Μονόλογοι
Θεσσαλονίκη: ο καβγάς με τον Αγγελούδη στο δ.σ. της ΔΕΘ, οι μεμψίμοιροι και τα “νεκρά” εργοτάξια. Γράφει ο Σαλονικιός
10/04/2024 11:25
Εκτός από τις δυσμενείς εξελίξεις όσον αφορά το έργο του Flyover με την προσωρινή αναστολή των εργασιών έπειτα από αποφάσεις του Ε' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, η τοπική επικαιρότητα έχει και ΔΕΘ. Και όταν λέμε ΔΕΘ, εννοούμε φυσικά το περίφημο σχέδιο ανάπλασης. Πληροφορούμαι ότι το ζήτημα προέκυψε από του πουθενά κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΘ-HELEXPO. Λέω “από το πουθενά” καθώς δεν υπήρχε τέτοιο θέμα στην ημερήσια διάταξη. Προέκυψε όμως, έπειτα από μία παντελώς άστοχη παρέμβαση του Βούλη Γεδεών, ο οποίος μετέχει στο δ.σ. ως εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εξαγωγέων.
Όπως μαθαίνω, ο Βούλης άφησε αιχμές κατά του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη λέγοντας ότι “έρχονται τώρα κάποιοι και προσπαθούν να αλλάξουν το σχέδιο της ανάπλασης το οποίο είναι πάρα πολύ καλό και θα βοηθήσει τη ΔΕΘ και την πόλη”. Η αναφορά του αυτή ερέθισε, όπως μου λένε, τον δήμαρχο, που συμμετέχει στο δ.σ., ο οποίος του απάντησε ότι “αυτοί οι κάποιοι είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι ζητούν να γίνουν αλλαγές για να εξασφαλιστεί περισσότερο πράσινο για την πόλη”. Είπε επίσης ότι ο δήμος έχει καταθέσει τις θέσεις του και περιμένει να δει εάν αυτές θα γίνουν δεκτές από την Πολιτεία. “Έως ότου έχουμε απάντηση δεν πρόκειται να φέρω το θέμα προς συζήτηση ούτε στη δημοτική μου ομάδα, ούτε στο δημοτικό συμβούλιο”. Νομίζω ότι ορισμένοι δυσκολεύονται ακόμη να χωνέψουν το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών.
Το θέμα της ανάπλασης ετέθη νωρίτερα στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου για τις εκθέσεις Freskon και Logistics % Transports Thessaloniki Expo οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από τις 11 έως τις 13 Απριλίου. Ερωτηθείς σχετικά, ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας είπε πως οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν και θα ανακοινωθούν εντός του Απριλίου. Θα αφορούν τόσο το τελικό σχέδιο της ανάπλασης, όσο βεβαίως και το χρηματοδοτικό μοντέλο, δηλαδή πόσα θα βάλει το κράτος και πόσα ο ιδιώτης μιας και η κυβέρνηση, αλλά και η διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO επιμένουν το έργο να γίνει με ΣΔΙΤ.
Ο Τζήκας, αφού είπε ότι η ανάπλαση εξασφαλίζει περίπου 110 στρέμματα χώρους πρασίνου απηύθυνε έκκληση «να σταματήσουμε να μεμψιμοιρούμε» ώστε να αποκτήσει η πόλη νέο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο που θα αλλάξει την πόλη θα την κάνει πιο ελκυστική». Μα οι ενστάσεις επί του σχεδίου ανάπλασης δεν αφορούν το εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο. Αφορούν όλα τα υπόλοιπα που θα χτιστούν γύρω από αυτό, δηλαδή το ξενοδοχείο, το εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο προκειμένου να μπει στο παιχνίδι και ο ιδιώτης.
Αργία τις Κυριακές
Και μιας και αναφερόμαστε σε έργα και αναπλάσεις δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο τα εργοτάξια σε σημαντικά έργα τα οποία προκαλούν μάλιστα μεγάλη ταλαιπωρία στους πολίτες, παραμένουν “νεκρά” τις Κυριακές. Για παράδειγμα, στο εργοτάξιο που έχει στηθεί από τον περασμένο Ιανουάριο στη γέφυρα του Αξιού, στον κλάδο προς Θεσσαλονίκη, και το οποίο ευθύνεται για τις τεράστιες ουρές των αυτοκινήτων κατά την είσοδο αλλά και έξοδο της πόλης. Το ίδιο ισχύει και για τα έργα που γίνονται τις τελευταίες ημέρες στο οδόστρωμα της Εγνατίας οδού, από τη Βενιζέλου ως την Ίωνος Δραγούμη, πλησίον του σταθμού Βενιζέλου του μετρό.
Το ίδιο, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, ισχύει βεβαίως και για το Flyover, ασχέτως της προσωρινής διακοπής των εργασιών. Δεδομένης της ταλαιπωρίας που υφίστανται καθημερινά χιλιάδες Θεσσαλονικείς θα περίμενε κανείς να γίνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν ώστε να συντμηθεί όσο περισσότερο γίνεται το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου. Επ' αυτού έχουν ακουστεί διάφορες προτάσεις, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα οι εργασίες να εξελίσσονται καθ' όλο το 24ωρο. Αντ' αυτού, όμως, βλέπουμε ότι τα εργοτάξια δεν δουλεύουν ούτε καν δύο βάρδιες, ενώ τις Κυριακές... αργούν.
Στο forum το οποίο είχε διοργανώσει τον περασμένο Ιανουάριο η “Μακεδονία της Κυριακής” και το makthes.gr, στην ενότητα για τις υποδομές και τις μεταφορές είχε ερωτηθεί ο πρόεδρος του ΔΣ της εταιρίας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και αντιπρόεδρος του ομίλου Μυτιληναίος, Ευάγγελος Χρυσάφης εάν προτίθεται η ανάδοχος κοινοπραξία να λειτουργεί τα εργοτάξια ακόμη και σε τρεις βάρδιες. Η απάντησή του ήταν ότι αυτά τα θέματα τα ρυθμίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. “Εγώ μπορώ να σας υποσχεθώ πως ό,τι μας υποδείξουν να κάνουμε προκειμένου να επισπεύσουμε την ολοκλήρωση του έργου, θα το κάνουμε, ασχέτως δαπάνης”. Το μπαλάκι, λοιπόν, είναι στο γήπεδο του υπουργείου το οποίο, μόλις τελειώσει η δικαστική εκκρεμότητα, και εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα, θα πρέπει να βρει τρόπους ώστε οι εργασίες να εκτελούνται, ει δυνατόν σε 24ωρη βάση.