Σε κλειστό αυτοκινητόδρομο μετατρέπεται το τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών από το ύψους του ανισόπεδου κόμβου Κ12 (έξοδος από την περιφερειακή οδό) έως τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης. Στο τμήμα αυτό του δρόμου υπάρχουν σήμερα περίπου δεκαπέντε παράτυπες είσοδοι και έξοδοι στον αυτοκινητόδρομο από τους παρόδιους δρόμους, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα ασφάλειας καθώς και αρκετά ατυχήματα. Όλες αυτές οι είσοδοι – έξοδοι θα κλείσουν και η επικοινωνία με τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται μόνον από τέσσερα σημεία. Όλα αυτά προβλέπονται στην προκαταρκτική μελέτη του έργου "Μελέτη Διερεύνησης Προσωρινής Διευθέτησης Προσβάσεων επί της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανίων (τμήμα από κόμβο Κ12 έως Καρδία)" η οποία υποβλήθηκε προς έγκριση στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη μελέτη, οι σημαντικότερες αλλαγές οι οποίες πρόκειται να γίνουν σε αυτό το τμήμα του αυτοκινητόδρομου θα είναι οι εξής:
1. Ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου στον Φοίνικα (στην οδό Μαρίνου Αντύπα). Όπως εξηγεί ο μελετητής Θανάσης Παντελής “στόχος της αναμόρφωσης του κόμβου είναι ο αποκλεισμός των παράτυπων συνδέσεων που υπάρχουν σήμερα επί της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανίων και η ολοκλήρωση των παράπλευρων οδών για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών μέσω του Α/Κ και των ισόπεδων κόμβων του”. Μάλιστα, προκειμένου να κατασκευαστεί ο νέος κόμβος η Αμερικανική Γεωργική Σχολή παραχώρησε έκταση περίπου πέντε στρεμμάτων, γεγονός που διευκολύνει την υλοποίηση του έργου καθώς το απεμπλέκει από τη χρονοβόρα διαδικασία απαλλοτριώσεων γειτονικών ιδιοκτησιών.
2. Μετάθεση της λωρίδας εξόδου προς το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos. Σύμφωνα με τον κ. Πανταζή η έξοδος προς το εμπορικό κέντρο θα γίνεται από ένα νέο σημείο, το οποίο θα βρίσκεται πιο μπροστά από το σημερινό (στο ρεύμα από Θεσσαλονίκη), ενώ η λωρίδα αναμονής θα είναι περίπου δυόμιση φορές μεγαλύτερη απ' ό,τι σήμερα ώστε να αποφεύγεται το μποτιλιάρισμα το οποίο παρατηρείται στο σημείο αυτό. Προς το σκοπό αυτό θα αξιοποιηθεί τμήμα παράπλευρης οδού που σήμερα είναι ανενεργό.
3. Κατασκευή ενός νέου ανισόπεδου κόμβου, των Εκπαιδευτηρίων, όπως θα ονομάζεται. Θα γίνει πριν από τον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, στην περιοχή όπου λειτουργούν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Ο κόμβος αυτός θα απορροφήσει όλη την κυκλοφορία των λεωφορείων τα οποία εξυπηρετούν τα εκπαιδευτήρια, καθώς και μέρος της κίνησης η οποία γίνεται σήμερα μέσω της οδού Κουγιάμη, στην περιοχή επέκτασης Θέρμης, (πρόκειται ουσιαστικά για την προέκταση του δρόμου Θέρμης – Πανοράματος) την οποία χρησιμοποιούν και εκατοντάδες οχήματα καθημερινά, προερχόμενα από το Πανόραμα.
4. Στο έργο προβλέπεται και η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Θέρμης, με διαπλατύνσεις και κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών.
Όπως εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλλιας “με την κατασκευή αυτού του έργου ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, σε αυτό το τμήμα του, από τον Κ12 έως τον Α/Κ Θέρμης γίνεται ουσιαστικά ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος. Οι είσοδοι και έξοδοι θα γίνονται μόνον από τέσσερα σημεία, ενώ θα λειτουργεί και το παράλληλο οδικό δίκτυο εκατέρωθεν του δρόμου το οποίο θα εξυπηρετεί όλες τις επιχειρήσεις και τις περιοχές κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου”.
Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια το έργο έχει προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ και έχει υποβληθεί πρόταση για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. “Η τελική έγκριση αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου και εάν όλα πάνε καλά θα το δημοπρατήσουμε στο τέλος του χρόνου με ορίζοντα υλοποίησης το 2025. Εναλλακτικά, εάν το έργο δεν χρηματοδοτηθεί από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης τότε θα υποβληθεί προς χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ”.