ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΑΚΤΩΡ: Εμείς έχουμε έτοιμο το εισιτήριο για το μετρό Θεσσαλονίκης, δεν ήταν υποχρέωσή μας το ενιαίο εισιτήριο

Παραμένει ακόμη η πολύ σοβαρή εκκρεμότητα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου

 04/10/2024 07:00

ΑΚΤΩΡ: Εμείς έχουμε έτοιμο το εισιτήριο για το μετρό Θεσσαλονίκης, δεν ήταν υποχρέωσή μας το ενιαίο εισιτήριο

Νίκος Ηλιάδης

Το εισιτήριο για το μετρό Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις 30 Νοεμβρίου. Το εάν, όμως, θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο σε μετρό και αστικά λεωφορεία, αυτό δεν ήταν δικό μας θέμα, δεν αποτελούσε συμβατική μας υποχρέωση.

Αυτό είναι το ρεζουμέ των διευκρινίσεων της κατασκευαστικής εταιρείας ΑΚΤΩΡ, μέλος της κοινοπραξίας η οποία κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης. Με αυτές τις διευκρινίσεις η εταιρεία θέλησε να ξεκαθαρίσει τη θέση της σχετικά με τις 200.000 “έξυπνες” κάρτες απεριορίστων διαδρομών, αλλά και τα 2 ηλεκτρονικά εκατομμύρια εισιτήρια τα οποία, όπως αποκάλυψε την περασμένη Κυριακή το makthes.gr είναι ακατάλληλα για χρήση στο μετρό.

“Η ΑΚΤΩΡ, με συνεργάτη της την εξειδικευμένη εταιρεία Conduent, έχει υλοποιήσει την συμβατική της υποχρέωση για την δημιουργία σύγχρονου συστήματος εισιτηρίου στο μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, έχει παραδοθεί και είναι έτοιμο προς χρήση στις 30 Νοεμβρίου 2024, που θα γίνουν και τα εγκαίνια”.

Αυτό τονίζουν στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας, επισημαίνοντας ότι “το σύστημα έχει περάσει από τις απαραίτητες δοκιμές και τελεί εν αναμονή της έναρξης λειτουργίας του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης”.

Όπως εξηγούν, “το θέμα του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, που ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα, δεν αφορά την ΑΚΤΩΡ, καθώς ουδέποτε ήταν ζητούμενο στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας ή στο πλαίσιο του έργου”. Και επιβεβαιώνουν ότι, “καθώς το σύστημα εισιτηρίου είναι έτοιμο, το μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να κόψει εισιτήριο στις 30 Νοεμβρίου 2024, όπως έχει δεσμευθεί σχετικά και η εταιρεία”.

Διαχωρίζει τη θέση της

Με αυτή τη σαφή διευκρίνιση η ΑΚΤΩΡ διαχωρίζει τη θέση της από το μπάχαλο που επικρατεί με το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο και από τις προμήθειες ακατάλληλων για το μετρό, καρτών και εισιτηρίων οι οποίες έγιναν στο πλαίσιο της σύμβασης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ.

Όπως αποκάλυψε το makthes.gr, σε αυτήν την πολύπαθη σύμβαση η οποία υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021, με διάστημα υλοποίησης ένα χρόνο, αλλά ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, οι προδιαγραφές για κάρτες και εισιτήρια που υπήρχαν σ' αυτήν δεν ήταν σύμφωνες με αυτές του μετρό. Τα μεν εισιτήρια δεν ταιριάζουν στα εκδοτικά μηχανήματα τα οποία χρησιμοποιεί το μετρό, οι δε κάρτες έχουν μικρή μνήμη (4k) με αποτέλεσμα να μην χωρούν τις πληροφορίες (το λογισμικό και τα προσωποποιημένα στοιχεία του χρήστη) καθώς απαιτούν μεγαλύτερη μνήμη (8k).

Έτσι, η προμήθεια που έγινε στο πλαίσιο της σύμβασης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ είναι μερικώς ή πλήρως ακατάλληλη για το μετρό. Μερικώς για τα 2 εκατ. εισιτήρια, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μετρό, αλλά δεν θα μπορεί το επιβατικό κοινό να τα προμηθευτεί από τα εκδοτικά μηχανήματα του μετρό, θα πρέπει να τα αγοράσει από άλλα σημεία. Επιπλέον, αυτή η ποσότητα επαρκεί για λίγες μόνο ημέρες. Οι δε κάρτες είναι πλήρως ακατάλληλες γι' αυτό και, όπως έγραψε το makthes.gr οι αρμόδιοι αναζητούν κάποιον άλλον πάροχο αστικής συγκοινωνίας να τις πουλήσουν προκειμένου να αποφευχθεί η ζημία που ανέρχεται σε περισσότερα από 300.000 ευρώ.

Με διαφορετικά εισιτήρια

Και βεβαίως, παραμένει ακόμη η πολύ σοβαρή εκκρεμότητα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αυτό που ονομάζεται ως “διαλειτουργικότητα”, δηλαδή, να μπορούν τα εισιτήρια και οι κάρτες να διαβάζονται και από τα δύο συστήματα συλλογής κομίστρου, στο μετρό και στα αστικά λεωφορεία (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).

Συνεπώς, όπως φαίνεται και από τις σημερινές διευκρινίσεις της ΑΚΤΩΡ, στις 30 Νοεμβρίου θα είναι πολύ δύσκολο, αν όχι απίθανο να υπάρχει ενιαίο εισιτήριο για τα δύο δημόσια μέσα μετακίνησης. Σε αυτήν την περίπτωση το επιβατικό κοινό θα μετακινείται με άλλο εισιτήριο στο μετρό, για το οποίο η ΑΚΤΩΡ διαβεβαιώνει ότι είναι έτοιμο, και με άλλο στα αστικά λεωφορεία.

