Τα κίνητρα και τα οφέλη των επιχειρήσεων από τη συνεργασία του με το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τη Filming Greece παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Τρίτης 12/3 σε ενημερωτική συνάντηση στη Θεσσαλονίκη η οποία είχε τον τίτλο “Business Link2Cinema: Mια σύνδεση επαγγελματιών με τον κινηματογράφο”.
Η εκδήλωση είχε ως στόχο να προάγει νέες προοπτικές στον κινηματογράφο στην Κεντρική Μακεδονία, δημιουργώντας συνεργασίες με επενδυτές και προμηθευτές. Οι προμηθευτές και οι χορηγοί θα εξοικειωθούν με τις συνεργασίες και τα πλεονεκτήματα των συνεργειών με τον οπτικοακουστικό κλάδο, ενώ οι επενδυτές θα ενημερωθούν για τα οφέλη του Tax Relief 30%, σύμφωνα με τον κινηματογραφικό νόμο 4172/2013-71Ε και την ΚΥΑ 1007/09-01-2019.
Την εκδήλωση άνοιξε η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Βίκυ Χατζηβασιλείου η οποία εκπροσώπησε την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονία. "Είναι το πρώτο Δίκτυο σύνδεσης ανάμεσα στους ανθρώπους που παράγουν την Εικόνα με τους ανθρώπους που υποστηρίζουν τη λειτουργία όλης αυτής της προσπάθειας. Στόχος είναι να μπορέσει η ΠΚΜ να δεχτεί τέτοιες δυνατότητες και να τις επιρρωσουμε όλοι. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν γίνει 80 κινηματογραφικές παραγωγές στην κεντρική Μακεδονία εκ των οποίων οι έξι χολιγουντιανές. Η προσπάθεια που γίνεται είναι οι εμπλεκόμενοι να είναι από τον τόπο μας είτε ως παραγωγοί είτε σε επίπεδο φιλοξενίας εστίασης, ή οπτικοακουστικού υλικού. Σαν περιφέρεια θέλουμε να δώσουμε ευκαιρία στους ανθρώπους του τόπου μας να αντιληφθούν τι σημαίνει να φιλοξενούμε φιλόδοξες παραγωγές και πόσο ευεργετικό είναι για τον τόπο, το άνοιγμα μας σε νέες μορφές τουρισμού αλλά και Τέχνης. Χαιρετίζω με πολλή χαρά την πρώτη επίσημη συνύπαρξη μας εδώ και εύχομαι να είναι μόνο η αρχή και να φιλοξενήσουμε πολλά περισσότερα και πιο μεγαλειώδη συνέδρια που θα διορθώσουν τους μεν και τους δε γιατί όλοι έχουμε κοινό παράνομαστη: την ευημερία του τόπου και των κατοίκων του." είπε στον χαιρετισμό της.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Δημήτρης Καμπάς, ιδρυτής της εταιρίας παραγωγής Filming Greece ενώ ήταν unit manager στο Τhe Enforcer που γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη το 2021.
"Η αρχική ιδέα για το σημερινό συνέδριο είναι ουσιαστικά αυτή η σκηνή από την ταινία "Ο Λύκος της Wall Street"
Έψαχνα να βρω πως οι ελιές Χαλκιδικής μπήκαν στην ταινία και πόσο πλήρωσαν. Κανείς δεν μου είπε. Κάποια στιγμή όμως οι εξαγωγές στη Χαλκιδική ανέβηκαν και όλοι ψάχνανε γιατί.
Η ουσία είναι ότι ο κινηματογράφος, το streaming και η τηλεόραση (όλα αυτά πλέον είναι ένα) μπορούν να προωθήσουβ τα τοπικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο." είπε ο κ. Καμπάς.
Στη συνέχεια ο κ. Καμπάς εξήγησε τα στάδια μιας κινηματογραφικής παραγωγής. "Μια κινηματογραφική ταινία είναι ένας ζωντανός οργανισμός εκατοντάδων ανθρώπων, είναι μικρής διάρκειας δουλειά αλλά μεγάλης έντασης. Σε μικρό χρονικό διάστημα πρέπει να γίνουν τα πάντα για να διασφαλίσει η παραγωγή την καλύτερη συνθήκη για τηνηυλοποιηση του έργου. Αυτή είναι η δουλειά μας. Υπάρχει δεδομένη ιεραρχία και εχεμύθεια. Η προπαραγωγη ξεκινά 4-5 μήνες νωρίτερα ενώ τα γυρίσματα διαρκούν περίπου 25-28 ημέρες. "
Στη συνέχεια παρουσίασε τα 12 τμήματα που έχει κάθε παραγωγή. Μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνεται και η φιλοξενία η οποία εμπεριέχει ξενοδοχεία, εστίαση, κέιτερινγκ κλπ αλλά και η ασφάλεια η οποία εκτός των άλλων εμπεριέχει και τις πρώτες βοήθειες. "Πρωινό γύρισμα χωρίς καφέ δε γίνεται " είπε χαριτολογώντας ο παραγωγός. Έπειτα μίλησε για την επιλογή προμηθευτή, υπηρεσιών και αγαθών και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται. Όπως εξήγησε, αυτά δεν αφορούν στα χρήματα αλλά το πόσο γρήγορα εξυπηρετούν και πόσο γρήγορα ανταποκρίνονται
"Είναι πολύ σημαντική η εξωστρέφεια θέλουμε να ανταλλάσσουμε απόψεις και συνεργάτες θα βγούμε όλοι κερδισμένοι από τον τουρισμό μέχρι την οικονομία." κατέληξε ο κ. Καμπάς.
Τα κίνητρα για τις επιχειρήσεις
Μετά τον κ. Καμπά στο βήμα ανέβηκε ο φοροτεχνικός Χρήστος Καβαλλάρης ο οποίος επενδυτικά κίνητρα και οφέλη του Tax relief της ΕΚΟΜΕ που αφορά στη φορολογική ελάφρυνση κατά 30% των επιλεξιμων δαπανών που αφαιρούνται από τα φορολογητέα αποτελέσματα.
Όπως είπε ο κ. Καβαλλάρης, οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν πριν από την έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου. Αιτήσεις υποβάλλονται κατά τη διάρκεια του έτους ηλεκτρονικά.
Επιλέξιμες δαπάνες είναι οι: δαπάνες πνευματικών δικαιωμάτων, σχεδιασμός και υλοποίηση παραγωγής και μοντάζ - επεξεργασία.
Ο κ. Καβαλλάρης στη συνέχεια ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να μειώσει νόμιμα τα έξοδα της καθώς και τους τρεις κανόνες στα μηνιαία εξοδολόγια κάθε επιχείρησης. Τέλος μίλησε για ένα α νέο χρηματοδοτικό εργαλείο που έχει εγγύηση 80% στη λήψη επενδυτικών δανείων αφορά στην παραγωγή κινηματογραφικής ταινίας ή ακόμα και κάποιου ψηφιακού παιχνιδιού.
Η αξία της τοποθέτησης προϊόντος
Από την πλευρά του ο διαφημιστής Στράτος Τσαχπίνης της Fotone Αdvertising μίλησε για τα οφέλη τοποθέτησης προϊόντων σε μια κινηματογραφική ταινία.
"Είναι μια δημοφιλής στρατηγική διαφήμισης που χρησιμοποιείται πολλά χρόνια στο εξωτερικό. Την τελευταία δεκαετία άρχισε να δουλεύει στην Ελλάδα, το βλέπετε έντονα στις εκπομπές μαγειρικής. Σκοπός είναι να προωθήσει ένα προϊόν και αυτό να συνδεθεί με το κοινό που παρακολουθεί την σκηνή. Η έμμεση διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί πηγαίνουμε πολύ πιο... μαλακά στον κοινό και περνάμε την εικόνα που θέλουμε σε αντίθεση με την παραδοσιακή διαφήμιση η οποία για πολλούς είναι ενοχλητική.
Στην έμμεση διαφήμιση βλέπεις κάτι που δε σε ενοχλεί. Τα οφέλη της είναι πολλά: δημιουργεί μια θετική σχέση ανάμεσα στο κοινό και το προϊόν γιατί δε το ενοχλεί αλλά αντιθέτως συνοδεύει την εικόνα. Το εμπορικό σήμα συνδέεται και με το θέμα της ταινίας και έτσιτο προϊόν αποκτά επιπλέον αξίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της αναγνωρισημότητας, τη βελτιωμένη εικόνα το Μπραντ ενώ ενδεχομένως θα αυξηθούν οι πωλήσεις. Επίσης με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ πιο εύκολη η στόχευση κοινού."
Στη συνέχεια εξήγησε γιατί πρέπει να υπάρχει προσοχή στην σκηνή που θα τοποθετηθει το εμπορικό σήμα. "Ίσως το σημαντικότερο είναι να τοποθετηθεί το προϊόν ή η υπηρεσία κάπου που να είναι σχετικό με αυτό. Το να μπει οπουδήποτε επειδή έχουμε λεφτά να δαπανήσουμε πχ δε κάνει καλό. Αν το κάνουμε οργανωμένα επηρεάζουμε μέχρι και το σενάριο. Θυμηθείτε το Mama Mia, την επόμενη χρονιά οι Σποράδες γνώρισαν μια τεράστια τουριστική ανάπτυξη. Εδώ το προϊόν είναι γεωγραφική περιοχή.
Ένα προϊόν τοποθετείται στο πλάνο, στο προσκήνιο ή στο φόντο. Το ρεκόρ για την ενσωμάτωση προϊόντων σε ταινίες, το κατέχει ο Μάικλ Μπέι ο οποίο συμπεριέλαβε 55 εμπορικά σήματα στην ταινία Transformers: Age of Extinction. Η Άστον Μάρτιν στον James Bond έχει ενσωματωθεί στη πλοκή και αποκτά έτσι τα χαρακτηριστικά του ήρωα. Είναι τοποθετημένη στην ταινία από το 1964! Είναι αναμφισβήτητα το αμάξι του James Bond, κανένα άλλο αμάξι δε μπορεί να το πει αυτο. Η νούμερο ένα μάρκα σε τοποθέτηση προϊόντος είναι η Coca Cola. Μπαίνει στην πλοκή και στο σενάριο και έτσι πουλάει την αίσθηση του να πίνεις Coca -Cola. Αλλά παραδείγματα που έδειξε ήταν η τοποθέτηση προϊόντων Apple στη σειρά Modern Family, η Ray-ban στο Top Gun και έγινε συνώνυμη με τους κουλ τύπους, έτσι αυξήθηκαν οι πωλήσεις στους άνδρες. Η BMW και το Mission impossible. Η Audi στο Ironman: Έτσι τη δεύτερη ταινία τα πολυτελή μοντέλο αυξήθηκε η πώληση τους κατά 30%. Cartier + Ocean's 8. Όλη η πλοκή είναι για να ληστέψουν ένα περιδέραιο Cartier.
Υπάρχουν πολλά εργαλεία για ένα brand να εμφανιστεί σε μια ταινία ή σειρά, αρκεί να έχει δημιουργική σκέψη η εταιρία. " κατέληξε ο κ. Τσαχπίνης.
Ο Σίμος Διαμαντίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) εξήγησε πως και ο κινηματογράφος μπορεί να γίνει εξαγώγιμο προϊόν για τη χώρα μας και κάλεσε τους επαγγελματίες της περιοχής να συνδράμουν.
"Η Ελλάδα διαθέτει πλούσια φυσική ομορφιά ιστορικά ορόσημα και πολιτιστική κληρονομιά Η εφαρμογή φορολογικού κινήτρου μέσω του ΕΚΟΜΕ έρχεται να καλύψει τα κενά για την εύρεση χρηματοδότησης ώστε η Ελλάδα να γίνει ανταγωνιστικός προορισμός για επενδύσεις.
Το κίνητρο που δίνεται από την ελληνική κυβέρνηση ενισχύει την ανάπτυξη του τομέα αναδεικνύοντας τη δυναμική της χώρας μας γενικότερα. Η πρωτοβουλία όχι μόνο εμπλουτίζει το περιεχόμενο των οπτικοακουστικών έργων αλλά στέλνει και ένα σαφές μηνυμα στην παγκόσμια κινηματογραφική κοινότητα πως η Ελλάδα γίνεται ασφαλές περιβάλλον για έναν κινηματογραφιστή. Η Ελλάδα έχει τρομερά τοπία, έχουν γίνει ήδη αρκετά γυρίσματα ενώ η ΠΚΜ συμμετέχει σε πολλές αντίστοιχες διεθνείς εκθέσεις.
Το επόμενο διάστημα θα γίνει η ταινία εννιά επεισοδίων της Μίμης Ντενίση. Είναι πολύ σημαντικό που όλα τα γυρίσματα θα γίνουν εδώ. Το έργο θα δώσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά στη Θεσσαλονίκη και καλούμε τους επαγγελματίες να βοηθήσουν και να εκμεταλλευτούν τα κίνητρα που υπάρχουν. Το επόμενο διάστημα ταινίες που θα αφορούν τον ελληνικό τουρισμό θα έχουν επίσης επιδότηση και κίνητρα. Σαν ΣΕΒΕ στόχος μας είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας της χώρας. Δεν εξάγουμε μόνο προϊόντα αλλά και υπηρεσίες όπως ο τουρισμός, οι μεταφορές, η ναυτιλία και πλέον και ο κινηματογράφος." κατέληξε
Η Διονυσία Αρβανίτου, εκπροσώπησε το Film Office της ΠΚΜ.
"Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη γιατί αυτό είναι το πρώτο μας κάλεσμα στον επιχειρηματικό κόσμο, τόσα χρόνια εστιάσαμε στον επαγγελματικό κλάδο αλλά ήρθε καιρός να γνωριστούμε." είπε αρχικά.
Στη συνέχεια μίλησε για το μητρώο επαγγελματιών που έχει συσταθεί στο Film Office και τα οφέλη που παρέχει στους κινηματογραφιστές αφηγουμενη μια ιστορία από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η παραγωγή για να βρει συνεργαζόμενες επιχειρήσεις στα γυρίσματα του The Enforcer.
"Τρία χρόνια μετά οι εγγραφές έχουν αρχίσει και αυξάνονται, είναι πιο εύκολο και για μας να έχουμε όσο πιο πολλές εγγραφές γίνεται και να προτρέπουμε τους ξένους να επιλέξουν μόνοι τους τις συνεργασίες τους ανάλογα την επιχείρηση που θέλει ο καθένας. Είναι ωραίο που ξεκινάμε σήμερα γιατί χρειαζόμαστε τον επιχειρηματικό κόσμο μαζί μας, είναι win win η συνεργασία μας. Έχει νόημα να καταλάβουν οι επιχειρήσεις γιατί έχουν όφελος να εμπλακούν. Ο τόπος μπορεί να... σηκώσει μια κινηματογραφική βιομηχανία και αυτή δεν υφίσταται χωρίς τον επιχειρηματικό κόσμο. " είπε ολοκληρώνοντας η κ. Αρβανίτου.