ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αγγελούδης για φορτοεκφορτώσεις: «Το κέντρο της Θεσσαλονίκης πρέπει να γίνει προσπελάσιμο»

Η δεύτερη συνάντηση εργασίας για το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο δημαρχιακό μέγαρο

 15/03/2024 17:54

Αγγελούδης για φορτοεκφορτώσεις: «Το κέντρο της Θεσσαλονίκης πρέπει να γίνει προσπελάσιμο»

Την άποψη πως πρέπει να μειωθεί το κυκλοφοριακό ώστε το κέντρο της πόλης να γίνει προσπελάσιμο εξέφρασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, στη δεύτερη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο δημαρχιακό μέγαρο για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης με συλλόγους και εταιρείες που εμπλέκονται στον εφοδιασμό της αγοράς.

«Το πρωί μπορεί να είμαστε επαγγελματίες για να βγάλουμε το ψωμί μας, όμως τις υπόλοιπες ώρες γινόμαστε πολίτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το δημόσιο χώρο. Τι πρέπει να κάνουμε; Να βρούμε τη μέση οδό για να μπορούν όσο το δυνατόν περισσότερες κοινωνικές ομάδες να είναι ικανοποιημένες», τόνισε ο κ.Στέλιος Αγγελούδης.

Ο δήμαρχος υπογράμμισε πως ουδείς από τους εκπροσώπους των Επιμελητηρίων και των Εμπορικών συλλόγων που συμμετείχαν στην πρώτη συνάντηση εργασίας «διαφώνησε ότι πρέπει να δούμε το ωράριο φορτοεκφόρτωσης». Στάθηκε, δε, στη ψηφισμένη προ πενταετίας κανονιστική πράξη από το δημοτικό συμβούλιο για νυχτερινή φορτοεκφόρτωση που μέχρι σήμερα δεν εφαρμόστηκε.

«Η νέα δημοτική αρχή δεν θα ήθελε να μπει στη λογική του ότι υπάρχει μια κανονιστική πράξη και την εφαρμόζω. Θεωρώ ότι θα πρέπει να υπάρξει διάλογος, να εξετάσουμε βελτιωτικές κινήσεις ώστε να γίνεται καλύτερα η δουλειά. Πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι το κέντρο πρέπει να γίνει προσπελάσιμο και να μειωθεί το κυκλοφοριακό», συμπλήρωσε ο κ.Αγγελούδης.

Όπως είπε το ωράριο φορτοεκφόρτωσης θα «αγγίζει» περισσότερο την πυρίκαυστη ζώνη της Θεσσαλονίκης, από την Αγγελάκη έως την Πλατεία Ελευθερίας, Τσιμισκή, Εγνατία, Αγίου Δημητρίου κ.α. εξηγώντας πως «τις πρωινές ώρες που κάνετε εσείς τη δουλειά σας, θα πρέπει να θυμάστε ότι διέρχεται από το κέντρο το 70% του κυκλοφοριακού φορτίου ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος. Εάν μπορέσουμε να οριοθετήσουμε την κατάσταση και εσείς θα κάνετε καλύτερα τη δουλειά σας και ο πολίτης θα διασχίζει ευκολότερα το κέντρο»,

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων της Θεσσαλονίκης, Γιάννης Ιβανούδης, χαρακτήρισε ως «πρακτικά αδύνατη» τη νυχτερινή εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης διότι το 80% των καταστημάτων είναι κλειστό. Ζήτησε από τη δημοτική αρχή ένα χρονικό περιθώριο της τάξεως των τριών ωρών, από τις 10 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, για την εξυπηρέτηση των μαγαζιών, τονίζοντας πως εάν η φορτοεκφόρτωση γίνει μόνο τη νύχτα θα ανέβει πολύ το κοστολόγιο.

Εκ μέρους της Ομοσπονδίας Εμπόρων και Επαγγελματιών Νομού Θεσσαλονίκης ο γενικός γραμματέας, Πάνος Καρασαββίδης, επέμεινε στη θέση πως «το πρόβλημα δεν είναι ο επαγγελματίας. Το πρόβλημα εδώ και πολλά χρόνια είναι το κυκλοφοριακό του κέντρου. Ζητήσαμε να γίνουν κόμβοι και πάρκινγκ ανατολικά και δυτικά της πόλης. Να αποσυμφορηθεί το κέντρο γιατί οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης είναι μόλις 300 και ο επαγγελματίας που θέλει να ξεφορτώσει δεν βρίσκει χώρο για να παρκάρει».

Η διαβούλευση για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου και μέχρι τις 15 Απριλίου θα ξεκινήσει η εφαρμογή του.

Την άποψη πως πρέπει να μειωθεί το κυκλοφοριακό ώστε το κέντρο της πόλης να γίνει προσπελάσιμο εξέφρασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, στη δεύτερη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο δημαρχιακό μέγαρο για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης με συλλόγους και εταιρείες που εμπλέκονται στον εφοδιασμό της αγοράς.

«Το πρωί μπορεί να είμαστε επαγγελματίες για να βγάλουμε το ψωμί μας, όμως τις υπόλοιπες ώρες γινόμαστε πολίτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το δημόσιο χώρο. Τι πρέπει να κάνουμε; Να βρούμε τη μέση οδό για να μπορούν όσο το δυνατόν περισσότερες κοινωνικές ομάδες να είναι ικανοποιημένες», τόνισε ο κ.Στέλιος Αγγελούδης.

Ο δήμαρχος υπογράμμισε πως ουδείς από τους εκπροσώπους των Επιμελητηρίων και των Εμπορικών συλλόγων που συμμετείχαν στην πρώτη συνάντηση εργασίας «διαφώνησε ότι πρέπει να δούμε το ωράριο φορτοεκφόρτωσης». Στάθηκε, δε, στη ψηφισμένη προ πενταετίας κανονιστική πράξη από το δημοτικό συμβούλιο για νυχτερινή φορτοεκφόρτωση που μέχρι σήμερα δεν εφαρμόστηκε.

«Η νέα δημοτική αρχή δεν θα ήθελε να μπει στη λογική του ότι υπάρχει μια κανονιστική πράξη και την εφαρμόζω. Θεωρώ ότι θα πρέπει να υπάρξει διάλογος, να εξετάσουμε βελτιωτικές κινήσεις ώστε να γίνεται καλύτερα η δουλειά. Πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι το κέντρο πρέπει να γίνει προσπελάσιμο και να μειωθεί το κυκλοφοριακό», συμπλήρωσε ο κ.Αγγελούδης.

Όπως είπε το ωράριο φορτοεκφόρτωσης θα «αγγίζει» περισσότερο την πυρίκαυστη ζώνη της Θεσσαλονίκης, από την Αγγελάκη έως την Πλατεία Ελευθερίας, Τσιμισκή, Εγνατία, Αγίου Δημητρίου κ.α. εξηγώντας πως «τις πρωινές ώρες που κάνετε εσείς τη δουλειά σας, θα πρέπει να θυμάστε ότι διέρχεται από το κέντρο το 70% του κυκλοφοριακού φορτίου ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος. Εάν μπορέσουμε να οριοθετήσουμε την κατάσταση και εσείς θα κάνετε καλύτερα τη δουλειά σας και ο πολίτης θα διασχίζει ευκολότερα το κέντρο»,

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων της Θεσσαλονίκης, Γιάννης Ιβανούδης, χαρακτήρισε ως «πρακτικά αδύνατη» τη νυχτερινή εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης διότι το 80% των καταστημάτων είναι κλειστό. Ζήτησε από τη δημοτική αρχή ένα χρονικό περιθώριο της τάξεως των τριών ωρών, από τις 10 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, για την εξυπηρέτηση των μαγαζιών, τονίζοντας πως εάν η φορτοεκφόρτωση γίνει μόνο τη νύχτα θα ανέβει πολύ το κοστολόγιο.

Εκ μέρους της Ομοσπονδίας Εμπόρων και Επαγγελματιών Νομού Θεσσαλονίκης ο γενικός γραμματέας, Πάνος Καρασαββίδης, επέμεινε στη θέση πως «το πρόβλημα δεν είναι ο επαγγελματίας. Το πρόβλημα εδώ και πολλά χρόνια είναι το κυκλοφοριακό του κέντρου. Ζητήσαμε να γίνουν κόμβοι και πάρκινγκ ανατολικά και δυτικά της πόλης. Να αποσυμφορηθεί το κέντρο γιατί οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης είναι μόλις 300 και ο επαγγελματίας που θέλει να ξεφορτώσει δεν βρίσκει χώρο για να παρκάρει».

Η διαβούλευση για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου και μέχρι τις 15 Απριλίου θα ξεκινήσει η εφαρμογή του.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία