ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Τι απαντά ο Ανδρεαδάκης

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ ανταποκρίθηκε σε αίτημα για συνάντηση με συγκεντρωμένους έξω από το Ολύμπιον, οι οποίοι βρίσκονταν εκεί για να διαμαρυρηθούν για τις αυξημένες τιμές των εισιτηρίων

 05/11/2023 15:00

64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Τι απαντά ο Ανδρεαδάκης
Φωτ. Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης στην Τελετή Έναρξης του 64ου ΦΚΘ/Eurokinissi

Ελένη Θεοδωρίδου

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Ολύμπιον πραγματοποίησαν το απόγευμα του Σαββάτου (4/11) κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και σινεφίλ για τις αυξημένες τιμές των εισιτηρίων στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρουν, με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων για τις προβολές, το Φεστιβάλ δεν είναι προσβάσιμο πλέον στο ευρύ κοινό. Ζητούν την επιστροφή της κάρτας μέλους cineΚάρταF, η οποία καταργήθηκε ενόψει κορονοϊού το 2020, και προσέφερε στους κατόχους της μεγάλα προνόμια όπως πολύ χαμηλες τιμές εισιτηρίων και διάφορες εκπτώσεις.

Ενδεικτικά, οι τιμές της CineκαρταςF το 2017

Σήμερα η τιμή εισιτηρίου ανά προβολή είναι στα 7 ευρώ, δηλαδή υπάρχει αύξηση ενός ευρώ σε σχέση με πέρσι, ενώ παραμένει η προβλέψη για μηδενικό εισιτήριο σε φοιτητές, ανέργους, πολύτεκνους, άνω των 65 και Αμεα για τις προβολές μέχρι τις 15:30 ενώ οι φοιτητές της Σχολής Κινηματογράφου του ΑΠΘ έχουν δωρεάν είσοδο δε όλες τις εκδηλώσεις όλο το χρόνο. Υπάρχει επιπλέον ένα κουπόνι δέκα προβολών στα 50€ το οποίο μέχρι το 2022 κόστιζε 40€. Άλλες αυξήσεις που έγιναν είναι στις μαθητικές προβολές οι οποίες από δωρεάν, πλέον έχουν είσοδο τρία ευρώ καθώς και οι διαπιστεύσεις που απέκτησαν περιβαλλοντικό τέλος ύψους 10€. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εδώ.

Άνθρωποι που συγκεντρώθηκαν στο σημείο, εξηγούν στο makthes.gr τους λόγους που αντιδρούνενώ τη δική του απάντηση έδωσε και ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ, ο οποίος, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του κόσμου, παρευρέθηκε στη σύναντηση.

Όπως σημειώνουν οι διαμαρτυρόμενοι, το Φεστιβάλ είναι μια γιορτή της πόλης και του κινηματογράφου και οφείλει να είναι προσβάσιμο σε όλους. Η, έστω μικρή, αύξηση των τιμών και η κατάργηση της σινεκάρτας επηρεάζουν κυρίως τους «φανατικούς» του θεσμού, πολλοί από τους οποίους συνήθιζαν να βλέπουν από 20 μέχρι και 50 ταινίες ανα διοργάνωση (Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ). Όλοι τους θα παρεβρεθούν σε πολύ λιγότερες προβολές φέτος καθώς οι 40 ταινίες πλέον κοστίζουν γύρω στα 200 ευρώ.

Ο Κωνσταντίνος Τερζόπουλος, παρακολουθεί «πιστά» τα δύο κινηματογραφικά Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης από το 1998. «Συνήθιζα να βλέπω 40-50 ταινίες στην κάθε διοργάνωση» αναφέρει ο ίδιος στο makthes.gr.
 «Φέτος θα δω δέκα ταινίες πριν τις 15:30 και άλλες δέκα με το κουπόνι». Προσθέτει πως «το νόημα του Φεστιβάλ είναι να μπορεί κανείς να δει πολλές ταινίες. Έχει αφιερώματα, νέες ταινίες και γενικά πλούσιο υλικό σε σύντομο χρονικό διάστημα και καλά κάνει, γιατί αυτό είναι η γιορτή του κινηματογράφου. Σκοπός άλλωστε είναι ο κόσμος να απολαύσει συστήματικα την έβδομη τέχνη. Αν είναι να μπορώ να δω μια ταινία την εβδομάδα δε χρειάζομαι το Φεστιβάλ».

Από την πλευρά του ο Κύρκος Αικατερινάρης, ο οποίος επισκέπτεται το Φεστιβάλ από το 2008 και συστηματικότερα την τελευταία δεκαετία, σημειώνει ότι έβλεπε γύρω στις 20 ταινίες σε κάθε διοργάνωση.
«Φέτος δε ξέρω πόσες θα δω. Με έχει αποθαρρύνει η αύξηση των τιμών όπως και πολλούς άλλους. Δεν ξέρω καν άμα θα πάρω το κουπόνι αν και μάλλον θα το κάνω» αναφέρει.
«Το Φεστιβάλ είναι η επαφή των σινεφίλ της βόρειας Ελλάδας με μια μορφή τέχνης που πρέπει να είναι ανοιχτή. Ο κόσμος πρέπει να ενθαρρύνεται να επισκεφθεί τέτοιες μεγάλες και διεθνείς οργανώσεις. Ιδιαίτερα στις εποχές που ζούμε, θεωρώ ότι τέτοιες πολιτικές δε διευκολύνουν το κοινό αλλά αντιθέτως, το διώχνουν» καταλήγει.

Τέλος, ο Νίκος Νικήσιανης, ο οποίος επισκέπτεται το Φεστιβάλ ανελλειπώς από το 2001, τονίζει πως «όσο υπήρχε η σινεκάρτα υπήρχε και η αίσθηση κοινότητας στο Φεστιβάλ. Ήμασταν εκεί όλη μέρα». Ο ίδιος έβλεπε πάνω από 20 ταινίες τη φορά ενώ φέτος θα δει 10 με 12. «Το Φεστιβάλ πρέπει να είναι προσβάσιμο ώστε να μπορεί να έχει οργανική σχέση με τους κατοίκους της πόλης και όχι να είναι ξένο σώμα. Πρέπει να είναι ανοιχτό και να μην αποκλείει κόσμο με αυτόν τον τρόπο. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι καταργήθηκε η σινεκάρτα ενώ και το κουπόνι αυξήθηκε κατά 25% σε σχέση με πέρσι. Το ΦΚΘ είναι ένα πολιτιστικό προϊόν και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται, δε μπορεί να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς. Μάλιστα, το επιπλέον ποσό που κερδίζει εντέλει η διοργάνωση από αυτό, είναι μικρό συγκριτικά με τον κόσμο που αποκλείει».

img-20231104-193201.jpg


Ορέστης Ανδρεαδάκης: «Το Φεστιβάλ δεν είναι μόνο οι ταινίες του»

Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, βρέθηκε στο σημείο και ρωτήθηκε τόσο για τις αυξήσεις στις τιμές όσο και για την σινεκάρτα.

Ο ίδιος αρχικά αναφέρθηκε στο κουπόνι τονίζοντας ότι «με αυτό οι ταινίες κοστίζουν μόνο πέντε ευρώ ανά προβολή και νομίζω είναι λογική τιμή» ενώ όταν ρωτήθηκε για την αύξηση της τιμής του κουπονιού σε σχέση με το 2022, σημειώσε πως «πέρσι τα πάντα ήταν πιο φθηνά».

Σε ο,τι αφορά συγκεκριμένα στην σινεκάρτα, ο κ. Ανδρεαδάκης είπε με αυτήν ότι υπήρχε «φίρα» 30% γιατί «δεδομένου ότι ήταν τόσο φθήνα, πολύς κόσμος έβγαζε εισιτήρια για διάφορες προβολές και έπειτα πολλοί δεν εμφανίζονταν με αποτέλεσμα να μένουν άδεις θέσεις και να πηγαίνουν χαμένες».
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ σημείωσε επίσης ότι η επαναφορά της σινεκάρτας έχει πολλά διαδικαστικά προβλήματα αλλά, όπως είπε αυτολεξεί, «Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Θα το ξανασκεφτούμε».

Δήλωσε επίσης πως «το Φεστιβάλ δεν είναι μόνο οι ταινίες του» καθώς υπάρχουν πολλές παράλληλες δωρεάν εκδηλώσεις και δραστηριότητες όπως workshops, masterclasses, εκθέσεις και άλλα.

Ο κ. Ανδρεαδάκης στάθηκε ιδιαίτερα στον θεσμό της Αγοράς που, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, αποτελεί το 55% της διοργάνωσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Τόνισε επίσης πως ο όρος παραπεμπει στην αρχαιοελληνική του έννοια δηλαδή τη συζήτηση, την ανταλλαγή ιδεών και τη συνεργασία και όχι στον εμπορική.

«Στην Αγορά οι δημιουργοί φέρνουν σενάρια, ταινίες, ιδέες για βελτίωση, επεξεργασία, ολοκλήρωση και εντέλει προώθηση του υλικού τους σε συνεργασία με κορυφαίους επαγγελματίες του είδους. Αυτό είναι δύσκολο και το κόστος για όλα αυτά είναι τεράστιο. Και όλα αυτά προσφέρονται δωρεάν για το κοινό και τους δημιουργούς ενώ, σημειωτέον, υπάρχουν και προβολές με μηδενικό εισιτήριο. Αυτό δε συμβαίνει σε κανένα άλλο φεστιβάλ Κινηματογράφου του κόσμου» κατέληξε ο κ. Ανδρεαδάκης.

Το 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διεξάγεται από τις 2 ως τις 12 Νοεμβρίου 2023. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Ολύμπιον πραγματοποίησαν το απόγευμα του Σαββάτου (4/11) κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και σινεφίλ για τις αυξημένες τιμές των εισιτηρίων στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρουν, με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων για τις προβολές, το Φεστιβάλ δεν είναι προσβάσιμο πλέον στο ευρύ κοινό. Ζητούν την επιστροφή της κάρτας μέλους cineΚάρταF, η οποία καταργήθηκε ενόψει κορονοϊού το 2020, και προσέφερε στους κατόχους της μεγάλα προνόμια όπως πολύ χαμηλες τιμές εισιτηρίων και διάφορες εκπτώσεις.

Ενδεικτικά, οι τιμές της CineκαρταςF το 2017

Σήμερα η τιμή εισιτηρίου ανά προβολή είναι στα 7 ευρώ, δηλαδή υπάρχει αύξηση ενός ευρώ σε σχέση με πέρσι, ενώ παραμένει η προβλέψη για μηδενικό εισιτήριο σε φοιτητές, ανέργους, πολύτεκνους, άνω των 65 και Αμεα για τις προβολές μέχρι τις 15:30 ενώ οι φοιτητές της Σχολής Κινηματογράφου του ΑΠΘ έχουν δωρεάν είσοδο δε όλες τις εκδηλώσεις όλο το χρόνο. Υπάρχει επιπλέον ένα κουπόνι δέκα προβολών στα 50€ το οποίο μέχρι το 2022 κόστιζε 40€. Άλλες αυξήσεις που έγιναν είναι στις μαθητικές προβολές οι οποίες από δωρεάν, πλέον έχουν είσοδο τρία ευρώ καθώς και οι διαπιστεύσεις που απέκτησαν περιβαλλοντικό τέλος ύψους 10€. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εδώ.

Άνθρωποι που συγκεντρώθηκαν στο σημείο, εξηγούν στο makthes.gr τους λόγους που αντιδρούνενώ τη δική του απάντηση έδωσε και ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ, ο οποίος, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του κόσμου, παρευρέθηκε στη σύναντηση.

Όπως σημειώνουν οι διαμαρτυρόμενοι, το Φεστιβάλ είναι μια γιορτή της πόλης και του κινηματογράφου και οφείλει να είναι προσβάσιμο σε όλους. Η, έστω μικρή, αύξηση των τιμών και η κατάργηση της σινεκάρτας επηρεάζουν κυρίως τους «φανατικούς» του θεσμού, πολλοί από τους οποίους συνήθιζαν να βλέπουν από 20 μέχρι και 50 ταινίες ανα διοργάνωση (Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ). Όλοι τους θα παρεβρεθούν σε πολύ λιγότερες προβολές φέτος καθώς οι 40 ταινίες πλέον κοστίζουν γύρω στα 200 ευρώ.

Ο Κωνσταντίνος Τερζόπουλος, παρακολουθεί «πιστά» τα δύο κινηματογραφικά Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης από το 1998. «Συνήθιζα να βλέπω 40-50 ταινίες στην κάθε διοργάνωση» αναφέρει ο ίδιος στο makthes.gr.
 «Φέτος θα δω δέκα ταινίες πριν τις 15:30 και άλλες δέκα με το κουπόνι». Προσθέτει πως «το νόημα του Φεστιβάλ είναι να μπορεί κανείς να δει πολλές ταινίες. Έχει αφιερώματα, νέες ταινίες και γενικά πλούσιο υλικό σε σύντομο χρονικό διάστημα και καλά κάνει, γιατί αυτό είναι η γιορτή του κινηματογράφου. Σκοπός άλλωστε είναι ο κόσμος να απολαύσει συστήματικα την έβδομη τέχνη. Αν είναι να μπορώ να δω μια ταινία την εβδομάδα δε χρειάζομαι το Φεστιβάλ».

Από την πλευρά του ο Κύρκος Αικατερινάρης, ο οποίος επισκέπτεται το Φεστιβάλ από το 2008 και συστηματικότερα την τελευταία δεκαετία, σημειώνει ότι έβλεπε γύρω στις 20 ταινίες σε κάθε διοργάνωση.
«Φέτος δε ξέρω πόσες θα δω. Με έχει αποθαρρύνει η αύξηση των τιμών όπως και πολλούς άλλους. Δεν ξέρω καν άμα θα πάρω το κουπόνι αν και μάλλον θα το κάνω» αναφέρει.
«Το Φεστιβάλ είναι η επαφή των σινεφίλ της βόρειας Ελλάδας με μια μορφή τέχνης που πρέπει να είναι ανοιχτή. Ο κόσμος πρέπει να ενθαρρύνεται να επισκεφθεί τέτοιες μεγάλες και διεθνείς οργανώσεις. Ιδιαίτερα στις εποχές που ζούμε, θεωρώ ότι τέτοιες πολιτικές δε διευκολύνουν το κοινό αλλά αντιθέτως, το διώχνουν» καταλήγει.

Τέλος, ο Νίκος Νικήσιανης, ο οποίος επισκέπτεται το Φεστιβάλ ανελλειπώς από το 2001, τονίζει πως «όσο υπήρχε η σινεκάρτα υπήρχε και η αίσθηση κοινότητας στο Φεστιβάλ. Ήμασταν εκεί όλη μέρα». Ο ίδιος έβλεπε πάνω από 20 ταινίες τη φορά ενώ φέτος θα δει 10 με 12. «Το Φεστιβάλ πρέπει να είναι προσβάσιμο ώστε να μπορεί να έχει οργανική σχέση με τους κατοίκους της πόλης και όχι να είναι ξένο σώμα. Πρέπει να είναι ανοιχτό και να μην αποκλείει κόσμο με αυτόν τον τρόπο. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι καταργήθηκε η σινεκάρτα ενώ και το κουπόνι αυξήθηκε κατά 25% σε σχέση με πέρσι. Το ΦΚΘ είναι ένα πολιτιστικό προϊόν και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται, δε μπορεί να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς. Μάλιστα, το επιπλέον ποσό που κερδίζει εντέλει η διοργάνωση από αυτό, είναι μικρό συγκριτικά με τον κόσμο που αποκλείει».

img-20231104-193201.jpg


Ορέστης Ανδρεαδάκης: «Το Φεστιβάλ δεν είναι μόνο οι ταινίες του»

Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, βρέθηκε στο σημείο και ρωτήθηκε τόσο για τις αυξήσεις στις τιμές όσο και για την σινεκάρτα.

Ο ίδιος αρχικά αναφέρθηκε στο κουπόνι τονίζοντας ότι «με αυτό οι ταινίες κοστίζουν μόνο πέντε ευρώ ανά προβολή και νομίζω είναι λογική τιμή» ενώ όταν ρωτήθηκε για την αύξηση της τιμής του κουπονιού σε σχέση με το 2022, σημειώσε πως «πέρσι τα πάντα ήταν πιο φθηνά».

Σε ο,τι αφορά συγκεκριμένα στην σινεκάρτα, ο κ. Ανδρεαδάκης είπε με αυτήν ότι υπήρχε «φίρα» 30% γιατί «δεδομένου ότι ήταν τόσο φθήνα, πολύς κόσμος έβγαζε εισιτήρια για διάφορες προβολές και έπειτα πολλοί δεν εμφανίζονταν με αποτέλεσμα να μένουν άδεις θέσεις και να πηγαίνουν χαμένες».
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ σημείωσε επίσης ότι η επαναφορά της σινεκάρτας έχει πολλά διαδικαστικά προβλήματα αλλά, όπως είπε αυτολεξεί, «Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Θα το ξανασκεφτούμε».

Δήλωσε επίσης πως «το Φεστιβάλ δεν είναι μόνο οι ταινίες του» καθώς υπάρχουν πολλές παράλληλες δωρεάν εκδηλώσεις και δραστηριότητες όπως workshops, masterclasses, εκθέσεις και άλλα.

Ο κ. Ανδρεαδάκης στάθηκε ιδιαίτερα στον θεσμό της Αγοράς που, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, αποτελεί το 55% της διοργάνωσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Τόνισε επίσης πως ο όρος παραπεμπει στην αρχαιοελληνική του έννοια δηλαδή τη συζήτηση, την ανταλλαγή ιδεών και τη συνεργασία και όχι στον εμπορική.

«Στην Αγορά οι δημιουργοί φέρνουν σενάρια, ταινίες, ιδέες για βελτίωση, επεξεργασία, ολοκλήρωση και εντέλει προώθηση του υλικού τους σε συνεργασία με κορυφαίους επαγγελματίες του είδους. Αυτό είναι δύσκολο και το κόστος για όλα αυτά είναι τεράστιο. Και όλα αυτά προσφέρονται δωρεάν για το κοινό και τους δημιουργούς ενώ, σημειωτέον, υπάρχουν και προβολές με μηδενικό εισιτήριο. Αυτό δε συμβαίνει σε κανένα άλλο φεστιβάλ Κινηματογράφου του κόσμου» κατέληξε ο κ. Ανδρεαδάκης.

Το 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διεξάγεται από τις 2 ως τις 12 Νοεμβρίου 2023. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία