Αμερικανική κοινοπραξία έχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον να αναλάβει άμεσα την σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμανιού της Αλεξαδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Α. Καραμανλής μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο του 4ου Thessaloniki Summit.
Προς αυτή την κατεύθυνση η κυβέρνηση θα φέρει στους επόμενους 3-4 μήνες νέο θεσμικό πλαίσιο που να επιτρέπει την υλοποίηση τέτοιων έργων με καινοτόμα εργαλεία και σχήματα, έτσι ώστε ένας ιδιώτης να μπορεί να δίνει μια κοστολογημένη πρόταση για την γρήγορη υλοποίηση τέτοιων έργων υποδομής. Το πρότυπο για τέτοια έργα θα είναι το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου και το… αντιπαράδειγμα το Ελληνικό, για το οποίο όλο το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν τεράστιες καθυστερήσεις μέχρι να αποφασιστεί πώς θα αξιοποιηθεί
Από το βήμα του συνεδρίου ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ο τομέας logistics είναι μοχλός ανάπτυξης για ελληνική οικονομία και ότι «ο στόχος να συνδέσουμε λιμάνια ως πύλες εισόδου, με τους χερσαίους διαδρόμους και τα σιδηροδρομικά δίκτυα». Αναφέρθηκε στην ανάγκη να κλείσει μια γενιά μεγάλων λιμενικών, οδικών και σιδηροδρομικών έργων και στο στόχο «να προχωρήσουμε άμεσα ηλεκτροκίνηση και να γίνε πράξη η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης» και έκανε λόγο για «μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον» να ξεκινήσει άμεσα η σιδηροδρομική σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με τη Μαύρη Θάλασσα. Είπε ότι θα μας έπαιρνε 80 μήνες, ενώ με περισσότερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα ο χρόνος για το έργο μπορεί να μειωθεί στο μισό.
Αναφορικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και τα έργα που έχει αναλάβει να υλοποιήσει το δημόσιο είπε ότι για μεν την οδική σύνδεση σε μια βδομάδα αναμένεται η έγκριση της διαχειριστικής αρχής και το έργο θα δημοπρατηθεί στο τέλος Ιανουαρίου, ενώ για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Αυτή τη στιγμή, όπως είπε ο υπουργός «δεν υπάρχει ούτε μελέτη» και ακόμα κι αν ακολουθηθούν ταχείς διαδικασίας, χρειάζονται δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί και στη συνέχεια να δημοπρατηθεί το έργο.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμούς Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Θεοφάνης τόνισε ότι «είναι θεμελιώδες να εκσυγχρονίσουμε το σιδηρόδρομο στη γραμμή Θεσσαλονίκη Προμαχώνας και να έχουμε τη διασύνδεση με την Αλεξανδρούπολη, τη Μαύρη Θάλασσα και το Δούναβη».
Ως προς τα μεσοπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα θα γίνει μέχρι το τέλος του μηνα και αν δεν υπάρχουν προσφυγές στο ΣτΕ, μέχρι τις αρχές Απριλίου θα εγκατασταθεί εργολάβος, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου σε 36-38 μήνες. Επίσης άμεσα θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για δύο γερανογέφυρες. «Δεν θα εξαντλήσουμε το χρόνο για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επεδύσεων γιατί ο στόχος μας είναι να προσελκύσουμε πλοία κύριων γραμμών» είπε, ενώ ανακοίνωση τη δημιουργία dry port στη Σόφια, ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει το βασικό εξαγωγικό λιμάνι της βαλκανικής.