Το εισιτήριο για το μετρό Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις 30 Νοεμβρίου. Το εάν, όμως, θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο σε μετρό και αστικά λεωφορεία, αυτό δεν ήταν δικό μας θέμα, δεν αποτελούσε συμβατική μας υποχρέωση.

Αυτό είναι το ρεζουμέ των διευκρινίσεων της κατασκευαστικής εταιρείας ΑΚΤΩΡ, μέλος της κοινοπραξίας η οποία κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης. Με αυτές τις διευκρινίσεις η εταιρεία θέλησε να ξεκαθαρίσει τη θέση της σχετικά με τις 200.000 “έξυπνες” κάρτες απεριορίστων διαδρομών, αλλά και τα 2 ηλεκτρονικά εκατομμύρια εισιτήρια τα οποία, όπως αποκάλυψε την περασμένη Κυριακή το makthes.gr είναι ακατάλληλα για χρήση στο μετρό.

“Η ΑΚΤΩΡ, με συνεργάτη της την εξειδικευμένη εταιρεία Conduent, έχει υλοποιήσει την συμβατική της υποχρέωση για την δημιουργία σύγχρονου συστήματος εισιτηρίου στο μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, έχει παραδοθεί και είναι έτοιμο προς χρήση στις 30 Νοεμβρίου 2024, που θα γίνουν και τα εγκαίνια”.

Αυτό τονίζουν στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας, επισημαίνοντας ότι “το σύστημα έχει περάσει από τις απαραίτητες δοκιμές και τελεί εν αναμονή της έναρξης λειτουργίας του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης”.

Όπως εξηγούν, “το θέμα του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, που ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα, δεν αφορά την ΑΚΤΩΡ, καθώς ουδέποτε ήταν ζητούμενο στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας ή στο πλαίσιο του έργου”. Και επιβεβαιώνουν ότι, “καθώς το σύστημα εισιτηρίου είναι έτοιμο, το μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να κόψει εισιτήριο στις 30 Νοεμβρίου 2024, όπως έχει δεσμευθεί σχετικά και η εταιρεία”.

Διαχωρίζει τη θέση της

Με αυτή τη σαφή διευκρίνιση η ΑΚΤΩΡ διαχωρίζει τη θέση της από το μπάχαλο που επικρατεί με το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο και από τις προμήθειες ακατάλληλων για το μετρό, καρτών και εισιτηρίων οι οποίες έγιναν στο πλαίσιο της σύμβασης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ.

Όπως αποκάλυψε το makthes.gr, σε αυτήν την πολύπαθη σύμβαση η οποία υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021, με διάστημα υλοποίησης ένα χρόνο, αλλά ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, οι προδιαγραφές για κάρτες και εισιτήρια που υπήρχαν σ' αυτήν δεν ήταν σύμφωνες με αυτές του μετρό. Τα μεν εισιτήρια δεν ταιριάζουν στα εκδοτικά μηχανήματα τα οποία χρησιμοποιεί το μετρό, οι δε κάρτες έχουν μικρή μνήμη (4k) με αποτέλεσμα να μην χωρούν τις πληροφορίες (το λογισμικό και τα προσωποποιημένα στοιχεία του χρήστη) καθώς απαιτούν μεγαλύτερη μνήμη (8k).

Έτσι, η προμήθεια που έγινε στο πλαίσιο της σύμβασης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ είναι μερικώς ή πλήρως ακατάλληλη για το μετρό. Μερικώς για τα 2 εκατ. εισιτήρια, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μετρό, αλλά δεν θα μπορεί το επιβατικό κοινό να τα προμηθευτεί από τα εκδοτικά μηχανήματα του μετρό, θα πρέπει να τα αγοράσει από άλλα σημεία. Επιπλέον, αυτή η ποσότητα επαρκεί για λίγες μόνο ημέρες. Οι δε κάρτες είναι πλήρως ακατάλληλες γι' αυτό και, όπως έγραψε το makthes.gr οι αρμόδιοι αναζητούν κάποιον άλλον πάροχο αστικής συγκοινωνίας να τις πουλήσουν προκειμένου να αποφευχθεί η ζημία που ανέρχεται σε περισσότερα από 300.000 ευρώ.

Με διαφορετικά εισιτήρια

Και βεβαίως, παραμένει ακόμη η πολύ σοβαρή εκκρεμότητα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αυτό που ονομάζεται ως “διαλειτουργικότητα”, δηλαδή, να μπορούν τα εισιτήρια και οι κάρτες να διαβάζονται και από τα δύο συστήματα συλλογής κομίστρου, στο μετρό και στα αστικά λεωφορεία (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).

Συνεπώς, όπως φαίνεται και από τις σημερινές διευκρινίσεις της ΑΚΤΩΡ, στις 30 Νοεμβρίου θα είναι πολύ δύσκολο, αν όχι απίθανο να υπάρχει ενιαίο εισιτήριο για τα δύο δημόσια μέσα μετακίνησης. Σε αυτήν την περίπτωση το επιβατικό κοινό θα μετακινείται με άλλο εισιτήριο στο μετρό, για το οποίο η ΑΚΤΩΡ διαβεβαιώνει ότι είναι έτοιμο, και με άλλο στα αστικά λεωφορεία.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία