ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ποια είναι τα νέα όπλα κατά της φοροδιαφυγής - Τι προβλέπει το νέο στρατηγικό σχέδιο 2025 – 2029

Δημιουργία ατομικού φακέλου για κάθε φορολογούμενο, παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο, ειδοποιήσεις πριν τα πρόστιμα, αυτόματη επιβολή και είσπραξη φόρων

 02/10/2024 07:40

ΑΑΔΕ: Ποια είναι τα νέα όπλα κατά της φοροδιαφυγής - Τι προβλέπει το νέο στρατηγικό σχέδιο 2025 – 2029

Παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο με άμεση λήψη μέτρων, δημιουργία ατομικού φακέλου για κάθε φορολογούμενο , μαζικές διασταυρώσεις και αυτοματοποιημένους φορολογικούς ελέγχους για την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου προβλέπει το 5ετές σχέδιο της ΑΑΔΕ για την περίοδο 2025-2029.

Οι βασικοί άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για τα έτη 2025-2029 τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση με τον Διοικητή Γιώργο Πιτσιλή να καλεί τους εκπροσώπους των σημαντικότερων κλάδων της οικονομίας να συμμετάσχουν ενεργά στο διάλογο υποβάλλοντας προτάσεις και απόψεις έως τις 14 Οκτωβρίου 2024.

Ταυτόχρονα, ζητήθηκε από τους φορείς να αναδείξουν και ζητήματα βραχυπρόθεσμου (ετήσιου) σχεδιασμού της Αρχής, προκειμένου να ενσωματωθούν στο υπό διαμόρφωση ετήσιο Επιχειρησιακό Σχέδιο για το 2025.

Πέντε στρατηγικοί στόχοι

1ος: Διαμόρφωση πλαισίου για εύκολη συμμόρφωση που προβλέπει

-Εξατομικευμένη πληροφόρηση

-Αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων και ενημέρωση εντύπων και δηλώσεων

-Ιστοσελίδα και πληροφοριακό σύστημα με επικαιροποιημένη πληροφόρησης για το υφιστάμενο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο

-Προληπτικές δράσεις συμμόρφωσης με χρονικό περιθώριο συμμόρφωσης χωρίς επιβολή κυρώσεων

-Δράσεις υποστήριξης στους φορολογούμενους για ενημέρωση και κατανόηση του νομοθετικού πλαισίου

-Επιβράβευση συνεπών φορολογούμενων

-Πολυκαναλική επικοινωνία και εξυπηρέτηση

-Στοχευμένη πληροφόρηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων και επιτηδευματιών αναφορικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους

-Καταγραφή αναγκών φορολογούμενων και παροχή αντίστοιχης πληροφόρησης

-Μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των συναλλασσόμενων

-Ολοκληρωμένες ψηφιακές διαδικασίες εξυπηρέτησης

2ος: Διευκόλυνση πολιτών και επιχειρήσεων και προστασία του κοινωνικού συνόλου μέσω

- Ψηφιοποίησης τελωνειακών και φορολογικών διαδικασιών Επιτάχυνσης διαδικασιών τελωνισμού

- Επιτάχυνσης των επιστροφών

- Κινήτρων σε συνεπείς φορολογούμενους

- Εργαστηριακών ελέγχων και αναλύσεων,

- Ελέγχων νοθείας και αναλύσεων σε ενεργειακά προϊόντα, αλκοολούχα και τρόφιμα

- ελέγχων των υδάτων

3ος: Αξιοποίηση σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών και εφαρμογή σύγχρονης στρατηγικής είσπραξης οφειλών.

-Αξιοποίηση και χρήση του διαδικτύου και της σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισμό κινδύνων μη συμμόρφωσης και προσδιορισμό αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης

-Κεντρικός συντονισμός όλων των φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων

-Αναδιοργάνωση δομών και διαδικασιών ελέγχου

-Υλοποίηση μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων και αυτοματοποιημένων φορολογικών ελέγχων

-Έμφαση στον έλεγχο των συνόρων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και του παρεμπορίου

-Παρακολούθηση της διακίνησης των εμπορικών φορτίων στην επικράτεια

-Ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων εντοπισμού παραβατικών συμπεριφορών

-Διαστρωμάτωση και κλαδική ανάλυση φορολογούμενων και οφειλετών

-Παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο με άμεση λήψη μέτρων

-Δημιουργία προφίλ με όλα τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε φορολογούμενο

-Προσδιορισμό, καταλογισμό και είσπραξη του φόρου σε πραγματικό χρόνο μέσω της χρήσης ψηφιακών εφαρμογών (my Data, myProperty, διασύνδεση ταμειακών με POS)

-Ολοκλήρωση ψηφιακού μετασχηματισμού

-Εκσυγχρονισμός πληροφοριακών συστημάτων

-Αξιοποίηση των δεδομένων και της τεχνολογίας σε κάθε επίπεδο λειτουργίας σε πραγματικό χρόνο

-Εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε σύγχρονες δεξιότητες και χρήση νέων τεχνολογιών

4ος: Επίτευξη υψηλών επιπέδων απόδοσης των υπηρεσιών μέσω της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου δυναμικού με:

-Ενίσχυση εξωστρέφειας και συνεργασιών με ομοειδείς οργανισμούς για ανταλλαγή εμπειριών, καινοτομιών και βέλτιστων πρακτικών

-Ανίχνευση και πρόληψη επιχειρησιακών και οργανωτικών κινδύνων

-Μείωση διοικητικού κόστους μέσω εκσυγχρονισμών των δομών και ανασχεδιασμό των διαδικασιών

-Προώθηση τη διαφάνειας και της ακεραιότητας σε όλες τις λειτουργίες

-Καταπολέμηση κινδύνων διαφθοράς με ανασχεδιασμό των διαδικασιών του συστήματος εσωτερικού ελέγχου

5ος: Υιοθέτηση των αρχών του once only και του ενιαίου σημείου επαφής (Single Point of Contact (SPOC)) στην εξυπηρέτηση και τις λειτουργίες του Οργανισμού, ενίσχυση λογοδοσίας με δημοσιοποίηση στατιστικών και αποτελεσμάτων, ορθολογική και αποδοτική διαχείριση των πόρων και του πάγιου εξοπλισμού, μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στέγαση σε σύγχρονα βιοκλιματικά κτήρια.

Παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο με άμεση λήψη μέτρων, δημιουργία ατομικού φακέλου για κάθε φορολογούμενο , μαζικές διασταυρώσεις και αυτοματοποιημένους φορολογικούς ελέγχους για την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου προβλέπει το 5ετές σχέδιο της ΑΑΔΕ για την περίοδο 2025-2029.

Οι βασικοί άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για τα έτη 2025-2029 τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση με τον Διοικητή Γιώργο Πιτσιλή να καλεί τους εκπροσώπους των σημαντικότερων κλάδων της οικονομίας να συμμετάσχουν ενεργά στο διάλογο υποβάλλοντας προτάσεις και απόψεις έως τις 14 Οκτωβρίου 2024.

Ταυτόχρονα, ζητήθηκε από τους φορείς να αναδείξουν και ζητήματα βραχυπρόθεσμου (ετήσιου) σχεδιασμού της Αρχής, προκειμένου να ενσωματωθούν στο υπό διαμόρφωση ετήσιο Επιχειρησιακό Σχέδιο για το 2025.

Πέντε στρατηγικοί στόχοι

1ος: Διαμόρφωση πλαισίου για εύκολη συμμόρφωση που προβλέπει

-Εξατομικευμένη πληροφόρηση

-Αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων και ενημέρωση εντύπων και δηλώσεων

-Ιστοσελίδα και πληροφοριακό σύστημα με επικαιροποιημένη πληροφόρησης για το υφιστάμενο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο

-Προληπτικές δράσεις συμμόρφωσης με χρονικό περιθώριο συμμόρφωσης χωρίς επιβολή κυρώσεων

-Δράσεις υποστήριξης στους φορολογούμενους για ενημέρωση και κατανόηση του νομοθετικού πλαισίου

-Επιβράβευση συνεπών φορολογούμενων

-Πολυκαναλική επικοινωνία και εξυπηρέτηση

-Στοχευμένη πληροφόρηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων και επιτηδευματιών αναφορικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους

-Καταγραφή αναγκών φορολογούμενων και παροχή αντίστοιχης πληροφόρησης

-Μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των συναλλασσόμενων

-Ολοκληρωμένες ψηφιακές διαδικασίες εξυπηρέτησης

2ος: Διευκόλυνση πολιτών και επιχειρήσεων και προστασία του κοινωνικού συνόλου μέσω

- Ψηφιοποίησης τελωνειακών και φορολογικών διαδικασιών Επιτάχυνσης διαδικασιών τελωνισμού

- Επιτάχυνσης των επιστροφών

- Κινήτρων σε συνεπείς φορολογούμενους

- Εργαστηριακών ελέγχων και αναλύσεων,

- Ελέγχων νοθείας και αναλύσεων σε ενεργειακά προϊόντα, αλκοολούχα και τρόφιμα

- ελέγχων των υδάτων

3ος: Αξιοποίηση σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών και εφαρμογή σύγχρονης στρατηγικής είσπραξης οφειλών.

-Αξιοποίηση και χρήση του διαδικτύου και της σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισμό κινδύνων μη συμμόρφωσης και προσδιορισμό αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης

-Κεντρικός συντονισμός όλων των φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων

-Αναδιοργάνωση δομών και διαδικασιών ελέγχου

-Υλοποίηση μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων και αυτοματοποιημένων φορολογικών ελέγχων

-Έμφαση στον έλεγχο των συνόρων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και του παρεμπορίου

-Παρακολούθηση της διακίνησης των εμπορικών φορτίων στην επικράτεια

-Ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων εντοπισμού παραβατικών συμπεριφορών

-Διαστρωμάτωση και κλαδική ανάλυση φορολογούμενων και οφειλετών

-Παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο με άμεση λήψη μέτρων

-Δημιουργία προφίλ με όλα τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε φορολογούμενο

-Προσδιορισμό, καταλογισμό και είσπραξη του φόρου σε πραγματικό χρόνο μέσω της χρήσης ψηφιακών εφαρμογών (my Data, myProperty, διασύνδεση ταμειακών με POS)

-Ολοκλήρωση ψηφιακού μετασχηματισμού

-Εκσυγχρονισμός πληροφοριακών συστημάτων

-Αξιοποίηση των δεδομένων και της τεχνολογίας σε κάθε επίπεδο λειτουργίας σε πραγματικό χρόνο

-Εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε σύγχρονες δεξιότητες και χρήση νέων τεχνολογιών

4ος: Επίτευξη υψηλών επιπέδων απόδοσης των υπηρεσιών μέσω της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου δυναμικού με:

-Ενίσχυση εξωστρέφειας και συνεργασιών με ομοειδείς οργανισμούς για ανταλλαγή εμπειριών, καινοτομιών και βέλτιστων πρακτικών

-Ανίχνευση και πρόληψη επιχειρησιακών και οργανωτικών κινδύνων

-Μείωση διοικητικού κόστους μέσω εκσυγχρονισμών των δομών και ανασχεδιασμό των διαδικασιών

-Προώθηση τη διαφάνειας και της ακεραιότητας σε όλες τις λειτουργίες

-Καταπολέμηση κινδύνων διαφθοράς με ανασχεδιασμό των διαδικασιών του συστήματος εσωτερικού ελέγχου

5ος: Υιοθέτηση των αρχών του once only και του ενιαίου σημείου επαφής (Single Point of Contact (SPOC)) στην εξυπηρέτηση και τις λειτουργίες του Οργανισμού, ενίσχυση λογοδοσίας με δημοσιοποίηση στατιστικών και αποτελεσμάτων, ορθολογική και αποδοτική διαχείριση των πόρων και του πάγιου εξοπλισμού, μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στέγαση σε σύγχρονα βιοκλιματικά κτήρια.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία