ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ALUMIL: Ρεκόρ πωλήσεων με 400 εκατ. και πακέτο επενδύσεων 56 εκατ. ευρώ

Άννη Καρολίδου03 Απριλίου 2023

Επενδύσεις 56 εκατ. ευρώ έχει δρομολογήσει η ALUMIL, με τον Όμιλο να έχει πιάσει τα 400 εκατ. ευρώ τζίρο το 2022, επιτυγχάνοντας να διπλασιάσει τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του πρώτοu εξαμήνου της περυσινής χρονιάς (205,9 εκατ.), παρότι από τον Αύγουστο και μετά, η ζήτηση στη διεθνή αγορά είχε καμφθεί επειδή οι εταιρείες είχαν προηγούμενα προβεί σε υπεραποθεματοποιήσεις για να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες αναστατώσεις στην προμήθεια υλικών και στις μεταφορές.

Mέσα στις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν και επίσημα τα οικονομικά στοιχεία εισηγμένης και ομίλου για το 2022 και, τότε θα φανεί, ότι η ALUMIL κατόρθωσε να αυξήσει τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών της κατά περίπου 27%, σε σχέση με εκείνο του 2021 (σ.σ. 315,2 εκατ.), στη διάρκεια μίας χρονιάς που χαρακτηρίστηκε από μεγάλες αντιθέσεις για τον κλάδο αλουμινίου, διεθνώς, με υψηλή, πρωτοφανή ζήτηση κατά το πρώτο εξάμηνο και απότομη κάμψη, λόγω υπεραποθεματοποιήσεων, στο δεύτερο εξάμηνο.

Aύξηση κερδών και το 2022

Ανοδικά κινήθηκε  και η κερδοφορία του Ομίλου, έναντι εκείνης του 2021, αφού τα παραγωγικά κέρδη/EBITDA, προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 56-58 εκατ. ευρώ (σ.σ. την προηγούμενη χρονιά ήταν στα 53,3 εκατ. ευρώ).

Όπως είπε στο makthes.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Γιώργος Μυλωνάς, το πρώτο τρίμηνο του 2023 εξελίχθηκε καλύτερα από το αναμενόμενο.

«Είχαμε προβλέψει πέρυσι, ότι προς το καλοκαίρι οι συνθήκες στην αγορά θα άρχιζαν να ομαλοποιούνται οπότε θα απαιτούνταν αρκετοί μήνες, τουλάχιστον ως τον φετινό Απρίλιο, για να καταναλωθούν τα μεγάλα, πρόσθετα αποθέματα που είχαν συγκεντρώσει οι πελάτες μας. Τελικά, τα πράγματα πήγαν καλύτερα και ειδικά στην ALUMIL είχαμε θετικές εξελίξεις όσον αφορά στον όγκο των πωλήσεων, αλλά αναπόφευκτα  υπάρχει αποκλιμάκωση των τιμών, καθώς μειώθηκαν οι τιμές των πρώτων υλών. Η μείωση των τιμών έχει επιπτώσεις τόσο στο cash flow, όσο και στα περιθώρια κέρδους της επιχείρησης.

Όσον αφορά στο cash flow η επίπτωση είναι θετική αφού χρειαζόμαστε λιγότερα κεφάλαια για να διαχειριστούμε τις ίδιες ποσότητες υλικών και προϊόντων. Όσον αφορά στην κερδοφορία, η επίπτωση είναι πρόσκαιρα αρνητική καθώς περιορίζονται τα περιθώρια κέρδους επειδή υπάρχουν αποθέματα που έγιναν με υψηλότερες τιμές. Ωστόσο, αυτό το φαινόμενο θα εξομαλυνθεί μέσα στο χρόνο, καθώς μάλιστα από το καλοκαίρι και μετά, στο δεύτερο εξάμηνο θα βελτιωθούν περαιτέρω πωλήσεις και κερδοφορία», εξήγησε ο κ. Μυλωνάς, τονίζοντας ότι οι μεταπτώσεις αυτές δεν επηρεάζουν την αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου, που σταθερά κτίζει πάνω σε κερδοφόρες χρήσεις.

Η μητρική, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών ΑLUMIL, αν και κερδοφόρος για μία ακόμη χρήση, δεν θα μπορέσει ούτε φέτος να διανείμει μέρισμα από τα κέρδη του 2022 λόγω των δεσμεύσεων που συνεπάγονταν η συμφωνία του 2020, με τις πιστώτριες τράπεζες, για την αναδιάρθρωση του δανεισμού του Ομίλου. 

Έτσι, παρότι εταιρεία και όμιλος σημείωσαν καλές επιδόσεις στη διετία 2020-2021 και είχαν ένα εξαιρετικά καλό 2022, δεν μπορούν ακόμη να ανταμείψουν τους μετόχους που στήριξαν την ΑLUMIL στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. 

Ήδη ο Όμιλος έχει πιάσει τους δείκτες απόδοσης που έθεσαν οι Τράπεζες και εάν η μητρική, ολοκληρώσει ικανοποιητικά το 2023, τότε θα μπορεί την επόμενη χρονιά, ανάλογα και με τα αποτελέσματα, να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος.

Εξαγωγική και κερδοφόρα η... μαμά εταιρεία

Σημειώνεται ότι στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, η μητρική συμμετέχει ως και κατά 50%, ενώ εξάγει περίπου το 85% της παραγωγής της στη διεθνή αγορά και μάλιστα σε αγορές πολύ υψηλών προδιαγραφών και συχνά ειδικών αρχιτεκτονικών απαιτήσεων στα προφίλ αλουμινίου. Επίσης, με στοιχεία 2021, φαίνεται ότι η συμμετοχή της μητρικής στα κέρδη του Ομίλου είναι πολύ σημαντική αφού αντιστοιχεί περίπου στο 58% των προ φόρων κερδών.

Οι εργαζόμενοι έβαλαν πλάτη

Οι εξαιρετικές επιδόσεις του 2022, ήταν αποτέλεσμα της προορατικότητας της διοίκησης του Ομίλου αλλά και των σύγχρονων τεχνολογικά οργανωτικών και διαχειριστικών εργαλείων που διαθέτει, με αποτέλεσμα να «στηθεί» έγκαιρα με αποθέματα ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στην κατακόρυφη άνοδο της ζήτησης.

«Το 2022, ήταν μία πάρα πολύ καλή χρονιά. Πουλήσαμε ότι μπορούσαμε να παράξουμε. Οι περυσινές επιδόσεις δεν θα είχαν επιτευχθεί εάν δεν μας βοηθούσαν πάρα πολύ οι εργαζόμενοί μας, σε μία περίοδο δύσκολη, κατά την οποία υπήρχαν πολλές έκτακτες απουσίες λόγω Covid. Τα περιστατικά Covid προξένησαν σημαντικό πρόβλημα στην παραγωγική διαδικασία το 2021 αλλά και το 2022. Δουλέψαμε και Σαββατοκύριακα, είχαμε τη στήριξη των εργαζομένων μας (σ.σ. περί τις 3.000 άτομα προσωπικό στον Όμιλο) και φροντίσαμε να τους ανταμείψουμε με bonus», πρόσθεσε ο επιχειρηματίας.

Μεγάλο πακέτο επενδύσεων - Ανεβαίνει η Ξάνθη

Για την ALUMIL, μία διεθνή δύναμη στον χώρο των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, παρούσα σε όλα τα μεγάλα έργα με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, οι δύσκολες μέρες της οικονομικής κρίσης αποτελούν παρελθόν. Και απόδειξη της δυναμικής ανάκαμψης και εν συνεχεία, ανάπτυξης του Ομίλου, αποτελεί και η επαναλειτουργία του εργοστασίου στην Ξάνθη.

Το εργοστάσιο της Ξάνθης, που ξαναμπήκε σε λειτουργία την άνοιξη του 2022, μετά από εννέα ολόκληρα χρόνια παύσης, καθώς είχε κλείσει τέλος του 2013, ακολουθεί με βήμα ταχύ τον Όμιλο στην ανοδική του πορεία. Απασχολεί περί τα 70 άτομα, παλιούς εργαζόμενους αλλά και Θρακιώτες που είχαν φύγει στα χρόνια της κρίσης στο εξωτερικό και επέστρεψαν για να δουλέψουν στο βιομηχανικό συγκρότημα της Ξάνθης.

