ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άγιον Όρος: Πιάνουν δουλειά τα συνεργεία για την ανακατασκευή του κατεστραμμένου δρόμου Δάφνης – Καρυών

Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας συνδέει το λιμάνι της Δάφνης με τη διοικητική πρωτεύουσα του Όρους, τις Καρυές

 16/02/2022 11:22

Άγιον Όρος: Πιάνουν δουλειά τα συνεργεία για την ανακατασκευή του κατεστραμμένου δρόμου Δάφνης – Καρυών

Φανή Σοβιτσλή

Στην τελική ευθεία εισέρχεται, έστω και μετά από καθυστέρηση, το έργο της ανακατασκευής και σταθεροποίησης του κεντρικού άξονα Δάφνης – Καρυών στο Άγιον Όρος, επαναφέροντας τη δυνατότητα πρόσβασης των μοναχών και επισκεπτών σε μοναστήρια και σκήτες. Τμήματα του δρόμου είχαν υποστεί τεράστιες καταστροφές από κατολισθήσεις που σημειώθηκαν την άνοιξη του 2020, μετά από ισχυρές βροχοπτώσεις.

Οι εργασίες για την ανακατασκευή του κομβικού αυτού οδικού άξονα πρόκειται να αρχίσουν το επόμενο 20ήμερο, υπό την επίβλεψη των Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ η Οικονομική Επιτροπή της ΠΚΜ άναψε ήδη τον πράσινο φως για την ανάληψη του έργου, προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ, από προσωρινό ανάδοχο.

Ειδικότερα, η Οικονομική Επιτροπή στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασής της ενέκρινε τον έλεγχο των δικαιολογητικών κατακύρωσης προσωρινού αναδόχου της Επιτροπής Διαγωνισμού. «Μέσα σε 20 το αργότερο 25 μέρες πρόκειται να υπογραφεί η σύμβαση με τον εργολάβο και στη συνέχεια θα αρχίσουν οι εργασίες, που υπολογίζεται να διαρκέσουν ενάμιση χρόνο (18 μήνες), με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας.

Αναφερόμενος στις ζημιές που προκλήθηκαν στο δρόμο, σημείωσε κατά την ενημέρωση του στα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, ότι είναι αρκετά μεγάλες, ενώ ο δρόμος Δάφνης – Καρυών, όπως είπε, έχει σπάσει σε συγκεκριμένα σημεία.

«Για το λόγο αυτό η Ιερά Κοινότητα εκπόνησε μια μελέτη για να επιλύσει όλα τα προβλήματα τα οποία παρουσιάστηκαν μετά από τη θεομηνία του Απριλίου του 2020. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν αντιστηρίξεις των πρανών, κατασκευή κάποιων οχετών, επισκευή του οδοστρώματος ώστε για να αποκατασταθεί η βατότητα του δρόμου και να μπορεί να επικοινωνεί η πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, οι Καρυές με τη Δάφνη» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Τελειώνει σύντομα η ταλαιπωρία

Αναφορικά με τις μετακινήσεις εργαζομένων και επισκεπτών στο Άγιον Όρος, αυτή τη στιγμή, όπως εξήγησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, γίνονται από παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες όμως δεν έχουν την απαραίτητη οδική ασφάλεια που πρέπει να έχει ένας δρόμος στον οποίο μάλιστα κυκλοφορούν και μεγάλα οχήματα όπως φορτηγά, γεγονός που επιδεινώνει την κατάσταση. Πάντως ο κ. Μπίλλιας εξέφρασε την αισιοδοξία ότι σύντομα μπαίνει τέλος στην ταλαιπωρία μοναχών και επισκεπτών. «Με την αποκατάσταση του δρόμου αναμένεται να μπει τέλος στην ταλαιπωρία του κόσμου και να λυθεί το ζήτημα της εύκολης και ασφαλούς πρόσβασης στο Άγιον Όρος» σχολίασε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τεχνικής έκθεσης του έργου, ο συγκεκριμένος δρόμος διανοίχτηκε το 1961 είναι μικρού πλάτους και σε πολλά σημεία είχε κατασκευαστεί με σκυρόδεμα το οποίο έχει καταστραφεί.

Τι έργα θα γίνουν

Οι παρεμβάσεις και οι εργασίες αποκατάστασης θα γίνουν σε συγκεκριμένα σημεία όπου υπήρξαν βλάβες ενώ προβλέπονται έργα αντιστήριξης με τη χρήση φρεατοπασσάλων και με αγκύρια. Όσον αφορά στις κατολισθήσεις, αναφέρεται ότι ήταν μεγάλης κλίμακας και εξαιτίας τους καταστράφηκε πλήρως ο δρόμος σε μήκη της τάξης των εξήντα έως ενενήντα μέτρων ανά περιοχή. Σε αυτά τα σημεία κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή ειδικών γεωτεχνικών έργων, ενώ σε δύο ενδιάμεσες θέσεις όπου κατολίσθησαν ορύγματα από τα απότομα πρανή και επιχώθηκε η οδός από τα υλικά που έπεσαν προβλέπεται να κατασκευαστούν κατάλληλοι τοίχοι αντιστήριξης των ασταθών πρανών για την προστασία της οδού.

