ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αγκάθι» τα τεχνικά προβλήματα για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης ταμειακών και POS - Εξετάζεται παράταση ενός μήνα (βίντεο)

Τσάπαλος: «Δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν φταίει ο πάροχος ή το λογισμικό που δεν έχει αναβαθμιστεί»

 29/02/2024 08:23

«Αγκάθι» τα τεχνικά προβλήματα για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης ταμειακών και POS - Εξετάζεται παράταση ενός μήνα (βίντεο)

Οι καθυστερήσεις και τα πολλά τεχνικά προβλήματα αποτελούν εμπόδιο στην ολοκλήρωση της διασύνδεσης ταμειακών και POS, κάτι που σημαίνει πως είναι πολύ πιθανή η παράταση της προθεσμίας που λήγει σήμερα 29 Φεβρουαρίου.

Τα προβλήματα είναι τα εξής:

Οι πάροχοι δεν έχουν ολοκληρώσει τις αναβαθμίσεις στα POS

Αρκετά POS αδυνατούν να κάνουν σύζευξη με τις ταμειακές μηχανές (ελλιπής αναβάθμιση, παλιά μοντέλα)

Αδυναμία εξυπηρέτησης , λόγω τεχνικών προβλημάτων

Οι πάροχοι δεν υποστηρίζουν τηλεφωνικά τους τεχνικούς ταμειακών μηχανών λόγω φόρτου εργασίας, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αναμονή το λιγότερο μιας ώρας

Σημεία πώλησης και υποστήριξης ταμειακών μηχανών δεν έχουν το χρονικό περιθώριο να εξυπηρετήσουν το σύνολο των επιχειρήσεων

Εκκρεμούν οι πληρωμές για τα voucher ακόμη και από το Νοέμβριο του ‘23

Με καθυστέρηση η έκδοση των voucher του 3ου κύκλου, οι επιχειρήσεις περιμένουν από τον Ιανουάριο

«Τεράστια σύγχυση στην αγορά υπό τον φόβο προστίμων» – Τι λένε οι τεχνικοί POS

Η Εύη Κομπουρογιάννη, τεχνικός POS, μιλώντας στο MEGA και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τα προβλήματα διασύνδεσης ταμειακών και POS, ανέφερε τα εξής:

«Υπάρχει τεράστια σύγχυση στην αγορά υπό τον φόβο των προστίμων. Εμπλέκονται πολλοί φορείς σε αυτό το έργο και δεν μπορεί να ξεκινήσει κατευθείαν με πρόστιμα και όχι μιας περίοδο προσαρμογής.

Δεν αρκεί ένας μήνας. Υπάρχουν πελάτες που είναι σε απομακρυσμένες περιοχές. Πηγαίνουν στους πελάτες αναβαθμισμένα POS που δεν είναι. Ξεκινάμε την διασύνδεση και δεν είναι στο τέλος επιτυχής η διασύνδεση με POS και την ταμειακή. Φταίει ο πάροχος σε αυτό το πράγμα. Μιλάμε για μια εύλογη παράταση».

«Τα POS τα προμηθεύονται από τράπεζες τις γνωστές εταιρείες. Τις ταμειακές τις παίρνουν από εμάς. Δεν έχουμε POS εμείς. Το all in one έχει δοθεί σε πελάτες στις λαϊκές και δεν λειτουργεί σωστά. Κάνει μια απόδειξη να εκτυπωθεί 3-4 λεπτά. Όταν έχουμε πρόβλημα διασύνδεσης μας έχουν δοθεί κάποια τηλέφωνα υποστήριξης.

Αυτά τα τηλέφωνα την τελευταία εβδομάδα δεν λειτουργούν την τελευταία εβδομάδα και όταν λειτουργούν σε δική μας περίπτωση που τεχνικός από εμάς πήγε και δήλωσε βλάβη το Σάββατο, μας κάλεσαν πίσω την Τρίτη», συνέχισε η κ. Κομπουρογιάννη.

Τσάπαλος: «Δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν φταίει ο πάροχος ή το λογισμικό που δεν έχει αναβαθμιστεί»

Από τη δική του πλευρά ο Εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών Όμηρος Τσάπαλος ανέφερε τα εξής:

«Χρειάζεται ψυχραιμία. Δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν φταίει ο πάροχος ή το λογισμικό που δεν έχει αναβαθμιστεί. Δεν είναι δική σας υπαιτιότητα. Θα πέσουν πρόστιμα εκεί που πρέπει και εφόσον χρειαστεί.

