Ρόλο - βαρόμετρο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της ΑΒ Βασιλόπουλος κατέχει η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας με το εξαγωγικό hub της εταιρείας στην Σίνδο να ανοίγει πόρτες σε νέες αγορές, γράφοντας έσοδα 100 εκατ. ευρώ.
Η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων franchise και οι επενδύσεις στην ταχεία παράδοση (fast delivery) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) αποτελούν τις βασικές αναπτυξιακές αιχμές στην στρατηγική του ομίλου που φλερτάρει με τζίρο 2 δισ. ευρώ και ποντάρει στην διεύρυνση της προώθησης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και στην αποκλιμάκωση των τιμών ενόψει της νέας χρονιάς.
Οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος για την οικονομική χρήση του 2023 ανήλθαν στο 1,97 δις ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2022, καθώς κατέγραψαν οριακή υποχώρηση -0,6%. Το περιθώριο μικτής κερδοφορίας παρέμεινε σταθερό στο 25,9% (26% το 20222) ενώ τα Προσαρμοσμένα Λειτουργικά Κέρδη (χωρίς απομειώσεις και έκτακτες ζημίες) ανήλθαν σε 29 εκατ. και τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 132 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, διασφαλίζοντας, όπως σημειώνεται από την εταιρεία, ταυτόχρονα σταθεροποίηση της απόδοσης, καθώς το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας παρέμεινε αμετάβλητο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, ξεδιπλώνει στο makthes.gr το αναπτυξιακό πλάνο της αλυσίδας για την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα, αναφέρεται στο εξαγωγικό hub στην Σίνδο ενώ «βλέπει» αποσυμπίεση των πληθωριστικών πιέσεων το 2025.
«Κομβική η θέση της Θεσσαλονίκης, πάνω από 4.000 εργαζόμενοι στην Βόρεια Ελλάδα»
Ποιος ο ρόλος της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας στην αναπτυξιακή στρατηγική του ομίλου; Σχεδιάζετε άνοιγμα νέων καταστημάτων ή πιθανές εξαγορές τοπικών αλυσίδων;
Για όλους εμάς στην ΑΒ Βασιλόπουλος, η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Βόρεια Ελλάδα κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρείας μας. Αυτό αποτυπώνεται μεταξύ άλλων και από τον αριθμό των καταστημάτων ΑΒ που διαθέτουμε στην περιοχή, που ανέρχεται σε περίπου 100 εταιρικά και franchise, και στον οποίον απασχολούνται περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι. Η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης, άλλωστε, είναι κομβικής σημασίας, αφού λειτουργεί ως γέφυρα σύνδεσης με την ευρύτερη Μακεδονία και τη Θράκη, αλλά και τις αγορές των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εξαγωγικό Hub που δημιουργήσαμε στη Σίνδο, μέσω του οποίου εξάγουμε ελληνικά προϊόντα σε χώρες, όπως η Ρουμανία, η Σερβία και η Τσεχία, στηρίζοντας τους τοπικούς παραγωγούς.
Βασικό μας ωστόσο μέλημα είναι ο εκσυγχρονισμός του δικτύου μας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, με στόχο σε κάθε σημείο της χώρας να έχουμε ένα κατάστημα ΑΒ. Η στρατηγική μας περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων και την αναβάθμιση υφιστάμενων καταστημάτων, ενώ η επέκταση του δικτύου μας βασίζεται στην παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών που καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Παράλληλα, επενδύουμε συστηματικά σε νέα καταστήματα franchise, έχοντας φτάσει συνολικά στα 300 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα από το 2023 έως και σήμερα, διαθέτοντας το μεγαλύτερο δίκτυο franchise, πανελλαδικά. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι συνολικές επενδύσεις, οι οποίες αφορούν, πανελλαδικά, τόσο στο δίκτυο εταιρικών καταστημάτων ΑΒ όσο και στο μοντέλο του franchise για το 2023, ανήλθαν στα 57 εκατομμύρια ευρώ. Τη χρονιά που διανύσαμε, ανανεώσαμε το κατάστημά μας στην Πτολεμαΐδα, αλλά και στην Κομοτηνή, ώστε να παρέχουμε μία διευρυμένη εμπειρία αγορών στους πελάτες μας.
«Επέκταση διανομής ελληνικών προϊόντων σε νέες αγορές»
2) Ποια τα επενδυτικά σχέδια του ομίλου που αφορούν την περιοχή για το νέο έτος; Ποια η σημασία των αποθηκών της εταιρείας στην Σίνδο;
Πλησιάζοντας τη συμπλήρωση ενός έτους λειτουργίας του εξαγωγικού Hub στη Σίνδο, μπορούμε με βεβαιότητα να δηλώσουμε ότι έχει βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής μας αλυσίδας, επιτρέποντάς μας παράλληλα να επεκτείνουμε τη διανομή ελληνικών προϊόντων σε νέες αγορές. Αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων μας εκτός των συνόρων, υποστηρίζοντας τη στρατηγική μας για διεθνή ανάπτυξη των τοπικών παραγωγών. Ειδικότερα, μέχρι στιγμής, πλησιάζουμε την πρόβλεψή μας για έσοδα 100 εκ. ευρώ.
Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι σε αυτό το εγχείρημα συμμετέχουν 20 ελληνικές εταιρείες και συνεταιρισμοί, με προϊόντα που αγγίζουν τις 80 χιλιάδες τόνους ετησίως, με αποτέλεσμα το hub να λειτουργεί ως ένα σημείο συνάντησης για τοπικούς παραγωγούς, προσφέροντας ευκαιρίες να ενταχθούν σε μεγαλύτερες εφοδιαστικές αλυσίδες. Επίσης, πολλές από τις ιδιωτικές ετικέτες, που πωλούνται σε όλα τα supermarkets του ομίλου μας σε χώρες της ανατολικής Ευρώπης, αλλά και στα δικά μας, παράγονται από ελληνικές εταιρίες. Για παράδειγμα, τα ζυμαρικά World’s Market παράγονται από την εταιρεία Eurimac, που βρίσκεται στο Κιλκίς.
Γίνεται, λοιπόν, εύκολα αντιληπτό, πως τα οφέλη αυτής της επένδυσης είναι πολλά τόσο για την ίδια την ΑΒ Βασιλόπουλος, όσο και για τους εργαζόμενους και την κοινωνία, καθώς ενισχύεται το εισόδημα των αγροτών, προωθούνται περαιτέρω τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό και δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
«Εισερχόμαστε σε φάση αποπληθωρισμού»
3) Βλέπετε αισθητή αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων σε είδη πρώτης ανάγκης ενόψει γιορτών και 2025;
Η ελληνική οικονομία φαίνεται να εισέρχεται σε μια φάση αποπληθωρισμού, κάτι που αποτυπώνεται και στις εκτιμήσεις διεθνών θεσμών, αλλά και στα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι το 2024 θα ολοκληρωθεί με χαμηλότερους πληθωριστικούς ρυθμούς, με τη νέα χρονιά να φέρνει ανάπτυξη από 2% έως 2,3%.
Αυτή η τάση αποπληθωρισμού δημιουργεί μια θετική συγκυρία για τους καταναλωτές, αλλά και για τις επιχειρήσεις, καθώς εκτιμάται ότι η ιδιωτική κατανάλωση επωφελήθηκε από τη σχετικά ταχύτερη αύξηση των μισθών για τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα που τείνουν να έχουν μεγαλύτερη τάση για κατανάλωση, κάτι το οποίο αναμένεται να συνεχιστεί και στα επόμενα έτη. Στην ΑΒ Βασιλόπουλος παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και διασφαλίζουμε σταθερά ανταγωνιστικές τιμές σε βασικά προϊόντα, παρέχοντας ειδικές προσφορές όλο το χρόνο, αλλά και επιταγές έκπτωσης για επόμενη αγορά. Πάντα στο επίκεντρό μας βρίσκονται οι ανάγκες του καταναλωτή και για αυτό, προσφέρουμε την καλύτερη αναλογία ποιότητας-τιμής στα καταστήματά μας.
Για το 2025, παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι, ότι η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης θα επιτρέψει την περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών, δημιουργώντας συνθήκες ευνοϊκές για τα νοικοκυριά και την ευρύτερη αγορά.