Στην τελική ευθεία εισέρχεται, έστω και μετά από καθυστέρηση, το έργο της ανακατασκευής και σταθεροποίησης του κεντρικού άξονα Δάφνης – Καρυών στο Άγιον Όρος, επαναφέροντας τη δυνατότητα πρόσβασης των μοναχών και επισκεπτών σε μοναστήρια και σκήτες. Τμήματα του δρόμου είχαν υποστεί τεράστιες καταστροφές από κατολισθήσεις που σημειώθηκαν την άνοιξη του 2020, μετά από ισχυρές βροχοπτώσεις.

Οι εργασίες για την ανακατασκευή του κομβικού αυτού οδικού άξονα πρόκειται να αρχίσουν το επόμενο 20ήμερο, υπό την επίβλεψη των Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ η Οικονομική Επιτροπή της ΠΚΜ άναψε ήδη τον πράσινο φως για την ανάληψη του έργου, προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ, από προσωρινό ανάδοχο.

Ειδικότερα, η Οικονομική Επιτροπή στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασής της ενέκρινε τον έλεγχο των δικαιολογητικών κατακύρωσης προσωρινού αναδόχου της Επιτροπής Διαγωνισμού. «Μέσα σε 20 το αργότερο 25 μέρες πρόκειται να υπογραφεί η σύμβαση με τον εργολάβο και στη συνέχεια θα αρχίσουν οι εργασίες, που υπολογίζεται να διαρκέσουν ενάμιση χρόνο (18 μήνες), με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας.

Αναφερόμενος στις ζημιές που προκλήθηκαν στο δρόμο, σημείωσε κατά την ενημέρωση του στα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, ότι είναι αρκετά μεγάλες, ενώ ο δρόμος Δάφνης – Καρυών, όπως είπε, έχει σπάσει σε συγκεκριμένα σημεία.

«Για το λόγο αυτό η Ιερά Κοινότητα εκπόνησε μια μελέτη για να επιλύσει όλα τα προβλήματα τα οποία παρουσιάστηκαν μετά από τη θεομηνία του Απριλίου του 2020. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν αντιστηρίξεις των πρανών, κατασκευή κάποιων οχετών, επισκευή του οδοστρώματος ώστε για να αποκατασταθεί η βατότητα του δρόμου και να μπορεί να επικοινωνεί η πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, οι Καρυές με τη Δάφνη» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Τελειώνει σύντομα η ταλαιπωρία

Αναφορικά με τις μετακινήσεις εργαζομένων και επισκεπτών στο Άγιον Όρος, αυτή τη στιγμή, όπως εξήγησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, γίνονται από παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες όμως δεν έχουν την απαραίτητη οδική ασφάλεια που πρέπει να έχει ένας δρόμος στον οποίο μάλιστα κυκλοφορούν και μεγάλα οχήματα όπως φορτηγά, γεγονός που επιδεινώνει την κατάσταση. Πάντως ο κ. Μπίλλιας εξέφρασε την αισιοδοξία ότι σύντομα μπαίνει τέλος στην ταλαιπωρία μοναχών και επισκεπτών. «Με την αποκατάσταση του δρόμου αναμένεται να μπει τέλος στην ταλαιπωρία του κόσμου και να λυθεί το ζήτημα της εύκολης και ασφαλούς πρόσβασης στο Άγιον Όρος» σχολίασε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τεχνικής έκθεσης του έργου, ο συγκεκριμένος δρόμος διανοίχτηκε το 1961 είναι μικρού πλάτους και σε πολλά σημεία είχε κατασκευαστεί με σκυρόδεμα το οποίο έχει καταστραφεί.

Τι έργα θα γίνουν

Οι παρεμβάσεις και οι εργασίες αποκατάστασης θα γίνουν σε συγκεκριμένα σημεία όπου υπήρξαν βλάβες ενώ προβλέπονται έργα αντιστήριξης με τη χρήση φρεατοπασσάλων και με αγκύρια. Όσον αφορά στις κατολισθήσεις, αναφέρεται ότι ήταν μεγάλης κλίμακας και εξαιτίας τους καταστράφηκε πλήρως ο δρόμος σε μήκη της τάξης των εξήντα έως ενενήντα μέτρων ανά περιοχή. Σε αυτά τα σημεία κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή ειδικών γεωτεχνικών έργων, ενώ σε δύο ενδιάμεσες θέσεις όπου κατολίσθησαν ορύγματα από τα απότομα πρανή και επιχώθηκε η οδός από τα υλικά που έπεσαν προβλέπεται να κατασκευαστούν κατάλληλοι τοίχοι αντιστήριξης των ασταθών πρανών για την προστασία της οδού.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία