποία τα 3 εκατομμύρια επιστρέφονται στους παραγωγούς, όπως είπε ο κ. Κουάνης. 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία