Η προβολή του γάμου ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ, που σκανάρει τα social media. Με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου, οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης, που ακολούθησε. Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001.
Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38, ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχθεί τις δωρεές της λίστας γάμου, πχ στην Τράπεζα η στην τσέπη θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου η σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας.
Το ''κόλπο'' της ΑΑΔΕ
- Ειδική ομάδα ελεγκτών κάνει φύλλο και φτερό τα social media (facebook, instagram, TikTok), καθώς και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Ειδικός αλγόριθμος που τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις και αποκαλύπτει φοροδιαφυγή
- Ελέγχουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου και υπηρεσίες προβολής και προώθησης προϊόντων
- Επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια, ακίνητα καθώς και το τρόπο ζωής των influencers
- Έλεγχος περιουσιακών στοιχείων, ανάλωσης κεφαλαίου, καταθέσεων, φορολογικών δηλώσεων.
Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι influencers
Mega influencers
-500.000 έως 2 εκατομμύρια followers
-3.000 -10.000 € ανά /post
Macro influencers
-100.000-500.000 followers
-1.000 -3.000 € ανά post
Micro influencers
-3.000-30.000 followers
-300 – 1.000 € ανά post
Νano influencers
-Έως 3.000 followers
-100-500 € ανά post.