ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Fast Forward Forum

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Πρ. Νικηφορίδης: Ποδηλατόδρομος από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Βούλγαρη

Έλενα Καραβασίλη29 Ιανουαρίου 2024

"Τα χρήματα που αξιοποιούνταν μέχρι πρότινος για τις κλαδεύσεις, τις καρατομήσεις και την έλλειψη πρασινίσματος αξιοποιούνται πλέον για τις φυτέψεις. Πέντε χιλιάδες νέα δέντρα θα φυτευτούν, μέσα στο 2024. Aπό την 1η Ιανουαρίου ξεκινήσαμε την αναζήτηση χορηγιών κι έχουμε ήδη 1.000 δέντρα. Δεν υπάρχει φθηνότερο πράγμα από το να φυτεύεις δέντρα. Βρήκαμε στο τεχνικό πρόγραμμα δύο μελέτες για μικρά πάρκα, τα οποία δεν είχαν χρηματοδότηση και ο προϋπολογισμός της αντιδημαρχίας πρασίνου, ήταν ένα γελοίο ποσό, που δεν τολμώ να αναφέρω".

Τα παραπάνω επεσήμανε ο Πρόδρομος Νικηφορίδης, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας στον δήμο Θεσσαλονίκης, μιλώντας στην Fast Forward Forum της «Μακεδονίας» και του makthes.gr και στη θεματική ενότητα: "Περιβάλλον - Δημόσιος Χώρος - Βιωσιμότητα: Ευκαιρίες και προκλήσεις για την κεντρική κυβέρνηση, την αυτοδιοίκηση και την επιχειρηματικότητα", με συντονίστρια τη δημοσιογράφο της "ΜτΚ", Σοφία Χριστοφορίδου.

"Την επόμενη πενταετία ως δημοτική Αρχή είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε καταφέρει να φυτέψουμε έως και 100.000 δέντρα με προϋπολογισμό 5 εκατ. ευρώ. Είναι η μεγάλη μας προτεραιότητα", επεσήμανε.

Μιλώντας για τον δημόσιο χώρο είπε πως "μέχρι τώρα δεν απασχολούσε τις δημοτικές Αρχές. Ενώ μέχρι το 2011 ήταν ελάχιστοι οι διαγωνισμοί, την περίοδο 2011- '19, είχαμε δεκαπλάσιο αριθμό διαγωνισμών για τον δημόσιο χώρο. Το τι έγινε με την πλατεία Ελευθερίας, κανείς δεν μπορεί να το εξηγήσει. Επιτέλους θα ξεκινήσει ένα έργο που είναι πολύτιμο από όλες τις απόψεις. Σκεφτείτε τι σημαίνει αυτή η πλατεία για την πόλη και όχι το πάρκινγκ. Θα βρούμε πού θα πάνε τα αυτοκίνητα και σχεδόν το έχουμε βρει".

Για την πλατεία Αριστοτέλους είπε πως το κόστος είναι πολύ μεγάλο, "δεν ξέρουμε εάν θα υλοποιηθεί το έργο στο σύνολό του".

Για την πλατεία Διοικητηρίου είπε πως "εδώ και 30 χρόνια υπάρχει αυτή η πληγή στην πόλη. Έχουν γίνει διάφορες ενέργειες που είχα επισημάνει ως ελεύθερος επαγγελματίας πόσο λάθος είναι. Από το '12 υπήρχε συμφωνία με την Εγνατία Οδό να προχωρήσει το θέμα. Πέρασαν 11 χρόνια και με το που πήγα στο γραφείο βρήκα εισήγηση που δεν είχε υπογράψει η προηγούμενη διοίκηση. Πλέον, σταματάμε τη διαδικασία με την Εγνατία Οδό και ξεκινάμε κάτι νέο. Προσωπικά λυπάμαι πάρα πολύ που αυτή η εμβληματική πλατεία που ήταν προϊόν αρχιτεκτονικού διαγωνισμού το 1931, καταστράφηκε. Ήταν ένα νεότερο μνημείο και πρέπει να το προστατεύουμε".

Μιλώντας για την Άνω Πόλη έκανε λόγο για έναν κρυμμένο θησαυρό, "που μπορεί να προσφέρει πολλά στη Θεσσαλονίκη. Η περιοχή του Επταπυργίου βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση και πρέπει να το φροντίσουμε".

Αναφερόμενος στη βιώσιμη κινητικότητα, είπε πως "Η πόλη μας έχει πλημμυρίσει από αυτοκίνητα και πρέπει κάτι να κάνουμε για αυτό. Δεν θα φύγουν εύκολα. Έχουμε σχεδιάσει 500 νέες θέσεις για μηχανάκια και πρέπει να ενισχύσουμε την ποδηλατοκίνηση. Δεν γίνεται να καταργήσουμε τον ελάχιστο ποδηλατόδρομο στη Λ. Νίκης, πρέπει όμως να τον κάνουμε σωστά κι αυτό θα ξεκινήσουμε άμεσα. Πρέπει να γίνει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων όπως είχαμε πει προεκλογικά, για μία "σπονδυλική στήλη" που θα ξεκινούσε από τον Σταθμό και θα τελείωνε στη Βούλγαρη. Πρέπει να δημιουργήσουμε κι άλλες διαδρομές. Η ποδηλατοκίνηση είναι υγεία για όλους μας και για την πόλη".

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.