Με επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ η Fraport Greece σχεδιάζει να αναβαθμίσει το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Ο νέος τερματικός σταθμός του αεροδρομίου έκτασης 34.033 τ.μ., που θεμελιώθηκε σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021. Παράλληλα θα δρομολογηθεί η ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού 24.000 τ.μ. Μετά από την ολοκλήρωση των έργων οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47% και οι πύλες κατά 50%, θα διπλασιαστούν τα σημεία ασφαλείας, οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών θα είναι περισσότεροι κατά 75% περισσότεροι.
Παράλληλα θα κατασκευαστεί νέος πυροσβεστικός σταθμός και θα αναβαθμιστεί η μονάδα βιολογικού καθαρισμού και η σύνδεσή με το δίκτυο της πόλης, το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, και θα εγκατασταθεί σύγχρονο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το του 2021. Την περίοδο εκτέλεσης των έργων θα εργαστούν περισσότερα από 1000 άτομα και στην πορεία 4.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας θα σχετίζονται με την ανάπτυξη του αεροδρομίου
Το νέο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» σε αριθμούς:
€100.000.000 Συνολική επένδυση αναβάθμισης αεροδρομίου
34.033 τ.μ. Νέος τερματικός σταθμός
24000 τ.μ ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
47% αύξηση των σταθμών check-in
75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
150.000 κυβικά μέτρα εκσκαφής εδάφους
100.000 κυβικά μέτρα έργων σκυροδέματος
250 χλμ. καλωδίων
20 χιλιόμετρα σωληνώσεων
2.900 τόνοι μεταλλικών κατασκευών
222.900 ανθρωποημέρες που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των έργων
11.250 ημέρες εργασίας μηχανημάτων/εξοπλισμού που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των εργασιών
Ολοκλήρωση έργου πρώτο τρίμηνο 2021
Η Θεσσαλονίκη στον πυρήνα της στρατηγικής μας
«Η Θεσσαλονίκη είναι στον πυρήνα της στρατηγικής μας. Στόχος μας είναι η πλήρης μεταμόρφωσή του αεροδρομίου σε έναν σύγχρονο κεντρικό κόμβο για τα νοτιοανατολικά Βαλκάνια» τόνισε στην ομιλία του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλεξάντερ Τσίνελ χαρακτηρίζοντας την αναβάθμιση του αεροδρομίου ως καταλύτη (game changer) για την ανάπτυξη της περιοχής.
Σημειωτέον ότι ότι τα έργα στο «Μακεδονία» θα απορροφήσουν 100 εκατ. από από τα συνολικά 415 εκατ. ευρώ που θα διαθέσει η Fraport Greece για την αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται. Ακολουθούν τα έργα στα αεροδρόμια Καβάλας, Ζακύνθου και Χανίων.
Συμμαχία με την ιδιωτική οικονομία
Παρών κατά την τελετή θεμελίωσης ήταν και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας που χαρακτήρισε τολμηρή κίνηση που «βάζει τα θεμέλια για τη νέα περίοδο ανάπτυξης» την παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece (εξάλλου η συμφωνία ολοκληρώθηκε όταν ο ίδιος ήταν πρόεδρος του πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ). Αντιθέτως στην τελετή δεν παραβρέθηκε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης (που είχε έρθει σε σύγκρουση με τον κ. Πιτσιόρλα για το θέμα της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων) αλλά αντ’ αυτού ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης που είπε ότι το εγχείρημα βρίσκεται στην καρδιά αυτού που επιδιώκει η κυβέρνηση, την «επέκταση ισχύος μέσω των μεταφορών σε όλα τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη» και πρόσθεσε ότι «η συμμαχία με την ιδιωτική οικονομία μπορεί να δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα».
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Κοπελούζος, πρόεδρος του ομώνυμου ελληνικού ομίλου που συμπράττει με τη γερμανική Fraport, τόνισε ότι το γεγονός ότι οι Γερμανοί αποφάσισαν να επενδύσουν στη χώρα μας σε μια δύσκολη περίοδο έστειλε ένα πολύ θετικό μήνυμα. «Σήμερα είναι μια άλλη μέρα για τη Θεσσαλονίκη» είπε και προέβλεψε ότι «το αεροδρόμιο θα φέρει τις μεγάλες αλλαγές, θα ξυπνήσει την πόλη, θα αλλάξουν τα πάντα». Στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η προσέλκυση νέων αεροπορικών διασυνδέσεων, σημείωσε ο κ. Κοπελούζος, καλώντας εμμέσως πλην σαφώς σε ενεργοποίηση όλων των φορέων για την προσέλκυση συνεδρίων και διοργανώσεων που θα φέρουν κόσμο στην πόλη όλο το χρόνο.
Ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Fraport AG Στέφαν Σούλτε μίλησε επίσης για ορόσημο και νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη και συνολικά για την επένδυση της εταιρείας του στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τονίζοντας ότι η απόφαση αυτή ήταν μια πρόκληση αλλά ότι η απόφαση ελήφθη γιατί «πιστεύουμε στο δυναμικό της χώρας».
Θα αλλάξει τη Θεσσαλονίκη
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ανέφερε ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου «θα αλλάξει πορεία της Μακεδονίας» και θα συνδράμει στον στόχο να καταστεί η περιοχή πρωτεύουσα εξωστρέφειας και κόμβος ανάπτυξης για όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θέρμης Θόδωρος Παπαδόπουλος κάλεσε τα μέλη της κυβέρνησης και τους τοπικούς φορείς να πιέσουν ώστε να υλοποιηθεί η διασύνδεση του αεροδρομίου με το μετρό ή άλλο μέσο σταθερής τροχιάς.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης χαρακτήρισε το έργο «τεράστιο» και με «πολλαπλές σημασίες» που θα «ξυπνήσει την πόλη» για να κάνει αυτά που πρέπει και να γίνει «επιθυμητός τόπος. Έχουμε πολλά θέματα, δεν λύνονται μόνο με ένα εμβληματικό έργο» παραδέχτηκε, προσθέτοντας ότι είναι δουλειά των δημάρχων η αναβάθμιση της πόλης. «Ήδη είδαμε διαφορά από τότε που ανέλαβε η Fraport, τα αποτελέσματα θα είναι σε λίγο καιρό ορατά. Αποδεικνύεται το πόσο οι ιδιωτικοποιήσεις έχουν άμεσα αποτελέσματα. Ταλαιπωρηθήκαμε από αντιεπιχειρηματικό κλίμα, αλλά τώρα άρχισαν να ξεπερνιούνται αυτές οι νοοτροπίες …» είπε, για να προσθέσει λίγο αργότερα «… ελπίζω». Τέλος Κάλεσε τη Fraport Greece να κατασκευάσει το αεροδρόμιο έτσι που να θυμίζει Θεσσαλονίκη. «Έχουμε 2.500 χρόνια ιστορίας εκμεταλλευτείτε την» είπε χαρακτηριστικά.
Παραλειπόμενα
Η θεμελίωση έγινε με έναν συμβολικό τρόπο, θάβοντας μια «χρονοκάψουλα», που δυνητικά θα μπορούσε να βρεθεί μετά από αιώνες. Ήταν ένα μεταλλικό κουτί που περιείχε τα αρχιτεκτονικά σχέδια, την ομιλία του κ. Τσίνελ, τις ημερήσιες ελληνικές εφημερίδες που κυκλοφόρησαν σήμερα και ένα κέρμα, όπως επιτάσσει το γερμανικό έθιμο.
Οι Γερμανοί που φημίζονται για την οργάνωσή τους είχαν φροντίσει να υπάρχουν πλαστικά κράνη και μάλιστα… εις διπλούν. Αυτό που φορούσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης έπεσε από το κεφάλι του στην τρύπα όπου τοποθετήθηκε η «χρονοκάψουλα».