ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ξεσκονίζει τα social media ψάχνοντας φοροφυγάδες σε Instagram και Τik Tok - Στο στόχαστρο οι influencers

Στην επιφάνεια το παράνομο ηλεκτρονικό εμπόριο με «κράχτες» μοντέλα και πρόσωπα επιρροής - Στόχος ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά

 22/06/2023 08:20

ΑΑΔΕ: Ξεσκονίζει τα social media ψάχνοντας φοροφυγάδες σε Instagram και Τik Tok - Στο στόχαστρο οι influencers
Φωτ. αρχείου

Σε... «Ελντοράντο» μπορεί να εξελιχθεί για το ταμείο της εφορίας ο χώρος των κοινωνικών δικτύων (social media), όπως δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα των συνδυαστικών διασταυρώσεων που «έτρεξε» η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου.

Μετά τον εντοπισμό γνωστού μοντέλου και influencer που απέκρυψε τζίρο εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ η ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ ερευνά εκατοντάδες τέτοιες υποθέσεις φοροδιαφυγής μέσω Facebook, Instagram, Twitter, Tik Tok και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Με την ελεγκτική πρακτική που ακολουθήθηκε εντοπίσθηκαν όλοι οι λογαριασμοί που διατηρεί η influencer (πρόσωπο επιρροής) στα κοινωνικά δίκτυα και αφού έκαναν έρευνα στο «προφίλ» της (στην προσωπική της σελίδα) διαπίστωσαν ότι εκτός από τους εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους (followers) κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου με ρούχα και αξεσουάρ τα οποία μέσω των λογαριασμών της στα social media τα διαφημίζει και τα πουλάει διαδικτυακά.

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ειδικό αλγόριθμο οι ελεγκτές βρήκαν τα εισοδήματα που δηλώνει στην εφορία τα τελευταία δυο χρόνια και τον τζίρο του e-shop. Από τη διασταύρωση των στοιχείων προέκυψε ότι η influencer που είναι και μέτοχος του e-shop είχε εμφανίσει χαμηλά εισοδήματα στις φορολογικές δηλώσεις.

Το επόμενο βήμα ήταν να ελεγχθούν οι παραδόσεις των προϊόντων που έγιναν μέσω των εταιρειών κούριερ στους πελάτες από το e-shop και οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ από τις εταιρείες μεταφορών έδειξαν ότι οι παραδόσεις αγαθών ήταν πολύ περισσότερες από το τζίρο που εμφάνιζε το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Για τα δυο έτη που διενεργήθηκε ο έλεγχος διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση αποδείξεων και παραστατικών. Η επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις στη φορολογία εισοδήματος και στον ΦΠΑ με το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων για τις δυο ελεγχόμενες χρήσεις να φθάνει στα 270.000 ευρώ, ενώ ο φορολογικός έλεγχος συνεχίζεται και σε επόμενες χρήσεις.

Όπως σημειώνουν στελέχη των ελεγκτικών αρχών, τα τελευταία χρόνια με την «άνθιση» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούνται νέες εστίες φοροδιαφυγής από επιτήδειους που ποντάρουν στην ιδιαιτερότητα και τη πολυπλοκότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου για να κρύψουν έσοδα και να γλυτώσουν το φόρο εισοδήματος ενθυλακώνοντας ταυτόχρονα το ΦΠΑ.

Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ «σαρώνουν» ήδη το Facebook, το Twitter, το Tik Tok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ψάχνοντας υποθέσεις παράνομου πλουτισμού.

    Στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά.

    Οι έλεγχοι έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις φορολογούμενων οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην εφορία.

      Συνήθως δεν δηλώνουν φυσική διεύθυνση στο site ή στο λογαριασμό τους στα social media παρά μόνο ένα τηλέφωνο και δέχονται μόνο ηλεκτρονικές παραγγελίες.

      Πηγή: ertnews.gr

      Σε... «Ελντοράντο» μπορεί να εξελιχθεί για το ταμείο της εφορίας ο χώρος των κοινωνικών δικτύων (social media), όπως δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα των συνδυαστικών διασταυρώσεων που «έτρεξε» η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου.

      Μετά τον εντοπισμό γνωστού μοντέλου και influencer που απέκρυψε τζίρο εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ η ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ ερευνά εκατοντάδες τέτοιες υποθέσεις φοροδιαφυγής μέσω Facebook, Instagram, Twitter, Tik Tok και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

      Με την ελεγκτική πρακτική που ακολουθήθηκε εντοπίσθηκαν όλοι οι λογαριασμοί που διατηρεί η influencer (πρόσωπο επιρροής) στα κοινωνικά δίκτυα και αφού έκαναν έρευνα στο «προφίλ» της (στην προσωπική της σελίδα) διαπίστωσαν ότι εκτός από τους εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους (followers) κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου με ρούχα και αξεσουάρ τα οποία μέσω των λογαριασμών της στα social media τα διαφημίζει και τα πουλάει διαδικτυακά.

      Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ειδικό αλγόριθμο οι ελεγκτές βρήκαν τα εισοδήματα που δηλώνει στην εφορία τα τελευταία δυο χρόνια και τον τζίρο του e-shop. Από τη διασταύρωση των στοιχείων προέκυψε ότι η influencer που είναι και μέτοχος του e-shop είχε εμφανίσει χαμηλά εισοδήματα στις φορολογικές δηλώσεις.

      Το επόμενο βήμα ήταν να ελεγχθούν οι παραδόσεις των προϊόντων που έγιναν μέσω των εταιρειών κούριερ στους πελάτες από το e-shop και οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ από τις εταιρείες μεταφορών έδειξαν ότι οι παραδόσεις αγαθών ήταν πολύ περισσότερες από το τζίρο που εμφάνιζε το ηλεκτρονικό κατάστημα.

      Για τα δυο έτη που διενεργήθηκε ο έλεγχος διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση αποδείξεων και παραστατικών. Η επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις στη φορολογία εισοδήματος και στον ΦΠΑ με το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων για τις δυο ελεγχόμενες χρήσεις να φθάνει στα 270.000 ευρώ, ενώ ο φορολογικός έλεγχος συνεχίζεται και σε επόμενες χρήσεις.

      Όπως σημειώνουν στελέχη των ελεγκτικών αρχών, τα τελευταία χρόνια με την «άνθιση» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούνται νέες εστίες φοροδιαφυγής από επιτήδειους που ποντάρουν στην ιδιαιτερότητα και τη πολυπλοκότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου για να κρύψουν έσοδα και να γλυτώσουν το φόρο εισοδήματος ενθυλακώνοντας ταυτόχρονα το ΦΠΑ.

      Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ «σαρώνουν» ήδη το Facebook, το Twitter, το Tik Tok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ψάχνοντας υποθέσεις παράνομου πλουτισμού.

        Στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά.

        Οι έλεγχοι έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις φορολογούμενων οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην εφορία.

          Συνήθως δεν δηλώνουν φυσική διεύθυνση στο site ή στο λογαριασμό τους στα social media παρά μόνο ένα τηλέφωνο και δέχονται μόνο ηλεκτρονικές παραγγελίες.

          Πηγή: ertnews.gr

          ΣΧΟΛΙΑ

          Επιλέξτε Κατηγορία