59ο ΦΚΘ-Οι ελληνικές ταινίες: «Ελεύθερο Θέμα» της Στέλλας Θεοδωράκη
04/11/2018 12:54
04/11/2018 12:54
Με το « Ελεύθερο θέμα» ,την τέταρτη κατά σειρά ταινία της μυθοπλασίας, η πάντα οραματική και φιλόδοξη Στέλλα Θεοδωράκη, πλησιάζει στο υψηλό επίπεδο. Βέβαια, έτσι ή αλλιώς, θα συζητηθεί η υπερβολική διάρκειά της (2 ½ ώρες) που εκ των πραγμάτων κουράζει, αδικείται. Φαίνεται πως έτσι ,όπως «έχτισε» το σενάριο, δύσκολα θα μπορούσε να κάνει κάτι μικρότερο.
Η πρωταγωνίστρια, μια καθηγήτρια στη σχολή τέχνης , βάζει ένα ελεύθερο θέμα στους μαθητές της και έτσι προκύπτουν οι πιο απίθανες και περιπλεγμένες ιστορίες. ΄Ενας μαθητής της αποφασίζει να κάνει την ίδια την καθηγήτρια το θέμα του.
Σύνθετο φίλμ ,που πέρα από την εγγραφή σύγχρονων προβληματισμών και ισχυρών διλημμάτων , καταθέτει και θεωρητικά σχόλια. Η σχέση τέχνης και ζωής, αναπαράστασης και πραγματικότητας ,κινηματογράφου και αλήθειας ,εξετάζονται και αντιπαρατίθενται. Είναι φανερό πως το σινεμά των Ζαν Λυκ Γκοντάρ και Ζάκ Ριβέτ δηλώνει «παρών», όπως και η δοκιμιακή διερεύνηση της δημιουργίας.
Η κινηματογράφηση είναι υψηλού επιπέδου, πειστική ,με πολύ καλό μοντάζ ,σωστή φωτογραφία και λειτουργικά ντεκόρ. Η Θεοδώρα Τζήμου είναι φανταστική στον βασικό ρόλο, απόλυτα πειστική ,καθαρά κινηματογραφική και αισθησιακή. Γύρω της κινούνται διάφορες ιστορίες (υπάρχει μάλιστα και μια τολμηρότατη σκηνή με ένα ζευγάρι γκέι ) κάτι που τακτικά παρατηρούμε στο σύγχρονο σινεμά. Τελικά όλες οι ψηφίδες μπαίνουν στη θέση τους και «δημιουργούν» την ίδια την ταινία που παρακολουθήσαμε. Φιλόδοξο σχέδιο , εν μέρει πραγματώνεται , και θα έχει καλή καριέρα σε ξένα φεστιβάλ.
Με το « Ελεύθερο θέμα» ,την τέταρτη κατά σειρά ταινία της μυθοπλασίας, η πάντα οραματική και φιλόδοξη Στέλλα Θεοδωράκη, πλησιάζει στο υψηλό επίπεδο. Βέβαια, έτσι ή αλλιώς, θα συζητηθεί η υπερβολική διάρκειά της (2 ½ ώρες) που εκ των πραγμάτων κουράζει, αδικείται. Φαίνεται πως έτσι ,όπως «έχτισε» το σενάριο, δύσκολα θα μπορούσε να κάνει κάτι μικρότερο.
Η πρωταγωνίστρια, μια καθηγήτρια στη σχολή τέχνης , βάζει ένα ελεύθερο θέμα στους μαθητές της και έτσι προκύπτουν οι πιο απίθανες και περιπλεγμένες ιστορίες. ΄Ενας μαθητής της αποφασίζει να κάνει την ίδια την καθηγήτρια το θέμα του.
Σύνθετο φίλμ ,που πέρα από την εγγραφή σύγχρονων προβληματισμών και ισχυρών διλημμάτων , καταθέτει και θεωρητικά σχόλια. Η σχέση τέχνης και ζωής, αναπαράστασης και πραγματικότητας ,κινηματογράφου και αλήθειας ,εξετάζονται και αντιπαρατίθενται. Είναι φανερό πως το σινεμά των Ζαν Λυκ Γκοντάρ και Ζάκ Ριβέτ δηλώνει «παρών», όπως και η δοκιμιακή διερεύνηση της δημιουργίας.
Η κινηματογράφηση είναι υψηλού επιπέδου, πειστική ,με πολύ καλό μοντάζ ,σωστή φωτογραφία και λειτουργικά ντεκόρ. Η Θεοδώρα Τζήμου είναι φανταστική στον βασικό ρόλο, απόλυτα πειστική ,καθαρά κινηματογραφική και αισθησιακή. Γύρω της κινούνται διάφορες ιστορίες (υπάρχει μάλιστα και μια τολμηρότατη σκηνή με ένα ζευγάρι γκέι ) κάτι που τακτικά παρατηρούμε στο σύγχρονο σινεμά. Τελικά όλες οι ψηφίδες μπαίνουν στη θέση τους και «δημιουργούν» την ίδια την ταινία που παρακολουθήσαμε. Φιλόδοξο σχέδιο , εν μέρει πραγματώνεται , και θα έχει καλή καριέρα σε ξένα φεστιβάλ.
ΣΧΟΛΙΑ