«Για εμάς η Ξάνθη, η πόλη από την οποία άρχισε η σχέση της οικογένειας με το αλουμίνιο, έχει ξεχωριστή σημασία. Θα προχωρήσουμε σε επενδύσεις στο εργοστάσιο, γιατί και η περιοχή αξίζει να υποστηριχθεί , από τη στιγμή μάλιστα που η ενίσχυση του συγκεκριμένου συγκροτήματος είναι προς όφελος της εταιρείας», δήλωσε ο κ. Μυλωνάς.

Να σημειωθεί ότι από την Ξάνθη, είχε ξεκινήσει, στα μέσα της δεκαετίας του 1970, η δραστηριοποίηση της οικογενείας Μυλωνά στον κλάδο αλουμινίου, αρχικά με τη ΒΑΛΒΕ και στη συνέχεια με την ΑΛΟΥΝΕΦ, η οποία το 2010 είχε απορροφηθεί από την ALUMIL.

Συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

Στο εργοστάσιο της Ξάνθης θα εγκατασταθεί μία ακόμη, νέα γραμμή παραγωγής, με ειδικές προδιαγραφές για την επεξεργασία ιδιαίτερων βιομηχανικών κραμάτων. Η επένδυση στην Ξάνθη θα φτάσει στα 7 εκατ. ευρώ και συμπεριλαμβάνεται στο μεγάλο επενδυτικό των 56 εκατ. ευρώ, που έχει υποβληθεί προς συγχρηματοδότηση από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Τα κεφάλαια από το RRF θα απελευθερωθούν μόλις ολοκληρωθούν οι τυπικές εγκριτικές διαδικασίες από τις Τράπεζες. Η εταιρεία έχει την ρευστότητα για να κάνει τις αναγκαίες επενδύσεις, αλλά με αυτό το μεγάλο επενδυτικό, θέλει να κάνει παρεμβάσεις με προοπτική πέραν της δεκαετίας, που θα αυξήσουν όχι μόνο παραγωγικότητα, αλλά και θα παρέχουν καλύτερες εξυπηρετήσεις προς τους πελάτες, θα μειώσουν κόστη και εν τέλει θα την καταστήσουν πιο ανταγωνιστική.

«Έχουμε ήδη επενδύσει πάνω από 3,5 εκατ. ευρώ σε customised λογισμικό, για τη διαχείριση των παραγγελιών και της παραγωγής. Με το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, αυτοματοποιείται όλο το βιομηχανικό συγκρότημα στο Κιλκίς, όπου βρίσκεται και η παραγωγική βάση του Ομίλου. Θα επενδύσουμε στα logistics του Ομίλου, σε ρομποτικές αποθήκες, σε αυτοματοποιημένη διαχείριση των προϊόντων», είπε ο κ. Μυλωνάς ο οποίος αναφέρθηκε και σε ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα που απασχολεί την ALUMIL αλλά και τον κλάδο συνολικότερα, ίσως και όλες τις μεταποιητικές επιχειρήσεις της χώρας.

«Με την εγκατάσταση ρομποτικών συστημάτων και μεγάλων αυτοματισμών, θα μπορέσουμε να βρούμε λύση στο μέγα πρόβλημα της έλλειψης εργατικών χεριών. Ψάχνουμε  να προσλάβουμε 80 άτομα για το εργοστάσιο στο Κιλκίς και δεν βρίσκουμε, δεν υπάρχει προσφορά εργατικού δυναμικού στην αγορά».

Και η ανάπτυξη της ALUMIL δεν μπορεί να περιμένει. Ο όμιλος έχει 28 θυγατρικές εταιρείες, 4 συνδεδεμένες και 12 παραγωγικά εργοστάσια σε Ελλάδα και εξωτερικό. Από το σύνολο των πωλήσεων, το 85% πραγματοποιείται στη διεθνή αγορά και το 15% στην Ελλάδα.

Η διεθνής πορεία της ALUMIL συνεχίζεται, με τη Σαουδική Αραβία και τις χώρες του Κόλπου να αναδεικνύονται σε πρώτη σε μέγεθος αγορά για τον Όμιλο, ενώ η ALUMIL που εξάγει σε περισσότερες από 60 χώρες, πραγματοποιεί σημαντικές πωλήσεις σε αγορές με απαιτήσεις για ποιοτικά προφίλ και ειδικά έργα, όπως της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Βρετανίας αλλά και της Αμερικής.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.