Το ζητούμενο δεν είναι να μαζέψουμε λεφτά από τα πρόστιμα. Το ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί το έργο. Αν δε το κάνουμε, με μαθηματική ακρίβεια η χώρα μας θα χάσει χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η αναβάθμιση γίνεται απομακρυσμένα στις περισσότερες περιπτώσεις αλλά υπάρχει ποσοστό που δεν έχει αναβαθμιστεί».

Επίσης ο κ. Τσάπαλος επισήμανε τα εξής:

«Υπάρχουν 40.000 εποχικές επιχειρήσεις. Αυτές οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να διασυνδεθούν μέχρι σήμερα. Έχουν περιθώριο να διασυνδεθούν μέχρι την ημέρα που θα ανοίξουν.

Για παράδειγμα, αν ανοίξει ένα κατάστημα στην Τήνο τον Ιούνιο, ο ιδιοκτήτης δεν είναι υποχρεωμένος να πάρει το καράβι σήμερα και να πάει στην Τήνο να περιμένει τον τεχνικό να συνδεθεί. Η προθεσμία ισχύει για τις επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα».

Και συνέχισε ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΟΙΚ: «Δεύτερον, 35 κλάδοι λιανικής: αυτοί οι κλάδοι πρέπει πρώτα να προμηθευτούν το POS και λήγει σήμερα η διορία παραγγελίας και εγκατάστασης μέχρι τέλος Μαρτίου κι στην συνέχεια να διασυνδέσουν το POS με την ταμειακή.

Άρα και αυτοί έχουν έναν μήνα παράτασης, να μην φοβούνται για πρόστιμα. Έχουν εγκριθεί 160.000 vouchers και έχουν εξαργυρωθεί χιλιάδες από δικαιούχους. Υπάρχουν όμως προβλήματα σε κάποιες περιπτώσεις και θα λυθεί τις επόμενες μέρες».

«Δεν θα φτάναμε στο παρά 5 και να μιλάμε για ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα αν όλοι μας είχαμε κάνει εγκαίρως την δουλειά μας. Δεν φταίει μόνο το υπουργείο και η ΑΑΔΕ σε όλη αυτή την κατάσταση.

Θα μπορούσαν και οι τεχνικοί να πιέσουν τους πελάτες τους και τους παρόχους να κάνουν εγκαίρως τις αναβαθμίσεις. Έχουν γίνει χιλιάδες αναβαθμίσεις, να κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο. Σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις για τις προμήθειες των τραπεζών», τόνισε κλείνοντας ο κ. Τσάπαλος.

Οι καθυστερήσεις και τα πολλά τεχνικά προβλήματα αποτελούν εμπόδιο στην ολοκλήρωση της διασύνδεσης ταμειακών και POS, κάτι που σημαίνει πως είναι πολύ πιθανή η παράταση της προθεσμίας που λήγει σήμερα 29 Φεβρουαρίου.

Τα προβλήματα είναι τα εξής:

Οι πάροχοι δεν έχουν ολοκληρώσει τις αναβαθμίσεις στα POS

Αρκετά POS αδυνατούν να κάνουν σύζευξη με τις ταμειακές μηχανές (ελλιπής αναβάθμιση, παλιά μοντέλα)

Αδυναμία εξυπηρέτησης , λόγω τεχνικών προβλημάτων

Οι πάροχοι δεν υποστηρίζουν τηλεφωνικά τους τεχνικούς ταμειακών μηχανών λόγω φόρτου εργασίας, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αναμονή το λιγότερο μιας ώρας

Σημεία πώλησης και υποστήριξης ταμειακών μηχανών δεν έχουν το χρονικό περιθώριο να εξυπηρετήσουν το σύνολο των επιχειρήσεων

Εκκρεμούν οι πληρωμές για τα voucher ακόμη και από το Νοέμβριο του ‘23

Με καθυστέρηση η έκδοση των voucher του 3ου κύκλου, οι επιχειρήσεις περιμένουν από τον Ιανουάριο

«Τεράστια σύγχυση στην αγορά υπό τον φόβο προστίμων» – Τι λένε οι τεχνικοί POS

Η Εύη Κομπουρογιάννη, τεχνικός POS, μιλώντας στο MEGA και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τα προβλήματα διασύνδεσης ταμειακών και POS, ανέφερε τα εξής:

«Υπάρχει τεράστια σύγχυση στην αγορά υπό τον φόβο των προστίμων. Εμπλέκονται πολλοί φορείς σε αυτό το έργο και δεν μπορεί να ξεκινήσει κατευθείαν με πρόστιμα και όχι μιας περίοδο προσαρμογής.

Δεν αρκεί ένας μήνας. Υπάρχουν πελάτες που είναι σε απομακρυσμένες περιοχές. Πηγαίνουν στους πελάτες αναβαθμισμένα POS που δεν είναι. Ξεκινάμε την διασύνδεση και δεν είναι στο τέλος επιτυχής η διασύνδεση με POS και την ταμειακή. Φταίει ο πάροχος σε αυτό το πράγμα. Μιλάμε για μια εύλογη παράταση».

«Τα POS τα προμηθεύονται από τράπεζες τις γνωστές εταιρείες. Τις ταμειακές τις παίρνουν από εμάς. Δεν έχουμε POS εμείς. Το all in one έχει δοθεί σε πελάτες στις λαϊκές και δεν λειτουργεί σωστά. Κάνει μια απόδειξη να εκτυπωθεί 3-4 λεπτά. Όταν έχουμε πρόβλημα διασύνδεσης μας έχουν δοθεί κάποια τηλέφωνα υποστήριξης.

Αυτά τα τηλέφωνα την τελευταία εβδομάδα δεν λειτουργούν την τελευταία εβδομάδα και όταν λειτουργούν σε δική μας περίπτωση που τεχνικός από εμάς πήγε και δήλωσε βλάβη το Σάββατο, μας κάλεσαν πίσω την Τρίτη», συνέχισε η κ. Κομπουρογιάννη.

Τσάπαλος: «Δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν φταίει ο πάροχος ή το λογισμικό που δεν έχει αναβαθμιστεί»

Από τη δική του πλευρά ο Εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών Όμηρος Τσάπαλος ανέφερε τα εξής:

«Χρειάζεται ψυχραιμία. Δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν φταίει ο πάροχος ή το λογισμικό που δεν έχει αναβαθμιστεί. Δεν είναι δική σας υπαιτιότητα. Θα πέσουν πρόστιμα εκεί που πρέπει και εφόσον χρειαστεί.

Το ζητούμενο δεν είναι να μαζέψουμε λεφτά από τα πρόστιμα. Το ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί το έργο. Αν δε το κάνουμε, με μαθηματική ακρίβεια η χώρα μας θα χάσει χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η αναβάθμιση γίνεται απομακρυσμένα στις περισσότερες περιπτώσεις αλλά υπάρχει ποσοστό που δεν έχει αναβαθμιστεί».

Επίσης ο κ. Τσάπαλος επισήμανε τα εξής:

«Υπάρχουν 40.000 εποχικές επιχειρήσεις. Αυτές οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να διασυνδεθούν μέχρι σήμερα. Έχουν περιθώριο να διασυνδεθούν μέχρι την ημέρα που θα ανοίξουν.

Για παράδειγμα, αν ανοίξει ένα κατάστημα στην Τήνο τον Ιούνιο, ο ιδιοκτήτης δεν είναι υποχρεωμένος να πάρει το καράβι σήμερα και να πάει στην Τήνο να περιμένει τον τεχνικό να συνδεθεί. Η προθεσμία ισχύει για τις επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα».

Και συνέχισε ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΟΙΚ: «Δεύτερον, 35 κλάδοι λιανικής: αυτοί οι κλάδοι πρέπει πρώτα να προμηθευτούν το POS και λήγει σήμερα η διορία παραγγελίας και εγκατάστασης μέχρι τέλος Μαρτίου κι στην συνέχεια να διασυνδέσουν το POS με την ταμειακή.

Άρα και αυτοί έχουν έναν μήνα παράτασης, να μην φοβούνται για πρόστιμα. Έχουν εγκριθεί 160.000 vouchers και έχουν εξαργυρωθεί χιλιάδες από δικαιούχους. Υπάρχουν όμως προβλήματα σε κάποιες περιπτώσεις και θα λυθεί τις επόμενες μέρες».

«Δεν θα φτάναμε στο παρά 5 και να μιλάμε για ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα αν όλοι μας είχαμε κάνει εγκαίρως την δουλειά μας. Δεν φταίει μόνο το υπουργείο και η ΑΑΔΕ σε όλη αυτή την κατάσταση.

Θα μπορούσαν και οι τεχνικοί να πιέσουν τους πελάτες τους και τους παρόχους να κάνουν εγκαίρως τις αναβαθμίσεις. Έχουν γίνει χιλιάδες αναβαθμίσεις, να κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο. Σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις για τις προμήθειες των τραπεζών», τόνισε κλείνοντας ο κ. Τσάπαλος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία