Βαθιά ανάσα φαίνεται να πήραν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου φέρεται να εγκρίνει το σχέδιο παράτασης για ένα χρόνο της σύμβασης παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής (ΟΑΣΑ), στα ΚΤΕΛ.
Νωρίτερα, με δύο αποφάσεις του τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο το ανώτατο δικαστήριο είχε απορρίψει το προσχέδιο της σύμβασης με το αιτιολογικό ότι δεν συνιστούσε τροποποίηση της ισχύουσας σύμβασης αλλά απ' ευθείας ανάθεση.
Το υπουργείο επανήλθε με επιπλέον επιχειρηματολογία και σε συνδυασμό με τροπολογία που είχε ψηφίσει τον Σεπτέμβριο κατάφερε, όπως λένε οι πληροφορίες, να αποσπάσει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για παράταση της εκχώρησης του συγκοινωνιακού έργου 60 γραμμών στα ΚΤΕΛ, για έναν ακόμη χρόνο.
Η συζήτηση στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου έγινε τη Δευτέρα και η ανακοίνωση της απόφασης αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, έως την Παρασκευή.
“Ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα γινόταν στην Αθήνα εάν η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ήταν απορριπτική. Θα έπρεπε να βρούμε με μιας 300 λεωφορεία για να εξυπηρετήσουμε 60 λεωφορειακές γραμμές, πράγμα παντελώς αδύνατον”, δηλώνει με ανακούφιση αλλά και αυτοσυγκράτηση, στέλεχος του υπουργείου, συνιστώντας παράλληλα “να περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση”.
Η απόφαση αυτή ενδιαφέρει και τη Θεσσαλονίκη καθώς επίκειται ανάλογη παράταση των συμβάσεων με τις οποίες έχει παραχωρηθεί συγκοινωνιακό έργο 31 περιαστικών λεωφορειακών γραμμών, από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς.
Ήδη, όπως αναφέρει στο makthes.gr ο Γιάννης Τόσκας, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, ο ΟΣΕΘ προετοιμάζει το προσχέδιο σύμβασης για παράταση ενός ακόμη έτους της εκχώρησης των 31 λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ και πρόκειται έως τα μέσα Νοεμβρίου να το καταθέσει προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Οι ισχύουσες συμβάσεις λήγουν στο τέλος του 2022.
Οι προηγούμενες δύο απορριπτικές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την περίπτωση της Αττικής είχαν θορυβήσει τα στελέχη του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ. Ωστόσο, υπήρχε αισιοδοξία ότι για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης το ανώτατο δικαστήριο θα έδινε την έγκρισή του καθώς υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες σε σχέση με το λεκανοπέδιο.
Στην Αθήνα το συγκοινωνιακό έργο εκτελείται από τον δημόσιο ΟΑΣΑ ενώ στη Θεσσαλονίκη ο κρατικός πλέον ΟΑΣΘ τελεί υπό εκκαθάριση, άρα λειτουργεί υπό προθεσμία. Υπό αυτό το καθεστώς δεν μπορεί ούτε να κάνει διαγωνισμό για να προμηθευτεί νέα λεωφορεία, αλλά ούτε καν να προσλάβει οδηγούς προκειμένου να αξιοποιήσει όλα τα διαθέσιμα λεωφορεία με αποτέλεσμα δεκάδες απ' αυτά να παραμένουν στα αμαξοστάσια.
Επίσης, το προσεχές διάστημα πρόκειται να υπάρξει ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού χάρτη του πολεοδομικού συγκροτήματος ενόψει της λειτουργίας του μετρό.
Εκχώρηση άλλων επτά γραμμών
Σύμφωνα με πληροφορίες το προσχέδιο σύμβασης το οποίο πρόκειται να καταθέσει ο ΟΣΕΘ προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εκτός από την παράταση εκχώρησης των 31 περιαστικών λεωφορειακών γραμμών, θα προβλέπει την εκχώρηση και άλλων επτά, για διάστημα ενός έτους.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πρόκειται για τις γραμμές 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη - πέταλο Αριστοτέλους), 58 (οδός Βενιζέλου - Διασταύρωση Χορτιάτη), 64 (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Φίλυρο), 45 (ΚΤΕΛ Μακεδονία - Mediterranean Cosmos), 28Β (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου – Τ.Σ. Ευκαρπίας Σκλαβενίτης). Επίσης, σχεδιάζεται να δοθούν και οι γραμμές Νο 70 και Νο 71 οι οποίες λειτουργούν τους δύο καλοκαιρινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, ξεκινώντας από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και φτάνοντας στις παραλίες της Επανομής και της Νέας Μηχανιώνας αντίστοιχα.
Οι πέντε αυτές λεωφορειακές γραμμές για τις οποίες θα απαιτηθούν περίπου πενήντα επιπλέον λεωφορεία θα ανατεθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών.