Μονόλογοι
Θεσσαλονίκη: Πως οι αποκλεισμένοι έκριναν το νικητή στο ΕΕΘ και οι τελευταίες εκκρεμότητες στο μετρό. Γράφει ο Σαλονικιός
28/11/2024 11:50
Εκλογές θρίλερ ήταν τελικά αυτές στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα βγήκε γύρω στις 4 τα ξημερώματα της Τρίτης καθώς σε όλη τη διάρκεια της καταμέτρησης οι δύο συνδυασμοί βάδιζαν χέρι χέρι. Το νήμα έκοψε εν τέλει ο συνδυασμός Νέο Επιμελητήριο με επικεφαλής τον Κυριάκο Μερελή ο οποίος είναι και ο νέος πρόεδρος του ΕΕΘ. Έλαβε 1.865 ψήφους (50,53%) και 27 έδρες, ενώ οι Ισχυροί Επαγγελματίες του Θάνου Κουλουτμπάνη πήραν 80 ψήφους λιγότερους, 1785 (48,36%) και 24 έδρες. Στην κάλπη των Υπηρεσιών ο Κουλουτμπάνης είχε ελαφρύ προβάδισμα 45 ψήφων, αλλά σε αυτήν των επαγγελματιών επικράτησε ο Μερελής με 125 ψήφους.
Οι φετινές εκλογές του ΕΕΘ, εκτός από αμφίρροπες ήταν οι πιο επεισοδιακές αφού δύο από τους τέσσερις συνδυασμούς αποκλείστηκαν. Ωστόσο, τελικά οι αποκλεισμένοι ήταν εκείνοι που έκριναν το τελικό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με πηγή μου, η οποία γνωρίζει άριστα όλα όσα εκτυλίχθηκαν στο πλούσιο παρασκήνιο, όσα μέλη του ΕΕΘ, ψηφοφόροι των δύο αποκλεισμένων συνδυασμών προσήλθαν στην κάλπη, ανάμεσά τους και προβεβλημένα στελέχη και υποψήφιοι με τους εκτός μάχης συνδυασμούς, έριξαν δαγκωτό Μερελή.
Όπως, μάλιστα, μου εξήγησε η ίδια πηγή, ο αριθμός αυτός εκτιμάται γύρω στα 250 με 300 άτομα. Άλλη πηγή μου υποστηρίζει ότι το αποτέλεσμα κρίθηκε τη Δευτέρα, την τελευταία ημέρα δηλαδή των τριήμερων εκλογών καθώς υπήρξε κινητοποίηση των αποκλεισμένων για να πάνε να ψηφίσουν.
Θυμίζω ότι εκτός εκλογών έμειναν οι συνδυασμοί “Αλληλεγγύη Επαγγελματιών-Δύναμη Αλλαγής” με επικεφαλής τον Θεόδωρο Πανταλέων και «Σύγχρονο Επιμελητήριο» με επικεφαλής τον Κλεόβουλο Θεοτόκη, καθώς σύμφωνα με την απόφαση της εκλογικής επιτροπής «δεν πληρούσαν τις τασσόμενες εκ του νόμου προϋποθέσεις».
Οι κομμένοι θεώρησαν ως πολιτικά υπεύθυνους για τον αποκλεισμό τους, στελέχη που βρίσκονται κοντά ή και εντός του γκουβέρνου εξ ου και προτίμησαν τον “πράσινο” Μερελή καθώς στο πλευρό του Κουλουτμπάνη βρέθηκαν διάφοροι υπουργοί και βουλευτές, άλλοι παρασκηνιακά (Άδωνις Γεωργιάδης), άλλοι φανερά όπως οι Κώστας Γκιουλέκας, Σταύρος Καλαφάτης, Στράτος Σιμόπουλος, Θεόδωρος Καράογλου.
Αντιθέτως, άλλοι γαλάζιοι βουλευτές έμειναν μακριά από τις εκλογές, ενώ υπήρξαν και δύο, ο Φάνης Παππάς και ο Διαμαντής Γκολιδάκης οι οποίοι διαφώνησαν ανοιχτά με τον αποκλεισμό των δύο συνδυασμών, μεταφέροντας μάλιστα τη διαφωνία τους στα κεντρικά της Νέας Δημοκρατίας. Την ίδια στάση τήρησε και η πλειονότητα των τοπικών στελεχών του κυβερνώντος κόμματος που είχαν ταχθεί άλλωστε υπέρ του Κλεόβουλου.
Τώρα, την ώρα που ο Κυριάκος δικαίως δηλώνει ικανοποιημένος, διότι, κατάφερε να εκπορθήσει ένα “γαλάζιο” κάστρο, ξεκινώντας μάλιστα ως αουτσάιντερ, οι αποκλεισμένοι ετοιμάζονται να καταθέσουν αγωγές στα διοικητικά δικαστήρια. Αυτό θα γίνει μάλιστα, πιθανότατα μέσα στην εβδομάδα. Θα ζητούν ακύρωση των εκλογών και επαναπροκήρυξή τους κάποια στιγμή μέσα στο 2025. Για την ιστορία να πούμε ότι στις κάλπες προσήλθαν 3.691 ψηφοφόροι, έναντι 4.270 που είχαν ψηφίσει το 2017. Συμμετοχή απογοητευτική για ένα Επιμελητήριο το οποίο έχει περισσότερα από 50.000 εγγεγραμμένα μέλη.
Στο παρά πέντε
Στην Ελλάδα είμαστε όλοι της τελευταίας στιγμής, ακόμη κι όταν έχουμε μπροστά μας δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια. Σωστά καταλάβατε, στο μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρομαι το οποίο εγκαινιάζεται το προσεχές Σάββατο, αλλά ως και την τελευταία στιγμή οι αρμόδιοι τρέχουν να κλείσουν εκκρεμότητες. Έτσι, μετά το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο τελικά δεν το πρόκαμαν, μιας και τα δεκαοκτώ χρόνια αποδείχθηκαν λίγα, μετά και το λογότυπο που έσκασε μύτη στο παρά πέντε, χθες το βράδυ ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που ρυθμίζει νομικής φύσεως θέματα ενόψει της 30ης Νοεμβρίου. Με το πρώτο άρθρο της διευρύνονται οι αρμοδιότητες του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ο οποίος θα εποπτεύει το σύνολο των δημοσίων συγκοινωνιών, και μεταξύ άλλων, θα είναι αυτός που θα εισπράττει και θα διανέμει στους παρόχους (Μετρό, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ) τα έσοδα από τα εισιτήρια.
Με το δε δεύτερο άρθρο παρατείνεται για έναν ακόμη χρόνο το σημερινό καθεστώς της εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ το οποίο, θυμίζω, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2019. Ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας είχε πει προ μηνών, ότι το φθινόπωρο θα είχε ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τον νέο ΟΑΣΘ, τις βασικές αρχές του οποίου τις είχε μάλιστα παρουσιάσει και στο υπουργικό συμβούλιο. Φαίνεται, όμως, ότι οι φούριες με το μετρό, πάνε το θέμα πιο πίσω, για άλλη μια φορά.
Τέλος, με το τρίτο άρθρο της τροπολογίας θεσπίστηκε νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση, τόσο της υποδομής, όσο και της λειτουργίας του μετρό.